28 april 2024, 14:55:34

Slaapvraagjes.

Gestart door Dag, 15 oktober 2008, 21:07:11

« vorige - volgende »

Dag

Ik heb ergens gelezen (kan het helaas niet terugvinden, was een behoorlijk stuk informatie geloof ik) over de slaapbehoefte van valkjes.
Nou ben ik nogal een nachtbraker en blijven de lampen dus tot (heel) laat aan, maar ik wil niet dat Dag te weinig slaapt hierdoor.

Hoe kan ik zorgen dat hij voldoende slaap kan krijgen? Ik zat eraan te denken om een donker kleed over de kooi te hangen, is dit een goed idee? En van wanneer tot wanneer hang ik die er dan overheen?
Het is nu de eerste nacht dat hij hier is en hij doet het vooralsnog erg goed, dat wil ik natuurlijk graag zo houden.

Kimm

hoi,

gefeliciteerd met je valkje  :D

valkjes hebben 10 tot 12 uur slaap nodig. als ik jou was zou ik je valkje tegen half 10 in een andere kamer gaan zetten, waar het donker is en stil.
het is wel belangrijk dat hij zijn rust krijgt. ik weet niet of het mogelijk is bij jou om hem dan te verplaatsen? maar dat zou ik dus doen.


groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dag

Dank je! Ik ben heel blij met hem  :)  Ik ontdek steeds meer grappige dingen aan hem - hij komt uit de opvang dus ik weet niet wat hij allemaal al kent. Momenteel zit hij met de ogen op half 7 te knarsen dus ik ga hem zo inderdaad maar even verplaatsen.

Verplaatsen gaat hier alleen naar de bijkeuken, donkerder en stiller red je het hier niet al kom ik daar snachts ook wel eens. Nadeel hiervan is dat er regelmatig was hangt te drogen, ik weet niet of dit een probleem is?

Kimm

ja als hij gaat knarsen dan gaat hij slapen.

teveel vochtigheid moet je denk ik mee uitkijken, maar dat weet ik niet zeker.
als je maar zorgt dat het valkje niet de hele nacht in het licht zit want dan komt het niet goed.

succes en ik ben benieuwd hoe dat zal gaan  :D  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dag

Daarom zat ik dus te denken aan een donker kleed, dan heeft hij in ieder geval geen last van de (zachte) lichten.

Kimm

ja ik weet niet of dat zo goed is. vaak zien valkjes een kleed over de kooi ook als een straf.

ik weet niet hoe anderen hier op het forum erover denken hoor.

ik zou hem toch gaan verplaatsen en misschien krijg je hier nog meer tips van mensen  ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dag

Hij staat nu in de bijkeuken (zonder was  :P ).... te fluiten. Ik ben benieuwd naar andere meningen!

Kimm

haha te fluiten  :D  :D  :D
is het nu wel donker daar dan, aangezien hij aan het fluiten is?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dag

Het is daar donker ja, mocht hij last hebben van de straatverlichting dan kunnen de rolluiken ook nog dicht en dan zie je helemaal geen hand voor ogen  :)

Kimm

hihi leuk hoor.
ga je ook nog een dagboekje openen? dat zou leuk zijn!
en voor Dag wens ik een fijne nachtrust :D  ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dag

Hmm da's misschien wel leuk ja, ik zal eens kijken  :)

Ik hoor nu niks meer, ik gok dat meneer zit te pitten  ;D

Kimm

denk het ook, het was een hele nieuwe dag voor DAG  :D  ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna

Hoi!

Mijn ervaring is dat de valkjes niet echt hinder van mijn lampen 's avonds hebben. Als ze moe zijn gaan ze slapen, heel simpel. Bovendien zitten ze overdag ook geregeld te pitten.

Ik zou Dag niet helemaal in het donker zetten. Valkjes zijn nogal nachtblind. Als hij in het donker eens ergens van schrikt (hoeft maar een klein geluidje te zijn) krijg je complete paniek in de kooi omdat hij niks kan zien. Meestal vind je dan 's morgens de kooi onder het bloed en een beschadigd valkje op stok. Valkjes hebben gewoon een nachtlampje nodig, voorkomt een hoop ellende.

Ik zou Dag gewoon lekker in de kamer laten staan hoor. Zorg gewoon dat het rond zijn kooi niet al te licht is en dan kan hij best slapen. Ik heb naast de kooi een lampje van 15 Watt bij wijze van nachtlampje branden. Voor het valkje zelf is het ook het prettigst als z'n kooi een beetje op dezelfde plek blijft staan.

Groetjes, Sanna

♥Debby♥

Hoi hoi,

hier nog een nachtbraker en bij mij slapen ze gewoon overal doorheen.. 't loopt vaak al tegen 1 uur voordat we hier naar bed gaan en dan slapen de valkjes allang.. vanaf een uur of 10 gaan ze hun eigen plekje opzoeken.

Ook hier brand een lampje de hele nacht voor de schrik..

Het verplaatsen kan je maar beter niet doen denk ik.. ze moeten toch iedere keer weer even wennen in een vreemde omgeving...





♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Dag

Bedankt voor jullie berichtjes  :) Ik zal m dan toch maar laten staan, dat verplaatsen steeds is inderdaad ook niet wat. Het word hier toch al snel 4 uur snachts, dus ik ga goed opletten of hij zn slaap krijgt.

Toch fijn om zo'n forum te hebben. Ik weet veel van dieren, met name van exoten, maar op het gebied van vogels ben ik nog een echte leek.