## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline

Zo .... ben ik weer.  ;)

Ik hoop dat het filmpje is gelukt, ik kon het in ieder geval dor één of andere wazige error al niet bekijken via Media Player maar heb hem toch maar geupload via YouTube .... daar is hij nu heel slecht van kwaliteit maar dit kan nog veranderen, schreven ze.  ???

Als hij straks beter van kwaliteit is zal ik hem alsnog plaatsen. Nu springt hij steeds een paar seconde verder, dat is geen kijken en het geluid doet het niet.

Ik ga Quinn niet nog een keer allerlei capriolen laten zien vandaag, is het filmpje mislukt, maak ik morgen een nieuwe.  ;)

Zijn pootje was vandaag weer beter dan gisteren. Ook gebruikt hij het steeds meer. Het vurige rode is helemaal weg, het dikke aan zijn pootje is ook weg, het bovenste gewricht blijft echter anders van vorm dan de andere kant. :-\  Wat dit nu is .... ??? Zal het dan toch gebroken zijn geweest?? Maar hij kon het nog gewoon gebruiken en er gewoon opstaan .... was het dan toch flink gekneusd ergens door en moet dit nog wegtrekken of misschien wel nooit meer .... ??? Ik weet het echt niet. Hij kan al best weer veel met het pootje, zo op het oog lijkt het pootje ook in de goeie houding te zitten/staan. Hij kan zelf, 3 weekjes oud, al met beide pootjes op mijn vinger zitten en omklemd dan goed. Als ik het alle kanten op beweeg vind hij dit niet leuk maar zijn zus vind dit ook niet leuk als ik dit bij haar doe. ;) Hij geeft geen kik van pijn of zo.

Wat is wijsheid in deze??

Hier een fotootje van de dikkere bult aan de rechterkant. Let even niet op de houding van de vleugeltjes van Quinn, die zitten niet echt lekker zo maar dat moest even voor de foto.
;)

Zien jullie wat ik bedoel of moet ik het merken op een foto??

Toen vanmorgen Quinn pap van me kreeg en hun blok verschoont werd, mochten Quicky en Quote even knuffelen bij Sanne. ;D

;D ;D ;D Nog ongewassen en in pyjama. :P

De eerste douche foto's van Naomi. ;D ;D ;D

Ben ik nu niet mooi?? ::)

Ik ga even het filmpje nog een keer bekijken .... als het beter is, plaats ik het nog even.

Groetjesssssssssssss

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

hilde

mooie foto'ssssssss caroline

wat worden de valkjes al groot heee

en natte naomi   ;D

groetjes

Caroline

Het filmpje is heel slecht .... ik probeer er morgen weer eentje te maken.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

mila

hoi caroline

moeilijk hoor met quinn wat is wijsheid ik zie duidelijk een verdikking aan het pootje maar misschien trekt het ook weer weg....

mooie foto's van sanne...

en lekker hoe die natte naomi...

groejtes

mila

P.S. heb weer foto's gemaakt van het nest A dan kan je gelijk naar Abigail kijken hoe goed ze groeit.

ManjaV

Hoi Caroline,

Je hebt gelijk hoor, laat Quin maar lekker even tot rust komen :D

En wat lieve foto's zeg van Quote en Quicky :D

Je hebt gelijk, ik zie op de foto ook dat het iets dikker is, maar als het gebroken zou zijn geweest, had je dit niet gemerkt dan? En kan het dan vanzelf genezen en ook binnen zo een korte tijd?
Misschien toch iets van een ontsteking dat vanzelf weer is genezen, maar ja het blijft gissen eigenlijk.  ???

Die douchefoto's van Naomi zijn echt zooooooooo schattig  :-* :-*
En echt leuk die foto's van Sanne met de kleintjes. :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Hermien

Misschien ontwricht? De verdikking is wel heel erg duidelijk te zien. Zou je toch maar niet even een va raadplegen?

Anja

Wat een prachtige badderfoto's. Heerlijk om te zien.
Wat betreft Quinn.........kan het geen kneuzing zijn, dan zou de dikheid moeten gaan slinken. Ik zou het verder ook niet weten.

Misschien een idee om je va te raadplegen?

Liefs,

Anja

Marian

Hoi hoi .... even een kleine correctie, Marian ... ik weet dat het allemaal ingewikkeld wordt hier met zoveel    valkjes maar .... Naomi, het bonte geelwangetje bij Bonnie vandaan is zelfstandig sinds gisteren en Nina Ricci is het opaline lutino bleekmaskertje wat nog bij Marlies zit, deze was gisteren 3 weken. 

Oepsie, vergipsing van de naam! :-[
Ik zal het nooit meer doen ;D ;)

Jammer dat het filmpje van slechte kwaliteit is, morgen hopelijk beter :D
Op de foto is duidelijk de verdikking te zien, tja het is gissen wat de oorzaak zou kunnen zijn, een breukje zou ook best nog kunnen, gezien de verdikking. Ik zou misschien ook de va raadplegen, toch nog :-\

Goh, hoe doe jij dat? Naomi geniet nu al van de douche :D
Hier moeten ze er niks van hebben, haha Indy blijft wel zitten hoor, maar gaat niet leuk alle druppels proberen op te vangen :P
Gave foto's zijn het hoor!!!

En lieve Quicky en Quote bij Sanne op schoot, lieffff :-*

Groetjes, Marian

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Yvon

Hoi hoi

Quins pootje/heupje is nog wel raadselachtig.  ::)
Het lijkt me stug dat het een ontsteking is geweest,omdat het pootje ineens heel erg rood en dik was.
Gebroken zal het ook niet zijn geweest,dan had hij er zeker nu nog last van moeten hebben en nog niet kunnen gebruiken,lijkt mij.  ::)
Zouden de syptomen van een verstuiking niet hetzelfde zijn als dat wanneer het gebroken zou zijn ?  ::)
Een kneuzing is volgens mij ook niet met 2 of 3 dagen over,toch ?
Hmmmmm.......misschien idd toch voor de zekerheid aan de va vragen ??  ::)

Wat leuk dat Naomi het badderen al lekker vond !!  ;D
Kunnen de papresten een beetje voor beetje weg gespoeld worden.  :D

Leuke,lieve foto's ook die van Sanne.  :D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

danielle

Wouw wat goed dat Naomi al zelfstandig is, dat is toch snel gegaan  :D . Toch lekker van genoten, om haar te kunnen pappen?

En gefeliciteerd met mooie Nina Ricci. Wouw wat een mooie naam zeg.

En Jill is Jim geworden. Hihi hij heeft het lekker spannend gehouden.

Toch wel appart he dat van Quinn. Ik zou het niet weten, in ieder geval fijn dat het steeds kleiner en minder rood wordt en dat ze er steeds meer op kan steunen.

Wat zijn Quicky en Quote al groot geworden zeg, het zijn al echte valkjes zo.

Groetjes Danielle

Caroline

Ik had het er toevallig vanavond al met Ed over om maandag toch maar even een arts te bellen hierover. Ik blijf het vreemd vinden.

Langzaam zie je eigenlijk bijna niks meer aan Quinn zelf. Want als ik de vleugels niet zo gek zou houden, zouden deze over de bult heen vallen en zou je deze nooit zien. Maar nu je het weet, wil je toch weten wat het is, het hoort er gewoon niet. Maar als je hem ziet klimmen en klauteren in en over mijn handen, hij klimt op mijn vingers en gaat zo op 1 vinger zitten met beide pootjes. Dan denk ik, dit kan niks ernstigs zijn (geweest).

Aan de andere kant .... is het een breuk op die plek, wat me heel erg vreemd lijkt want hoe moet dit gebeurd zijn, dan kan er toch niks aan gedaan worden, het kan niet gespalkt worden of iets dergelijks. Het is echt die kogel (is dit de heup van een vogel??) zeg maar. En .... als je kijkt hoe het was en hoe snel het weer over was. Ik blijf het moeilijk vinden. En pijn lijkt hij nu ook niet meer te hebben.

Maar bellen doe ik in ieder geval morgen even.  :) Dit kan nooit geen kwaad.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Ben heel benieuwd....succes...het is inderdaad heel apart!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Goeiemorgen!!!!

Ik was er al vroeg bij vanmorgen, meteen om 9 uur ben ik begonnen met bellen, eerste Broerdijkkliniek in Nijmegen vervolgens voor een tweede mening Feldkliniek in Amersfoort.  ;)

Wat wel fijn was .... beide zeiden me exact hetzelfde na mijn verhaal aangehoord te hebben, daar kan ik dus iets mee.  :D

Bij jonge vogels komt het regelmatig voor, een gewrichtsontsteking, oorzaak onbekend, het feit dat het zo snel verbeterd, was voor allebei een reden om (nog) geen antibiotica te geven, vooral omdat het om een erg jong valkje gaat doen ze dit bij een gewrichtsontsteking liever niet omdat deze meestal vanzelf weer genezen. Dit genezingsproces kon wel 10 dagen tot 2 weken duren, tot die tijd kon inderdaad het gewricht verdikt blijven. Zolang het niet gaat verergen moest ik het volgens beide een weekje aankijken, verergerd het moet ik weer even contact opnemen.

Afspraak met Broerdijkkliniek:

Even een weekje aankijken, is er geen duidelijke verbetering of de verdikking zit er nog steeds moet ik even een afspraak maken om het te laten zien.

Afspraak met Feldkliniek:

Ook even deze week aankijken, mocht het niet verbeteren of helemaal weg zijn moet ik even bellen om opnieuw te overleggen, om te voorkomen dat het een chronische gewrichtsontsteking gaat worden schrijven ze me dan een antibioticakuurtje voor. Tevens kreeg ik hier het advies om het gewricht van Quinn 2 x daags te masseren met uierzalf, vaseline of een olie op natuurbasis, dit om te doorbloeding van het gewricht te verbeteren.  :) Tevens hem dan wat oefeningen laten doen met zijn pootje zou goed zijn, wat laten wandelen op een ruwe ondergrond of op je vinger laten zitten als hij dit kon, dit kan hij al.  :D

Ik ben blij dat ik even heb gebeld .... weet dat ik er in ieder geval nu iets aan kan doen, ik ga het een weekje aankijken, hopelijk is het dan helemaal over.  ;)

Dat hij minder te eten krijgt is inderdaad de natuur, als zwakkere (minder sterke  ;) )  krijgt hij pas als laatste een hapje eten, het was niet verkeerd om hem in deze periode inderdaad 2 x daags wat bij te pappen.

Tuurlijk vroeg ik ook even over zijn slechte veergroei maar dit was ook logisch  :-\ doordat hij alle zeilen bij moet zetten om zijn pootje te genezen blijft zijn ontwikkeling stil staan.  :-\ Hopelijk kan ik voorkomen met de extra papmaaltijden dat hij een groeiachterstand houdt. Ik geef hem in ieder geval regelmatig Calcitat-50 om vergroeiing door kalktekort te voorkomen, over zijn veertjes hoef ik me geen zorgen te maken, stel dat hij nu niet helemaal goed in de veren komt, na de eerste rui zal hij een prachtig valkje zijn.  :-*

Ik hou jullie op de hoogte.  :D    

Tot later.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.