Loekie en Lola > Nestje 2012 > Hercules is een man! + nieuwe foto's :)

Gestart door Landiej, 26 september 2008, 20:55:01

« vorige - volgende »

Landiej

Alpha en Bahco hebben sinds gisteren het blok weer teruggevonden: ze gingen er gezellig bij mama Lola in zitten. Op zich geen probleem. Totdat Loekie het in zijn hoofd haalde dat Lola uit het blok moest: hij joeg haar er met geweld uit.
Doordat de kleintjes nu ook in het blok zaten waren zij de dupe van dit geweld. Lola kan van zich af bijten, maar die kleintjes natuurlijk nog niet.
Bahco heeft aan het gevecht een bloedend neusje overgehouden, en zit wat beduusd met Alpha apart in een kooi. Bahco is er dus behoorlijk van onder de indruk, en ik vermoed dat we hem even extra in de gaten moeten houden vandaag en morgen. We hebben wat druivensuiker opgelost in water gegeven, omdat hij vanmiddag niet echt wilde eten toen Loekie hem dat aanbood.
Omdat de kleintjes nog niet zelfstandig zijn wisselen we Loekie en Lola af: de één zit steeds bij de kleintjes, de ander bij de eitjes. Geen 'gezelligheid' meer in het blok dus!

Alpha begint gelukkig al zelf wat te eten. Hopelijk doet Bahco dat ook snel, dan kunnen ze binnenkort gewoon samen apart in een kooi tot ze mogen verhuizen :)

Bahco, arm beestje! Gelukkig waren het maar een paar kleine drupjes bloed: nu niets meer te zien.

Alpha streeft Bahco weer voorbij in de ontwikkeling ;)

Alpha

☺ Pita ☺

Mooitjes ben altijd een liefhebber van witmaskers geweest :D

*Esther*

Leuk! Twee mannen ;D

Hoe dit kan snap ik ook niet maar het zal vast met de crossover of reserved crossover te maken hebben.
Ik heb me er nog nooit in verdiept.  :-[

Dat wordt dus c-d-e namen verzinnen?

gr Esther

Landiej

Citaat van: *Esther* op  4 juli 2011, 22:10:31

Dat wordt dus c-d-e namen verzinnen?

gr Esther

Haha, ja waarschijnlijk wel! Even zien of ze uit gaan komen natuurlijk :)

TheaV

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Landiej

We maakten ons gisteren zorgen om Bahco na zijn aanvaring met Loekie. Hij zat beduusd in de kooi en bedelde niet om eten, zelfs niet als Alpha wel volop gevoerd werd.
Op zich niet erg als dat een dagje duurt, maar vandaag zat hij er precies hetzelfde bij. Ik heb vanmorgen geprobeerd hem wat geruld eivoer te voeren (aangemaakt met opgeloste druivensuiker), en hier heeft hij een klein beetje van gegeten.
Eenmaal terug bij Alpha en Loekie in de kooi ging hij een beetje aan het scharrelen, en uiteindelijk hoorde ik hem bij Loekie bedelen om eten. Eindelijk! Het heeft ruim een dag geduurd, maar nu heeft hij eindelijk weer wat 'echt' voer binnen :)
Nu maar hopen dat hij ook zelf op zoek gaat naar het voer in de kooi.

Loekie & Lola hadden vanmorgen weer flinke ruzie. Ik heb ze vannacht samen in de grote kooi gezet, in de hoop dat het goed zou gaan. Dat ging het ook, tot vanmorgen vroeg toen Laurens naar zijn werk wilde gaan. Loekie heeft Lola weer flink aangevallen. Ik heb Lola uit de kooi gehaald zodat Loekie haar niet kon lastigvallen, en toen zag ik dat ze een bloedende teen had :-\ Gelukkig is het maar een klein wondje en gebruikt ze haar pootje wel, maar het is wéér een bloedend valkje, de tweede in twee dagen :(
Ik hoop dat Loekie zich een beetje gaat gedragen de komende tijd, misschien als de kleintjes wat zelfstandiger worden. Zo niet, dan vrees ik dat het met het tweede nestje niets gaat worden. Er liggen inmiddels 4 eitjes, maar ik denk niet dat de vierde en wat er nog volgt bevrucht gaan zijn, want gewipwapt wordt er natuurlijk niet als ze steeds apart zitten!

Al met al een hoop gedoe weer hier, maar we houden de moed erin!

Wendy..

Hoi Yolanda,

Wat een gedoe met de eitjes en Alpha en Bahco!
Wat sneu dat ze er ook zo van onder de indruk zijn geweest.
Mss dat Bahco ergens tegenaan gevlogen is en daardoor niet de behoefte had om te eten?

Is het geen idee om een van de ouders apart met de jongen te zetten en de ander met de eitjes te laten?
Wie weet gaat dit dan beter en kunnen ze niet meer vechten in het blok en worden Alpha en bahco gewoon gevoerd zonder dat ze onder de voeten worden gelopen.

En weet je de geslachten al van de jongen?
Ben wel nieuwschierig  ;D

Groetjes'
Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Landiej

Het zijn allebei mannetjes :)

Loekie zit nu met de kleintjes apart, Lola zit nog in de grote kooi met het blok en de eitjes.
Nadeel daarvan is dat Lola de hele dag en nacht op de eitjes blijft zitten omdat Loekie niet afwisselt. Kan me niet voorstellen dat dat goed voor haar is :-\

Bahco is inderdaad ergens tegenaan gevlogen, zijn neusdopjes zijn blauw. Hij zal dus wel last van zijn koppie hebben gehad! Hij is gelukkig alweer snel herstellende en is morgen vast weer de oude. Kleine valkparkietjes zijn nou eenmaal brokkenpiloten :-\ :P

Wendy..

Allebei Mannetjes :o!!!!!!!
Nou dat had niet kunnen missen dan!! Had ik nou maaarrrrr....... Hihihihi
Neej hoor ik ga zondag twee mannen ophalen bij Esther.
Voor even kan het vast geen kwaad dat ze alleen op de eitjes zit. ik heb hier een popje die in het verleden zo een paar rondes op onbevruchte eitjes ging zitten.
Uiteindelijk heeft ze eeninjectie bij Drs feld gehad, er was bijna niks meer van over. Arme Luna!

Gelukkig voeren ouders ook als ze alleen zijn.

Groetjes
Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Caroline

Allebei mannetjes!!!!  :o

Verrassend, volgens wat ik heb geleerd kan een valkje met crossing over heeft ondergaan nooit een man zijn. ???

Ik heb gerekend en nog een keer gerekend en krijg het niet voor elkaar om beide mutaties mannelijk er tussen te krijgen.  :-\

Vreemd ...  ::)

====

Kusje voor Bahco.  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Rianne

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.