28 april 2024, 15:23:38

Slaapvraagjes.

Gestart door Dag, 15 oktober 2008, 21:07:11

« vorige - volgende »

♥Debby♥

Wauw... daar ben ik nog niets bij.. hahaha.. 4 uur..

Ik denk trouwens dat als jij iedere dag rond dezelfde tijd een doek over de kooi legt je valkje daar aan zal wennen en het dus niet als straf zal zien..

meer als vertrouwd dan wellicht iedere avond..

maar dat is even puur vanuit het gevoel he.. als je het dan maar regelmatig doet dus om het zelfde tijdstip..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Dag

Als het zo niet gaat kan ik dat altijd nog proberen  :)

Dag is een gezellig vogeltje! Hij zit nu op mn schouder te pruttelen en te fluiten  :D

♥Debby♥



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Dag

Ja heel leuk!  ;D Ik zit een beetje uit te vissen wat hij kent, en dit heeft hij zeker vaker gedaan!
Tijdens het stofzuigen vanmiddag floot hij ook een vrolijk versje, geen greintje angst te bespeuren.

♥Debby♥

Het is al een wat ouder valkje begrijp ik?

als je zelf ook kan fluiten kan je hem misschien nog wat extra melodietjes aanleren...



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Dag

Ik geloof dat hij nog vrij jong is, in de tijd dat hij bij de opvang zat is hij in ieder geval een heel stuk gegroeid. Maar hij is wel duidelijk bekend met een aantal dingen, iemand heeft er aardig tijd in gestoken denk ik.

Ik loop nu de hele dag "I feel pretty" te fluiten, ben benieuwd  ;D

♥Debby♥

hahaha... wat schattig!!!

heb je ook foto's van je valkje? en je hebt hem uit een opvang vandaan zeg je?? wat goed!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Dag

Ja hij komt uit de opvang  :) Ik kom daar regelmatig omdat ik vrijwilligerswerk doe bij de dierenambulance. Niemand heeft hem als vermist opgegeven en ik had aangegeven dat ik hem graag wou hebben als er niemand zou komen. Gister mocht hij met mij mee naar huis.

Deze foto heb ik van hem, ik zal snel nog een paar meer maken.


Sanna

Oh wat goed zeg! En wat een hardstikke leuk beestje is het. Iemand moet er inderdaad veel tijd in hebben gestoken als hij zo lekker tam is.

Aan zijn maskertje te zien is hij al volwassen. Je zegt dat je hem hebt zien groeien. Heb je ook z'n maskertje zien verkleuren? Zeg van een beetje grijzig naar steeds feller geel? Zo ja, dan is hij nu zo rond de 9 maanden oud. Anders is het niet te zeggen hoe oud hij is, dan was hij al lang volwassen toen hij in de opvang kwam.

Nou, veel succes met de 'taallessen' ;D.

Groetjes, Sanna

Dag

Ik heb eerlijk gezegd niet echt gelet op enige verkleuring. Groeien ze op die leeftijd dan ook nog zo? Dat wist ik niet  :)

Ik heb een DAG-boekje geopend trouwens..

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,30053.0.html

Sanna

Nee, ik denk eerder dat hij vermagert was voordat hij in de opvang kwam en dat hij daar gewoon lekker wat dikker is geworden. Bovendien tonen valkjes die zich op hun gemak voelen ook wat dikker, dan zetten ze de veertjes een beetje op. Dus dan kan het allemaal lijken alsof hij gegroeid is.

Groetjes, Sanna

Kimm

hoi,

daarom vind ik het ook moeilijk om mijn advies te geven, aangezien iedereen er anders tegenaan kijkt. mij is nl geleerd dat valkjes echte rust moeten hebben. maar je moet doen wat je goed lijkt hoor  ;)  :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sabine

16 oktober 2008, 23:55:34 #27 Last Edit: 17 oktober 2008, 12:34:01 by sabine
Ik vond het vroeger ook erg zielig om een vogel een deken te geven. Maar omdat Binky erg ziek is geworden nadat ik hem gekocht had adviseerde men mij een deken over zijn kooi te leggen en de verwarming aan te zetten. Daarna was ik niet verplan om nog zijn deken te geven. Maar Binky was het daar duidelijk niet mee eens !! Als hij zijn deken wil gaat hij heen en weer dribbelen / rennen in zijn kooi om aandacht te krijgen en stopt hier mee als hij zijn deken heeft gekregen. En mocht je vergeten zijn deken te geven en hij merkt dat je weggaat dan gaat hij heel zielig piepen. Als hij om zijn deken vraagt krijgt hij hem van mij ! (de voorkant laat ik wel open) De tijd is verschillend bij hem, maar hij kan goed slapen onder zijn deken terwijl ik tot laat op ben.
Ik vindt dit echt super geweldig van Binky  ;D

Groetjes Sabine