## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Peggy

Hoiiii Caroline,

je kweekkamertje ziet er schitterend uit zo !!!  8)

Fijn weekend  :-*

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Hermien

Ha ja! Vier op een rij. Als we het niet met kaarten of onze vogels doen, dan wel met kooien.

Dit zijn mijn vier op een rij...

;D   ;D   ;D   ;D

Randy

hola caroline ;D

ik wil tog OOK ff zeggen dat het er super hip uit ziet zo 8)
gefeliciteerd meid ;D

hopen dat het allemaal lukt dit jaar met kweken,,, fijn weekend :P

GRoetjes Randy  ;D
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Dierenfreackske

Hey , leuk he die mooie kweekkooien, super vier op een rij hoor, en nu hopel dat je er heel veel geniet gaat van hebben en er hele mooie donsjes in geboren worden, haha!
Maar dat ben ik al zeker,  ;D ;D  grtjs Ann

Bello

Hoi Caroline

ja je kweekkamer ziet er weer mooi uit, nu maar weer wachten op de donsjessssssssssssssssssssssss

Nog een prettige zondag!!

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Marian

Hoi Caroline,

Hoe is het hier met de eitjes?
Of kijk je nu alleen naar je mooie nieuwe kooien :P ;)

Indy is in de rui, ze was al mooi, maar ze wordt nog véél mooier :-* :-*

Groetjes, Marian

Caroline

Hoi hoi!!!!

Uiteraard kijk ik de hele dag naar mijn mooie kooien en mijn lieve valkjes erin.  ;D ;D

Nee hoor, ik ben er wel heel erg blij mee maar ben vandaag weg geweest met mijn gezinnetje .... lekker naar Kevelaer gereden in Duitsland, daar waren de winkels geopend en tevens hebben we een kaarsje aangestoken (is een bedenvaartsplaats) voor alle mensen in ons midden die er wel eentje konden gebruiken.  ;) We zijn helemaal niet gelovig maar gaan een paar keer per jaar naar Kevelaer voor de gezelligheid en steken dan altijd enkele kaarsjes aan, vinden de kinderen ook altijd leuk om te doen.  :D
Onderweg naar huis lekker ergens wat gegeten en bij thuis komst nog even met de kids naar de speeltuin aan het eind van de straat.  :D

Nu heerst er rust hier in huis .... de valkjes heb ik meteen bij thuiskomst verwend met een bak met volkoren macaroni en spaghetti, noten - en meergranenrijst, andijvie, een gekookt eitje, paprika en een grove meergranen boterham.  :P Ze hebben heerlijk zitten smullen en zitten nu allemaal te knarsen .... de kids zijn na een beker vla en een beker drinken via een bad naar bedje gegaan en terwijl ik in een lekker bad ging om te ontspannen, is Ed 10 km gaan hardlopen om te ontspannen .... hij moet nog thuis komen.  ;)

Maar even snel wat eitjes nieuws .... of eigenlijk weinig nieuws.  ::)

* Pablo & Coco hadden dus 6 eitjes gelegd, de eerste 3 waren onbevrucht  :-\ de laatste 3 BEVRUCHT!!  :D
Het eerste eitje was helemaal niet goed en had ik weggegooid, het tweede onbevruchte eitje heb ik omgewisseld voor een eitje van Unique & Queenie. Deze laatste was helaas ook niet bevrucht.  :-\
Vanaf dinsdag 28 april verwacht ik bij hen dus 3 donsjes.  :D

* Armani & Princess, de laatste is vandaag 2 jaar geworden, :D hadden 5 eitjes gelegd welke alle 5 ONbevrucht waren.  :-\ Twee onbevruchte eitjes had ik omgewisseld voor 2 eitjes van Unique & Queenie maar ook deze waren ONbevrucht.  :-\
Zij broeden nu dus op 5 niet bevruchte eitjes. Donderdag 23 april zou hun eerste eitje uitgeteld zijn, vanaf die datum ga ik langzaam de eitjes weghalen bij hen, tot het blok leeg is. Ik kijk dan even naar de conditie van hen en of ze nog interesse in het blok hebben, is beide oké mogen ze nog een laatste ronde proberen.

* Unique & Queenie hadden dus 4 eitjes gelegd, de eerste hadden ze binnen een dag kapot gevoetbald, zij kregen ervoor in de plaats een nepeitje, eitje 2, 3 en 4 haalde ik meteen weg en ruilde ik om voor nepeitjes maar er was nagenoeg geen interesse in de eitjes qua broeden.  :-\ Tot het vierde eitje erbij lag en vanaf toen wordt er eigenlijk non-stop door beide gebroed. Hun echte eitjes lagen, ik schreef het al hierboven bij Pablo & Coco en Amrani & Princess maar helaas, die waren niet bevrucht. Ik zie Queenie ook alleen maar kippetje zitten met haar kont tegen de tralies.  :P

Vrijdag, 6 dagen na hun laatste eitje vond ik ineens een nieuw eitje naar de 4 nepeitjes. Deze was sowieso al veel beter qua vorm dan de eerste 4, die waren namelijk bijna zo rond als een knikker. Omdat ze nu goed broeden mochten ze dit eitje houden omdat ik niet goed wist wat ze nu gingen doen heb ik wel 1 nepeitje verwijderd, voor een jong nieuw moedertje vind ik 4 eitjes warm houden al een hele knus.  ;)

Vanmorgen vond ik weer een mooi ovaal nieuw eitje.  :D En uiteraard heb ik weer een nepeitje verwijderd. Ik heb Unique & Queenie nog steeds niet zien wipwappen dus het is een verrassing of deze eitjes bevrucht zijn of niet.  ::)
Zijn deze ook niet bevrucht gaat het blok weg en gaan ze eerst maar oefenen hoe ze moeten wipwappen en hebben ze rust tot volgend jaar februari.  :D

==========================

* Van Gils & zijn lutinomeiden, Oilily en Rocky maken het goed samen in de nieuwe kweekkooi. Had Van Gils helemaal geen oog voor Oilily, zelfs niet toen zij kippetje voor hem ging zitten van de winter .... hij is als een blok gevallen voor Rocky.  ;D Helaas .... Rocky vind andere valkjes leuk en gezellig maar ze moeten niet dichter in de beurt komen dan een cm of 10 ..... dan gaat ze blazen.  :-X

Ik hou het gewoon een tijdje in de gaten, Van Gils fluit zijn longetjes uit zijn lijf voor Rocky, misschien gaan hierdoor toch de hormoontjes van Rocky werken.  :D Is dit het geval gaat Oilily naar de huiskamer en krijgen Van Gils en Rocky een blok .... Van Gils heeft er voor het eerste sinds hij hier is helemaal zin in.  ;) Ik heb hem van de week trouwens gewogen en sinds hij hier woont is hij bijna 30 gram zwaarder geworden.  :o ;D

Als laatste nog even Kouros & Lou Lou, die zijn ook helemaal gelukkig in hun nieuwe kweekkooi en wipwappen de hele dag door.  :o Helaas voor hen .... zij moeten wachten ....  zij krijgen pas in september een blok, Lou Lou is pas 9 maanden nu.  ;)

Groetjesssssss en trusten voor straks.  ;)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Vergeet ik helemaal tegen iedereen te zeggen, bedankt voor de reacties.  :-*

En .... Marian, wat een gave handtekening heb je.  :D

Ik ben heel erg benieuwd naar hoe Indy wordt na de rui .... vast net zo moooi als haar iets oudere zusje Anaïs, die is ook bijna door haar eerste rui heen en is prachtig geworden.  :D

Als ik in de buurt ben, kom ik haar gauw eens bewonderen.  ;)

Houdoeeeeeh.  ;D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Na een lekker dagje van vanalles en nog wat een heerlijke update er achteraan.  :D
Van Gils houdt dus duidelijk van dames die zich niet zomaar zich laten inpakken.  ;) :D
Ben benieuwd hoe zijn charmes gaan uitpakken to. Rocky.  :D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Marian

Hoi Caroline,

Dank je wel! :D Ik ben er vooral trots op omdat ik hem ZELF heb gemaakt ;D
Jawel, ik begin eindelijk een klein beetje handig te worden :P
Oh, zeker, Indy wordt echt heel erg mooi, zulke glanzende en strak gestreken veertjes op haar borst :-* :-*
Ze is een schat en bijten of pikken of iets in die aard, zal nooit in haar 'vocabulaire' voorkomen ;)
Je bent altijd welkom Caroline :D

Houdoeeee!!

Kimm

geweldig hoor al die mooie kooien zo naast elkaar! ziet er goed uit  :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi, wat een leuke update hier, wat fijn dat het zo goed gaat en je straks ook weer donsjes hebt, ik zou wel eens bij jou op bezoek willen hoor, om die mooie valkjes en kooien te bewonderen, ziet er heeeeeeeel gezellie uit hoor! grtjs Ann

Caroline

Van Gils kan zo leuk eten, als een papegaaitje houdt hij de groente vast met zijn pootje.  :D

Van Gils samen met zijn nieuwe valm, Rocky.  ::)

De kids in Kevelaer, Duitsland.

Thomas motorrijden.  :D

Dat wil Sanne ook.  ;)

Thomas mag achterop.  :P

Dat wil ik ook lijkt Jasper te denken ....

Alleen is wel een beetje eng maar bij Thomas achterop durft hij wel.  :-*

Sophy wil jij ook??

Nee .... Sophy is niet vrolijk.  ;D

FIjne dag allemaal.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

danielle

Hoi Caroline,
Wat mooi die vier kooien naast elkaar. Het staat echt super mooi! echt geweldig zo'n kweekkamer, als ik later de ruimte heb, lijkt me zo iets ook echt geweldig. Mag mijn vriend een wijnkamer en ik een kweekkamer  :P .
Wat jammer dat er zo weinig bevruchte eitjes zijn deze ronde. Maar wel fijn dat de laatste drie van Pablo en Coco wel bevrucht zijn. Ik denk dat we ong. op dezelfde tijd donsjes gaan hebben, wel leuk hoor.
En die van Gils, het is wel een grapjas hoor  ;D .
Jullie dagje uit met de kids ziet er gezellig uit, je hebt mooie foto's van hen geplaatst.

Groetjes Danielle