## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline

Nogmaals bedankt voor de lieve berichtjes.  :-* :-*

Ik heb even bewust een kleine afstand en even wat tijd voor mezelf genomen. Het is gewoon <piep>  wat er gebeurt is met Lou Lou en haar kindertjes en ik troost mezelf met de gedachte dat ze nu weer met zijn drietjes samen zijn.  :)

Eerder verloor ik jonkies, en ook volwassen valkjes waarmee ik een warme band had zijn bij me overleden maar Lou Lou was de eerste die ook nog eens bij me was geboren, uit een tweede generatie, dit maakt het allemaal net wat verdrietiger. Jouros ook nog te moeten verliezen maakte het verdriet nog groter.

Ik kan het nu allemaal wat beter relativeren en sta voor 100 % achter mijn beslissing.  :) Een jong overplaatsen is nooit zonder risico's wat betekende dat het sowieso niet verstandig was om Jouros bij het K-nest te leggen waar op dat moment Kesso nog aan het vechten was voor zijn leventje en ook Kimmie en Kane nog een stuk kleiner waren dan Jouros. Dit is vragen om problemen. De enige optie was dus bij de I-tjes. Dat het de eerste nacht zo goed was gegaan heeft me misschien wel iets teveel vertrouwen gegeven. 's Nachts slapen ze natuurlijk de  hele nacht en ik heb er mogelijk niet echt bij stil gestaan dat valkjes van 4 weken overdag al flink door het blok banjeren, daarbij de kleine Jouros van 11 dagen waarschijnlijk gewoon onder de voeten hebben gelopen.  :'( Ik ken Amor & Diégah van haver tot gort, daarom was het ook geen optie om die 3 grote lummels alvast uit het blok te halen, zij zouden vanaf dat moment niet meer worden gevoerd door Amor & Diégah. Wat betekende dat ik 3 lummels moest gaan pappen terwijl die eigenlijk nog gewoon door de ouders gevoerd werden, het voelde gewoon niet goed om dit te doen ...

Maar goed, ik probeer het een plekje te geven en live goes on.  ;)

Amor & Diégah hebben vijf prachtige jongen, welke het stuk voor stuk heel erg goed doen, 2 witte meisjes, 2 gele jongetjes en heel erg leuk, hun laatste jong, hun 35 ste jong, is een perfecte clearpied met oranje wangen, deze kregen zij nog niet eerder.  :D Alleen weet ik niet het geslacht van dit valkje. Amor & Diégah zijn echt een super koppel, 35 jongen, Kouros is hun eerste zoon, geboren in april 2007 toen ik zelf hoogzwanger was van onze Sophy. Daarna volgde nog 7 nesten, elke kweekjaar 2 nesten welke zij zonder dode donsjes groot brachten.  :o

Giorgio & Anaïs (deze laatste is een dochter van Amor & Diégah) hebben nu het K-nest liggen met daarin Kimmie die een grijs kuifje heeft gekregen, wat betekend een opaline man of pop of een cinnamon opaline geelwang POP.  :D Kleine Kane krijgt een geelkuifje, dit is dus een bonte opaline man of pop of .... een bonte cinnamon opaline geelwang POP, dit zou de eerste eigen gekweekte zijn dan.  :P Kleine Kesso lijkt de eerste moeilijke periode te hebben afgesloten, hij/zij komt nu lekker mee met de andere 2. Ik kan nog niet zien welke kleur kuif hij/zij krijgt.

Kouros & Nina Ricci hebben sinds gisteren 5 eitjes en ik twijfel nog even over eitje 3, ik zie het bij hen namelijk wat later dan normaal maar 1 en 2 is soweiso bevrucht en ontwikkelen goed.  :D Ik verwacht eerlijk gezegd nog wel meer bevruchte eitjes. Kouros & Nina broeden samen goed en constant, het eerste eitjes is uitgerekend (18 dagen) op Valentijnsdag. Dat zou wel leuk zijn voor dit onverwachte nieuwe koppel.  ;) Bij hen kan ik al meteen zien of het bleekmaskertjes of witmaskertjes worden, de eerste zijn gele donsjes, de tweede witte donsjes.  ;)

Morgen maak ik een hele nieuwe serie foto's van zowel de I-tjes als de K-tjes en zal die uiteraard ook komen plaatsen.

Tevens zal ik mijn mailtjes en immetjes even beantwoorden want hiermee loop ik ook een beetje achter, sorry ....

Gisteren heb ik een heerlijke dag gehad, samen met mijn oudste dochter, Sanne, naar de hondenshow in Eindhoven. Als verrassing was daar ook ineens mijn vriendin, die wel wist dat ik ging (gelezen in mijn dagboekje ;) ) maar warvan ik het niet wist dat ze kwam. We hebben genoten van de Teckeltjes, ik blijf een zwak houden voor Golden Retrievers, Parson Jack Russelltjes en Westies die ik eerder heb gehad en welke er ook precies gisteren waren - de show is 3 dagen en elke dag lopen er andere rassen - en ik heb nog even gezellig zitten kletsen met de fokkers van Summer, onze Nova Scotia Duck Tolling Retriever van 11 jaar. Zij fokken nog steeds "Tollertjes" en deden gisteren ook mee aan de show.

En wat is er fijner dan naar de prijsuitreiking zitten kijken en je man komt binnen en je 3 andere kindertjes vliegen je van achteren om je nek.    Zij waren met hun papa doorgereden naar Monschau in Duitsland waar zelfs nog sneeuw lag.  :o Sanne heeft voor haar Teckeltje een mooi jasje gekocht, dit wilde ze zo graag.  ;) Foto's volgen nog. Voor onze Summer kochten we een nieuwe halsband en voor allemaal een speeltje en kluiven. Oh en voor mezelf een Senseokopje met Teckeltjes erop en een riem voor mijn toekomstige Teckeltje die ik eind van het jaar verwacht.  ;)

En toen we 's avonds thuis kwamen hadden ze een pakketje afgegeven bij de buren, mijn visitekaartjes die ik liet maken voor mijn kwekerij. Ze zijn helemaal naar wens, precies zoals ik hoogte dat ze zouden worden.

Kortom, ondanks alles heb ik toch een heerlijk weekend om op terug te kijken.  :)

Voor jullie ook een heel fijn weekend, tot morgen met de foto's!! 

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Annelies

Heel goed meis dat je even lekker tijd voor jezelf hebt genomen na deze verdrietige ervaring , hè en wat leuk een nieuwe tekkel erbij het kan hij jouw ook nooit teveel zijn hè met beestjes ben heel benieuwd naar jullie huis vriend en naar de foto's van morgen kijk ik ook uiteraard ook heel erg uit suc6 meid

lynette

Hoi Caroline,

Wat jammer van Jouros je heb je best gedaan.
Ik ben echt verliefd op het clearpiedje  :-* Ben benieuwd wat voor geslacht het is  ;D ;)

En ben ook wel benieuwd wanneer er een ventje voor mij word geboren bij jou.. hihihi Mischien kan ik dit manneke aan Jaimylee koppelen  8) Het zou mooi zijn als er een getekend ventje geboren word met split geelwang  ;D

Knuffie voor jou (K)

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Caroline

Ze zijn heel goed gelukt, al zeg ik het zelf.  ::)

Maar jullie moeten nog even wachten ....   8)

We - de kids en ik, Ed is werken - zijn net klaar met eten en ik moet nu eerst nog even de kindertjes in bad en naar bed doen, dan nog even mijn vijfde en tevens laatste wasje voor vandaag in de droger en eigenlijk heb ik nog een flinke strijkwas maar misschien laat ik die wel liggen tot morgen.  :P

Maar de foto's komen echt nog vanavond, geloofd.  :D

Tot zo!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

* Izzy * Ivory * Inka * Indian * Ieme *

Eigenlijk heb ik niet zo heel erg veel meer te vertellen over de I-tjes, ik schreef het gisteren al, ze doen het super en worden optimaal verzorgd door hun geweldige ouders, Amor & Diégah. 

De 2 gele mannetjes, Izzy en Indian hebben inmiddels een fijn nieuw thuis gevonden waar ze naar toe verhuizen als ze zelfstandig kunnen eten en ook de 2 witte meisjes hebben al een fijn nieuw thuis voor later, alleen is nog niet bekend wie naar wie gaat.  ;) Al deze 4 valkjes gaan naar mensen die al meerdere valkjes bij mij haalde, dus tevreden mensen.

De jongste van het nest, Ieme, is onverwachts een clearpied met oranje wangen geworden, dit kweekte ik nog niet eerder uit Amor & Diégah en hier had ik ook nog niemand voor op de wachtlijst. Het vervelende is dat ik bij Ieme dus niet het geslacht weet. Er is al wel iemand die op zoek is naar een mannetje en die interesse heeft in hem/haar maar dit is nog niet helemaal rond dus mocht je interesse hebben in een poppetje of eventueel als tweede een optie willen voor Ieme, dan mag je me mailen of een pb-tje sturen.  :)

Genoeg gekletst .... de foto's!!

Oooh, ships!! :-\ ik zie nu dat ik de vorige fotoserie ook oranje had gebruikt als achtergrond ... nu dus weer, dat was niet de bedoeling.

Izzy gaat bij Kevin wonen, het broertje van Lorenzo bij wie Euro (albinomeisje van Eros & Perle) al woont en tevens de zoon van Raoul en Brigitte, zij haalde van het vorige nestje al Muppet.

Izzy is een getekende (bonte) opaline split {x1 cinnamon} kans split witmasker MAN ♂

Izzy

Izzy

Izzy

Ivory is een bijna clearpied cinnamon witmasker POP ♀ met enkele cinnamon veertjes.

Ivory

Ivory

Ivory

Ivory

Inka is een getekende (bont) cinnamon opaline witmasker POP ♀

Inka

Inka

Inka

Inka 

Indian, gaat straks Sammie heten en zijn nieuwe baasjes mogen zichzelf bekend maken. ;)

Indian is een foutloze getekende (bonte) opaline split {x1 cinnamon} kans split witmasker MAN ♂

Indian

Indian

Indian

Ieme is dus nog niet definitief gereserveerd.

Ieme is een clearpied, ik denk zelfs opaline, aan de gele pennetjes te zien. ♂ of ♀

Ieme

Ieme

Ieme

En als laatste nog even de groepsfoto's!!

De foto's van het K-nestje volgen.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*~Romilda~*

Wauw caroline!

Wat kun jij je valkjes mooi op de foto zetten zeg!!Echt super mooi!!!
En wat een mooie valkjes!!
Groetjes romilda

Larissa

hey hey

Wauw wat zijn ze mooi geworden en ach twee keer dezelfde achtergrond is toch niet zo erg  ???

Ben benieuwd wie de nieuwe troste baasje gaat worden van Indian/Sammie

groetjes

Caroline

* Kimmie * Kane * Kesso *

De jongen van Giorgio & Anaïs, ook wel bekend als het K-nest doen het ook super. De jongste, kleine Kesso had even een moeilijke start maar ook hij/zij gaat nu lekker met de rest mee. Het valt ook niet mee, normaal komen jongen na 18-21 dagen broeden uit hun eitje, Kimmie, Kane en Kesso kwamen allemaal al na 17 dagen uit hun eitje, dan zijn ze nog echt heel iniminie. Als je dan gelijk de strijdt aan moet gaan met 2 lummels, waarvan de ene 2 dagen en de ander 4 dagen ouder is, is dit een pittige start. Maar ... Kesso was sterk genoeg, hij/zij liet zich niet aan de kant duwen en op dit moment zie je natuurlijk wel verschil van grote wat logisch is met het leeftijdsverschil maar verder doen ze voor elkaar niet meer onder. :D

Giorgio is split bont en geelwang wat betekend dat hun jongen bont kunnen zijn en een deel van hun dochters zelfs met gele wangen. Op dit moment is het eerst kuifjes kijken, grijze kuifjes worden gepareld (cinnamon) oranje wang of geelwang,  gele kuifjes dezelfde mutaties maar dan bont. Kimmie heeft een grijs kuifje gekregen, alleen ik zag vandaag dat die er een beetje afgeknabbeld was door pa of ma.  :( Kane heeft een geel kuifje gekregen, deze zal dus bont worden. Kesso is het nog te vroeg om er wat van te zeggen. ;) Nu is het wachten op de kleur van de wangen, met een dag of 20 is wel met zekerheid te zeggen of die geel of oranje zijn. :) Giorgio & Anaïs is een jong koppel, zij kregen vorig jaar hun eerste 2 nesten, 6 jongen in het totaal. Hiervan was er eentje bont, 3 hadden gele wangen, gecombineerd (bont met gele wangen) kreeg ik nog niet eerder, zelf gekweekt. Spannend dus wat Kane gaat worden.

De foto's, nog niet zo uitgebreid als van de I-tjes, zodra het K-nest volledig in de pennetjes/veren zit, zal ik ook van hen 5 foto's per jong maken. ;)

Kimmie 

Kimmie's grijze kuifje.

Kane

Kane, aan beide kanten ook de lchte pennetjes aan de onderkant van de vleugeltjes te zien, de slagpennetjes worden dit. ;)

Kane's gele kuifje.

Kesso

====================================

Kouros wil ze me eigenlijk niet laten zien ...

Maar sinds eergisteren hebben hij & Nina Ricci 5 eitjes en ik kan vertellen dat op dit moment zeker de eerste 4 BEVRUCHT zijn, alleen de laatste is het nog te vroeg om hier wat van te zeggen.
Ik ben hier superblij mee ... niet alleen dat Kouros weer gelukkig lijkt te zijn met Nina maar ook het feit dat 50 % hiervan bleekmasker zal zijn, dezelfde wangen dus als Nina Ricci. (theoretisch gezien uiteraard)

Verder heb ik nog geprobeerd om onze Fleur op de foto te zetten met haar nieuwe jasje aan maar ze bleef niet stil staan  , wel ging ze op een gegeven moment lekker liggen dus toen heb ik mijn kans gegrepen. ;)

Toen ik even later vanuit mijn kweekkamertje de huiskamer in kwam, lagen Fleur en Sophy zo te dutten.

Even voor de duidelijkheid ... Fleur heeft haar jasje puur voor de sier omdat Sanne het zo leuk vindt, vanmiddag naar de bossen ging ze gewoon in Adamskostuum mee,  ze doet namelijk niks liever dan struinen door de bossen en zwemmen in de vennetjes. Het is wat dat betreft echt een varkentje.   In huis daaren tegen is ze het tegenovergestelde en ligt ze het liefst onder haar dekentje, waar ze zelf onderkruipt.

Vanmiddag probeerde ik nog even een foto te maken van Fleur samen met Azzaro kussend maar Tot 5 x toe draaide Fleur na de kus, haar koppie te snel om. Ik moet haar dragen en met mijn andere kant de foto maken en beter als deze lukte me niet ...

Het is zo lief om te zien hoe stapel gek ze op elkaar zijn. Zodra Fleur mijn kweekkamertje inloopt laat Azzaro zich zo van zijn stok afvallen om zo dicht mogelijk bij Fleur te komen.

Zo ... ik ga nog even mijn laatste wasje uit de droger    halen. Strijken    ga ik niet meer doen vandaag. Ik ga nog een beetje chille n en    en    tot Ed thuis komt om half 12.

Voor straks allemaal, slaap lekker.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline 1569

Ha Caroline
Wat een mooie foto's weer en wat gaan ze hard.
Fijn dat jullie zo'n leuke dag gehad hebben vrijdag.
En wat staat die jas Fleur leuk.
Mijn westie en cairn hebben er ook een maar die is er alleen voor als ze naar de kapper geweest zijn dan zijn ze zo kort.Normaal zitten ook zij in het water en de modder.
Groetjes Caroline

Caroline

Ik ken het Caroline, ik heb zelf ook 3 Westies gehad.  ;)

Als Sanne gewoon zelf met Fleurtje gaat wandelen, hier in de wijk heeft ze wel het jasje buiten aan en inderdaad, als ze over 2 maanden naar de trimmer moet en helemaal kaal geplukt terug komt zal ze het ook wel lekker vinden maar ik heb ook tegen Sanne gezegd, het is niet goed voor haar vacht om het jasje de hele dag in huis aan te houden.

Maar dit weekend heb ik haar maar even laten gaan ... ze was zo blij met het jasje, ze wilde dit al zeker een jaar lang zo graag voor haar hondje.  ;D

Thanks voor je complimentje over de foto's/jonkies.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ida

;D wat een gave plaatjes weer ! We zijn weer helemaal geupdate.
De I-tjes zijn supermooi en de kleine K-tjes gaan ook lekker  ;)

Mooie foto van Sophie en Fleur en die lieve Azzaro je ziet hem nog zoenen, lief hoor !

groetjes en knuffie van Rico

Annelies

Anja

Sammie alias Indian die komt bij ons wonen. Hij wordt dan het vriendje van Do.

Wat een mooie foto's. En wat leuk dat jasje van Fleur. Doggy heeft ook een jasje en dat heeft ze aan als het echt koud buiten is.

Knuffie voor jou.

Liefs,

Anja

Sally

Hoi Caroline.
Ik snap je gevoel helemaal bij het verliezen van Jouros.
Maar hoe moeilijk het is, je moet het natuurlijk een plaatsje geven. Nogmaals sterkte hiermee.  :-*

Fijn dat het met de rest van de jonkies goed gaat.
Super leuke foto's allemaal weer!

Fleur staat (of beter ligt :P) leuk met haar jasje.

Kusje van Indy  :-*

..Neline..

Wat erg van Jouros zeg..  :-\ Zo jammer dat hij het ook niet mocht redden..

Ik lees dat je wel leuke dagen hebt gehad. Super. Dan kunnen je gedachten even ergens anders zijn.  ;)

Amor en Diegah zijn echt geweldige ouders hè! voeden zonder moeite grote nesten op, accepteren pleegkindjes, plukken hun jongen niet, dode jongen komen bij hen niet voor.. Super! Ze hebben echt iets vind ik..

Leuk dat de eitjes van Kouros en Nina bevrucht zijn  :D :D

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER