8 mei 2025, 21:48:16

Wat zegt jouw valkje?

Gestart door Angelique84, 14 augustus 2008, 18:05:38

« vorige - volgende »

Angelique84

Hallo....

Ik ben benieuwd naar wat jullie valkjes kunnen zeggen...... en tot welke leeftijd pakt een valkje woordjes sneller op?

Chico (wildkleur 6 maanden) `Hoi Chico´ Chico kusje´ Bouwvakkersfluitje´ En een bijnaam die hij zichzelf gegeven heeft ´Tjitjoe´  ;D

Groetjes, Angelique

Hermien

Silvo en Goofy:  "Goedzo!"
Goofy: "Soepkip"en "Goofy lief."

Silvo:  "Effe lekker praten" en 'Troetelkip" en verder nog heel veel onverstaanbaars.

Gabber, Goofy èn Silvo fluiten een door mij aangepast deuntje van 1,2 3,4 hoedje van papier.

;D  ;D  ;D

Sonnetje87

hoi Angelique,
ik heb zelf een valkje van nu ongeveer 3 maanden maar zegt nog helemaal niks.
houd wel lkkr van kroelen en van je schouder moet je hem zowat met geweld weghalen! ;)
maar nou had ik een vraagje aan jou vanaf welke leeftijd is jou valkje begonnen met praten? misschien dat het aan mij ligt ofzo.
mijn valkje is dag en nacht bij mij want hij kan met mij mee naar de winkel dus aandacht komt hij niet te kort! :)
hoop snel van je te horen!
Groetjes *Sonnetje*

Angelique84

Hoi Sonnetje....

Mijn Chico zei zijn eerste woordjes toen ie ongeveer 3 en halve maand was. Daarvoor was ie aan het brabbelen. Het verschilt natuurlijk ook per valkparkiet. Mannetjes praten over het algemeen meer dan popjes. Neem woordjes met makkelijke klanken voor een valkje, zoals a, i, o (tj, k)  Als je de woordjes (of hele kleine zinnetjes) maar vaak genoeg herhaald op een vriendelijke toon, zal je valkparkiet het misschien wel overnemen. Je kan bijvoorbeeld met zijn naam beginnen. Dat heb ik ook gedaan. Zo zat ik vaak op een afstandje van de kooi en zei vaak op een rustige toon Chico. Of als ik hem begroet, gebruik ik zijn naam. De rest van de woordjes ging vanzelf. Als ik bezig was in de huiskamer met schoonmaken bijv. fluitte ik vaak het bouwvakkersfluitje. Kusje zei ik vaak als ie op mijn schouder zat.
Als je veel aandacht aan je valkje besteed en veel geduld heb, moet het wel goed komen. Ik hoop alleen dat je je valkje niet los meeneemt naar de winkel :-[

Succes en groetjes, Angelique.

Mirke

Mijn valkje(van mijn broer dus)is een rare vogel...
Praten doet ie niet,ondanks dat het een man
schijnt te zijn...het enige van taal is het brabbelen
net zoals een grasparkiet....

Hij kan wel veel fluitgeluiden zoals ons auto-alarm
waardoor we ons het licht uit de ogen rennen naar buiten..
in het begin ook 's nachts... >:(
Zwaaien met de vinger betekent een deuntje en beweeg je je
hoofd dan een dansje op de stok.... :)

honda

wij hebben 2 valkjes eentje is ongeveer 7 maanden wij denken dat het een meisje is ma die brabeld alleen nog maar we hebben 2 maande geleden nog een valkje der bij gehaald die is nu ongeveer 3maanden oud ma brabeld ook alleen nog maar zou dat komen dat ze nie zo snel praten omdat ze met zn 2e zyn??

Hermien

Ha Honda,

Die valkje van jou zijn ook nog erg jong hoor. Om ze te leren praten moet je heel veel aandacht aan ze geven en heel veel geduld hebben. Daarbij moet je weten dat vooral de mannetjes meer talent hebben dan popjes. En iedere valk is ook weer verschillend. Gabber, mijn oudste zegt alleen maar soepkip en lekkerrr. Inderdaad heb ik ook wel gehoord dat ze minder praten als ze samen zijn, maar veel blijft toch afhangen van de aandacht en tijd die jij aan ze besteedt. Dus, ga maar lekker oefenene.

Groetjes!

Chico-lover

Hallo , mijn valkparkietje is nu +/- 18weken en zegt al heel wat :
*Chicoooooooo
*Chico kotje komme
*awel jongen
*(kakelt als een kip) kot kot kot kedeit

honda

ahh lieff de mijne heet oook chico kei leuke naam  ;D

smiley

9 oktober 2008, 17:16:10 #9 Last Edit: 10 oktober 2008, 09:08:52 by Sanna
mijn smiley is nu 2 jaar  en ik het eerste jaar leerde hij om de 2 weken een nieuw woord ,nu gaat het een stuk langzamer maar hij leert  nog wel bij .

hij noemt mijn kinderen bij naam stefan ,nick, en hij zegt: kiekeboe ,hallo ,apekop ,he boy ,koetjeboe . hij vraagt om gekriebelt te worden en zegt dan kiebiekiebie.

hij zingt hoeperdepoep zat op de stoep ,en kan het bouwvakkers fluitje, papagaaitje leef je nog, het kill bill deuntje en zelda deuntje.

groetjes conny

NB: Ik heb de twee topics even samengevoegd aanezien je in beide precies hetzelfde geschreven hebt.

Sanna / Moderator

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

I_Xyzyx_I

Die van mij kennen alleen het bouwvakkersfluitje, 1 van de valkjes die floot dat al een beetje, althans iedergeval iets waar dat op leek. Dus als hij dat floot dan floten andere dat toontje terug en nu kent hij het helemaal en hij heeft de andere ook al aangestoken :P

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.