## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Caroline,
Jim en Ashley zijn prachtig :-* :-* :-*
Ooh spannend.... een tik eitje :)
Geniet maar lekker van je vakantie, dan ga ik lekker werken ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Yep aankomende week wordt het verwacht Caroline... dan kan Jael zich nog gelukkiger prijzen... Ik hoop een broertje, heeft ze een zusje én een broertje, maar twee zusjes is natuurlijk ook erg leuk...

Tja... wel even weer moeilijk voor mij inderdaad.... maar ja het geluk van Jael veegt dat zo weer aan de kant gelukkig!!

Fijne vakantie... hier hebben de kinderen morgen nog vrij... rosenmontag, dan vier dagen naar school en volgende week hebben de kinderen hier vakantie  :D

PS: zijn je A-tjes allemaal gereserveerd?

Liefs Manon

Caroline

Spannend voor Jael hoor.  :D Zou wel leuk zijn inderdaad nu een broertje.  :)

Rosenmontag ??? Nooooooit van gehoord.  ::)

Ik dacht eerlijk gezegd dat het hele land nu de scholen vakantie had.  :-[ Maar de voorjaarsvakantie is dus ook gesplitst.

En de A-tjes .... Jan1988 heeft één van de jongen gereserveerd, welke wordt nog kiezen als ze volledig in de veren zitten.  :)

En zelf wil ik ze eerst helemaal in de veren zien.  ::)

Ik mag van mezelf geen van dit nestje houden maar het crossovertje, opaline wildkleur met gele wangen is wel erg bijzonder en .... ik ben verliefd op het geluksjonkie Ayo, wat eerst uit een zwaarbeschadigd met nagellak gelijmd eitje geboren werd en daarna een paar daagjes oud een val maakte van zeker 130 cm hoogte toen hij door ma uit het blok werd geslingerd toen ze eruit ging.  :o
Ayo is het cinnamon opaline geelwangetje, net zo mooi knalgeel gepareld als jouw Lizzy was maar dan met gele wangetjes.  :-*

Maar .... zolang er nog niks bekend is, mag iedereen die interesse heeft een optie nemen op één van de jongen.  8)

Want nogmaals .... ik mag er geen houden van mezelf.  >:(

Maar .... ik ben ook wel eens ondeugend en luister niet altijd, net als mijn kindertjes.  :P

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Ach Caroline,
Er mag zoveel niet ;D ;D ;D
Dus als ik jou was, zou ik toch stiekum een valkje houden ;D :-[ ;D

Adem69

Hoi Caroline,
Ja dat is moeilijk hoor afstand te doen van grootgebrachte valkjes, en wat zijn ze weer mooi.
Ik geef Jan1988 helemaal gelijk, zelf vind ik Ajo ook het mooiste en is wel speciaal wat die nu al heeft meegemaakt.
Verders gaat het uitstekend met Rocky (Xenox van het X nestje), hij is nu een week bij mij en is al helemaal gewend.
Hij eet als een bouwvakker, drinkt goed neemt genoeg grit tot zich knaagt aan vitamineblokje en de sepia. Hij kan zich ook goed vermaken in zijn kooi, en speelt ook met zijn speeltje.
Hij kan heel goed vliegen, en ook klimmen in de kooi etc. is die nu handig in geworden.
Hij stapt goed op, als ik het commando hiervoor geef, en dat is bij ons "kom maar", dan gaat er al een pootje omhoog :D voordat de vinger er al bij is.
Bij het vliegen landt hij nu alleen op zijn kooi, maar net is hij voor het eerst ook op mij geland, en speelt dan met mijn haren of mijn oor ;D.
Hij laat nu al merken dat hij een man is, borst vooruit en begint ook al leuk te fluiten.
Groetjes en een  :-* van Rocky.

Caroline

Even bijkletsen ....

Net is Francis geweest, zij heeft Zaza, nu Pino, gehaald en brengt deze naar haar oma in Roermond. Waar een mooie nieuwe kooi klaar staat met een foto van Zaza hierin.  ;)

====

Het donsje in het eerste eitje van Kouros & Lou Lou tikt en piept nu ook flink .... dit wordt denk ik vandaag nog wel geboren.  :D

====

Dank je wel, Adem voor je leuke enthousiaste update. Wat fijn te lezen dat Rocky het zo goed doet.  :D Hij heeft het echt getroffen bij jullie. Altijd fijn als jongen goed terecht zijn gekomen en aan de wensen van zijn baasjes voldoet.  :D

Geef hem een dikke kus van me.  :-*

====

Vandaag ook wat minder nieuws ....

Gisterenavond viel er dwarrelend een tekening van Thomas van het raam af (hier had hij hem zelf met een plakbandje opgehangen). De grote kooien in de huiskamer staan een meter van het raam, ik zag de kleurplaat vallen en mijn eerste reactie was, shit, de vogels!!!!  :o

Te laat, er volgde een kleine paniek maar doordat ik het zag gebeuren en meteen het grote licht aandeed, andere lampjes brandde al - we zaten immers nog tv te kijken - was er snel weer rust in beide kooien. Na een inspectie zag ik dat er geen schade was, het was ook zo kort.  :) Toen ik 2 uur later naar bed ging nog even voor de kooien staan kijken maar alles zat rustig op zijn eigen plaatst te slapen, niks aan de hand.  :)

Toen ik vanmorgen eten ging geven daaide mijn maag om .... Oilily, mijn lutinomeisje had een heel rood smoeltje en haar linker vleugeltje was rood en eronder hing een grote klont gedroogd bloed en veren.  :o :o

Gelijk Ed geroepen voor hulp en Oilily bij me gepakt. Na de eerste inspectie zag ik eigenlijk niks, zo bebloed was het.  :-\

Ed maakte een Biotex-badje voor me, en nog één en nog een badje met alleen warm water .... na 3 badje kon ik het allemaal wat beter zien, alle grote veren zaten nog intact op zijn plaats, verder zag ik nergens een echt wondje wat zoveel bloed kan hebben veroorzaakt wel allemaal kleine veertjes die op 1 plek onder de vleugel helemaal kapot waren, hier zat ook de grote klont ( 2,5 x 2,5 cm) opgedroogd bloed.

Wat er is gebeurt, ik weet het niet. Het lijkt er wel op of ze zelf de boel kapot heeft gepulkt. Dit denk ik omdat haar hele snavel, bekkie en koppie vol met bloed zat. Mogelijk zaten er door de kleine paniek een paar kleine veertjes niet goed of beschadigd, ik weet het echt niet, er is in ieder geval geen groot wondje of een gebroken veer te zien.

Na het bad heeft ze zeker anderhalf uur lekker warm in het reiskoffertje tegen de verwarming aan gestaan en na nog een uurtje van de verwarming vandaan te staan zit ze nu weer terug in de kooi. Ze is wat beduusd en voor het bloed verlies heb ik haar druivensuiker door het water gedaan.

Meer kan ik nu niet doen, het ziet er rustig uit. Ik hou haar goed in de gaten natuurlijk. Oilily is een valkje van mijn moeder wat ik heb opgevangen.  :-\

Tot later ....

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Wat een ellende toch die paniek steeds.
Hopen dat Oililiy er niets aan over houdt.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

danielle

Hoi Caroline,
Wat een mooie jonge valkjes heb je  :-* . Krijg de kriebels, maar ik kan geen afstand doen van kleine valkjes, dus voor mij is het echt eenmalig geweest een nestje  :-\
Wat schrikken van Oilily, dat ze zo onder het bloed zat. Apart dat je niets kon vinden, maar ook wel weer fijn natuurlijk. Hopenlijk is ze snel weer helemaal de oude. Lijkt me erg vervelend als je regelmatig van die schrik acties hebt.

Groetjes Danielle

bobbie

Arne Oilily :-\ Lutino's bloeden toch al zo makkelijk en lang. :-\

Hopelijk herstelt het allemaal snel,ze is in ieder geval in goede handen bij jullie. :)

Groetjes,Nel :)

Anke

Hoi Caroline,
Ach arme Oilily :'(
Hopelijk trekt het snel bij.

Moeilijk he, een valkje verkopen waar je stiekum verliefd op bent.
Ik had dat het vorige seizoen met Happy ( Jafar).
Gelukkig helpt het wel als je zeker weet dat het valkje goed terecht komt.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Dank je wel voor de lieve reacties!!!  :-*

Oilily heeft een rustig dagje gehad waarin ze veel heeft geslapen maar zichzelf ook veel gepoetst. EInd van de middag heb ik haar even bij me gepakt en nogmaals goed bekeken. Ze heeft echt geen wondjes en grote slagpennen gebroken of verloren. Het enige wat ik aan de onderkant van haar rechtervleugel zie ik dat over een lengte van 3 cm alle kleinere veertjes weg zijn, dit was ook die grote klonter denk ik. Die heb ik dus verwijderd en daarmee ook het bloeden gestopt.  :)

Ik hou haar goed in de gaten uiteraard!!!!  ;)

Zien jullie vandaag ook maar de helft van de via Photobucket geuploade (raar woord  :-X ) foto's en plaatjes?? Ik zie overal kruisjes en sommige foto's zijn wel zichtbaar maar duren heel erg lang voor ze er staan.  :-\

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Gelukkig niks ernstig bij Oilily.  :D
Misschien maar geen tekeningen in de buurt van de kooien hangen.  :)

Ik zie gewoon alles van bucket.  :D
Misschien even alles opnieuw opstarten.  ;) :D

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Kimm

dit probleem heb ik ook met de foto's. dan staan ze er weer en dan zijn ze weer weg.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

15 februari 2010, 21:24:36 #7588 Last Edit: 15 februari 2010, 21:27:23 by Caroline

Mag ik jullie voorstellen!!!!

* Bianco *

Ik kom net uit een lekker warm badje en ging nog even kijken bij Kouros & Lou Lou. Meteen zie ik dat het foute boel is .... het eerste donsje van Kouros & Lou Lou was de hele dag aan het tikken geweest en had een klein gaatje (3 mm) gemaakt. Alleen was ook het vlies door geprikt en dit zat - zo zag ik later na een goeie controle met schouwlampje - ingedroogd op het koppie vast geplakt. Nu kon ik 2 dingen doen en eigenlijk wist ik dat ik geen keuze had. Ik kon het donsje zo laten zitten maar dan wist ik dat het zeker dood zou gaan, want nu zijn koppie vast zat wist ik dat het zich niet verder los kon tikken, of .... ik kon het helpen, wat altijd een gok is. Aan de buitenkant kun je niet zien of de dooier is opgenomen. Is dit niet het geval heeft het kleintje geen overlevingskansen ....

Na zeker 5 minuten op het toilet zitten kijken naar de buitenkant van het eitje en kijkend wat het donsje deed, dit kon ik namelijk door het gaatje goed zien, vervolgens met het licht uit nog eens goed gekeken met het schouwlampje kwam ik tot de conclusie dat ik de gok durfde te wagen, ik heb het eitje geopend en het donsje had de dooier al tot zich genomen en was er helemaal klaar voor. :D

Super!!!! :-*

Het eerste donsje van Kouros & Lou Lou, een bont getekend witmaskertje waarschijnlijk cinnamon aan het rode lensje te zien heet Bianco = Italiaans voor wit. ;)

Nog een kleine uitleg .... het bloed wat je op de foto ziet is van de navelstreng en kan geen kwaad, dit zie je wel vaker, alleen normaal is het donsje al op aan het drogen als je het vindt, deze was natuurlijk nog helemaal nat. :)

Bianco ligt nu lekker onder mama Lou Lou op te drogen, ik heb net nog even gekeken. :D Het donsje in eitje 2 is ook al aan het tikken. :)

Hieronder nog even de jongen die Kouros & Lou Lou kunnen verwachten:

Kouros

Lou Lou

Lou Lou:bont cinnamon gepareld split voor witmasker
Kouros:bont witmasker split voor {X1:  cinnamon} {X2: gepareld}  

Zonen:
25% bont witmasker cinnamon split voor {X2: gepareld}
25% bont witmasker gepareld split voor {X2: cinnamon}
25% bont cinnamon split voor witmasker {X2: gepareld}
25% bont gepareld split voor witmasker {X2: cinnamon}  

Dochters:
25% bont witmasker cinnamon
25% bont witmasker gepareld
25% bont cinnamon split voor witmasker
25% bont gepareld split voor witmasker

Beide ouders zijn getekend dus de jongen waarschijnlijk ook. ;)

PS. Dank je, Kim. Dan ligt het dus niet aan mijn laptop, ik had hem namelijk al opnieuw opgestart, Yvon. Ik hoop dat jullie foto's van Bianco zien. Ik heb nog een paar foto's van het A-nest maar zal deze morgen plaatsen, als Photobucket weer normaal werkt. ::)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Ik zie de foto's helemaal duidelijk.  :D
GEFELICITEERD met het eerste donsje van Kouros & Lou Lou !!  ;D
Gelukkig is het helpen uit het eitje helemaal goed gegaan.  :)
Op naar het volgend donsje en hopen dat die er wel; zelf uit kan komen en dat je niet weer voor een moeilijke keus komt te staan.

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >