4 mei 2025, 09:52:11

uitgevlogen valkje

Gestart door dinges, 29 augustus 2008, 22:11:15

« vorige - volgende »

dinges

hoi
mijn valkje dingo is inmiddels een week uitgevlogen....sinds anderhalve week heb ik hem dagelijks een paar uurtjes binnen in een kooi of los op tafel omdat het de bedoeling is dat ie binnenkort binnen blijft.

als ik hem binnen in de kooi heb eet ie trosgierst en ook het andere voer (het normale) probeert ie te eten, gistermiddag bij terug komst in de voliere werd ie in de gauwigheid gevoerd door mama valk, hoelang moet ik nog wachten tot ik hem helemaal binnen hou?
zou ik hem binnen kunnen doen en eventueel bijvoeren met een lepeltje? (hij neemt nu ook af en toe water van een lepeltje) hij was laat met uitvliegen dus ik ga ervan uit dat ie ongeveer 7 weken is .....

Caroline

Dit berichtje plaatste je dinsdag 26 augustus, toen was hij nog niet uitgevlogen.

JE verhaal klopt dus niet helemaal.

Citaat van: dinges op 26 augustus 2008, 17:05:59
mijn valkparkietje dingo genaamt  :D zit sinds gisteren in de opening van het blok buiten in de voliere, omdat we deze graag tam willen maken haal ik hem al geregeld een paar uurtjes per dag naar binnen en heb hem dan gezellig op de tafel staan, zo ook stop ik hem af en toe in de kooi voor ik hem weer naar buiten in de voliere doe.
nu mijn vraag, van mijn andere valkparkieten is bekend dat ze zodra ze uitgevlogen zijn heel wild om zich heen vliegen (omdat ze reageren op de rest die heen en weer fladdert) zodra ik de voliere in kom, dit wil ik graag ons toekomstige tamme valkje besparen.....nu wordt ie nog gevoerd door zijn ouders ....maar ik zie hem ook voer eten in het hok dat ik voor hem klaar heb staan en ook aan de trosgierst knabbelt ie lekker als ik hem op mijn hand heb......

wanneer hoef ik hem niet meer terug te brengen naar het blok??, ti s de laatste die uitvliegt en daardoor ook vaak de gemakkelijkste met het oog op laten voeden.....denk dat ze nu ongeveer een 6 @7 week oud is.......
alvast bedankt voor de reakties!!

groetjes van janine

Zolang zijn ouders voeren zou ik hem lekker bij de ouders laten en niet zelf gaan voeren, dit heeft je al een jong gekost.

Daarnaast .... je schrijft, het jong is nu 7 weken. Het jong op de foto is nog geen 7 weken hoor.

15 augustus schreef je zelf al dat je jongen van dit nest 3 1/2 week oud waren .... nu is het 2 weken later .... dus dit jong zal ongeveer 5 1/2 week oud zijn, dit past ook beter bij het beeld van net uitgevlogen zijn.

In mijn ogen doe je er verstandig aan dit jong nog even lekker bij zijn ouders te laten tot hij zeker zelf eten ....

PS. water geven met een lepeltje is ook helemaal niet nodig, een valkje drinkt heel erg weinig, bij veel drinken krijgt het de diarree. Het jong krijgt nog vocht via de voeding van zijn ouders binnen en zodra het zelf kan eten, nest het zelf water tot zich, voldoende wat hij nodig heeft. Erg weinig dus.  ;)
Leer hem dus niet veel te drinken, dan heb je straks een valkje wat hieraan gewend is en altijd waterige poepjes heeft.

Succes
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.