## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline 1569

Ha Caroline

Gefeliciteerd met je tweede bleekmaskertje , helaas geen wit donsje :-\.
Nee hoor ik wacht wel :D.
Geniet er maar van , ze zijn zo weer groot.
Deden Unique en Queenie nou maar weer eens hun best....

Groetjes Caroline

Sally

Hoi hoi!

Proficiat met je 2 bleekmaskertjes! Leuk die filmpjes van Love, echt speciaal om zo'n kleintje geboren zien worden.  :)

Ik wacht geduldig op jou im'metje  :P

:-*

lynette

Hoi Caroline,

Gefeliciteerd met je 2 bleekmaskertjes  ;D

Groetjes  :-*

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Ida

;D :-* Gefeliciteerd met Lilly - wat een klein schatje zeg !
En die Kouros, zit er echt zo van: "waag het om nog in mijn blok te komen"!
Hopelijk gaan hij en Nina Ricci heel goed voor hun kindjes zorgen.

knuffel van Rico

Caroline

Dank je wel voor de lieve reacties.  :-*

Ik ben echt waanzinnig blij. Dit zijn natuurlijk altijd de leuke dingen van het kweken, een nieuwe mutatie kweken die je nog niet eerder had. ;)

En eerlijk gezegd heb ik dit kweekjaar zo hier en daar wat  problemen met de kweek maar eigenlijk mag ik nu op dit moment niet klagen en dat doe ik ook niet.  ;)

Amor & Diégah hebben 5 jongen, het I-nest, en inmiddels 5 eitjes bij pleegkoppels liggen waarvan de eerste 3 sowieso bevrucht zijn en de vijfde vanmorgen gelegd is.  ;)

Giorgio & Anaïs hebben 3 jongen van het K-nest die super worden verzorgd en al echte stekeltjes worden.  :-*

Kouros & NIna hebben hun 2 bleekmaskertjes die het geweldig doen en ook deze worden prima verzorgd, eitje 3 was niet bevrucht en eitje 4 en 5 ontwikkelen goed en verwacht ik na het weekend.  :)

Jim & Ashley liggen op 6 pleegeitjes waarvan de 4 zeker bevrucht en de andere 2 verwac ht ik ook.  ;D

Unique & Queenie krijgen rust en morgen verhuizen Indian en Ieme naar de grote lummelkooi en haal ik het blok weg bij Amor & Diégah. Beide koppels gaan tijdens de rust tot volgend kweekseizoen naar de huiskamer en maken hiermee plaats in de kweekkamer voor 2 andere koppels .... Armani & Princess en Dior & Cartier.  :D

Ed, Sophy en ik gaan een dagje weg tot de kinderen uit school komen om half 4, even er tussen uit. Ed moet het weekend werken, dus niet een echt weekend voor ons.

Fijne dag, tot straks ... misschien mobiel, ik neem mijn minilaptop met mobiele internet mee.

Hoezo junk??  :-[

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Hoi hoi!!

Alles is goed gegaan terwijl ik weg was ... het was best even spannend, toen ik de vorige keer een dagje wegging stierf Jouros later omdat hij koud had gelegen. Maar vandaag lag alles keurig warm onder de ouders.  :D

- Love en Lilly, de bleekmaskers doen het echt goed, je ziet ze groeien.  Ook schouwde ik even de eitjes 4 en 5 en deze ontwikkelen zoals het hoort. Deze donsjes verwacht ik na het weekend, eitje 3 was niet bevrucht.

- Giorgio of Anaïs plukt nog steeds een beetje hun 3 kleintjes, gelukkig niet zo zwaar maar het is nooit leuk. :-\ Zoals het er nu uitziet heb ik 3 verschillende mutaties in het nest, Kimmie is een opaline wildkleur ♂ of ♀, Kane krijgt volgens mij toch oranje wangen alhoewel ze nog steeds niet zo oranje zijn als die van Kimmie, dit maakt Kane een bonte opaline wildkleur ♂ of ♀ en als laatste ... Kesso is een cinnamon opaline geel ♀ of oranje ♂ wang.  :)

- Izzy, Ivory & Inka eten steeds beter zelf, ze krijgen alleen 's avonds pap van me, 8 ml. per valkje voor het slapen gaan en sinds gisteren hebben ze geen trosgierst meer maar alleen nog maar gras - en valkparkietenzaadjes en pellets. Morgen verhuizen Indian en Ieme ook en zitten de broertjes en zusjes weer samen.  :D Ik wilde het eigenlijk vandaag al doen maar omdat ik de hele dag weg was, heb ik het een dagje uitgesteld. Mama Diégah plukt nooit haar kinderen maar nu ze maar in het blok blijven liggen en zij daar ook ligt op de nepeitjes, heeft ze een beetje aan de achterkant van de nekjes geknabbeld.  >:( Gelukkig komt het wel weer goed en verder is het gewoon nu echt de hoogste tijd dat die 2 lummels hun vleugels uit gaan slaan, ze zijn ruim 5 weken.  ;D
Omdat Amor & Diégah inmiddels alweer 5 eitjes hebben gelegd (wat niet mocht) en ze nu echt rust verdienen, haal ik morgenochtend de nepeitjes en Indian en Ieme weg en een uurtje of 2 later ook het blok, morgenmiddag verhuizen ze dan naar de huiskamer en als de kooi verschoont is mogen Armani & Princess erin. Gewoon cold turkey dus voor Amor & Diégah, dit lijtk me het beste.  ;) De 5 echte eitjes (3 zeker bevrucht, 2 verwacht ik ook) van Amor & Diégah liggen onder Jim & Ashley die zelf onbevruchte eitjes hebben. Grappig detail, Ashley is een dochter van Amor & Diégah, zij gaat dus haar eigen broertjes en zusjes uitbroeden en grootbrengen, vorig jaar deden Kouros & Lou Lou dit ook bij een nest van Amor & Diégah, Kouros is een zoon van hen.  ;)

Alles loopt lekker zou je zeggen ... helaas niet.  :-\

- Queenie slaapt 's nachts sinds enkele dagen op stok, wat betekend dat hun eitjes ijskoud liggen. Nu er nachtvorst is gaat de temperatuur in mijn kweekkamertje 's nachts onder de 12 ° C. Eerder haalde ik al hun eigen eitje 2 en pleegeitje 2 van Amor & Diégah bij hen weg, deze waren zeker bevrucht. Inruil gaf ik ze 2 nepeitjes en ik liet eitje 1 en 3 van hen zelf liggen, eitje 1 was zeker niet bevrucht en eitje 3 dacht ik ook niet. Alleen dit dacht ik verkeerd. :-\

Omdat ik Unique & Queenie nu niet meer als betrouwbaar koppel zie en zij eerder ook al Jouros 's nachts ijskoud lieten liggen durf ik ze geen donsjes meer te geven, dit kweekseizoen. Ik wilde ze rust geven en het volgend kweekseizoen het gewoon nog een keer proberen. Toen ik vanavond de eitjes wilde weg halen, keek ik nog 1 x naar eitje 1 en 3 of ze zeker niet bevrucht waren en wat blijkt, eitje 3 was bevrucht!!! :o Niet te geloven, deze ligt dus elke nacht ijskoud. ??? Zo zie je maar hoeveel ze kunnen hebben, die eitjes. ;)
Helaas kunnen donsjes niet zoveel hebben en om die reden durf ik het eitje niet bij Unique & Queenie te laten leggen. En zo werd dus mijn back-upkoppelkoppel, een koppel waar ik een back-up voor nodig heb. :( Ik wilde de eitjes van Amor & Diégah verdelen over Jim & Ashley en Unique & Queenie en nu hebben Jim & Ashley ineens alle bevruchte eitjes onder zich, op dit moment al 5 en 1 waarvan ik verwacht dat is bevrucht is, en ... er ligt er nog eentje bij Kouros & Nina die waarschijnlijk bevrucht is en die ook nog naar Jim & Ashley moet ...

Kortom, Jim & Ashley, een onervaren koppel wat nooit jongen heeft kregen hebben straks 7 bevruchte eitjes. Ik weet het eve niet meer. :-\ Ik ga in ieder geval mijn warmtelamp klaar zetten en een extra pot pap in huis halen.  Ik ben een zeikmuts, ik kan echt niet zomaar eitjes weggooien waarvan ik niet 100 % zeker weet dat ze niet bevrucht zijn.

Op dit moment doe ik in ieder geval niks ... Jim & Ashley broeden op 6 eitjes en eentje ligt er dus nog onder Kouros & Nina. Ik laat alle donsjes uit komen onder Jim & Ashley. Worden het er echt 7 verhuis ik denk ik de 2 oudste naar Kouros & Nina. Deze schelen dan 4 daagjes met het derde en vierde donsje van Kouros & Nina.

Ik kan verder niet meer doen dan duimen dat Jim & Ashley net zo toegewijd zijn als Kouros & Nina. Jim en Nina zijn broer en zus en Kouros en Ashley ook dus ik heb goeie hoop.  ;) Hopelijk kunnen deze 2 koppels samen hun 5 broertjes en zusjes en 2 pleegdonsjes van Unique & Queenie de eerste weken er door heen slepen. Dan kan ik ze daarna een handje helpen want 6-7 lummels van 4 weken of ouder eten geven is geen kattenpis.

Jullie zijn weer helemaal bij, ik wens jullie allemaal eens heel fijn weekend.

De mijne begint morgenochtend vroeg aan het voetbalveld, Thomas moet voetballen    en Ed ligt op bed na een nachtdienst.

Tot morgen!! Uiteraard komen er weer foto's het weekend.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Larissa

hey Caroline

Wat een heel verhaal met je backup-koppel zeg, hoop dat het onervaren koppel alles doet wat het moet doen en dat ze de eitjes mooi uitbroeden en dan de eerste weken het gaan redden

S6 met de eitjes en de donsjes die nog moeten komen
Fijn weekend
En nog gefeliciteerd met je tweede bleekmaskertje voor als ik het nog nie gedaan had  :-[

groetjes Larissa

Cherro

Gefeliciteerd met de ukjes :D

En wat een gedoe met die eitjes, maar wel t beste zo inderdaad.
Wel rot dat je back up koppel idd zelf nu een back up nodig heeft, maar zo te lezen, moet t zo vast en zeker goed gaan komen :D
En pittige start voor een eerste x nest opvoeden, maar gaat vast en zeker goedkomen, ik hoop met je mee ;) :D

Ik kon dat trouwens ook nooit, als ik twijfelde bij een bevrucht eitje of ik kon niet goed zien omdat de ouders er op zaten, dan liet ik ze mooi liggen, en uiteindelijk zijn eigenlijk altijd de eitjes uitgekomen :D

Ik zou ook gewoon de eitjes t voordeel van de twijfel geven ;)

Ben benieuwd wat er nog komen gaat aan ukjes :D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

smiley

Gefeliciteerd met je bleekmaskertjes Love en lilly  .
Als ik het zo lees krijg jij straks een babyboom  ;)daar in Veghel.
Heb je genoeg potten pap in huis ??? vast wel ..... :P :P

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

bobbie

Gaat goed hier, gefeli  :D

Even over iets heel anders.

Toen ik het onderstaande las, moest ik echt aan jou denken. ;D Even je man buiten beschouwing laten hoor. ;)

Het superras

Een man en een vrouw kijken televisie,
                         wanneer de vrouw plots zegt:
                         'Ik ben moe en het wordt laat, ik denk
                         dat ik maar eens ga slapen.'

Ze gaat naar de keuken om het
                         ontbijt voor morgenvroeg voor te
                         bereiden, spoelt alle popcorn schaaltjes
                         uit, neemt vlees uit de
                         diepvries voor het avondeten morgen,
                         controleert of er nog cornflakes
                         zijn, vult de suikerpot, legt lepels en zet
                         schaaltjes op de tafel en
                         zet de koffie klaar voor morgenvroeg.

Dan stopt ze de was in de droger, een
                         was in de machine, strijkt
                         een hemd en naait er een knoop aan.

Ze ruimt de kranten en het kaartenspel
                         dat nog op tafel ligt op en legt
                         het telefoonboek op zijn plaats.

Ze maakt de wasmanden leeg en legt de
                         handdoeken gespreid om te drogen.
                         Ze geeuwt, rekt zich uit, en wanneer ze
                         richting badkamer gaat, stopt
                         ze bij het bureau, schrijft een briefje voor
                         de leraar van haar zoon,
                         legt er geld bij en neemt een boek mee
                         dat op een stoel lag.
                         Ze tekent een feestkaartje voor een
                         vriend, schrijft er het adres op en
                         plakt er een postzegel op.
                         Daarnaast maakt ze ook nog haar
                         boodschappenlijstje.

Ze legt de kaart en Het briefje naast haar
                         tas en schrijft nog 3 dingen
                         op het briefje die ze morgen nog
                         moet doen.
                         Ze gaat naar de badkamer, brengt een
                         nachtcrème op haar gezicht aan,
                         poetst haar tanden en doet haar nagels.

Haar man zegt: 'Ik dacht dat je ging
                         slapen!' 'Ja ga ik ook.'antwoordt ze.
                         Ze vult de schaal met water voor de
                         hond en zet de kat buiten, dan
                         controleert ze of alle deuren dicht zijn.

Ze loopt nog eens langs de kamers van
                         de kinderen, geeft een
                         hoestpastille aan het kind dat hoest,
                         vervangt een lamp, legt de sokken
                         in de wasmand en praat nog even met
                         een van de grotere kinderen dat nog
                         zijn huiswerk maakt.

Eenmaal in de slaapkamer stelt ze de
                         wekker in en legt haar kleding
                         voor morgen klaar.
                         Terwijl ze dit doet, zet haar man de
                         televisie af en zegt doodleuk:
                         'Ik ga ook slapen'. Hij gaat naar de
                         slaapkamer, stapt in bed en gaat
                         slapen.

Bovendien moet ze altijd mooi en
                         verleidelijk zijn,
                         altijd lachen en goedgezind
                         zijn en zeker niet chagrijnig!
                         Zo zie je maar wat voor een SUPERRAS
                         wij vrouwen zijn!

Doei, Nel 8)

* Sanne *

Gefeliciteerd met je 2 bleekmaskertjes  en Lilly!!! Je hebt hele mooie donsjes hoor!  :-*
Xxx van Sanne

Bello

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Esther*

Leuk Caroline, twee bleke wangetjes!

En Nel, aan dat ras behoor ik niet hoor. Bij ons zijn de rollen niet zo traditioneel verdeelt  ;D

gr Esther

Caroline

Goeiemorgen!!

Bedankt voor de leuke berichtjes en Nel, voor je mooie stukje. :-*

Gisterenmorgen zijn Indian/Sammie en Ieme verhuisd naar de grote lummelkooi en zitten nu weer samen met Izzy, Ivory en Inka/Jacky. Ze krijgen op het moment nog 3 x pap van me, wat met name Ieme nog echt nodig heeft. Izzy, Ivory en Inka eten zo goed zelf dat zij het vandaag gaan proberen zonder pap, dit gaat vast goed komen.
Tegelijk met het verwijderen van de jongen heb ik ook de nepeitjes uit het blok gehaald bij Amor & Diégah en een paar uurtjes later heb ik het blok weggehaald.

Gisterenmiddag heb ik Amor & Diégah in de eerste grote kooi in de huiskamer geplaatst en nadat ik de kweekkooi verschoond had, Armani & Princess daarin gezet. Dit is altijd een feest, not!! Beide zijn niet tam dus moet ik met handschoen pakken wat een hoop gegil op levert waarvan de andere flink in paniek raken.  :-\

Gisterenavond rond 10 uur hoorde ik gewip en een plop!! Zaten in de eerste kooi Amor & Diégah weer te wippen en tijdens deze wip liet Diégah zo haar zesde eitje vallen, kapot (gelukkig maar).  :o

Ik ben blij dat ze nu rust hebben, het is mooi geweest zo. Ze laten me nog 5 bevruchte eitjes na, deze worden uitgebroed door hun dochter Ashley samen met haar ventje Jim. Ik heb ook nog even Diégah gewogen, voor de kweek twijfelde ik even of ik haar een nestje zou laten krijgen omdat ze 172 gram woog. Ik besloot het toen wel te doen omdat de kweekperiode haar natuurlijke manier van lijnen is, zo ook voorgaande jaren en inderdaad, ik maakte de juiste keuze. Ze woog gisteren netjes 129 gram. Dit is voor haar een prima gewicht, het is een hele grote grove valk. ;)

Bij Unique & Queenie haalde ik de nep - en onbevruchte eitjes weg en even later het blok. Wat Queenie bezielt weet ik niet maar zij broedt de hele dag afwisselend met Unique op de eitjes, zodra alle mannen op stok gaan om te gaan slapen blijven in alle blokken de popjes netjes bij hun jongen of op hun eitjes, Queenie niet, zij gaat ook op stok zitten, naast Unique. Dit doet zij dit jaar voor het eerst. De reden, ik weet het niet, er brandt altijd een lampje voor de nacht dus hier kan het niet aan liggen en volledig licht laten branden kan niet want dan raken de andere popjes in de war.

Ondanks het gekke broedpatroon en de hele nachten dat de eitjes koud lagen waren eitje 2 en 3 toch bevrucht. Omdat donsjes niet net als eitjes een koude nacht overleven heb ik deze 2 bevruchte eitjes bij de 5 eitjes van Amor & Diégah onder Jim & Ashley gelegd. Unique & Queenie zitten sinds gisterenmiddag in de tweede grote kooi in de huiskamer en nadat hun kweekkooi verschoond is, verhuisde Dior en Cartier hierin. Dit laatste koppel zit al bijna anderhalf jaar samen, waarvan zeker een jaar wippend en toen Dior september 2010 1 jaar werd (Cartier was toen 3 jr) kregen ze een blok. Er was interesse in het blok en er werd dagelijks gewipt, ik mocht echter nooit eitjes bij hen vinden.
Sinds een paar weken wippen ze weer. Ik hoop dat de rustperiode in een andere omgeving (grote kooi in de huiskamer) hun op andere gedachten heeft gebracht en ik eindelijk een eitje van hen mag vinden. Interesse in het blok hadden ze gisteren al. Mocht het niet lukken, zal het geen back-upkoppel kunnen worden aangezien ze beide geelwang zijn, in dit geval mogen ze gewoon in de grote kooi in de huiskamer blijven voor de show. :)

De 3 bij Giorgio & Anaïs groeien lekker, Kane heeft inderdaad net als Kimmie ook oranje wangen gekregen, Nu is het nog even spannend welke kleur Kesso gaat krijgen, Kesso is in ieder geval cinnamon opaline en het cinnamon zit gekoppeld aan het split geelwang-gen bij Giorgio. ;)

Mijn grootste trots op dit moment, Love en Lilly, de 2 bleekmaskertjes worden goed gevoerd en warm gehouden door Kouros & Nina Ricci en je ziet ze ook groeien. Bij hen wordt het niet wangetjes kijken, deze worden zeker gebleekt, dus okergeelachtig. Wel spannend wordt het kuifje, zij kunnen namelijk ook nog als klap op de vuurpijl bonte bleekmaskertjes worden. :D Ik ga vanmiddag tijdens het maken van de foto's blokken verschonen bij het K-nest en eitjes schouwen bij de andere koppels. Vandaag is eitje 4 18 dagen bebroed maar omdat Love pas na 20 dagen en Lilly na 19 dagen uit het eitje kwam, verwacht ik het derde donsje eigenlijk niet vandaag maar je weet maar nooit en ... misschien tikt en piept het al wel. :D

Meer nieuws heb ik nu even niet. Ik ga zo eerste wandelen met de kinderen en de honden in de bossen en kom denk ik vanavond terug met foto's!!

Fijne zondag, allemaal.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Bello

Zo een updatje?? een heel verhaal joh  ;D

Dus dat word weer wachten op eitjes en jeetje de I-tjes al in de lummelkooi!!
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel