## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline



Amor & Diégah,

de ouders van Magic.


~°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°~





~°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°~



Vanmiddag betrapte ik Amor & Diégah tijdens een stevige wip!!  :o

Ze zijn ook steeds meer uit het blok, gelukkig voeren ze kleine Magic nog wel goed maar ze vinden 1 jong duidelijk niet echt de moeite waard.  :-\

Wel zielig hoor een éénling .... Magic zit de hele dag maar een beetje in zijn/haar eentje tegen een zijkant van het blok aangekropen. Ik pak hem/haar maar af en toe even lekker bij me.  ;)

Hoe het verder gaat lopen .... ik kijk het wel aan .... op dit moment gaat alles nog goed, Diégah is er gisterenavond ook netjes weer bij gaan zitten dus 's nachts heeft hij/zij het in ieder geval gezellig.  ;)

Ik geef hem/haar nu 2 x per week een druppel Calcitat-50 en daarna 3-4 ml. pap (Nutribird). Hij/zij bedelt nu ook als hij/zij mij ziet, dit heeft als voordeel mochten de ouders straks het voeren staken .... hij/zij is dan in ieder geval wel gewend uit een spuitje te eten. Maar nogmaals .... als het niet nodig, liever niet natuurlijk.  :)

Verder weinig nieuws hier, alles gaat goed met de valkjes, in de huiskamer hebben ze allemaal hun vaste slaapplekkie al opgezocht en wordt er druk geknarst. De valkjes in de kweekkamer fluiten nog volop .... ik hoor sowieso JOOP! Kouros en Amor .... 2 zonen en hun vader.  ;D ;D Eros is niet zo'n fluiter en Van Gils fluit eigenlijk alleen als hij niet in de rui is .... hij heeft nu bijna al zijn veertjes verwisseld. Hij laat ook alweer af en toe wat fluitjes laten horen .... hopelijk wordt hij ook broeds als hij door de rui heen is. Ik zie wel veranderingen in het zaagsel in het blok .... er is duidelijk elke dag wel een paar keer iemand in het blok .... of Van Gils, of Oilily.  ::) En .... ze zitten regelmatig bij elkaar in de buurt.  :D

Ik hou jullie op de hoogte.


~°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°~



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

☺ Pita ☺

Ooooow wat een liefiesssssssssss zooow klein en zo groot alweer :-*
Echt super liefffff groetjes Petra.

♥Debby♥

Wauw.... daar mag je ook zeker trots op zijn!

wat heb je toch 5 schatjes zitten.. SUPER!

Mooie foto's hoor!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Marian

Goedemorgen Caroline,

Nog even en we zullen het weten :P........Anaïs.....man of pop ???
Wat gaat Magic hard.........en ja een beetje zielig is het wel :-\........zo alleen.
Kan/ mag er al snel weer een nieuw nestje komen??.......omdat Amor en Diègah weer aan het viezerikken zijn :-[ ;D

Groetjes, Marian

Caroline



Goeie morgen!!

Vandaag niet zoveel foto's alleen wat groepsfoto's.  ;)

Het gaat goed met zowel magic als de Ennetjes, ze groeien goed en Nick en Nathan hebben beide hun oogjes open.

Zaten gisteren Amor & Díégah alweer te wipwappen .... vandaag moest ik mijn leren handschoenen, die ik al 3 dagen had opgeruimd, weer te voorschijn halen om nestcontrole te kunnen doen. Ze waren het blok zo aan het verdedigen dat ze met zijn tweëen in mijn velletje hingen.  :o >:(

Hopelijk blijven ze wel kleine Magic voeren, zij, durf ik nu wel met 99 % zekerheid te zeggen, is pas 19 dagen dus nog veel te jong om al in de steek gelaten te worden ..... ik was er al bang voor .... 1 jong is meestal niet de moeite waard voor de ouders. In de natuur zouden ze het gewoon laten sterven om weer een nieuw nest te kunnen beginnen.  :'(

Vorig kweekseizoen was de jongste van het eerste nest 4 1/2 week oud toen ze het eerste eitje van het tweede nest legde. Dit gaf geen problemen, ze bleven keurig de jongen voeren. Hoofdzakelijk Amor maar de jongen ging ook nog gezellig bij pa en ma in het blok liggen en werden dan gewoon gevoerd.

Mochten ze Magic gaan verwaarlozen neem ik uiteraard de zorg waar en krijgt zij pap maar alleen als het nodig is natuurlijk.  ;)

Het verschil qua leeftijd tussen Magic en de Ennetjes vind ik nu te groot maar .... misschien over een tijdje als de Ennetjes ook veren hebben en Magic mocht in de steek gelaten worden maar dat is toekomst, daar ga ik me nu niet zorgen over maken, ik zie wel.  ;)

Op zich zou het wel fijn voor Magic zijn dat zij dan met broertjes opgroeid .... ze is echt eenzaam nu pa en ma steeds meer het blok uit zijn.  :'(

De foto'sssssss


Helaas bewogen, als ze me ziet gaat ze bedelen.  ::)


Steeds meer cinnamon pennetjes.  ;)

Even ter vergelijking .... dit is haar zusje uit het vorige nest.


Guusje, je ziet dat ook zij echt hele donkere pennetjes had, toch is ook zij een getekend cinnamon opaline popje geworden.

Eest Yesni bij Anja en Ton, toen bij hen de valkjes herplaatst moesten worden heeft zij een fijn thuis gekregen bij Jeanine en gaat daar als Feline door het leven.  ;)

~°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°~


Kiekeboeeh!!!!     Nick


V.l.n.r. Nick, Nathan, Noodles & Neal.


Nog één keer samen op mijn hand.  ;)


Als laatste .... mijn nieuwe plant .... mijn zalmkleurige roosje verloor als zijn blaadjes, geen gezicht dus.  :P Ik vond deze wel grappig, met het gevlochte stammetje.  :D

Ik ga nog even wat doen .... tot later!!  ;D

PS. Marian .... even een korte uitleg over mijn manier van kweken ....  ;)

Ik kweek in 2 ploegen, ploeg 1 "mag" van september t/m januari 2 nesten krijgen, ploeg 2 "mag" van februari t/m juni 2 nestjes.

Op dit moment is dus ploeg 1 aan de beurt. Apart in de kweekkamer ieder in een kweekkooi met blok zitten nu Amor & Diégah, Eros & Perle en Van Gils & Oilily.

Zij mogen tot uiterst de eerste week van januari eitjes leggen.  ;) Ze mogen 2 nesten (niet meer per jaar) .... het hoeft niet .... als het niet haalbaar is, mogen ze het gewoon volgend jaar weer proberen.  ;)

Dan is ploeg 2 aan de beurt, ploeg 1 gaat in de grote kooien in de huiskamer, zij hebben rust, ploeg 2 gaat in de kweekkooien, dit zijn Pablo & Coco, Armani & Princess en Unique & Queenie.

2009 komt Kouros & Lou Lou in ploeg 1 erbij.  :D

Op de eerste bladzijde van mijn dagboekje zie je alle koppeltjes uitgebreid staan.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marian


Kaatje

Hoi Caroline,

Wat een stel knapperds heb je toch  :-* Ik heb genoten van alle lieve foto's en het kroelfilmpje van Magic. Ik ben erg benieuwd naar de uitslag van de DNA test, er is al zoveel gegokt / gedacht dat ik me er niet aan ga wagen.

Toch vond ik het fluitje van Anaïs erg op dat van Xena lijken, maar wat jij zegt, het valkje is nog zo jong dat het ook anders klinkt dan bij een groter en ouder valkje !!

Je zal het heel snel weten, echt heel spannend nog nu  ;)

Wat een heerlijk valkje is Magic toch om te zien !

Fijne dag meid !

Kimm

hoi caroline,

wat een mooie foto's. wat wordt magic toch groot al he! fijn hoor!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

danielle

Mooie foto's.
Magic is inderdaad al weer groot een heel verschil met de andere 4  ;D .
Lief dat ze zo op een hand passen.

Groetjes danielle

Dierenfreackske

13 november 2008, 18:26:44 #1344 Last Edit: 13 november 2008, 20:56:37 by Dierenfreackske
Hoi Caroline ;  dat vind ik zooooooo lief he , die donsjes, en wat wordt Magic een mooi cinnamontje  , ach wat een schatje , dat ze meteen al bedelt als ze je ziet ! Grtjs Ann



Sally


*Yvon

Hoi hoi

Mooiiiiii en spannennnnnnnnnd !!  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Annelies

Hoi Caroline

Succes vandaag met de uitslag ga voor je duimen hoor dat het een man is  ;)

Groetjes Annelies

Caroline

14 november 2008, 09:43:34 #1348 Last Edit: 14 november 2008, 09:48:14 by Caroline


:o :o :o Ik ben echt erg!!!!

Om kwart over 9 vanmorgen was ik zo nieuwsgierig dat ik al naar Gendika heb gebeld.  :-[

Ze had even gekeken maar ze waren nog met het onderzoek bezig maar .... als ik aan de eind van deze morgen even bel weten ze meer .... mits de DNA-analyse is gelukt.  ;)

Hihihihihi!!!  ;D

Ik voel me net een klein kindje wat nog niet naar beneden mag gaan kijken wat Sinterklaas in haar schoentje heeft gedaan.  :P

Dus .... nog 2 spannende uurtjes ......

Gelukkig zijn alle vier de kindertjes vrij en ben ik nog druk bezig met de valkjes dus ik heb genoeg afleiding.  ;)

Vanmorgen al een stress ochtend geweest, ik moest eerst even mijn telefoon instellingen regelen .... gisterenavond werkte ineens mijn GSM niet meer .... geen netwerkdekking. ???

Orange = T-mobile geworden en dit schijnt niet bij alle toestelen automatisch te zijn gegaan  :-\ bij de mijne dus  uiteraard niet .... na een half uur bellen, simkaart in div. toestelen (mijn eigen toestel kon het ook niet handmatig) doen door de div. menu;s heen surfen en mobieltjes aan en uit zetten .... werkt alles gelukkig weer .... er ligt wel gelijk koppijn op de loer .... niet echt een relaxct karweitje 's morgens vroeg.  :-\

Was ik ook nog de pin-code van Sanne's mobiel vergeten, die ik had gebruikt om mijn simkaart te activeren. Moest ik daar de puk-code van gaan zoeken.  :-\

Ik ga gauw wat doen ..... ik hou jullie op de hoogte.  :D

DOeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.  :P



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♥Debby♥

NIEUWSGIERIG AAGJE! ;D


Spannend hoor.. ik hou het in de gaten! Dat gaat eigenlijk best wel snel dan zo'n analyse..

Ik heb hier zakjes van ADC Holland.. die doet er geloof ik wel wat langer over..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.