## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline



Even bijkletsen hier!!

* Amor & Diégah - De 5 jongen van het I-nest worden echt groot en mooi. De 3 oudste, Izzy, Ivory en Inka, zijn eigenlijk de hele dag druk in de weer in de kooi, alles aan het ontdekken. Vanmiddag gaan ze verhuizen naar de grote lummelkooi en mogen ze zelf gaan eten, uiteraard met ondersteuning van mij. Pa en ma zijn weer volop met een nieuw nestje bezig, uiteraard mogen ze dit niet zelf groot brengen maar met nog het blok in de kooi kan ik het niet tegen houden dat ze eitjes leggen. En om nu waarschijnlijk bevruchte eites zomaar weg te gooien, dat is zonde dus ... hun eerste eitje ligt bij Jim & Ashley, het tweede eitje, wat ik gisterenavond laat vond ligt sinds een uurtje bij Unique & Queenie. Amor & Diégah krijgen er nepeitjes voor terug, die smerig liggen te worden tussen Indian en Ieme. Indian en Ieme zijn een paar dagen jonger dan de oudste 3, Ieme scheelt zelfs 6 dagen  met Izzy. Ze groeien goed, zitten bijna helemaal in de veren en ze worden nog goed gevoerd door beide ouders. Nu de oudste 3 verhuizen mogen Indian en Ieme nog even blijven tot ze zelf zijn uitgevlogen. Zo ontlast ik toch de ouders alvast en daarbij de 3 grote lummels zijn ook alweer ruim 5 weken.  ;)
Izzy (door Kevin), Ivory (door Annelies), Inka (door Ylona) & Indian (door Anja) zijn definitief gereserveerd, Ieme (door Isabella), de clearpied ook, als het een man ♂ is. Omdat Ieme geen grijze veren heeft kan ik niet zien of het een pop (=cinnamon) of man (=wildkleur) is. Als het volgende borstveertjes heeft zal ik er 5-7 opsturen naar Gendika voor een geslachtsbepaling d.m.v. DNA-analyse. Is het een man maak ik Isabella heel erg blij, is het een popje zoekt het nog een fijn adresje.

* Giorgio & Anaïs - De 3 stekeltjes van het K-nest groeien ook lekker. Kimmie wordt volgens mij een opaline wildkleur, kleur van de wangen is nog niet bekend. Volgens de berekening oranje maar mijn Juicy van hun eerste nest, ook een opaline wildkleur kreeg ook gele wangen. (reversed crossing over)


Juicy

Kane is bont en sowieso opaline want beide ouders zijn opaline maar ik kan eigenlijk niet goed zeggen of het nu cinnamon of wildkleur is. Ook de wangen van Kane kan ik nog niet zien. In principe telt hier hetzelfde, cinnamon kunnen ze geel worden (hoeft niet), wildkleur worden ze oranje maar ook bij wildkleur kunnen ze dus door reversed crossing over geel worden. Ingewikkeld hè??
Kesso begint een klein kuifje te krijgen, volgens mij  cinnamon grijs, verder is er nog weinig te vertellen over de kleuren van Kesso, doordat hij/zij een moeilijke staart heeft gehad, is het wat achter, dit haalt het wel weer in maar met name deze periode is het verschil dan erg groot.

* Kouros & Nina - Het onverwachte nieuwe koppel, 1 uurtje samen en ze wipte al en nu amper 6 weken samen verwachtte ze hun eerste donsje. Ze hebben 5 eitjes gelegd wel allemaal bevrucht waren helaas ontwikkelde de derde niet goed en deze is inmiddels afgestorven. De andere 4 ontwikkelen goed en morgen, Valentijnsdag, is het eerste eitje 18 dagen bebroed dus uitgeteld. Erg spannend, sowieso altijd een eerste nestje van een nieuw koppel, hoe gaan ze deze zware klus samen klaren maar dit keer nog een beetje extra spannend omdat hieruit mijn eerste eigen gekweekte bleekmaskertjes geboren kunnen worden. Alle gele donsjes worden bleekmaskers, alle witte donsjes witmasker, kans 50/50.

* Jim & Ashley - Normaal mogen koppeltjes 2 nesten groot brengen per kweekseizoen maar soms maak ik hierin een uitzondering, zoals deze keer bij Jim & Ashley. Ze kregen 2 keer niet bevruchte eitjes en mochten het dus nog een derde ronde proberen. Afgelopen week legde ze weer 2 eitjes en ik betwijfel of deze dit keer wel bevrucht zijn, ik betrapte ze namelijk tijdens een "wip", Ashley gewoon in het blok op de eitjes, Jim zichzelf bevredigend op het touw. :( Zij kregen het eerste eitje van Amor & Diégah erbij.

* Unique & Queenie - Ook Unique & Queenie mochten nog een derde ronde, hun eerste nestje eitjes waren niet bevrucht en het tweede nest met daarin de pleegeitjes/donsjes van Lou Lou mislukte volledig ...  Inmiddels legde Queenie al 2 eitjes en ik verwacht vandaag nog wel de derde. Tevens kregen zij het tweede eitje van  Amor & Diégah.

Amor & Diégah, Jim & Ashley en Unique & Queenie leggen ongeveer tegelijk hun eitjes wat betekend dat ik lekker kan wisselen. Amor & Diégah kregen 2 nesten met totaal 8 jongen, zij mogen geen jongen meer groot brengen en krijgen nepeitjes, daarom verdeel ik nu de eitjes van 3 koppels over de 2 andere koppels. Over ongeveer een week, als ze allemaal "klaar" zijn met leggen, kijk ik alle eitjes na en tel ik alle bevruchte eitjes. Heb ik er voldoende (minimaal 6) verdeel ik ze over 2 koppeltjes, Jim & Ashley en Unique & Queenie, heb ik minder dan 6 bevruchte eitjes krijgen Unique & Queenie de niet bevruchte eitjes en Jim & Ashley de bevruchte. Door Unique & Queenie te laten broeden op de onbevruchte eitjes heb ik in ieder geval een back-up koppel mochten Jim & Ashley, een nieuwe koppel, er niks van bakken. :)

Allemaal erg ingewikkeld maar alles staat duidelijk op papier en ... Unique & Queenie hebben hele aparte eitjes, helemaal rond dus makkelijk te herkennen en alle eitjes zijn genummerd, per koppel op een andere manier dus weet ik straks toch welke jongen van wie zijn. ;)

* Dior & Cartier - Dit prachtige cinnamon geelwang bronze fallow koppel zit in de huiskamer in één van de grote kooien. Ze zaten al een flinke periode met blok, al wippend in de kweekkamer maar legde geen eitjes. Nu na een time out wordt er weer dagelijks gewipt ... ik weet eigenlijk niet goed wat ik hier nu weer mee aan moet. :-\ Het zijn geelwangen, ik kan ze dus niet zomaar een blok geven, grote kans dat ze een back-upkoppel nodig hebben en deze heb ik nu even niet meer omdat ik alle koppels die aan de beurt zijn al met jongen of eitjes heb. Op het moment dat Amor & Diégah rust krijgen, begint het kweekseizoen voor Armani & Princess, zij hebben 1 prachtig nestje gehad waaruit mijn Lou Lou geboren is maar daarna wilde het steeds niet goed lukken. Veel eitjes kapot, niet bevrucht en enkele nesten met maar 1 jong, Remy bij Peggy en e Chicco van Paula zijn hiervan het resultaat. Misschien dat ik tegelijk met Armani & Princess, Dior & Cartier nog een kans geef, deze laatste kregen immers nog nooit een nestje en zijn alweer anderhalf en 3 ½ jaar oud.

* Pablo & Coco - Ook een koppel in rust wat volop wipt in de grote kooi in de huiskamer. :-\ Helaas voor hen, zij moeten echt wachten. Ze kregen midden in de zomer 2 nestjes en ... ik heb voor hun op de planning staan dat zij het back-upkoppel worden van Tommy & Isabella, het getekende geelwangkoppel. Deze 2 koppels  gaan in juni in de juiste kweekkooi en krijgen eind van die maand allebei een blok.

Zo ... het was weer een flinke lap voor jullie te lezen, of niet natuurlijk als jullie geen zin hierin hadden. :P

Ik ga wat doen, mijn luie uurtjes op de zondagmorgen zijn voorbij, we  gaan brunchen. Ed is bijna thuis van de sportschool en de kinderen zaten lekker te spelen na uitgeslapen te hebben. Vanmiddag even lekker met de honden naar de bossen voor onze frisse neus en ... ik zal een nieuwe serie foto's maken en de eitjes schouwen. ;)

Tot later met de foto's en hopelijk alleen maar goeie berichten over de 6 (pleeg)eitjes van Jim & Ashley en Unique & Queenie.




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Jel

zo wat een update weer ;D

morgen is dus de spannende dag en dan zullen er nog 3 spannende dagen volgens of er bleekmaskertjes komen :D

fijn om te lezen dat alle hier zo goed gaat!

Groetjes Jel en een knuffel van Zilver
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Larissa

Hey hey

Leuke update, en ja het was weer een hele lap tekst om te lezen
Ben benieuwd naar de foto's

groetjes Larissa

Caroline 1569

Hoi Caroline
Wat een update weer. :)
Ben wel benieuwd naar het eerste piepei.
Je doet wel een wisseltruc hoor met die eitjes,dat je zelf nog weet welke waarvan waren en waar die bijhoren,is soms voor mij lastig te volgen ???.

Groetjes Caroline

Caroline



Ik heb niet zo leuk nieuws voor jullie ...

Ik heb vandaag geen foto's gemaakt.  :-[

Ons neefje (17 jr.) was gisterenochtend in de badkamer flauw gevallen en met zijn hoofd tegen een punt van de kast gevallen waardoor hij ook nog eens bewusteloos raakte. Toen hij 4 jaar was ben ik enkele jaren de oppas geweest van hem en zijn zusje als hun beide ouders waren werken, hij is dus wel een beetje speciaal voor me.

Gelukkig waren gisterenochtend naast zijn ouders ook zijn 2 jaar oudere zus thuis die op kamers woont in Maastricht en voor arts studeert. Zij kon eerste hulp verrichten en heeft hem weer bij gekregen waarna de inmiddels aangekomen mannen van de ambulance het van haar overnamen.

Hij had een flinke jaap in zijn voorhoofd van zeker 6-7 cm die gapend open stond en echt heel erg diep, tanden los, een scheur in zijn lip en was bont en blauw, hij was onder de douche naar geworden en zo door de douchedeur de badkamer in gevallen.

Omdat het hartfilmpje een afwijkend beeld liet zien wilde ze hem in het ziekenhuis houden en heeft hij op de afdeling hartbewaking gelegen en later met allerlei kastjes op afdeling cardiologie.

Gisteren ging ik even alleen naar het ziekenhuis en had ik veel telefonisch en sms contact. Vanmorgen kreeg ik te horen dat de cardioloog toch tevreden was en dat hij naar huis mocht. Omdat de kinderen - met name Thomas die door zijn PDD-NOS alles letterlijk neemt/ziet - het er heel erg moeilijk hadden, zijn we vanmiddag even op ziekenbezoek thuis geweest. Thomas zag allerlei beelden bij de verhalen over zijn neef, zijn grote vriend, een gat in zijn hoofd, Thomas ziet dan echt een GAT en kan zich er geen voorstelling bij maken dat en hoe het gehecht is. Het was goed voor hem om zijn neef weer even te zien en bij hem te zijn, ze zijn echte maatjes, hij is zijn grote voorbeeld. Ook Sophy was er verbaast over dat hij alweer kon lachen en wilde weten of hij nog wel kon plassen. ;D

Eenmaal op ziekenbezoek moesten we blijven eten, mijn schoonzusje is Italiaans en had 2 heerlijke mega grote pizza's gemaakt. Ja dat konden we natuurlijk niet afslaan.

We zijn nu net thuis, de beestjes zijn verzorgd, de kindertjes liggen op bed en ik ben nog druk met de was ...

Ik heb nu echt geen zin meer om foto's te maken. Morgenochtend ben ik ook druk maar morgenmiddag is Ed werken en Sanne, Thomas en Jasper naar school en ... Sophy naar de peuterspeelzaal. Die tijd ga ik even benutten aan het maken van de foto's.  ;)

De eitjes had ik vanmiddag nog geschouwd.

Het eerste eitje van Unique & Queenie is NIET bevrucht maar ... eitje 2 wel!!  :D

De andere eitjes waren allemaal 1-2 dagen oud en dus eigenlijk nog te vroeg om er al iets in te kunnen zien. Hopelijk morgen wel of anders dinsdag.

De eitjes van Kouros & Nina ontwikkelen ook goed en er is nog steeds leven in allemaal. Piepen of tikken hoor ik nog niet maar ... ik maak me hier nog niet echt zorgen over.

Nogmaals sorry, ik zal morgen extra mooie foto's maken.  8)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Larissa

Hey Caroline

Jeetje wat erg van je neefje, hoop dat verder alles goed gaat ook met zijn hoofd
Tuurlijk is het te snappen dat je nu niet meer aan foto's denkt en dat je eerste zorg je kindjes zijn om
hen zo goed en zo kwaad als het gaat het uit te leggen wat er aan de hand is
Ik hoop dat Thomas het allemaal een beetje snapt nu , gelukkig lijkt het beter te gaan met je neefje

Ik kom morgen nog wel ff aan vleugelen voor de foto's
toch nog een fijne avond toegewenst

groetjes

Angel_Rob

Liefs Angèl en Damian


Sally

Verschieten zeg.
Gelukkig is het niet zo erg dan dat het lijkt.
Beterschap voor je neef nog!

Leuke update heb je neergetypt trouwens.
Ik kijk uit naar de foto's. ;D

Ida

Schrikken zeg  :o, gelukkig gaat het weer de goede kant op met je neefje.
En die foto's ...............die komen vanzelf ........... dit  was veel belangrijker en had even heel veel voorrang  ;)

groetjesssssssssss Ida en een knuffel van Rico

Bello

Jeetje zeg, dat was dan flink schrikken met je neef!!

enne heb je al piepeitjes???
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Caroline



Dank jullie wel voor de lieve woorden over onze neef ... vandaag 2 dagen later heeft hij ontzettend veel spierpijn en is hij bont en blauw maar voelt zich weer ietsje beter.

Even een kleine eier-update voor ik de foto's ga plaatsen.  ;)

Kouros & Nina Ricci

Eitje 1 - gelegd 27 januari = vandaag 14 februari uitgerekend.
Eitje 2 - gelegd 29 januari = woensdag 16 februari uitgerekend.
Eitje 3 - gelegd 31 januari = NIET bevrucht ...  :-\
Eitje 4 - gelegd 2 februari = zondag 20 februari uitgerekend.
Eitje 5 - gelegd 4 februari = dinsdag 22 februari uitgerekend.

Unique & Queenie

Eitje 1 - gelegd 9 februari = NIET bevrucht ...  :-\
Eitje 2 - gelegd 11 februari = 1 maart uitgerekend.

Jim & Ashley

Eitje 1 - gelegd 10 februari = NIET bevrucht ... :-\
Eitje 2 - gelegd 12 februari = ??
Eitje 3 - gelegd 14 februari = ??

Amor & Diégah

Eitje 1 - gelegd 10 februari = 28 februari uitgerekend.
Eitje 2 - gelegd 12 februari = ??
Eitje 3 - gelegd 14 februari = ??

Deze eitjes liggen verdeeld in de blokken bij Unique & Queenie en Jim & Ashley.

Ik ben bij de bevruchte eitjes uitgegaan van 18 dagen broeden bij de uitteldatum.

============================

Zoals hier boven te zien is was het eerste eitje van Kouros & Nina vandaag 18 dagen geleden gelegd en dus uitgerekend. Ik hoor er nog niks in ...

Ik heb er een eeeh ... vervelend gevoel over maar wantrouw het nog niet helemaal. Ik zie er namelijk nog wel een beweging in, dus ik hou moed.  ;)

Ik ga gauw de foto's van vanmiddag uploaden, ze zijn al verkleind.

Tot zo!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

..Neline..

wat een verhaal over je neef.. gelukkig voelt hij zich wel weer wat beter!

Ben benieuwd naar de foto's  ;D


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Caroline



* Izzy * Ivory * Inka * Indian * Ieme *


Sinds gisteren zijn de 3 oudste van het I-nest verhuisd naar de grote lummelkooi. Ze vinden het maar vreemd en schrikken elke keer van Azzaro die in de kooi ernaast staat en elke keer wild gaat droog vliegen/fladderen als hij ze ziet.  :P Gisterenavond kregen ze pap en vanmorgen moest ik de hele morgen weg en hebben ze een paar uurtjes bij hun ouders gezeten. Vanavond krijgen ze weer pap en morgen ga ik even kijken of 1 x pap voldoende is of dat ze 2 x nodig hebben. ;)

Vanmorgen was ook Indian alias Sammie uitgevlogen maar vanmiddag zat hij toch weer lekker bij Ieme en zijn moeder die een ei moest leggen in het blok. :D

De foto's!!


De zusjes Ivory en Inka in de grote lummelkooi, ik maakte ook 2 foto's van hun grote broer Izzy maar die waren zo wazig dat ik ze in de prullenbak heb gegooid. ;)


Ivory en Inka.


Izzy gaat bij Kevin wonen, ik weet nog niet zijn nieuwe naam.


Izzy


Izzy


Izzy


Izzy


Izzy  


Ivory gaat bij Annelies wonen, ook van haar weet ik nog niet de nieuwe naam.


Ivory


Ivory


Ivory


Ivory


Ivory


Ivory  


Inka gaat bij Ylona wonen, ook haar nieuwe naam weet ik nog niet.


Inka vloog steeds naar me toe, 1 x midden in mijn gezicht, de krabbelde daarbij mijn ooglid en voorhoofd open. :(


Inka


Inka


Inka


Inka


Inka  


Indian gaat bij Anja en Ton wonen en wordt daar Sammie genoemd. :D


Ik heb geprobeerd om Indian ook op de driehoek te fotograferen maar hij liet zich er steeds afvallen, hij kon er nog niet goed op zitten, dus nog maar een keer op het kussentje. ;)


Indian


Indian


Indian, oefenen om op te stappen ...


Indian


Indian  


Ieme, moet eerst een geslachtbepaling ondergaan ... als het een man is gaat hij bij Isabella wonen, is het een pop ... zoekt ze nog een fijn adresje.


Ieme is een foutloze clearpied.


Ieme


Ieme


Ieme


Ieme  

Geen groepsfoto's meer, als ze alle 5 los zijn vliegen ze alle kanten op, als ik alleen ben kan ik ze niet stil op de driehoek houden en voor op het kussentje zijn ze te groot geworden.

Tot zo met de foto's van het K-nestje. :D




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline 1569

Ha Caroline
Wou ik net een berichte plaatsen was je me net voor met de foto's.
Wat een mooie valkjes zijn het toch weer geworden.
Een ei kan er toch ook langer over doen als 18 dagen niet?
Dus gewoon nog wat geduld hebben voor een piepei.
Groetjes Caroline

..Neline..



Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER