Heb nog enkele vraagjes,alle tips zijn welkom ( 29-9 )

Gestart door Peggy, 12 september 2008, 14:28:00

« vorige - volgende »

Peggy

Hoi allemaal,

Ik heb nu sinds enkele dgn een nieuwe buitenvoliere waar ik best wel trots op ben.
Nu was ik er wel op voorbereid dat je ''last'' kon hebben van inslagregen..de voorkant van mijn voliere is open maar de achterkant en zijkant zijn gemaakt van dichte panelen ( all+kunststof )  Nu sijpelt echter via de achterkant (  dichte kant dus ) het water naar beneden..ook in het binnengedeelte..op het dak liggen golfplaatjes met daaronder gaaspanelen maar het binnengedeelte is dus bij lange na niet waterdicht..  Nu heb ik al gebeld met degene die de voliere heeft gemaakt en die komt het as maandag oplossen..hij zet er een randje op en kit het hier en daar dicht  ???
Ik baal er wel van hoor...ik dacht echt;  het is waterdicht!!
Hebben jullie nog tips wat ik evt kan zeggen tegen hem en hoe hij dit het beste kan oplossen??  Of komt het vaker voor bij die all panelen en een gaas-en golfplaatdak;  dat het toch niet helemaal waterdicht is??
Alle tips zijn welkom natuurlijk
Alvast bedankt!!

Ook wil ik dat ik het binnengedeelte kan afsluiten.Kan nu nog niet namelijk.  Hij maakt nu een deurtje zodat ik de valkjes 's nachts toch naar binnen kan doen en kan opsluiten want volgens de buurman hadden we vannacht last van katten...mijn 3 tal is 2 x flink geschrokken...zielig hoor...Guusje en belle hingen vanmorgen nog  tegen de tralies aan ,  vd schrik volgens mij..
Ik ga ook een nachtlampje ritselen..

Hebben jullie evt nog adviezen voor mij?

Groetjes Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Mara

Hoi Peggy

Mijn raad, schrikdraad. Klinkt heel cru maar de katten hangen er maar een keer aan en je ziet ze echt niet meer. Hier heeft er al meer als een jaar geen kat meer 's nachts rondgestruind en de kat die er aan heeft gehangen was een nieuwe kat in de buurt..die wist dat dus nog niet.

Verder inderdaad zorgen dat het waterdicht wordt, kijk, 100% krijg je het toch niet dicht, ook hier druppelt het heel af en toe en vooral als het van die heftige buien zijn.

Succes ermee, ik hoop dat beide problemen gauw zijn opgelost.

Mara

♥Debby♥

De naden tussen de panelen afkitten is in ieder geval een goede manier om het waterdicht te maken hoor.  kit houdt het water echt goed buiten.. wij kitten wat af op een dag..  :)

en wat de katten betreft denk ik dat de tip van mara de beste is.. maar of dat met de kinderen handig is??

ik ben heel benieuwd hoe je voliere eruit ziet!!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Peggy

Dank je wel Mara en debby.

As maandag komt ''de voliere man '' weer om het dus goed dicht te kitten..De voliere telt 5 dichte panelen en de randjes hiervan moeten dus echt dicht gekit worden..ik denk dan ook echt dat het dan al een heel eind is opgelost  :D

Verder wordt het binnenhok voorzien van een deurtje zodat het kan worden afgesloten..ik ga mijn valkjes gewoon iedere avond daarin zetten...nu moeten ze onder een soort van schot doorvliegen of door een invlieggat maar deze zijn dus standaard open en kunnen nog niet worden gesloten. Vanaf maandag is ook dat opgelost.
Vooralsnu staat er een kleinere kooi in het binnengedeelte..daar heb ik ze gisterenavond ingedaan met een doek eroverheen zodat ze niet heel veel zien..dit ging eigenlijk heel goed;  gelukkig  ::)

Het binnenhok heeft dadelijk de volgende maten ; 1m breed, 1m diep en 2 m hoog en kan helemaal worden afgesloten.
In het bovenste gedeelte zijn 2 zitstokken en nog 2 touwringen waar ze in kunnen zitten maar verder kunnen ze nergens klimmen,  bijv als ze naar beneden vallen (  's nachts ofzo )  moeten ze omhoog vliegen want er zijn geen tralies en/of gaaspanelen rondom.

Gaat ze dat lukken of moet ik rondom (aan  de wanden dus )  voorzien van gaas ofzo?
Ben benieuwd wat jullie ideeen/ervaringen hierover zijn.

Alvast bedankt.

Gr Peggy

Mara

Hoi Peggy en Debby

Het schrikdraad gaat pas aan als de zon ondergaat. We hebben een lichtsensor geïnstalleerd die daarop reageert, dan gaat namelijk het licht in de voliere ook aan.

Maar ik zal morgen foto's maken...

Groetjes

Mara

Peggy

Hoi allemaal,

Heb nu toch weer een vraagje omdat de nachten al tamelijk koud zijn!

Mijn valkjes zitten nu sinds 3 weken buiten...de eerste twee weken zaten ze 's nachts nog in de schuur en sinds een week zitten ze dus in een all. buitenvoliere met een binnen gedeelte.
De voliere is gemaakt van all met kunststof panelen.  Het binnen gedeelte is niet geisoleerd.

Nu is mijn vraag;  moet ik het binnengedeelte gaan verwarmen 's nachts ?? en heeft dit verwarmen zin,  in een niet geisoleerde ruimte ( 1x1x1.80m ) ?
De ruimte is dus gemaakt van kunststofpanelen en op het dak ligt een gaaspaneel met daarop enkele golfplaatjes.

Ben heel benieuwd want ik wil het beste voor mijn vogels.

Groetjes peggy

Hierboven dus enkele foto's van mijn nieuwe voliere.  Het binnengedeelte,aan de rechtse kant,  kan nu voortaan wel dicht dmv een zgn deurtje wat dus geplaatst is onder het schot met dat invliegluikje..
Het deurtje is niet helemaal passend gemaakt,  dwz  aan de zijkant hangt ie een beetje scheef dus er zit nog een kleine opening aan de onderkant/zijkant.

Karin

Ik zou het zeker niet bijverwarmen, anders is de overgang van binnen naar buiten te hoog en kunnen ze juist ziek worden. Wel zou ik links iets van een rietmat tegenaan zetten in de herfst / winter, anders kan het wel erg tochten. En misschien ook een stuk aan de rechterkant, want nu kunnen ze buiten nergens uit de wind zitten. En wat ik echt mis is een sluis, dus een extra ingang voor je echt de volière in gaat. helaas zitten hier diverse mensen op het forum die hierdoor vogels kwijt zijn geraakt... weggevlogen... Een schikdraad speciaal voor huiskaten is goed te gebruiken. Ik heb het zelf op de schutting om mijn katten in de tuin te houden ( en vreemde katten uit de tuin ). Ze worden ook gebruikt voor vijvers ( blauwe reigers ) en volières. Ene... voor kinderen... het is niet gevaarlijk hoor, ze voelen een prikkeling en blijven de kinderen ook van de volière af  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Peggy

Hoi Karin,

Dank je wel voor je reactie Karin. Ik heb aan de voorkant vd voliere (  de bovenste 50 cm )  plexie glas platen gemonteerd.ze kunnen dus wel uit de wind zitten.  Ik zal dit dus ook nog aan de linkerzijde doen. Daar had ik al over zitten denken. De plexie glasplaten zijn ook niet te zien op de foto want zijn pas daarna door ons gemaakt. Wel hang ik 's nachts aan de linkerzijde een doek ( plaid ) tegen het gaas...deze maak ik goed vast met wasknijpers dus ze kunnen wel geheel uit de tocht zitten.
Ze zitten nu ook in het binnengedeelte wat sowieso helemaal windvrij is.

Dus niet bijverwarmen ? en een vorst beschermer ? is dat wel aan te raden ?

Gr peggy

Peggy

Hi allemaal,

wat doen jullie allemaal om ervoor te zorgen dat de valkjes het niet te koud hebben ?

ze zitten bij mij nu in het binnengedeelte ( gemaakt v all met kunststof panelen ,  helemaal rondom )..daar zitten ze sowieso uit de wind en droog maar is het warm genoeg ?
Wij zaten er aan te denken om het binnengedeelte aan de buitenkant te betimmeren met hout ..Zou dat nodig zijn ? of is dat overbodig ?

De voorzijde vd voliere ( de vlucht,zeg maar ) is voorzien v plexieglas (  bovenste 50 cm iig )  en aan de zijkant hangt nu tijdelijk een dik plaid (  helemaal vastgezet met wasknijpers )
Ik wil zo gauw mogelijk aan de linkerzijde een sluis maken en dan wil ik meteen de linkerzijde dicht hebben..hebben jullie nog tips daarvoor ?  ik wilde het eigenlijk niet meer zo duur maken  :-\  maar er moet gewoon een sluis komen en de linkerzijde vd sluis moet gewoon dicht  ;)

ik zat eraan te denken om 3 all panelen te bestellen; één met deur en twee dichte voor de achterkant en zijkant maar volgens mij ben je dan toch weer wat geld kwijt of we maken het zelf met hout en gaas  :-\

Ik twijfel zo maar ik wil het graag snel doen ivm de koudere wind en het voorkomen v wegvliegende valkjes.
Dus alle tips zijn wederom welkom...zie ook bovenstaande foto's en bericht..dan wordt mijn verhaal mss duidelijker  ;)

Hoop dat jullie me kunnen helpen  :D

Groetjes peggy

Rianne

Wat een luxe allemaal! Mijn valkjes hebben geen binnenhok, en dat gaat al 2 winters goed. Als je zorgt dat ze uit de wind en regen kunnen zitten, is het voldoende. Je voeding pas je aan zodat ze een lekker vetlaagje kunnen opbouwen. De voetjes laten ze verdwijnen onder een laag veren dus die worden ook niet koud. Let wel op het water, dit bevriest heel snel.