10 mei 2025, 02:01:03

Rui

Gestart door Dwarreltje11223344, 9 oktober 2008, 19:49:21

« vorige - volgende »

Dwarreltje11223344

Volgens mij is mijn valkparkiet in de rui maar ik weet het niet zeker hoe kan ik zeker weten of ze in de rui is?
en stel dat ze in de rui is moet ze dan nog speciaal voer of een speciale behandeling?
???

I_Xyzyx_I

Gewoon extra verwennen, ze kunnen wel wat meer voer gebruiken en wat extra's ;) . Vaak vinden ze het in de rui ook fijn om gedouched te worden, maar dit verschilt per valk.

Hoe je dit zeker weet.. veel veren en een boel stof ;)

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Dwarreltje11223344

Hoe moet ik dat douchen dan doen en hoe warm moet het water hoe hardt moet de straal???

Rianne

Gewoon meenemen als je gaat douchen. Niet de volle straal op je valkje richten maar gewoon een klein straaltje, of het water wat van je hand afketst.

Landiej

De valkjes natspuiten met een plantenspuit met warm water werkt ook prima! Die van mij mochten onlangs voor het eerst, en vonden het geweldig.
Als het water lekker warm aanvoelt voor je handen zullen de valkjes het ook een prima temperatuur vinden :)

In het begin vonden ze het hier een beetje spannend, maar op een gegeven moment gingen ze gekke capriolen uithalen om overal op en onder de vleugels goed nat te kunnen worden. Dat is dus een goed teken ;)