## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

smiley

Hallo Caroline

Gefeliciteerd met je tweeling ( toch niet weer een lilly he' ) ben net over de eerste heen  :o ;D :P
Super !! dat jouw kweek-jaar zo lekker gaat ,ben enorm blij voor je .

Knuffel uit Rotterdam

Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Hermien

Gelukkig geen ééneiïge tweeling, dus. Proficiat meid!

:-*   :-*   :-*   :-*

*Esther*

Caroline

Hoi hoi!!!

Bedankt voor de leuke reacties en Conny, inderdaad misschien wel weer een Lilly. ;D Ik hoop het, Vlinder wacht namelijk nog steeds op een mannelijke Lilly en ... op de wachtlijst staan ook nog mensen voor een Lilly maar ... het kan natuurlijk ook een Love worden en ook die zijn welkom. ;)

Alles gaat hier zijn gangetje, ik ben iets meer online maar ik probeer ook zoveel mogelijk van dit mooie weer te genieten. ;) Toch even een kleine update, ik probeer van de week weer een serietje foto's te maken, dus die volgen nog. :)

Lilly & Lucky van Kouros & Nina zitten sinds kort in de grote lummelkooi. Lilly eet zo goed als helemaal zelfstandig maar ik weet nog even niet bij wie ik haar in de kooi plaats. :P De bedoeling was bij JOOP! & Juicy, Vlinder & Azzaro maar ... Azzaro verkracht haar binnen 3 minuten en dit is haar halfbroertje. :-\ Ik probeer het volgende week nog 1 x hopelijk is hij dan minder hot. ;D
Lucky eet nog wat minder zelf dus krijgt 's avonds wat pap van me. Zijn veertjes zijn opgestuurd om uit te sluiten dat ook hij een crossing over is, net als Lilly maar ... ook een vrouwelijk Lucky is welkom bij Monique. ;) Ik hoop morgen of overmorgen de uitslag te hebben, ik krijg hem altijd meteen na de analyse toe gemaild. :)

Melody, Mylo/Mexx, Moon/Zoë & Macho/Nala van Amor & Diégah bij Jim & Ashley worden al hele valkjes. Vandaag is ook de benjamin Macho uitgevlogen, zij heeft de hele dag vanaf de kakbak - die nu bij hen in de kooi hangt - de wereld buiten het blok bekeken en was erg onder de indruk. ;D Morgen haal ik het blok weg en ik verwacht dat ik het weekend de oudste 2 over huis naar de grote lummelkooi.

Noëlle & Narcis van Armani & Princess groeien lekker en worden al grappige stekelvarkentjes. Noëlle (zonder () want het is een pop) had vanavond alleen een kleine ongelukje ... :-\ Ik moest Narcis ringen en wilde meteen nog even kijken welke mutatie Noëlle is. Toen ik Noëlle in het blok terug plaatste beet Princess lelijk naar mijn hand, alleen ze hapte mis, ze beet haar eigen dochter net boven haar staartje en het was een flinke jaap die behoorlijk bloedde. Na 3 x met die gele wondpoeder bestrooid te hebben, stopte het bloeden eindelijk. Er zit nu een korstje op en ziet er rustig uit, gelukkig. Oh ja, en Noëlle is een getekende (bonte) opaline POP. :D Narcis weet ik nog niet wat het is maar die heeft al een paar kleine vlekjes boven op beide schouders dus ik denk in ieder geval mooi getekend. ;D Beide ouders verzorgen hun jongen nog steeds goed, hier ben ik erg blij om na de vervelende kweekjaren die ik me ze achter de rug heb.

Olijfje, Opal, Ozzy & Otje van Giorgio & Anaïs beginnen kleine kuifjes te krijgen en hun oogjes gaan open. De 2 oudste, Olijfje en Opal, hebben beide gele kuifje dus zijn sowieso bont met parels. Bij Olijfje zie je al grijze pennetjes doorkomen, bij Opal zie ik alleen maar gele doorkomen. Beide kunnen bonte cinnamon opaline geelwang popjes worden, dit zou ik wel heel erg leuk vinden want tot nu toe kweekte ik alleen geelwang popjes zonder bont. ;) Voor Ozzy en Otje is het nog te vroeg om te zeggen welke kleur kuif ze krijgen. Ook deze jongen worden weer prima verzorgd door pa en ma, ik ben benieuwd of papa Giorgio nu hij het iets drukker heeft met 4 jongen (i.p.v. 3) de kuifjes erop laat zitten. Zou wel fijn zijn. :)

Phoenix & Pixie van Kouros & Nina zijn al gegroeid. Ze hebben ook steeds mooi gevulde kropjes en papa Kouros is weer net zo fel tegen me al bij zijn vorige nestjes. :( Het donsje in eitje 3 ligt als flink te piepen en tikken, deze verwacht ik morgen denk ik wel ... net als Pixie na 17 dagen. ;) Spannend hoor, is het een wit (= (bonte) witmasker) of een geel (= (bonte) bleekmasker)?? Eitje 4 is even spannend, deze is al vanaf de eerste week beschadigd en aangetipt met nagellak. Maar van de week ontwikkelde zowel 4 als 5 zich goed. De laatste dagen heb ik ze niet meer geschouwd omdat er jongen zouden komen/zijn, dan stoor ik de ouders liever zo min mogelijk. ;)

Het is wel weer leuk, zoveel donsjes, zoveel kuifjes en wangetjes kijken. Worden ze bont, zijn het bleekmaskertjes, krijgen ze gele wangen of gewoon oranje of ... zijn het witmaskertjes. Leuk leuk leuk!!

Ik hou jullie op de hoogte, een fijne avond. :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

lynette

Heey,

Wat een fijne leuke update :D
Gefelicteerd met de pluisjes  ;D

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Caroline

Zo verbaasd als ik zondagavond was toen ik de kleine bleekmasker Pizie naast het witte donsje Phoenix vond, zo verbaasd was gisterenavond dat ik Pixie er niet meer vond.  :o

Ik schrok me rot, naast de 3 eitjes zat alleen Phoenix onder Kouros, ik hoorde nog wel gepiep en keek  en voelde het hele blok na maar geen Pixie.  :o >:(

Toen ik me ging concentreren op het geluid vond ik Pixie, behoorlijk afgekoeld op de bodem van de kooi!!!  :o :o :o

Mijn kleine bleekje had een val van zeker 125 cm naar beneden gemaakt, vermoedelijk aan mama Nina blijven plakken toen zij uit het blok ging. Ik kan geen andere reden bedenken, het is een fit en sterk donsje en had een goed gevuld kropje.

Volgens mij hebben we geluk gehad ... nadat ik het warm had gewreven heb ik het onder paps gelegd. Het was rond 23 uur en ik deed na het pappen van Lucky de lampen uit, toen ik een half uurtje laten ging kijken lag het warm onder mams die de dienst over had genomen voor de nacht.

Vanmorgen was ik iets later dan normaal om nestcontroles te houden en te voeren - Jasper was het weekend thuis gekomen met een buikgriepje en is gisteren weer gewoon naar school gegaan, hij had wel Sanne en Thomas aangestoken, die hebben vanaf 5 uur om beurten staan overgeven. Maar toen ik ging kijken zat Pixie mooi rechtop naast papa Kouros en was al gevoerd.  :D

Het lijkt met een sisser te zijn afgelopen, gelukkig.  :)

Grrrrh, mijn foto's geupload via Photobucket doen het tijdelijk niet.  >:(

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Wow, da's schrikken! Gelukkig is ie weer helemaal opgeknapt. Je hebt het maar druk met je jongen, ik begin het al te missen maar kan het er nu toch niet bij hebben. Gelukkig zijn er hier op het forum genoeg nestjes te zien :)

patty_dordtse valkjes

Wat zal je geschrokken zijn zeg en fijn dat de kleine weer lekker warm en gevuld weer bij de ouders zit.

raar is dat dan als je de kleine niet kan vinden en ergens anders vind

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Cherro

Allemachtig Caroline! :o

Dat was dus flink schrikken! En ook dat Pixie het gered heeft!
Die heeft een beste donder gemaakt! Stakkerdje  :-*

En beterschap voor je kinderen, zal wel een flink gebroken nachtje zijn idd  :-\

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

lynette

KNuffie meis hoop dat je mooie bleekmaskertje niks er aan over heb gehouden  :-*

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Paula

Dat zal zeker schrikken geweest zijn!
Gelukkig was je er op tijd bij en heb je het kleintje kunnen redden!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Anja

Hoi Caroline,

Gefeliciteerd nog met alle jonkies die zijn geboren. En gecondoleerd met het verlies van Chica. Ligt wel dicht bijeen vreugde en verdriet.

Jammer dat ik de foto's niet kan zien maar het zijn vast weer prachtige jongen.

Sammie doet het geweldig en is nu rood van de peper. Hij fluit of zijn leven er van af hangt. De hele dag door. En 's morgens als ik voor de kooi ga staan dan komt ie gelijk kijken.
Hij is echt een schatje hoor.

Liefs,

Anja

cals

Kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent! Gelukkig dat alles in orde is met Pixie :-*, en beterschap met je kids (je hoort het weer veel buikgriep, bij ons op mijn werk bij de bewoners heerste het ook)

Groetjes van Carla

yvonneZeilstra

Dat is zeker schrikken zeg! brr, gelukkig is het wel goed afgelopen met Pixie. Ik ben weer erg benieuwd naar foto's van alle donsjes.

Ida

Liep even achter hier met lezen.............nog gefeliciteerd met je 2-ling, lief hoor !
En schrikken zeg dat je Pixie kwijt was, gelukkig was je er weer op tijd bij  ;D
Fijn dat de rest het ze goed doet, ben weer nieuwsgierig naar de foto's.

dikke knuffel van Rico en groetjessssssssss van ons