## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

danielle

Hoi Caroline,
Gefeliciteerd met het donsje Picasso. Die donsjes zijn zo lief om te zien. Ik krijg er niet genoeg van om naar de foto's te kijken. Wat zijn ze toch klein.

Groetjes Danielle

Caroline

Hihihihihi!!

inderdaad Anke .... ruimdenkend.  ;)

Floortje is bijna 6 weekjes.  ;)

Donsje 5 houdt het een beetje spannend .... het piept en tikt en heeft al een baerstje gemaakt, best vroeg dus, 16 daagjes oud. En ik zie wel een oogje, alleen niet zo donker als bij de 3 jongens maar .... bij Parel was het ongetwijfeld een albinootje. Nu 50/50  ;)

-------------

Gelukkig kreeg je hulp, Marian .... een geheimpje, niet verder vertellen hoor .... ik kan helemaal geen handtekening maken  :-[  er zijn hier op het forum een paar lieverds die er af en toe één voor me maken.  ;)

--------------

Ik ga beneden spulletjes klaar zetten .... ik krijg (tijdelijk) 2 opvangdonsjes. Hopelijk gaan ze het redden .... we gaan ze eerst oppeppen .... straks meer info.

Ben nu even offline.

Iedereen dank je wel voor jullie felicitaties.  :-*

PS. Ik heb nog een filmpje .... kroelen van Giorgio & Anaïs ... zo lief .... 5 mnd en 11 weekjes oud.

Oh ja .... het gehijg is niet van hen .... Sophy, zwaar verkouden kwam langs gelopen. (loopt nog niet zo lang dus heel inspannend  :P )

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Bello

nr. 5 houd het dus spannend voor je!!!

Gaaf hoor weer een nestje van kleintjes te zien

Dorothé

ps. gaat hier wel bij ons kriebelen ;)
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Caroline

Hoi hoi!!

Vanavond is Peggy geweest, ze heeft de 2 donsjes, Loena en Charlie, gebracht.  :-\

Loena, vanmiddag .... haar situatie was nog meer verslechterd vanavond.  :-\

De bekkies van beide donsjes zaten helemaal volgestouwd t/m het kropje met hele zaden, zaadsel en andere rotzooi .... Loena kreeg zelfs haar snaveltje niet meer dicht.

Peggy kreeg de rotzooi er niet af en uit en beide jongen gingen al donker kleuren, Loena is al zo slecht dat haar darmpje al helemaal zwart kleuren.  :o

Als eerste back-up adres had Peggy, Petra, alleen die zat vandaag zelf in een crisissituatie en wachten tot morgen was helemaal geen optie meer.

We hebben vanavond eerst beide smoeltjes helemaal schoongemaakt, de binnen kant moest echt helemaal leeggepeuterd worden. Daarna kregen ze hele waterige pap met veel druivensuiker. Dit dronken ze wel maar tevens kwamen er allemaal onverteerde zaadjes mee naar boven.  :-\

Om de darmpjes weer op gang te krijgen hebben ze daarna Yakult gehad. Dit geef ik ze zo meteen voor ik ga slapen nog een beetje.

Eros & Perle behandelen ze als eigen jongen, ze liggen ook lekker warm.

Toen ik net de O-tjes had gepapt, keek ik nog even en ze lagen alle 6 inclusief eitje 5 onder Eros.  :-*

Ze waren al erg ver weg, en pas 7 daagjes oud, hopelijk zijn ze van binnen (spijsverteringsysteem) niet al te erg beschadigd.

Er moet flink geduimd worden voor ze, ze verdienen het, ze vechten om te blijven leven.

Ik ga mijn best voor ze doen samen met Eros & Perle, als ze de eerste daagjes overleven en sterkte donsjes zijn die goed kunnen eten mogen ze weer verhuizen. Lekker warm, Peggy had het prima verzorgd.  ;) Ze gaan dan naar Petra, daar is gisteren 1 donsje geboren bij Bo & Dirkje. Bo & Dirkje kunnen makkelijker 3 jongen groot groot brengen dan Eros & Perle 7.  ;) DIe eerste periode overbruggen ze wel, de jongen zijn nog erg klein allemaal en ook de kropjes zijn nog niet groot.

Morgenochtend wordt even een rotkarwei .... het blok openen .... zullen ze er nog zijn.  :-\

Duimen hoor!!!!

PS. Loena en Charlie zijn allebei op mijn verjaardag geboren, 13 januari.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Hoi Peggy .... ze hebben net beide een paar druppeltjes Yakult gehad maar ik heb steeds minder hoop. Ze waren weer zwakker.  :'(
Bijna dood, alleen nog lekker warm.

Ze probeerde te poepen maar er kwam niks, de vulling van beide kropjes is een keihard bolletje zaad .... ik heb het geprobeert soepel te masseren maar ook dit lukt niet, het is echt heel hard en zit vast tot in hun keeltje.  :-\

Op de warme Yakult reageerde ze enthousiast maar na een paar drupjes ging het weer fout, weer overgeven, hun hele keeltje tot aan hun kropje zit gewoon vol met zaadjes. Dus na een paar drupjes zitten ze vol, hun bekkie dan .... hun hele spijsvertering ligt stil, lijkt afgestorven, waren ze iets groter geweest konden we ze misschien leeg masseren, nu is het hopen dat de paar druppies Yakult voldoende voor ze is.

Ik zie ze elk uur zwakker worden ....  :'( :'( :'(

Ik hou je op de hoogte.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Agnes

Agossie, wat sneu :-\

Maar neem het jezelf niet kwalijk.
Jullie hebben gedaan wat je kon voor die kleine hummeltjes, helaas waren ze al teveel beschadigd :-\

Toch een dikke pluim voor jullie omdat jullie het geprobeerd hebben :-* :-*

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Caroline

* Stoere dappere Charlie & Loena *

Tegen beter weten in heb ik gevochten voor de leventjes van Charlie en Loena, pleegkindertjes van Peggy's Joep & Guusje.  :'( :'(

Helaas .... tijdens een extra nestcontrole vannacht rond 2 uur vond ik Charlie dood, degene waarover Peggy en ik nog een inimini klein beetje hoop hadden. Wederom gevoerd en nog lekker warm onder Perle.

Vanmorgen rond kwart over 7 vond ik tot mijn grote verbazing Loena levend. Nog paarser als vannacht, nog meer afgevallen maar rechtop zittend vechtend om te leven. Haar hele smoeltje zat vol eten en weer zag ik dat het gewoon niet naar het kropje ging. Ze zat zo verstopt.  :'(

Ik heb toen mezelf voorgenomen om haar nog 1 x te helpen en alles op alles te zetten. Ik heb haar "gespoeld" en gemasseerd met warm water en elke keer kwamen er zaadjes uit .... net zo lang tot er niks meer uit kwam. Toen ik er weer water gaf, zag ik het nog niet het kropje inlopen .... ze zat nog steeds verstopt maar ik kreeg wat er in zat niet weg.  :'(

Inmiddels was ze weer ijskoud en nog maar 5 gram ....

In overleg met Peggy heb ik haar lekker warm onder Perle gelegd, die haar nog een keer heeft gevoerd. Weer haar hele strotje verstopt.  :-\ Wel 1 grammetje zwaarder.

Na haar mondje te hebben schoongemaakt, heb ik haar weer terug gezet. Het dappere meisje kon al ze warm was nog steeds netjes overeind zitten.

Toen ik net weer ging kijken, lag ze dood onder Perle ......

:'( :'( :'(

We wisten dat er weinig kans was, toch doet het pijn.  :-\

Sterkte Peggy.  :-*

Tot straks.

Peggy komt straks Charlie en Loena ophalen, ze krijgen thuis een mooi plekje.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Angel_Rob

Liefs Angèl en Damian

Kimm

hoi caroline,

wat een triest verhaal :'(
toch hebben jullie heel erg je best gedaan. echt super hoor!

Ook Peggy heel veel sterkte.

Rust zacht lieve Charlie & Loena :-*

Liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

bobbie

Ach jeetje, wat een strijd. :-\ :'(

Jullie hebben alles op alles gezet, inclusief het koppeltje die hun verzorgden als zijnde hun eigen kindjes.

Heel veel sterkte allebei dames. :-*

Rust zacht lieve Charlie en Loena, het mocht niet zo zijn. :-\

Groetjes, Nel

Mara

Hoi Caroline

Sterkte met het verlies van de twee donsjes, Charlie en Loena. Je hebt gedaan wat je kon doen.

Mara

Hermien

Ach, wat een triest verhaal. Arme beestjes. Ik schiet er helemaal vol van......

:'(   :'(   :'(   :'(

*Manon*

Hoi Caroline en Peggy,

Wat jammer dat ze het niet gered hebben zeg... en ja tegen beter weten in, maar toch zet je alles op alles om ze te redden.
Helaas!

Sterkte voor jullie beidjes