## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline



Goeie morgen!!!

Even koffiepauze .... ik ben druk met de valkjes bezig geweest en ga zo mijn huisje stofzuigen en dweilen. Jasper en ik zijn niet naar Den Bosch naar de Early Bird gereden vanmorgen .... voor Jasper was het nog best wel zwaar geweest gisteren weer naar school na het ziek zijn en eerlijk gezegd .... ook ik kon wel even een relaxt ochtendje gebruiken om alles een beetje aan kant te doen .... ik loop een beetje achter de feiten aan.  ;)

Gisteren zijn we bijna een hele dag bezig geweest om voor Sanne en nieuwe fiets uit te zoeken. De 9 grootste kleinkinderen van Ed zijn vader, inmiddels tussen de 15-28 jaar hebben allemaal voor hun eerste kommunie een nieuwe fiets uit mogen kiezen van opa .... onze kinderen doen geen kommunie maar toen Ed er van de week even op visite was, kreeg hij te horen dat Sanne toch een nieuwe fiets uit mocht kiezen .... aangezien haar fietsje nu echt te klein is, mocht ze het zelfs meteen.  :D

Ze heeft een mooie Batavus uitgekozen, hij is besteld, volgende week mag ze hem gaan halen.

Maar goed .... het lampje.  ;)

Zoals ik al vertelde had ik in het verleden een nachtlampje, doordat deze kapot was, gaf hij een overkapiciteit. Dit was net voldoende licht in mijn kamertje.  :D Totdat hij ermee stopte, lampje kapot.  :-\ toen was er dus paniek in het kamertje, keer op keer. Inmiddels een nieuw nachtlampje gekocht maar dit brande normaal wat betekende niet voldoende licht in het kamertje. (vonden de valkjes) Weer paniek.  :-\

Dus tijdelijk gekozen om de tl-verlichting te laten branden wat ook geen oplossing was, de valkjes gingen overdag slapen en 's nachts spelen en fluiten.  :-\

Gisteren dus een spotje gekocht. Nadeel hier weer van: er mogen alleen maar reflexielampen in.  :-\ Deze zijn te kijrgen vanaf 25 Watt. In principe vind ik dit weer te veel licht, ik gebruik persoonlijk liever een peertje van 7 hooguit 15 Watt maar die zijn niet te krijgen in reflexielampen.  ::)

Maar .... de valkjes herkennen schijnbaar wel het verschil tussen de tl-verlichting en het 25 Watt lampje in het spotje .... er is vannacht niet gefloten, ze zijn nu in de ochtend duidelijk een stuk fitter dan de afgelopen ochtenden en ..... en dat is nog veel belangrijker  ;) er is GEEN paniek geweest!!!!  :D

Uiteraard juich ik nog niet te vroeg maar uiteraard zou ik superblij zijn als JOOP! geen paniek meer veroorzaken in de kweekkamer, dan hoeven ze immer niet boven te slapen met alle aanpassingen die erbij horen.

Alleen .... in de toekomst zullen JOOP! & Jil weel verhuizen naar één van de grote kooien in de huiskamer. Ze zitten nu apart om samen te koppelen. Als straks de jongen zelfstandig moeten worden, verhuizen JOOP! & Jil. Dan is het even afwachten hoe het daar gaat.

Blijven ze nu daar ook paniek veroorzaken, gaan ze overdag in de grote kooi en voor de nacht in de hamsterkooi die ik voor Harry kocht, in de kweekkamer. Aangepast met een lage stok.  ;)

Maar voorlopig kijk ik het zo aan.  :D

Ik heb nog leuke foto's gemaakt, deze zal ik vanavond plaatsen.  ;D

FIjne dag allemaal.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



De kooi die ik toendertijd voor Harry kocht.  ;)



Even ene korte uileg voor de nieuwe lezers:

Harry was een jong van Eros & Perle uit hun eerst nestje. Harry was enigs kind en bijna 4 weken toen zijn 5 broertjes en zusjes geboren werden. Ik heb er toen voor gekozen om Harry, die nog niet was uitgevlogen, apart te zetten en verder groot te brengen met pap.

DIt heeft bijna maanden geduurd, hij verrekte het om zelf te gaan eten.  :-\ :o

Inmiddels is Harry, Hagrid geworden en een grote jongen die alles lust. Hij woont bij Caroline (Carco).  :D

=============================

Voorproefje:




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♥Debby♥

Wat super dat het vannacht goed gegaan is het met het lampje! hopen dat het zo goed blijft gaan!

Scheelt natuurlijk dat je dit lampje op 1 bepaald punt kunt richten van de kooien af... super hoor!

En ik zie op de valreep nog even de foto's..

Die kleine harry.. wel handig zo'n kooi! ik zag dat toen bij Gerda ook al zo'n soort hamsterkooi... ideaal!

en dan je kleintjes... om te ZOENEN!!! jemig wat gaat magic hard.. gaaf zeg!!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♥Debby♥

ik wil binnenkort de lutino's gaan testen maar ik zie zo op tegen het veertjes trekken... :-\ doe jij dat met een pincetje? want je mag de veertjes niet aanraken begreep ik...


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♪ Marlies

Spannend !!!!!!!   :D :D



Debby, je mag het uiteinde van de veertjes niet aanraken.
Ik doe het altijd gewoon met m'n handen. Op de borst even met een klein rukje een paar veertjes tegelijk.
Voor ze er erg in hebben is het al gebeurd.

Caroline



Hoi hoi Debby .... ook ik doe het gewoon met mijn handen .... van te voren even het zakje open leggen, in de ene hand het valkje, met de andere duim en wijsvinger een plukje veertjes met één rukje eruit trekken, in het open zakje en valkje gelijk tegen me aan drukken en kroelen.

Ze geven geen kik.

Helaas Anaïs moest 2 x .... ik was blond.  :-[ :-X

Ik wilde de veertjes ietsje verder het zakje in blazen, je mag ze immers niet aanraken .... toen blies ik ze uit het zakje.  8)

Hoe blond kan je zijn.  ;D ;D

Gelukkig vind hij/zij het niet erg.  ;)

Vrijdagochtend ga ik bellen naar Gendika .... met Binky wist ik al zo snel de uitslag.  :D

Gewoon doen Debby, niet bij stil staan, ze voelen er echt nagenoeg niks van.  :)

En inderdaad Marlies .... SUPER spannend!!!  ::) :P


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Ik zou de eerste keer ook met een pincet zo'n veertje vastpakken, maar dat ging niet. Dan een stuk of 3, 4 tegelijk met m'n vingers en idd, goed aan het uiteinde. Wel met de groeirichting meetrekken ;)

*Petra*

Hoi Caroline,

Ook hier al veertjes op de bus .. spannenddddddd  ;D.

Fijn dat de oplossing met het lampje gevonden is.

En leuk voor Sanne dat ze een nieuwe fiets krijgt!


Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

☺ Pita ☺

Oooow wat gaat dat snel , ik denk dat Anais een mannetje is :)

Sally

Spannend!!!
Ik hoop voor jouw dat Anaïs een mannetje is!

het voorproefje van de foto's was al mooi! nu de rest nog. :P

Groetjes Sally

Annelies

Gaaf ga voor je duimen hoor dat het een HIJ is.

En ik ben nu al aan het genieten van de foto's die je vanavond gaat plaatsen.

Leuk weer pennetjes kijken  ;D ;D

Liefs Annelies

Caroline



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Magic, 12 november, 's morgens.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

















~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lekker ding!!!  :D
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nick, Nathan, Noodles & Neal,

12 november, 's morgens.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Nick ---> had vandaag zijn oogjes open.  8)


Nick


Nathan


Nathan


Noodles


Noodles


Neal


Neal


V.l.n.r. Nick, Nathan, Noodles & Neal






~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ik ben trots op Eros & Perle.  ;)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.