## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline

Het gaat lekker hier!!!  ;D

Vanmiddag is het vierde donsje geboren bij Giorgio & Anaïs en dat terwijl ik dit donsje eigenlijk pas vrijdag uit zijn eitje verwachte.  :P

Dit vierde donsje - naam en foto's volgen nog - is net als donsje 3 na 17 dagen broeden uit zijn eitje gekomen. ;)

Het iniminie donsje is al opgedroogd en was al gevoerd. Het zit er statig bij met koppie omhoog.  ;D

Tot later ... ga lekker met Sophy naar de speeltuin.  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

:D

En wat zijn je jongen toch ontzettend mooi  :-*

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

lynette

Ohh Caroline,

Ze zijn weer prachtig!!!

En wat is Mexx/Mylo mooi getekend **Totaly in Love**

ZOoo blij met hem :D

Al wat gehoord van Dhr Bastiaanse? Ik heb zelf moeten bellen... Ze zijn geloof ik om 18 uur gesloten?

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Caroline

Mag ik jullie voorstellen!!!!

* Otje *

Ik schreef het al, toen ik vanmiddag in het blok keek lag er een leeg eierdopje aan de kant geduwd ... donsje nummer 4 was geboren. Het zou leuk zijn als ze dit keer eens 4 jongen groot brachten. Tot nu hadden ze 3 nesten met 3 jongen die ze groot brachten, het eerste nest waren er eigenlijk 4 maar na 1 dag ging donsje 2 dood ...

Olijfje, Opal, Ozzy & Otje.  :-*

==================================

Vanmiddag had ik nog telefonisch contact met Dierenkliniek "De Baronie". Daar is Chica inmiddels aangekomen en een vogelarts is al "aan haar begonnen".  :-X

Vanmiddag was de betreffende arts niet meer aanwezig maar ik wordt morgen gebeld ... ze konden me verder nog niks vertellen.  :-\

Het blijft vreemd dat ze er niet meer is. Gelukkig gaat het met Noa nog steeds goed. Hopelijk kan ik haar snel een nieuw vriendinnetje geven vanuit de kweekkamer. Als de sectie van Chica niks besmettelijks aan geeft gaat waarschijnlijk Naomi bij haar in de grote kooi in de huiskamer wonen.  :D

==================================

Meer nieuws heb ik eigenlijk niet.

* Noël(le) & Narcis worden nog prima verzorgd door Armani & Princess, Noël(le) is al geringd, Narcis verwacht ik het morgen te doen.

* De kleine O-tjes van Giorgio & Anaïs hebben jullie net op de foto gezien, deze maken het ook goed.

* Lilly krijgt vanavond geen pap meer, zij kan het denk ik zelf wel, Lucky krijgt nog een beetje maar eet ook al zelf wat.
De 5 eitjes van Kouros & Nina ontwikkelen goed en komen vanaf het weekend uit.

* Melody & Mylo zitten grotendeels van de dag ergens op stok in de kooi, ook Moon was vandaag uit het blok gevlogen. Mama Ashley slaapt sinds 2 nachten niet meer in het blok maar zowel zij als Jim verzorgen hun 4 pleegkinders nog steeds goed.

Ik hou jullie op de hoogte.

Fijne avond.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Oeps!!  ::)

Foutje, per ongeluk mijn eerste pagina geciteerd toen ik de titel van mijn dagboekje wilde veranderen.  :P

Groetjesssssss

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline 1569

Ha Caroline

Gefeliciteerd met de o-tjes.
Liep een beetje achter maar ben weer bij gelezen.
Ben toch ook wel benieuwd wat Chica nu mankeerde.
Groetjes Caroline 1569

Caroline

Chica was een heel bijzonder valkje ....

Nu wist ik dat natuurlijk al maar ze was veel aparter dan wij aan de buitenkant konden zien. Chica is geboren met 1 long, de andere was er gewoon helemaal niet. Dit was iets wat Peter Bastiaansen zelf nog niet eerder tijdens een sectie had aangetroffen, zo vertelde hij me.

Ik krijg nog een volledig verslag met foto's toegestuurd maar ik hoefde me in ieder geval geen zorgen te maken, Chica droeg niks bij zich wat besmettelijk kan zijn voor mijn andere valkjes. Door haar ene long had ze een slechte conditie, tevens had ze een niet helemaal ontwikkelde schildklier en tevens was haar levertje niet in orde. Alles wat Peter Bastiaansen had aangetroffen was aangeboren of het gevolg van haar aangeboren afwijkingen en hij vond het nog een wonder dat ze bijna 6 jaar oud is geworden hiermee. Chica is overleden aan een hartstilstand. Haar conditie was ten gevolge van haar afwijking heel erg slecht te noemen.

Ik moest me niet schuldig voelen en hoef zeker niet bang te zijn voor mijn andere valkjes ...

Rust zacht, bijzonder meisje.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hey Caroline,

Ik vroeg me al af waarom je die pagina geciteerd had hahaha. Ik verwachte een vervolg bericht  :)

Jee, joh... Lieve Chica met 1 long. Hoe is het mogelijk... Ze heeft verder ook nooit iets gehad, of wel? Dat je met haar naar een dierenarts moest of zo? Wonderlijk. Ondanks alles toch een heel sterk valkje.

Ik hoop dat dit de pijn een klein beetje voor je verzacht.

Toch wil ik je ook nog feliciteren met alle nieuwe jongen die je deze week erbij hebt gekregen  :) Dat er nog veel bij mogen komen.

Liefs,
Monique

*Esther*

cals

Fijn dat het geen besmettelijke ziekte is (maar daar was je zelf ookal van overtuigd) en wat bijzonder dat ze een long miste en organen had die niet goed ontwikkeld waren. Maar nog veel bijzonderder is dat ze de leeftijd van bijna 6 jaar heeft gehaald en dat kwam vast door jou goede zorgen!

En ja, ook ik feliciteer je nog met de O-tjes, wat lief die kleine gele donsjes :-*
Groetjes van Carla

Caroline

Dank je wel ...

Monique, nee, Chica is nooit ziek geweest of zelfs maar kortademig en dat terwijl Peter Bastiaansen vertelde dat ze maar heel weinig longinhoud moet hebben gehad en heel weinig conditie. Wat me wel opviel was dat ze weinig vloog en liever ergens zat te spelen als ze los was maar ik heb wel meer valkjes die liever bij je zitten of op een ring of speeltuintje gaan spelen dus dit vond ik niet echt vreemd, achteraf gezien kwam dit doordat vliegen haar gewoon heel erg veel energie kostte. Maar ze vloog wel eens, ze kon het wel. In de vrijgezelle kooi in de huiskamer leefde ze gewoon hetzelfde ritme als de andere valkjes dus ook daar viel ze niet op. Nee, het enige wat me opviel was dat ze een slechte ouder was tijdens de 2 nestjes die ze kreeg bakte ze er niks maar dit heeft niks met haar afwijkingen te maken, die zijn er wel meer.

Esther, erfelijk of toeval ... daar kon Peter Bastiaansen niks over zeggen zeker ook omdat hij dit nooit eerder bij een vogel had gezien. Wel sprak ik met hem over 2 zussen van Chica ... Chica is een jong van Suske & Wiske voorheen van Mandy en ik weet dat Irene uit Dordrecht een zusje van Chica had uit een eerder nest en zij overleed op jonge leeftijd en als ik me niet vergis aan een hartstilstand maar dit kan Caroline (Carco) wel vertellen en zelf had ik Fleur

Fleur was een zusje van Chica, uit een nestje eerder en zij mocht nog niet eens 3 jaar worden toen ze aan een hartstilstand overleed. Ze was net een nestje begonnen en zat zich lekker te poetsen toen ze voor mijn ogen van de stok viel en enkele seconde later in mijn handen overleed terwijl haar ventje Unique op enkele eitjes lag ...

Het kon goed mogelijk zijn dat zowel mijn Fleur als Irene haar valkje dezelfde afwijkingen hadden als Chica maar hier kon Peter Bastiaansen geen zinnig woord over zeggen en wilde hij ook geen verdere conclusie uit trekken.

Ook dit kon allemaal toeval zijn, laten we hier maar op hopen, ik weet dat Suske & Wiske een hoop nakomelingen op de wereld hebben gezet, waaronder mijn lieve witte meisje, Noa.

Zodra ik sectierapport en foto's binnen heb deel ik deze informatie met jullie.

Ik ga het verlies van Chica een plaatsje geven ... Naomi gaat bij Noa in de kooi wonen, hopelijk worden zij samen een lief stelletje. Zo niet heeft Noa altijd nog de aanspraak van Rocky van bijna 6 jaar en J'adore van 3 jaar, met beide meisjes zit ze al jaren samen.

Bedankt voor jullie berichtjes. :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

TheaV

Bijzonder, bizar en welverdiende
rust nu. Geen woorden voor. Om nooit te vergeten wat jij haar gaf en zij jou....

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

carco

Ik heb net contact gehad met Caroline en had beloofd het ook hier te plaatsen.
Joepie van Irene is inderdaad heel vroeg overleden, maar niet aan een hartaanval. Zij had een vreselijk grote tumor zitten onder haar buik/cloaca. Bij haar is toen besloten om haar in te laten slapen  :(

Gelukkig kan je het nu allemaal een plekje gaan geven  :-*

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Bedankt allemaal!!  :-*

En Caroline, bedankt voor de correctie over Joepie.  ;)

Fijn en zonnig weekend, allemaal!! 

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline 1569

Ha Caroline

Wat een bijzonder verhaal van Chica , gelukkig niets besmettelijks zoals je al dacht.
En met al die dingen toch nog zo oud geworden.
Echt bijzonder :).
Dat maakt het wel een beetje draaglijker dat ze er niet meer is maar het blijft vervelend.

Groetjes Caroline 1569