5 mei 2025, 16:15:24

Wat nu? Een of twee valkjes?

Gestart door Nick_66, 30 augustus 2008, 00:38:44

« vorige - volgende »

Nick_66

30 augustus 2008, 00:38:44 Last Edit: 30 augustus 2008, 00:40:31 by Nick_66
Dit jaar is in februari onze valkparkiet (man) gestorven en nu willen we toch weer een valkje in huis halen, maar zijn aan het twijfelen of we één valkje of een koppeltje willen nemen.

Beiden werken we en overdag zal de valkparkiet dus alleen zijn. Met onze vorige valkparkiet ging dat heel goed, want als we thuis waren kreeg die voldoende aandacht. Aan de andere kant vinden we het wel sneu dat zo'n diertje overdag alleen is en overwegen we nu dus een koppeltje te nemen. Onze vorige valkparkiet was erg tam en zocht ons ook vaak op. Hij kwam echt niks tekort.

Wat kunnen wij nu het beste doen? Koppeltje of één valkje nemen?

Waar kun je ze het beste aanschaffen? Kweker of dierenwinkel?

gawein

Hoi Nick,

Als je een koppeltje neemt zullen ze minder tam worden als de vorige was. Ze zullen dan meer met elkaar bezig zijn. Je zou altijd een 2e erbij kunnen zetten als het niet goed gaat. Ik had er zelf 2 en heb er zonder probleem een 3e bij kunnen zetten.

Ik denk persoonlijk dat je het beste naar een kweker kunt gaan, daar hebben ze een goed leven gehad. In een dierenwinkel hebben ze al een tijdje in een klein hokje gezeten.

Succes ermee ;)
Gawein

Anke

Hoi,
Als je niet zoveel thuis bent zou ik zeker voor twee valkjes gaan.
Dan hebben ze gezeldschap aan elkaar.

Als je valkjes bij een kweker koopt, dan weet je precies waar ze vandaan komen, en wie de ouders zijn.
Bij een dierenwinkel is het altijd een gok of de dierenwinkel wel echt weet hoe oud ze zijn enz.

Hier op het forum zijn diverse kwekers actief, die de valkjes op verzoek ook tam maken.
Dan kan je meteen twee tamme valkjes aanschaffen.

Als je niet wil kweken hoeft het niet perse een koppeltje te zijn. Je kan dan ook twee popjes of mannen kopen.

Als je de aandacht tussen je valkjes goed verdeeld zullen ze alllebei even tam worden en blijven.
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes