1 mei 2025, 10:54:53

alles went behalve een vent;-)

Gestart door Loesjenr13, 23 september 2008, 10:19:41

« vorige - volgende »

Loesjenr13

Hallo allemaal,

Ik denk dat mijn pop Bink ook zo over mijn nieuwe aanwinst Stein denkt. Stein is de Albino en Bink de grijze. Ik woon nog thuis en samen met mijn moeder verzorgen we de valkjes. We hadden Bink al een aantal jaar, ik had niet het idee dat ze er onder lijdde dat ze het alleen met ons moest doen ondanks dat ze veel alleen zat aangezien wij overdag werken. Wel mocht ze er iedere dag uit de kooi en als we er zijn geven we haar veel aandacht.

Maar mijn moeder had een boek gelezen en was ervan overtuigd dat het beter was om er een maatje bij te kopen. Toen ben ik op zoek gegaan naar een tamme valparkiet. Die heb ik gevonden een hand opfokjong erg klein en erg kroelerig, het was liefde op het eerste gezicht. Dit was ongeveer 4 weken geleden. Ik had toen voor de quarantaine periode zelf een kooi gemaakt die ik dacht veilig was maar helaas bleek dit niet zo te zijn de mazen van het gaas waren te groot. Ik was toen op vakantie mijn moeder heeft toen besloten om Bink en Stein toch maar gelijk in een kooi te zetten. Dit ging wonder boven wonder goed geen gevechten en geen ziektes.

Maar nu komt het, Bink was helemaal van slag at te weinig en werd slap. Wou niet meer terug in de kooi. Stein is namelijk een beetje lomp en probeert soms zomaar op haar te vliegen daar schrikt Bink ontzettend van. Een ander probleem is dat Stein wel handtam is maar Bink niet. Bink regelt altijd zelf wanneer hij terug naar de kooi gaat.
Verder is Stein echt een brokken piloot wat betreft vliegen. Hij heeft nog maar een lange staartveer over.
Het is dus niet echt vechten maar ook zeker geen liefde, ze gedogen elkaar en vaak is er nog onrust.

Heeft iemand nog tips hoe we misschien toch nog voor kunnen zorgen dat de liefde opbloeit tussen die twee, of in iedergeval de onrust weg gaat?

Groetjes loes   

Loesjenr13

ahhhh ik weet niet hoe ik foto's erop moet zetten, ben het vergeten...

Kimm

hoi,

je zou ze even weer apart kunnen zetten zodat de rust weer terug  keert.

als je merkt dat bink er onder lijdt dan zou ik hem weer in een andere kooi zetten.
dat ze elkaar lief gaan vinden is puur geluk hebben.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anke

hoi,
Hoe is je kooi wel zo groot dat ze elkaar kunnen ontwijken als ze dat willen?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Loesjenr13

Ik kan ze niet apart zetten of ik moet een nieuwe kooi kopen, want de andere kooi is niet veilig genoeg.

De binnenkooi die ik nu heb is 58,100,170 cm dat is dus behoorlijk groot. Ze hebben ieder hun eigen etensbakje en drinkbakje. Ze zitten of op twee verschillende takjes of helemaal aan de ene kant of helemaal aan de andere kant. Dus ik denk dat ze elkaar wel voldoende kunnen  vermijden.

Weet iemand ook waarom Stein vaak op Bink wil vliegen?Ik denk niet dat het een soort van paringsactie is.

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

carco

Ik denk niet dat Stein dat bewust doet: ik zie dat hier ook wel met kleintjes. Ze kunnen nog niet zo goed vliegen/richten en vliegen dan ergens heen en landen dan boeven op een ander valkje.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!