Loekie en Lola > Nestje 2012 > Hercules is een man! + nieuwe foto's :)

Gestart door Landiej, 26 september 2008, 20:55:01

« vorige - volgende »

Cherro

Onverwacht Bahco dus ook eerder naar zn nieuwe huis vertrokken, maar zo te horen hebben ze beide leuke baasjes getroffen, en nu maar hopen dat die de weg naar hier vinden en hun eigen dagboekje gaan openen ;D

Wel rustig nu zeker in huis?

Hier zijn ze nu beide net uitgevlogen en beginnen wat te eten en te doen, en binnenkort zal ook Kenji hier naar zn nieuwe baasjes gaan. Weet dat het goed zal komen, maar net wat je zegt, missen doe je ze dan toch.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

TheaV

Sommige dingen  wennen nooit......
Ook  dit moet een plekje krijgen... steeds weer.
Maar wat is het snel gegaan.... we liepen zo een beetje gelijk op met deze jongen. Dus ook hier afscheid......

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Noukjeofzo

Hier het baasje van Alpha! :)

Die Loekie toch, kan je het niet een keer filmen? We hadden het nog op de terugweg erover dat we die ook wel wilden meenemen. Hij is zo mooi met zn grote kuif!

Alpha was onderweg erg rustig, heeft wat zitten eten en slapen. Die was nergens van onder de indruk, gelukkig maar!

Eenmaal thuis begon Benji (het valkparkietje wat we al hadden) met een schreeuw, en Alpha deed gelijk mee. Gelijk Alpha er dus maar uit gehaald. Alpha vond het duidelijk tijd om te vliegen dus is de hele kamer rond geweest als stuntpiloot, Benji ook erachter aan om te kijken wie het is. Samen maar even op het hok gezet en Benji was alleen maar met zijn kop laag tegen Alpha aan het duwen van 'kriebel me, ik ben zo schattig, kriebel me nu!' Alpha was weer nergens van onder de indruk en zat met zijn oogjes half dicht en gaf af en toe toch wel een snauw naar Benji die Alpha elke keer bijna omver duwde. Rare vogels. Kregen toch even de twijfels of Benji niet een popje was, zo lief zat hij aan Alpha vast geplakt.

Inmiddels heeft Benji een beetje door dat Alpha hem niet kriebelt en probeert het alleen af en toe nog een keer. Wel heel leuk om te zien dat als Benji omhoog klimt en Alpha beneden zit,Benji elke keer naar beneden kijkt om te kijken of Alpha wel komt. Komt Alpha niet, dan gaat Benji weer terug. :D
Inmiddels zitten ze samen op stok, Alpha uiteraard half aan het slapen. Nog nooit zo'n rustig vogeltje meegemaakt! We zijn in ieder geval erg blij met hem, het is zo'n prachtig vogeltje.

Hier wat foto's:

Benji:

*Esther*

Landiej

Volgens mij hebben we nog wel een filmpje van Loekie's fluittalent. Ik zal zo eens even kijken of ze nog op YouTube staan :)

Mooie foto's zeg! Ze kleuren mooi zo op die achtergrond :D
Hoe oud is Benji eigenlijk? Als Benji de jeugdrui al heeft gehad (ong. bij 6-9 maanden), en een mannetje zou zijn, had hij/zij nu een veel wittere kop moeten hebben. (http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutawitmasker.htm)
Je zou dus best gelijk kunnen hebben met je gevoel dat het toch een popje is!

In elk geval fijn dat Benji Alpha al zo lief vindt :) Misschien dat Alpha de liefde wel gaat beantwoorden als hij wat meer gewend is aan zijn nieuwe thuis!

Het eerste eitje van het nieuwe nestje is hier inmiddels uitgekomen :) We konden het niet heel goed zien, maar waarschijnlijk is het weer een wit donsje. Dat kan dus witmasker óf albino zijn! We wachten eventjes af tot Loekie & Lola een keer toevallig samen van het nest af gaan, want ze zijn weer erg waaks.

Landiej

Hier vind je twee filmpjes van Loekie en zijn fluitkunsten:
http://www.youtube.com/watch?v=oxcT-HEhGXk
http://www.youtube.com/watch?v=BJxlHt2GpdM

Hij kan het inmiddels al wat beter, maar slooft zich niet meer zo vaak uit zoals hij hier doet! ;)

samantha21

haha! schitterd! wat een fluit talent!
begon gelijk te smilen  ;D

Noukjeofzo

Benji is een maand of 4 dus de jeugdrui moet nog komen. Inmiddels gedraagt hij zich weer helemaal mans, dus we verwachten toch wel dat hij binnen een paar maanden een witte kop heeft :)
We hebben een bruine muur achter het hok, is met foto's maken heel fijn ja!

Leuk dat de eerste alweer is uitgekomen! Ik ben benieuwd hoe ze eruit gaan zien, vast weer net zo knap als alpha en bahco.

*Esther*

AAAhhh wat is Loekie leuk!
Vooral dat smak geluidje tussendoor is stoer.  ;D

gr Esther

Landiej

Citaat van: *Esther* op 17 juli 2011, 14:30:51
AAAhhh wat is Loekie leuk!
Vooral dat smak geluidje tussendoor is stoer.  ;D

gr Esther

Dat geluidje tussendoor is ook de reden waarom hij geen andere deuntjes meer wil leren volgens mij ;) Hij vindt het zelf ook héél stoer!

Het donsje is trouwens toch geel :) Met zwarte oogjes! een bontje dus :-*

*Esther*

Landiej

We zijn ons inmiddels aan het afvragen of we niet stiekem al twee donsjes hebben. Laurens is in de veronderstelling van wel, maar ik dacht dat het er gewoon eentje was! Nu dus maar kijken als Loekie en Lola weer beide van het nest af zijn :)

Cherro

Als je heel goed luistert kun je het vaak wel horen :)
Ben beneiuwd! En leuk een geel donsje ;D
Heb net Loekies fluittalent hier laten horen, Twister is gelijk met zn leerstof bezig gegaan hoor! ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Landiej

Haha grappig dat ze die fluitjes zo snel proberen over te nemen hè :D

Ik heb zojuist gecheckt, en het is gewoon één geel donsje. Loekie en Lola waren buiten het blok met elkaar in gevecht, dus konden wij de kleine mooi even van dichtbij bekijken:

De piepjes van donsjes zijn zo hoog dat ik ze niet kan horen. Dat probleem heb ik al jáááren. Bij de natuurkundeles op de middelbare school werd ook een piepje afgespeeld dat voor iedereen pijn deed aan hun oren, terwijl ik niets hoorde :P Dat is al 10 jaar geleden! Denk dat het komt doordat ik als klein meisje 5 keer buisjes in mijn oren heb gehad: dat is toch elke keer weer een gaatje in je trommelvlies!

Laurens hoort het allemaal wel, dus ik zal hem instrueren om zijn oor af en toe tegen het blok te leggen ;) Als ze eenmaal wat ouder zijn hoor ik ze zelf ook :)

Landiej

Vanavond hebben we het tweede donsje gespot! Niet goed kunnen zien of het wit of geel is, dus dat houden jullie nog te goed.

Wel twee namen om bekend te maken:
- Cesar (de oudste)
- Dudok (de tweede)

Dudok is een architect die veel van de huizen in onze wijk heeft ontworpen. We zochten een naam met de 'D', vandaar :)