Loekie en Lola > Nestje 2012 > Hercules is een man! + nieuwe foto's :)

Gestart door Landiej, 26 september 2008, 20:55:01

« vorige - volgende »

Landiej

Lola heeft vandaag een nieuw eitje gelegd! Ik vroeg me af waarom ze de halve dag bij de kleintjes in het blok zat, terwijl ze dat de laatste tijd haast niet meer doet. Even gekeken, en nu blijkt er een eitje te liggen.
Hij is vast bevrucht, want Loekie en Lola hebben behoorlijk wat gewipt de afgelopen dagen.

Dit was het eerste nestje voor Loekie en Lola, en ze hebben het prima gedaan. Het was ook een makkelijke eerste poging, want er kwamen maar twee jongen uit ;)
Wat zouden jullie doen? Laten liggen of weghalen? De kleintjes zijn nu 4 weken oud, en staan op het punt van uitvliegen.

*Esther*

Je kunt eitjes ook wel bewaren op kamertemp met de bolle kant boven.
Dan wacht je tot beide valkjes zijn uitgevlogen en leg je het weer terug. Alleen heb  je dan wel nep eitjes nodig, zodat ze na twee eitjes wel gaat broeden. Anders leg je alles terug en hebben ze geen interesse meer.
Maar er zijn ook kwekers die het laten liggen. Dit is bij mij nog niet eerder gelukt. Alle eitjes werden er onder gesmeerd of gingen kapot door de jongen.

Caroline

Ik heb altijd de eitjes laten liggen naast de jongen ... ma gaat er gewoon op broeden en als zij geen probleem heeft met de jongen nog in het blok is het oké.

Vindt ze het vervelend de jongen in het blok kun je de jongen een handje helpen met uitvliegen en ze op de bodem van de kooi plaatsen, ze zijn tenslotte al 4 weken oud. Pa zal ze daar gewoon blijven voeren als het goed is. Desnoods zet je ze voor de nacht nog een paar daagjes terug en haal je ze de volgende morgen er weer uit.  :)

Heb je geen zin meer in nog een nestje kun je de eitjes meteen omwisselen voor nepeitjes of wil je weer een klein nestje, kun je een deel van de eitjes omwisselen voor nepeitjes, niet om en om maar het liefst de laatste bijv. als de eerste bevrucht blijken te zijn.

Succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Landiej

Dankjewel voor jullie raad!

Ik laat het wel gewoon op zijn beloop. Waar ik me vooral zorgen om maak is dat Lola erg waaks is over haar eitjes, en af en toe flink nijdig doet naar de kleintjes. Dat gaat natuurlijk niet over als ik nepeitjes neerleg ;)
Gisteren lag Alpha onderin de kooi, maar daarna heeft hij niet meer geprobeerd buiten te komen. Ik denk dat hij een zetje heeft gehad van Lola toen hij in de opening zat :D We zullen wel zien hoe het verder gaat! Ik heb Alpha weer teruggezet. Bahco zat nog in het blok, en bovendien onweerde het keihard hier. Niet echt ideale omstandigheden om voor het eerst in de grote wereld te kijken! :-\ :P
Ik zal ze vandaag naar buiten halen, kijken hoe dat gaat. Goede tip om ze 's nachts weer binnen te zetten Caroline! Thanks :)

Bahco is erg geliefd bij nieuwe valkjesbaasjes.. Ze (als het een zij is) heeft blijkbaar haar charmes in de strijd gegooid. Dat betekent dat ik mensen heb moeten teleurstellen, omdat er maar één Bahco is. Voelt een beetje lullig :-\
Niet alleen omdat die mensen teleurgesteld zijn omdat Bahco al gereserveerd is, maar ook omdat Alpha ook zo lief is :-*

Caroline

Zeker als mama zo agressief is met de eitjes zou ik de jongen uit het blok halen ... de jongen nemen dit gedrag, wat ze ervaren als angst voor de mens, van haar over, weet ik uit ervaring.  ;)

Inderdaad nepeitjes geven is geen optie om dit gedrag te verbeteren en eitjes weg halen helemaal niet want blijft ze leggen.  :-\

Sterkte.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Volg je gevoel inderdaad. Op zijn beloop laten is dan misschien het beste.

Als Lola eet zou je een poging kunnen wagen. Maar bij mij schiet 1 koppel het blok al in zodra ze me zien. ;)
Kun je de jongen er wel uithalen dan, als Lola zo waaks is?

gr Esther

Landiej

We hebben tot nu toe gewacht tot ze even het blok uit was om te eten e.d. Dan gaat het allemaal prima, maar nu wordt het al wat lastiger, omdat ze langer op de eieren blijft zitten. Vanmiddag, als Laurens thuis is, proberen we de kleintjes samen uit het blok te 'bevrijden'. Ze zitten samen voor het gat naar buiten te kijken, en krijgen via het gat eten van Loekie. Lola zit steevast op haar ei, en volgens mij hebben die drie het best warm daar binnen!
Grappig om te zien hoe Loekie kwaad wordt op Lola als ze lelijk doet tegen de kleintjes. :D :-*

Het lukt me in mijn eentje niet om de kleintjes eruit te halen én Lola te ontwijken :P Vandaar dat ik even wacht op een extra paar handjes ;)

Alpha en Bahco zijn nu overigens beide gereserveerd. Het plan is om in elk geval voor Alpha een DNA-test te laten doen. Kan één van jullie mij vertellen waar ik de veertjes moet uittrekken? Ik weet dat het borstveertjes moeten zijn, maar maakt het nog uit waar ik die precies trek? En gebruiken jullie een pincet, of doen jullie het gewoon met je vingers?

Landiej

We hebben vanmiddag veertjes getrokken voor de DNA-test. Voel me nog steeds schuldig, maar het is allang weer vergeten!
Het hele spulletje zit nu samen in de kooi. Ik heb Alpha en Bahco uit het blok gehaald, en ze zitten al boven in de kooi op stok!
Het is een heel geklauter en gefladder voordat ze boven zijn, en als ze eenmaal daar zitten kunnen ze niet teveel doen. Als ze een wandelingetje maken kletteren ze al gauw weer naar beneden ::) Gelukkig blijft alles gewoon heel, terwijl Bahco het steeds presteert om bovenop Alpha te vallen :P
Nu weer even foto's maken!

*Esther*

Je kunt de veertjes aan de borst wegtrekken met je vingers. Zorg er wel voor dat je de 'wortel' niet vast pakt. Daar nemen ze het monster voor de dna.
Ik trek waar ik denk waar de meeste veertjes zitten, meestal net onder de krop.
Meestal heb ik dan een stuk of 6 veertjes tussen de vingers.

Fijn dat je voor beide al een huisje hebt gevonden!

gr Esther

Landiej

Dankje Esther! Ik had inderdaad al een paar topics op het forum gevonden waarin hetzelfde antwoord gegeven werd. Waar een zoekfunctie al niet goed voor is ;)

Tijd voor nieuwe foto's! Het zijn al echte valkjes :-*

Alpha

Alpha

Alpha

Alpha :-*

Alpha :D

Nog meer Alpha

Loekie met Bahco. Loekie wordt helemaal gek als Bahco zonder hem uit de kooi is vandaag ::) Daarom maar samen naar buiten. Als Alpha bij ons zit maalt hij nergens om!

Bahco

Bahco :-* Pretty!

Bahco vindt zichzelf ook al een hele valk. Vloog zomaar de kast op vandaag :o Verbazingwekkend hoe goed die al vliegt terwijl ze pas één dag uit het blok is.

Zoals jullie zien weer wat meer foto's van Alpha dan van Bahco. Dat komt vooral doordat Bahco een echte druktemaker is. Die zit geen moment stil!
Alpha daarentegen zit graag lekker warm tegen je aan :)

patty_dordtse valkjes

super mooie valkjes zijn het geworden zeg om VER...op te worden  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

*Manon*

Wat zijn ze leuk!!!
Ze kijken zo lief....  :-* :-*

Groetjes Manon

Landiej

We hebben het DNA van Alpha en Bahco laten testen, zodat hun nieuwe baasjes weten wat hun geslacht is.
Geheel tegen de verwachting in zijn het allebei mannetjes ;D Hoe dat mogelijk is weet ik nog niet helemaal, maar dat zal misschien blijken als er nog meer jongen komen ;)

Er liggen inmiddels alweer 3 eitjes, dus als Alpha en Bahco gaan verhuizen hebben we waarschijnlijk alweer nieuwe donsjes ::) Niet helemaal de bedoeling, maar wel leuk :D
Daarna gaat het blok echt weg, want Loekie & Lola zijn er maar druk mee.

Vanmiddag weer even foto's maken! :)

Cherro

Kijk aan, gefeli met de MANNEN ;D

soms voel je gewoon aan of het mannen of vrouwen zijn, bij Twister wist ik dat het een man was, maar bij deze 2 twijfel ik. Grappig eigenlijk :)

Schitterende serie foto's ook weer! ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Landiej