## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline

<< Balen!!! >>

Ik snap er niks van .... vorig jaar kregen Armani & Princess hun eerste nestjes. Voor de eerste kweekronde kregen hier de kweekkoppels Calcitat-50 op advies van Dr. Feld kliniek .... van de eerste nesten konden de meeste jongen niet uit hun eitje kruipen, de schil was te hard, zij stierven in het ei na al getikt en gepiept te hebben.  :'( :'(

Ook het eerste nestje van Armani & Pinrcess viel hieronder.  :-\ Hun tweede nest, dus zonder Calcitat-50, ging goed.  :D

Dit jaar gaat het helemaal mis met het eerste nestje.

Eitje 1 --> 4 maart, gelegd in het blok, een halve dag later gevonden op de bodem van de kooi, kapot. Dit was meer een massa eigeel/wit met beukensnippers ik kon dus weinig meer van de eischil zien.  ::)

Eitje 2 --> 7 maart, gelegd in het blok, hier werd gewoon op gebroed, ik heb het net helemaal kapot in het blok gevonden.  :-\ Deze hadden ze nog niet uit het blok gegooid en kon ik dus beter bekijken. Geen wonder dat hij kapot is, de schil is echt mega dun.  :-\ Gisteren zag ik ook al allemaal luchtbelletjes van een mm groot op elkaaar zitten, net als kikkerdril zeg maar. Er zat dus ook een lek in al zag je nergens een barstje.

Eitje 3 --> 8 maart, gevonden op de bodem van de kooi. Toen ik het wilde op pakken miste is iets, de schil, het was een windei. 

Eén ding is duidelijk .... Princess heeft duidelijk een kalktekort op het moment.  :-\

Waardoor .... ik weet het niet, in elke kweekkooi wordt als er een nieuw koppeltje in gaat een nieuwe sepia en mineraalblok in gehangen en uiteraard hangt er een bakje grit en maagkiezel, juist om dat ik dan ook controle heb of er gebruik van gemaakt wordt en bij hen is er flink gebruik van gemaakt. Ook krijgen ze hier wekelijks spinazie en andijvie, juist omdat hier ook veel Calcium in zit.  ;)

Op dit moment kan ik niet zoveel doen .... ik heb in ieder geval 1 nepeitje laten liggen, deze hebben ze al sinds het eerste eitje kapot is. Deze weg halen durf ik ook niet goed, in principe moet er vandaag weer een eitje komen en het is een niet tam koppel, ik moet er niet aan denken dat ze door teveel veranderingen, dit eitje op gaat houden, zeker omdat er weer een kans is op een windei.  :-\

Verder geef ik nu toch maar Calcitat-50 door het water heen, 2 x per week. EN verder wacht ik even af.  ;)

Zoals het er nu uit ziet is in ieder geval ronde 1 mislukt bij hen.  :-\  Ze mogen nog een ronde maar deze keuze hebben ze zelf .... er hangt een blok, dit kan ik immers niet weg gaan halen nu.

Ik hou jullie op de hoogte, ik ga nu snel Sanne, Thomas en Jasper van school halen. Brrrrh, wat een rotweer is het, is het bij jullie ook zo slecht??

Groetjesssssssss

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kaatje

Hoi Caroline,

Bahh, vervelend allemaal  :-\ Hier is het weer niet veel beter, nat en guur !

Ik hoop dat het nog wat gaat worden met deze ronde.

Liefs, Karin

carco

Wat een pech met de eitjes bij Armani en Princess  :(
Ik vind dat calcium verhaal ook steeds maar vaag moet ik zeggen hoor: je weet gewoon niet waar je goed aan doet :-\

En hier is het ook bagger weer: ik verlang naar de lente /zomer.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Dierenfreackske

Hoi Caroline , balen zeg van het kalktekort, ik had van de verkoper waar ik het kalkpoeder advies gekregen om ze kalkpoeder te geven tijdens het broeden , om te bevruchten en dan gewoon via poeder door hun eivoer te mengen 1 lepeltje per kommetje, maar jij geeft het ook via hun water, dus,  misschien kan je dat eens proberen? Het noemt CAL'VIT
??  Misschien heb je dat al , wou gewoon iets doen, dit mag ik geven vanaf het eerste eitje met eivoer gemengd he! Grtjs Ann

Mara

Hoi Caroline

Hehe, echt balen met de eitjes van Armani en Princess...hoop dat het ze gauw weer normale eitjes gaan leggen.

Groetjes

Mara

•=Bonnie=•

Misschien heeft ze misschien een vitamine D te kort Caroline? Ze hebben vitamine D nodig om calcium op te kunnen nemen.

Ik heb van Orlux calcilux en dat krijgen ze gedurende kweek gewoon in het drinkwater. Gewoon de onderhouds hoeveelheid, niet extra.

Ik vermoed dat calcitat tijdens de kweek misschien net teveel van het goede is, en niets voor sommige koppels te weinig?

Anke

Hoi Caroline,
Wat balen van de kapotte eitjes :(
Hopelijk gaat het volgende nestje beter.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Caroline,  ik hoop dat het volgende neste beter gaat hoor, maar vast wel, het gaat niet altijd tegengaan, je hebt het wel al gehad he meid , ik hoop dat het vanaf nu helemaal weer goed gaat met de mooie nestjes en donsjes en valkjes , grtjs Ann

Caroline

Dank je wel voor jullie lieve berichtjes en de tips .... ik ga er zeker wat mee doen.  ;)

Bonnie .... een tekort aan vitamine D .... is dit ook los te verkrijgen of moet ik een kuur van elke dag multifit geven??

===============

Was ik zo blij dat Picasso het "licht" had gezien, keurig netjes zaadjes zelf gegeten. Gisteren en vandaag heb ik echter geen zaadje meer in zijn kropje aangetroffen.  :-\

Hij blijft echt als een baby op de bodem van de kooi naar me bedelen en krijsen. Als ik hem op stok zet, slaapt hij wel de hele nacht op de stok om vervolgens als hij honger heeft, weer naar de bodem te verdwijnen.  ::)

Dit gaat nog wel even duren denk ik.  :-\

ALs mijn gevoel juist is, ga ik vanavond Tommy voor de eerste keer GEEN pap meer geven.  :D Uiteraard hou ik hem steeds  goed in de gaten als zijn snaveltje is geknipt, op hij dan geen terug slag krijgt.  ;)

Pixel en Melody zijn volledig zelfstandig.  :D

Pixel blijft tot het mooier weer is, bij mijn logeren. Daarna mag hij bij Mara in de buitenvolière.

Melody wil ik nog even een weekje extra houden, puur omdat dit toch wel een beetje speciale jongen zijn.  ;)

Tommy .... zal nog wel wat weekjes blijven .... ik moet eerst volledige zekerheid hebben over zijn kwaliteiten op het eetgebied.  ;)

En Picasso .... ik durf er echt niks over te zeggen.  :-\ Hij is nu 7 weken, even uit mijn hoofd, volgens mij sinds gisteren maar het is nog echt een babietje.  :-*

================

Princess heeft vandaag geen eitje meer gelegd en als ik haar slanke buike bekijk, geloof ik ook niet dat ze die gaat leggen.

Hopelijk blijft dit "nestje" beperkt tot 3 (nu dus kapotte) eitjes en nemen we even rust om vervolgens een nieuw nestje te beginnen.  ;)

Ik hou jullie op de hoogte.

Fijne avond.

DOei doei!!!!  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

danielle

Hoi Caroline,
Ik heb weer alles bij gelezen. Maar wat balen dat het niet goed gaat met de eitjes van Armani en Princess.
Ik hoop dat het met de volgende eitjes goed gaat. Je kunt nu ook niet veel meer dan afwachten en hopen dat de calcium gaat aanslaan en dat ze ook weer niet te veel krijgen.
Poeh het is toch wel erg ingewikkeld af en toe het kweken.
Ik ga hard mee duimen dat het vanaf nu goed gaat.

Groetjes van Danielle

*Manon*

Hoi hoi Caroline,

Sjee meis wat een teleurstelling dat de eitjes van Armani en Princess zo niet goed gaan  :-\
Misschien is inderdaad de calcitat te zwaar en moet je een middenweg hierin vinden... wat een gepuzzel wel he

Liefs Manon

christa

jammer van de eitjes caroline.
en fijn voor je dat de kabouters lekker gaan.
jij ook een fijne avond

Gerdy

Hoi Caroline..is calcitat misschien net iets te zwaar voor ze..
het is wel balen dat de eitjes van Armani en Princess nu allemaal niet goed zijn...
geef je ze kalk dan zijn de schillen te dik en geen kalk weer te dun of zelfs niet..ik kan me ook voorstellen dat je haren hier van omhoog gaan staan.

ik ben benieuwd wat je gaat doen met het geven van kalk bij hun tweede nestje dit jaar.

gr gerdy

Anja

Hoi Caroline,

Wat balen zeg dat het niet goed gaat met A&P met de eitjes dan hè.
Hoop dat de 2de ronde wel goed gaat.

De kabouters gaan goed lees ik wel. Super zeg.

Liefs,

Anja

Mara

Hoi Caroline

Ja, jij mag nog wat langer van mooie Pixel genieten, het weer zoals het nu is vindt ik niet echt goed om een jong valkje buiten te zetten. Hoop wel dat het gauw beter weer gaat worden. Ben er zelf ook wel aan toe om eerlijk te zijn.

Bedankt alvast voor alles.

Liefs

mara