## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

bobbie

Caroline

Grrrrh, ik kan wel huilen, zit ik hier een hele update te typen, wil ik met alt + nummers een teken maken, kijk ik even naar Sophy die tegen mijn praat, zie ik dus niet dat nummerlock aan staat en maak ik mijn hele berichtje leeg.  >:( :( :-\

Maar goed, weer even opnieuw, in Word dit keer ... allereerst bedankt voor de lieve berichtjes.  :-*

Ik maak even een update langs mijn kweekkooien ....

* Amor & Diégah - hebben het I-nest en dit verzorgen ze nog steeds optimaal. Ondanks dat ik ze alweer regelmatig zag wippen hebben ze gelukkig nog geen eitje gelegd. Ze hebben dit kweekseizoen alweer 2 nesten gehad, G-nest en I-nest, en ze mogen hierna geen nestje meer. Als de kleinste, Ieme, is uitgevlogen haal ik het blok weg en niet veel later verhuizen Amor & Diégah dan naar de huiskamer voor een wel verdiende rust. Toen ik gisteren een laatste rondje liep voor het naar bed gaan zaten er 3 valkjes in de kooi, de oudste, Izzy, was uitgevlogen. :D Uiteraard heb ik hem voor de nacht nog even bij broertjes en zusjes geplaatst. ;)

* Giorgio & Anaïs -  ouders van het K-nest. Ook deze worden goed verzorgd. Het is leuk en spannend om te zien wat voor kleur kuifje en wangen ze krijgen en hoe bont Kane wordt. Kimmie kreeg zondag al een ringetje en vandaag zal ook Kane zijn of haar ringetje krijgen. Kesso gaat gewoon lekker met de rest mee. Kortom, een heerlijk nestje.

* Kouros & Nina - mijn verrassingsnestje. Zo is Kouros weduwnaar geworden, zo vindt hij de liefde weer bij een nieuw meisje, zij is ook nog eens bleekmasker en als klap op de vuurpijl krijgen ze 5 eitjes die ook nog eens BEVRUCHT zijn. :D :D Volgens mij schreef ik het al eerder, mijn onzekerheid over eitje 3, ik twijfelde ook heel lang of eitje 3 bevrucht is/was nou het bleek wel bevrucht te zijn, ik zie er adertjes in maar het ontwikkeld niet goed, eitje 4 en 5 zijn veel verder. Maar goed, 4 bevruchte eitjes, die mooi ontwikkelen is natuurlijk ook heel erg mooi en zeker voor Nina genoeg. Voor haar is dit het eerste nestje wat ze gaat groot brengen (hoop ik), uiteraard wordt ze bij gestaan door Kouros die samen met Lou Lou † al meerdere nesten ervaring heeft. Aanstaande maandag, Valentijsdag, verwacht ik bij hen het eerste donsje. Wit donsje wordt (bonte) witmasker, geel donsje wordt (bonte) bleekmasker. ;D

* Jim & Ashley - Kregen helaas tot nu toe onbevruchte eitjes, ik zag ze ook nog nooit wippen. Nu wil dit niks zeggen want ik heb wel meer koppels die ik nooit de daad zie doen maar wel prachtige nestjes krijgen. Jim & Ashley hebben een blok en mogen nog 1 x proberen dit kweekseizoen. Gisteren zag ik ze wel lekker samen kroelen, dit is al een goed teken. We wachten verder geduldig af ....

* Unique & Queenie - Hadden 1 nestje met lege eitjes en 1 nestje wat volledig mislukte, een dood eigen donsje in het ei en de 2 pleegkinderen Jou Jou & Jouros die het niet mochten redden ...
Daarom heb ik besloten dat ook zij nog 1 x een nestje mogen dit seizoen, wippen zag ik ze vorige week al voor ze Jouros verlieten en sinds vandaag zit Queenie de hele dag in het blok ... ik verwacht bij hen dus ook snel een eitje, hopelijk mogen zijn hun kweekjaar ook afsluiten met een compleet nestje met bonte witmaskertjes. ;)

* Tommy & Isabella - mijn prachtige getekende geelwang koppel, 8 en 7 maanden oud. Sinds een maandje wippen ze om de paar dagen en verder zijn ze lief samen, eten en spelen veel samen en ook kroelen zie ik ze regelmatig doen. Eind juni krijgen zij een blok als hun conditie dit toe laat uiteraard, ik kijk heel erg uit naar hun jongen. Omdat geelwangen erom bekend staan dat ze hun eitjes niet uitbroeden en hun jongen niet voeren krijgen Pablo & Coco tegelijk een blok, dan heb ik in ieder geval een back-upkoppel. ;)

Kleine Azzaro, het witte monster van Kouros & Lou Lou doet het goed in de grote kooi bij de valkjes die geen jongen mogen krijgen. Voor hem zal ik in de toekomst een poppetje gaan zoeken voor dit moment mag hij eerst een grote jongen worden en afstand nemen van mij. Ik weet nog niet hoe zijn poppetje eruit moet gaan zien maar ik verwacht in de richting getekend of clearpied aangezien hij zelf een foutloze clearpied witmasker is. ;)

Nu ga ik gauw, we gaan lekker met de honden naar bossen, het is heerlijk weer hier.

Fijne dag en tot gauw!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Klinkt als muziek in de oren... niet dat je berichtjes weg zijn, maar wel de eitjes van Kouros en Nina en misschien straks zelfs van Queenie en Unique. Ik moet dan een keuze gaan maken, van welk koppeltje ik de jong neem  :)

Ik wacht het eerst allemaal maar even af. Laat ze eerst maar lekker allemaal uit het eitje kruipen.

Ik zag dat je ook weer kunstzinnig bezig was met je jongen ;D De twee witjes achter en de drie geeltjes voor.
Kunst met de valkjes...

Geniet er maar lekker van.

Groetjes,
Monky

Jel

Hej Caroline,

wat super om te horen dat het zo goed gaat met je valkjes ;D
zou het dan toch gebeuren dat er bleekmaskertjes geboren worden bij jou?
en wie weet zit daar wel een vriendinnetje voor Zilver tussen, ik weet niet hoe het staat met je lijstje met andere geintreseerde voor bleekmaskertjes.
Maar ik hoop dat er een vriendinnetje voor Zilver bij zit

Groetjes Jel & een kusje van Zilver
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Caroline

Even een korte update ...

* Amor & Diégah - Izzy en Ivory zijn inmiddels uit het blok gevlogen.  :D

* Giorgio & Anaïs - Kimmie en Kane krijgen pennetjes, Kesso begint een kuifje te krijgen, kleur nog niet bekend.  :D

* Kouros & Nina - eitje 3 is inmiddels niks meer in te zien, de overige 4 eitjes ontwikkelen nog steeds goed!!  :D

* Unique & Queenie hebben vandaag hun eerste eitje van de volgende ronde gelegd!!!  ;D

Fijne avond allemaal!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Bello

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Sally

Super dat alles nu terug goed gaat!
Super leuke update's, daar word je alleen maar blij van!

:-*je van Indy

Groetjes Sally

Ida

;D het gaat lekker hier !  leuke updates weer.

groetjessssssssssssss en knuffel van Rico

TheaV

Wat gaat het hier weer goed!! Ben weer helemaal  bijgelezen... en  genoten  van de foto's.... zoals altijd. Dino heeft alle knuffels gehad ... Blijf volgen of er bij jou bleekmasters komen....... spannend!!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Caroline

Even snel hoor, ik ben vanavond weg maar wil jullie nog even mijn laatste nieuwtje vertellen ...

Gisteren vond ik - ik schreef het al - het eerste eitje van de laatste ronde bij Unique & Queenie.  :D

Vanmorgen vond ik bij Jim & Ashley het eerste eitje van hun laatste ronde.

Fijne avond allemaal!!  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jel

Super nieuws! ;D
Ik hoop dta het eitje bevrucht is :D

Groetjes Jel & een kusje van Zilver
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Caroline

Gisteren was super gezellig ... alleen was ik veel te laat thuis.   :-[ (half 3)

Ja en dan ben je 's morgens vroeg niet blij met het wekkertje - de kinderen moesten gewoon naar school - dus nu flinke koppijn.  :-\

Vanmorgen weer 2 eitjes gevonden!!   ;D

Eentje bij Unique & Queenie, dit was hun tweede.

En ... zoals ik al verwachtte eentje bij Amor & Diégah. Aangezien dit voor hen het eerste eitje van de derde ronde is en zij dit seizoen al 2 nesten, 8 jongen groot brachten en hier zelfs nog mee bezig zijn mogen zij dit eitje niet zelf houden. Ik heb het bij Jim & Ashley gelegd, zij hebben zelf al 1 eitje. Mochten Jim & Ashley nu wederom geen bevruchte eitjes hebben, hebben ze waarschijnlijk wel bevruchte pleegeitjes en kunnen zij voor de eerste keer ook vadertje en moedertje spelen.

Tot later!!  :)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

TheaV

Het is nu duidelijk wie hier de prater is.... Helaas niet Dino.... Maar doofstom als Pa is hij echt niet! Hij maakt het meeste, langst en hardste geluid ....

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Raoul

Hallo Caroline
Wat een soper fotos van de valkjes en wat leuk is de groeps foto lagen allemaal in een deuk izzy midden in hahahaha
Kevin kan maar geen naam vinden voor de valkje kan je een beetje het karkater van hem beschrijven messchien dat hij dan wel een naam kan verzinnen.
Euro en Muppet zijn dikke maatjes zijn erg lief voor elkaar
Muppet heeft nog steed moeite om zelf uit de kooi te komen maar is wel erg kroelerig tegen over mij en ze stap heel mekkelijk op de vinger.echt leuk om een dinnetje te hebben die erg op haar gemak is bij het baasje gaat mee door het hele huis op de schouwder wasje doen kamer stofzuigen enz enz ze vind het prachtig

groetjes brigitte