18 juli 2025, 13:06:58

Het nieuwe nestje van Guusje en Goofy

Gestart door barberaprins, 24 september 2008, 07:49:06

« vorige - volgende »

barberaprins

Hallo, na een hele goede tip die ik gister kreeg na mijn berichtje bij kweken, begin ik ook maar een dagboekje hier.

Gisterochtend toen ik in het nestkastje keek lag er een eitje, erg leuk! Dit is voor dit koppeltje het derde nestje, de eerste twee nestjes bestonden uiteindelijk steeds uit drie eitjes waarvan er bij elk nest eentje is uitgekomen, deze valkjes zitten bij een  goede vriendin van mij en zijn beide superlief.

Vanmorgen lag er nog steeds eentje maar er is er nog een op komst, is best goed zichtbaar bij Guusje, ze heeft zo'n knik in haar staart, dus we wachten gewoon geduldig af.

Dit was het voor nu even, ik hou jullie op de hoogte!

Groetjesssss

barberaprins

Inmiddels is het tweede eitje ook gelegd, gisteren had Guusje (het popje) wat last van haar hormonen want Goofy mocht niet eens meer in de kooi want dan viel ze hem meteen aan, inmiddels is dit weer goedgekomen en zitten ze weer gezellig samen te broeden en elkaar af te wisselen. Nu eens kijken of er nog meer eitjes komen.

*Manon*

Hoi hoi,

Leuk dat je een dagboekje bent begonnen en wat spannend met de eitjes!
Ik ben benieuwd hoe het gaat en wat er op komst is  ;D ;D

Groetjes Manon

♥Debby♥

Wat leuk dat je een boekje begonnen bent!

Zelf heb ik een koppeltje dat momenteel het eerste nestje heeft.. met nu 2 eitjes erin.. geen idee of het wat gaat worden maar spannend is het zeker!

Ik hoop dat Guusje en Goofy dit keer ook weer een mooi jong op de wereld zetten.. en wie weet, misschien zelfs wel meer dit keer?!

Suc6!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

barberaprins

@ Manon, ik ben toch wel vast van plan om dit dagboekje regelmatig bij te houden dus je leest het dan vanzelf, bedankt voor je reactie! ;)

@ Debby, Leuk dat je ook een nestje hebt, spannend he? Ergens hoop ik inderdaad wel dat er dit keer wat meer bevruchte eitjes zijn, aan de andere kant......ik ben niet zo goed in afscheid nemen en eentje willen we zeker zelf houden, maar ja als het er dan 3 zijn word het toch wat lastiger ;D. Ook jij bedankt voor je reactie en ook suc6 met het nestje ;)

barberaprins

Hallo allemaal,

Weer even een update hoor ;D. Vanochtend het derde eitje aangetroffen, gaat dus goed! Denk dat ik komende week ecen ga schouwen, heb een hoopje dat er dit keer wat meer eitjes bevrucht zijn dan 1, maar ja dan zitten we wel weer met het afscheid nemen probleempje :'(, nou ja dat is dan zorg voor later. Tot de volgende keer maar weer.

barberaprins

Ja daar ben ik weer, gisteren lag het vierde eitje in het nest, echt helemaal geweldig dus, vind het zo'n mooi gezicht dat ze elkaar afwisselen als de een wil eten en ook zo mooi om te zien hoe ze de eitjes goed leggen met hun snavel, heel voorzichtig, en dan erop gaan zitten broeden, :D de natuur zit toch maar mooi in elkaar. Valt me ook op dat ze nu ook vaak samen in het broedhokje zitten, of ze de eieren dan ook verdelen weet ik niet ;D. Overigens zijn ze wel heel erg beschermend en dan vooral Goofy (mannetje) als ik ook maar richting kooi kom, gaat dat koppie al naar buiten, zo van hey wat kom je nu weer doen? Ook als ik de kooi openzet komen ze er geen van beide meer uit, ze hebben echt alleen nog maar interesse in de eitjes en hun eten, oh ja zo af en toe krijg ik nog wel een klein kusje ;D.
Nou dat was het weer even voor nu, tot later!

Groetjesssss

I_Xyzyx_I

Gefeliciteerd met je nestje ;) ik hoop dat ze goed door blijven broeden.

Je ziet regelmatig dat valkjes samen op het nest zitten, zeker als je per koppel kweekt. Valkjes die zijn ook sociaal en houden van gezelschap dus gaan ze net zo lief samen in het nestkastje zitten als ze toch al gegeten enzo hebben ;)

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

barberaprins

Hallo,

Hier is het feest...... het eerste ei is uitgekomen!!!!!!!

Het is nog superklein maar laat zich al aardig horen, zodoende wisten we ook dat er wat aanwezig was, hoorden ineens gepiep en dachten laten we eens gaan kijken, en jawel daar is de eerste. Als ik foto's heb zal ik ze meteen even plaatsen hier.

Groetjes

Marian

Hoi,

Wat spannend een eerste nestje, eitjes en nu eentje uitgekomen! :D
Succes ermee en ik wacht je foto's af.

Ik moet nog even wachten op 2 nieuwe valkjes.... :(
Zit nu even helemaal zonder. :'(

Groetjes Marian

barberaprins

Even een korte update, het zijn er inmiddels 2 gisteravond hoorden we ineens stereogepiep ;D, wij kijken en ja hoor de tweede is geboren en allebei op dezelfde dag, erg apart.

Roxy

Hallo,

Gefeliciteerd met je donsjes echt leuk. Ben benieuwd naar de foto's.
Ik heb op dit moment ook vier eitjes bij mij gaan ze alleen niet uitkomen.

Groetjes Roxanne

♥Debby♥

ooo bij jou zijn ze er al.. wat gaafffff.. ik zit nog in spanning te wachten.. hoop binnen nu en 3 dagen hetzelfde te kunnen melden!  :D

reuze benieuwd naar de foto's!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*~Jeanine~*

Hoi hoi,

Welke kleur hebben de donsjes.

Echt super leuk zo'n nestje :D

Liefs Jeanine

barberaprins

@ Jeanine, Ze hebben allebei geel dons.

Iedereen die tot nu toe al gereageerd heeft..... bedankt, de foto's moeten nog gemaakt worden.....elke keer als ik in de buurt kom word ik bijna opgevreten dus nog even een goed moment afwachten.