## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

smiley

Hallo Caroline

Wat fijn dat de uitslag iets was waar niemand iets aan kan doen ..
Je blijft je steeds afvragen of je het had kunnen voorkomen ??
Maar iets wat aangeboren is kan je nu eenmaal niet zien ,en ze heeft bij jou een enorm goed leven gehad .
Zo goed zelfs dat Bastiaansen verbaasd was dat ze nog zo oud geworden is !!!
Daarmee is dus alles wel gezegd ,en ik hoop dat je het nu een plekje kan geven .....

Ps.
Ik wist niet dat donsjes ook op dag 17 geboren konden worden !!!
Vandaag bij mij ook 1 op dag 17 ....

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Caroline

Dank je, Caroline en Conny ...

Inderdaad kan niemand hier iets aan doen en ik was er eigenlijk ook wel een beetje van overtuigd dat het niets besmettelijks van buitenaf kon zijn. Isabella was de laatste die hier van buitenaf kwam wonen, vorig jaar zomer. Van een betrouwbaar adresje en voor ze in de "groep" ging heb ik eerst mestonderzoek laten doen en ... Isabella is nooit in de huiskamer geweest, zij woont samen met Tommy in een kweekkooi om een koppeltje te worden (wat is gelukt) en zal pas na hun eerste nestje een rustperiode in de huiskamer krijgen. Tuurlijk had hetnog een lichaamseigen bacterie geweest kunnen zijn die door een verminderde weerstand de kop op had gestoken maar dit veroorzaakt toch een ziektebeeld. Ze slapen dan meer, hebben afwijkende ontlasting en/of urine en eten vaak minder of juist meer. Maar ik had tot een kwartiertje voor ze overleed helemaal niks vreemds aan Chica gezien en ik ken mijn pappenheimers als de beste, elke kleine verandering in ontlasiting, uiterlijk, gedrag of geluid valt me meteen op.  ::)

Chica was 5 1/2 week toen ze bij me kwam wonen en ik heb nooit iets aan haar gezien waardoor ze zich zou onderscheiden van de andere valkjes. Het was gewoon een heerlijk grietje wat onderdaad een mooie tijd heeft gehad samen met haar zusje maar wat ik graag nog wat langer had gezien ...

Gisteren is Naomi in de grote kooi in de huiskamer gaan wonen, bij de vaste bewoners Noa, Rocky en J'adore en de logeetjes Amor & Diégah die daar voor de rust zitten na de kweekperiode. Naomi zat nu bij JOOP! & Juicy en Vlinder en Azzaro en was daar ook een eenling, hopelijk is er een klik tussen Noa en Naomi en gaan zij het gezellig hebben samen.

==============================

Gisteren was donsje in eitje 1 ronde 2 van Kouros & Nina aan het tikken, het is vandaag 18 dagen geleden gelegd. Ik heb vanmorgen nog niks kunnen zien, Kouros & Nina zaten samen in het blok.  :P

En ja Conny, donsjes kunnen inderdaad probleemloos met 17 dagen uit het ei kruipen zeker als je in huis kweekt. Hier komt schat ik wel 1/3 van de donsje met 17 dagen uit het ei, 1/4 zeker. Eén keer zelfs eentje met 16 dagen maar deze was echt iniminie maar heeft het wel gered.

Een enkeling komt met 19 dagen en de rest toch wel na 18 dagen, ik maakt het eigenlijk niet mee 20-21 dagen of langer.

Een heel fijn weekend, het wordt heerlijk weer. Wij worden een beetje geleefd met 3 verjaardagen, een voetbalwedstrijd van Thomas en een nachtdienst van Ed.  :-\

Met donsjes-nieuws kom ik uiteraard even terug en ook heb ik nog wat foto's van het M-nestje wat aan het uitvliegen is maar verder zal ik weinig online zijn.

Doeiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sally

Hoi Caroline,

Ik heb weer enorm hard genoten van je foto's. Wat n prachtige kleintjes heb je toch.  :-*

Gelukkig had Chica niks besmettelijks, maar zoals jij je valkjes kent wist je dat al wel diep vanbinnen  :).
T was echt wel n bijzondere dame, met zo'n afwijking toch nog een mooi en best lang leventje gehad.

:-* je van een bijna de hele dag door kwetterende Indy  :P

Larissa

Hey hey

Jeetje Chica was wel heel bijzonder, door jou goede zorg heeft ze nog de bijna mooie leeftijd van 6 kunnen bereiken.

Geniet nog lekker van alle jongen en donsjes en uit komende eitjes

Knuffel

smiley

Hallo Caroline

Bedankt voor de tip echt een super idee !!!

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Caroline

Mag ik jullie voorstellen!!!!

* Phoenix *

Phoenix --> betekend een nieuw begin

Dat is het ook ... een nieuw begin van het tweede nestje van Kouros & Nina. Gisterenavond toen ik naar bed ging was er nog niks. De hele dag tikte en piepte dit kleine witte donsje, gisteren was zijn eitje 18 dagen geleden gelegd. Het had een klein barstje en het leek minder te gaan piepen  :-\ maar .... Lilly en Lucky kwamen ook pas dag 19 uit hun eitje en Love zelfs dag 20 dus ik legde het eitje gisteren terug zonder wat te doen en ging vol vertrouwen (nou ja, vol ...) naar bed.  ;)

Toen ik vanmorgen vroeg ging plassen was mijn eerste gang even snel in het donker kijken in het blok - uiteraard met camera :P - Kouros & Nina lagen beide in het blok en wilde me niks laten zien maar kleine Phoenix stak zijn koppie omhoog, zo van joehoe, hier ben ik. ;D ;D

Phoenix wordt een witmaskertje, met of zonder bont, met of zonder cinnamon, met of zoner pareltjes.  :D

Fijne dag. 

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

TheaV

Nu ben ik een keer snel....... Hihihi en doe hetzelfde als jij... Eerst kijken dan plassen!!!
Maar weer gefeliciteerd met een prachtige Phoenix!!!
Lief!!!! Zo tussen ei en pa/ma!!!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Van harte gefeliciteerd met Phoenix, en alle andere donsjes! Super dat het zo goed gaat.

De uitslag van Chica, wat een wonder dat dit mooie meisje nog zo lang heeft kunnen doen en laten wat ze deed! Met maar 1 long en haar levertje en schildklier niet optimaal werkend. Het is echt een wonder.

Het is voor jou fijn om te weten dat het niets besmettelijks is zoals je al verwachten deed, en ik weet zeker dat het aan jouw goede zorgen en liefde heeft gelegen dat zij het zo lang vol heeft gehouden. Dat kan niet anders! :-*

En wat een drukte dit weekend voor jou!
Probeer wel te genieten van t weer he!

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Caroline

Mag ik jullie voorstellen!!!!

* Pixie *

Pixie betekend --> elfje.

Vanmiddag hadden we 2 kinderverjaardagen ... eenmaal thuis na het eten hield ik even nestcontroles en ...ik was blij verrast!!!!  ;D Totaal niet verwacht lag er een tweede donsje bij Kouros & Nina ... EEN BLEEKMASKER!!!!  ;D ;D

Phoenix is na 19 dagen uit zijn eitje gekropen, Pixie al na 17 dagen, op die manier kon het nu een "tweeling" worden, beiden vandaag geboren ...

Gelukkig goed uit elkaar te houden, een wit en een geel donsje.  ;)

Phoenix & Pixie

Phoenix & Pixie

Deze foto maakte ik vanmorgen nog van Phoenix, samen met zijn lege eierdopje.

Pixie vanavond.

Fijne avond ... die van mij kan niet meer stuk.  :D :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

cals

Van harte gefeliciteerd met Phoenix en Pixie :-* en heel grappig om een "tweeling" te hebben ;D
Groetjes van Carla

Cherro

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Caroline 1569

Ha Caroline
Gefeliciteerd met je donsjes.
Weer een wit donsje.... ;D mijn duimen draaien weer.
En een bleekmaskertje wat leuk.
Veel plezier met de o-tjes en de p-tjes.
Caroline 1569

carco

Gefeliciteerd met weer een bleekmasker  :D
Hier ook 2 bevruchte bleekmasker eitjes :D misschien zelfs wel 3: Quido heeft dus toch nog gewipt  ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

TheaV

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Jel

Super gaaf een 2-ling ;D

een witmaskertje en een bleekmaskertje super toch :)

Groetjes Jel en een knuffel van Zilver
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)