Loekie en Lola > Nestje 2012 > Hercules is een man! + nieuwe foto's :)

Gestart door Landiej, 26 september 2008, 20:55:01

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi hoi, wat een heerlijke douchefoto's, en wat genieten ze er van. Wat is er nou heerlijker dan douchen he voor ze, heel mooie foto's ook en wat voor een valkjes zijn het , ben er zo verliefd op! Grtjs  ;D ;D    . Ann

Landiej

Bedankt voor de leuke reacties!

Citaat van: Dierenfreackske op 15 oktober 2009, 17:38:20
en wat voor een valkjes zijn het , ben er zo verliefd op! Grtjs  ;D ;D    . Ann

Loekie is bont, Lola is witmasker bont cinnamon opaline :o een hele mond vol :P En ik weet nooit of ik het in de goede volgorde zet ;)

Dierenfreackske

Mooi mooi mooi... je zei het goed hoor! In ieder geval zijn 2 valkjes om van te snoepen,.haha! Grtjs. Ann

Landiej

Lola doet de laatste week iets geks ???
Ze gaat in één van de voerbakjes (waar grit in zit) zitten met haar staart omhoog, en maakt dan vreemde geluidjes.
Is dat 'kippetje zitten'? Maken popjes daarbij vaker geluid?

Ze lijkt me nog zo jong :-\ Ze is 4 augustus uit het ei gekropen en begint nu al aan de hormonen?

carco

Dit klinkt inderdaad als kippetje zitten hoe jij het beschrijft.
Ze is er gewoon vroeg bij  ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Landiej

Gelukkig snapt Loekie het allemaal niet zo goed.
Als Lola wil kroelen zit hij alleen maar heel hard in haar oor te fluiten (en kusjes te geven zoals hij dat bij mij doet :D ), en als ze kippetje zit in het bakje zit hij haar heel raar aan te kijken.

Zijn broer Oy probeerde hij al wel een paar keer te bespringen, dus ik ga ze maar even in de gaten houden ::)

Dierenfreackske

Hermien

Wat een schatjes zijn het toch. Leuke foto's zo bij het raam. Zie ik nu dat er van de plant gesnoept wordt? Dan zal het toch geen giftige zijn, hè? Zelf heb ik geen echt groen meer in huis vanwege het risico..................en de troep.

;D  ;D  ;D  ;D

Landiej

Lola is nog wel eens nieuwsgierig, maar heeft nog niet echt van de plant gegeten. Ze probeert er weleens aan te knabbelen, maar er wordt dan altijd direct "Nee!" geroepen door één van ons. Dan doet ze gauw alsof ze met iets heel anders bezig was. Ik weet niet of de plant giftig is, dus hou ik ze er sowieso maar bij vandaan.

Ze zitten eigenlijk haast nooit op de vensterbank. Ze zaten toen we de foto's maakten bij Laurens op de bank, maar het zonnetje was blijkbaar toch wel heel verleidelijk!

Dierenfreackske

Hoi, fijn dat je van het zonntetje kan genieten daar , hier alleen zwaarbewolkt,  :P :P :-\ :-\   grtjs. Ann

Landiej

Weer even een update over Loekie en Lola. Op zich gebeurt er niet héél veel bijzonders, maar er zijn wel een paar kleine rare dingetjes.

Zo heeft Lola de gewoonte om 's avonds in één van de voerbakjes te gaan zitten kirren met haar staart in de lucht. We gaan er vanuit dat dit het welbekende 'kippetje zitten' is. We waren nogal verbaasd toen we dit voor het eerst zagen. Ze is nog maar zo jong ::)
Als Lola in zo'n bui is (gisteravond zelfs een paar keer achter elkaar) gaat Loekie naast haar op een stokje zitten kijken. Hij snapt er helemaal niets van. Soms geeft hij een flink fluitconcert ter aanmoediging, maar dat is gewoon zijn gebruikelijke uitsloverij ;)

Loekie snapt wel meer dingen niet als het om Lola gaat. Als Lola graag wil kroelen en naar hem toe komt zijn er twee opties: óf hij heeft geen zin in haar en geeft haar een pik, óf hij geeft haar een kusje (maakt een kusgeluidje) en gaat zich uit zitten sloven met fluitmelodietjes en ander machogedrag.
Kroelen snapt hij alleen als hij bij Laurens of mij in de buurt is. We hopen dat de twee ooit nog een koppeltje gaan zijn, maar voorlopig zijn ze gewoon vriendjes. Niet omdat ze elkaar niet leuk vinden, maar vooral omdat ze elkaar niet snappen :-\

Lola voelt zich steeds meer thuis: als de kooi open is en Loekie is naar ons toegevlogen, dan onderneemt ze pogingen om ook bij ons te komen. Ook at ze vandaag voor het eerst zonnebloempitjes uit Laurens' hand :)
Vanmorgen toen ik beneden kwam was de rand van haar snavel helemaal blauw :/ Zal wel door het spelen met blauwe draadjes van de speeltjes komen ???

Omdat ik nieuwsgierig was naar eventuele mutaties van jongen van Loekie en Lola heb ik de mutatiecalculator eens uitgetest. Van Loekie weet ik dat hij bont split voor witmasker  X1 cinnamon/gepareld X2 lutino is. Omdat de X1 óf cinnamon óf gepareld is heb ik bij de eerste berekening cinnamon, en bij de tweede berekening gepareld ingevuld.
Lola is witmasker bont cinnamon gepareld. Van haar weet ik helaas niet of ze splits heeft.

De resultaten:

Vader     Bont split voor Witmasker {X1:Cinnamon} {X2:Lutino}  
Moeder    Witmasker Bont Cinnamon Gepareld  
Nageslacht:
Jonge man    
25.0 % Witmasker Bont Cinnamon split voor {X2:Gepareld}
25.0 % Witmasker Bont split voor {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X1:Lutino}
25.0 % Bont Cinnamon split voor Witmasker {X2:Gepareld}
25.0 % Bont split voor Witmasker {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X1:Lutino}

Jonge pop    
25.0 % Witmasker Bont Cinnamon
25.0 % Witmasker Bont Lutino (albino :) )
25.0 % Bont Cinnamon split voor Witmasker
25.0 % Bont Lutino split voor Witmasker

Vader     Bont split voor Witmasker {X1:Gepareld} {X2:Lutino}  
Moeder    Witmasker Bont Cinnamon Gepareld  
Nageslacht:
Jonge man    
25.0 % Witmasker Bont Gepareld split voor {X2:Cinnamon}
25.0 % Witmasker Bont split voor {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X1:Lutino}
25.0 % Bont Gepareld split voor Witmasker {X2:Cinnamon}
25.0 % Bont split voor Witmasker {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X1:Lutino}

Jonge pop
25.0 % Witmasker Bont Gepareld
25.0 % Witmasker Bont Lutino (albino :) )
25.0 % Bont Gepareld split voor Witmasker
25.0 % Bont Lutino split voor Witmasker

Jacky

Wow wat een mooie mutaties.

Ik heb genoten van de badfoto's. Lola is echt prachtig en dan die uitgeslagen vleugels. Mooie scherpe foto's ook  :D

Groetjes Jacky

Landiej

De mutaties zijn inderdaad erg leuk :) We hebben Lola niet gekozen omdat ze met Loekie mooie jongen kan krijgen. We hebben zelfs helemaal niet het plan om te gaan kweken.
Maar als je die mutaties zo ziet begin ik toch wel stiekem te hopen dat er ooit een nestje mag komen ;)

Marian

Hallo, kom graag even in je boekje spieken :D
En toen zag ik prachtige foto's en heb daar erg van genoten!!
Lola (mooie naam hè ;)), heeft een lief koppie en wat een mooi bont mannetje heb je ook, zo prachtig geel en donker grijs gekleurd :-* :-*
Jaaa, sproeien, zo gaaf om te zien ook 8)
Kan me voorstellen dat je stiekum hoopt op een nestje, hihi, heb ik ook last van ::)

Fijne dag, groetjes Marian