«« ¤Tailey's avonturen¤ »» nieuwe valkjes + nieuwe foto's

Gestart door kenay86, 13 augustus 2008, 00:23:11

« vorige - volgende »

Rianne

Ik wil het je absoluut afraden om met een broedmachine in de weer te gaan. Als het allemaal zo makkelijk was deden we dat allemaal wel ;) Zie je jezelf al 6 valkjes om de 2 uur voeren, dus ook 's nachts? 6 handopfok geelwangen, geheel gehecht aan de mens, niet te verkopen als kweekvogel maar ook te duur als huiskamervogel.
En zoals Caroline al zei, het kan je een hoop pijn en verdriet bezorgen. En dat is het niet waard hoor!

kenay86

ik heb zonet het geelwang popje opgehaald, wat is ze lief zeg! totaal niet tam, maar oh zo verschrikkelijk lief en mooi :D ben echt trots op haar :)

Ik ga het broedprobleem proberen op te lossen door een volwassenkoppel erbij te nemen die het broeden dan over kan nemen.. mocht het teveel eitjes worden voor 1 koppel dan hal ik ze 50/50 weg zodat ik van allebei de koppels toch jongen heb :) ik geef ze dan tegelijk een broedblok in de hoop dat ze dan tegelijk eitjes zullen leggen.. voorlopig is het nog neit zover hoor :) ik ga eerst verder goed inlezen over de geelwangen voor ik uberhaupt een broedblok ga kopen :D voorlopig zullen de geelwangetjes gewoon lekker mogen wennen, los vliegen n vooral snoepen :D mn vriendin heeft opzich niks met vogels, maar nu ineens moesten er allemaal snoepstaven, insecten paté, vruchten paté etc gehaald worden :D ook hebben we pellets mee genomen en een flesje multi-vit van bogena :) volgende week gaan we zowel tailey als het geelwang popje antiparasiet geven zodat ze dat ook hebben gehad :) ik doe dit pas volgende week omdat dan het koppel geelwang er ook is en ik alles in 1 keer kan doen :)

ik las iets over appelciderazijn, moet je dit enkel geven zo voor de kweek of is het ook goed om dit nu al te geven? ik wissel het nu af.. 1 dag multi-vit, 1 dag water, 1 dag multivit, 1 dag water etc.. druivesuiker heb ik ook in de kast staan, maar dit geef ik enkel als ze zich niet lekker in hun velletje voelen ofzo, of is dit ook beter om te geven?

hoe bereid ik ze straks eigenlijk voor op de kweek? nou ja, dat is latere zorg :D

groetjes Desire

Caroline

Appelciderazijn geef ik afwisselen met multi-vit het hele jaar .... Calcitat geef ik enkele weekjes voor de kweek en als de jongen er eenmaal zijn .... de verdelingen zoals ik het door het water geef staat in het dagboekje van Randy.  ;)

En nog een koppel .... dus je hebt er straks 8 in je slaapkamer staan??

Welke mutatie heeft je nieuwe koppel??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Hoi Desire,

Dit vraagt om foto's!! :o

Hier alvast jouw Yenthe vandaag. :D

Een echte lieverd die nog veel gaat leren de komende weekjes. ;)

groetjes Esther

kenay86

wow esther, wat is ie mooi zeg! en wat veel veertjes al :o vergeleken met de vorige foto is het nu al een echt groot valkje :D is ie al vliegoeveningen aan het doen? ;D geef Yenthe maar een hele dikke knuffel namens mij

hey caroline,

Er komt nog wel een koppel bij, maar de mutatie weet ik nog niet ;) als ik ergens een mooi koppel zie en ik wordt net zo verlieft op het koppeltje als op de geelwangen en yenthe dan ga ik ze gelijk ophalen :)

als ik dan ga tellen dan heb ik:

tailey
Yenthe
geelwang pop
geelwang pop
geelwang man
en het nieuwe koppel, dus dat zijn er op dit moment 5 + 2 = 7 ;) maar het laatste koppel komt niet a la de minuut hoor :) ga gewoon marktplaats in de gaten houden en dan zie ik het wel ;)

dat appelcider azijn zal ik ook gaan halen :) ik las het gisteren en had hier nog nooit van gehoord, las ik het boekje van randy dat het gewoon bij de super te koop is dus dat moet goed komen :D

mochten er meer dingen wezen die ik kan aanpassen hoor ik het natuurlijk erg graag :D

groetjes Desire

kenay86

wat vinden jullie van dit koppel?

witmasker man x lutino (gepareld?) pop?

ik vindt ze eigenlijk best wel mooi :D ik zou dit koppel dan als back-up koppel willen gebruiken voor de geelwangen (wel eerst een eigen nestje zodat ik weet hoe ze het doen natuurlijk :)) ik hoor graag jullie mening..

Caroline

Zijn ze tam??

En .... wat voor oranje vlekje heeft de witmasker??

Hoe oud zijn ze??

ZIjn het een bewezen koppel??

Wat een hoop vragen hè??  ;D ;D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

kenay86

de oranje vlek komt van wortel (al vindt ik het zelf wel een rare plaats?)
ze zijn niet tam
en of ze bewezen zijn, geen idee.. hoe kan ik dat nagaan dan afgezien van het vragen :D bedoel, ik ben altijd erg bang dat ik een oor aangenaaid krijg met dingen die ik niet kan controleren.. heb daarvoor vroeger te vaak voor aap gestaan ;) dus stel dat die man ja zegt alsik het vraag, hoe kan ik dat zien? foto's ofiets van een nestje?

ik ga het in ieder geval vragen :) maar zit ondertussen wel verder te kijken hoor :) moet heel eerlijk zeggen dat mn gevoel steeds minder wordt bij die man... hele korte antwoorden... ik verwacht dan ook as ik de vraag ga stellen over het bewezen koppel of niet dat ik enkel een ja terug gestuurd krijg... ik denk zelf eigenlijk dat ik gewoon verder moet zoeken :)

tijdens het tikken van hierboven heb ik gelijk maar besloten dat ik dit koppel laat varen.. ik vindt dat je een goed gevoel moet hebben bij iets dat je aankoopt, of het nou dieren, een kast of een tv is.. :) ik ga weer verder zoeken :D

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Hoi Desire,

Zijn er hier op het forum geen kwekers die een koppeltje weg doen?
Ik  heb  volwassen valkjes die weg mogen, wat geen koppel is, dus ik denk niet dat je dat zoekt?

Maar ik zou zeker hier eens rondkijken als ik jou was.
Heb je er haast mee? Anders kan je misschien nog even afwachten? Wie weet wat er op je pad komt.

gr Esther

Patries

wow.. let eventjes niet op (Volg taileys foto al een poosje omdat ik hem zo onwijs mooi vind, alleen reageer niet zoveel) en ineens heb je al zoveel koppels!!

of had je die de hele tijd al en nu ineens schrijf je over de rest, terwijl het eerst vooral over tailey ging?

nou in ieder geval, heel veel succes met je nieuwe en misschien ook toekomstige koppeltjes, en je broedplannen natuurlijk!

Gr. patries

bezoek ons Dagboekje eens!

Kimm

hoi desire,

gefeliciteerd met je nieuwe valkje. het geelwang popje, maar heeft zij ook een naam of heb ik daar overheen gelezen? :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kenay86

hoi kim,

het geelwang popje heeft nog geen naam, op dit moment zou ik haar schreeuwert willen noemen.. vanacht om 4 uur begon ze met krijsen, en dat gaat door merg en been :o heb al ruzie gehad met mn moeder die er ook wakker van lag :D

hallo patries,

ik had in het begin alleen tailey, dat heb je helemaal goed gevolgt ;) nu kwam ik een paar dagen geleden een geelwang koppel en een geelwang popje tegen en vondt die zo mooi dat ik ze gereserveerd heb, inmiddels heb ik het popje al opgehaald. het koppel haal ik volgende week pas op, al zit ik nu erg te twijfelen door een mailtje van caroline.. voor dit geelwangkoppel zoek/zocht ik een back-up koppel en dat zou dus mijn 3de koppel worden... je volgde het dus in eerste instantie goed hoor :D

hallo esther,

Quendi van het forum heeft/had een koppel te koop. ik heb haar gemailt met wat vraagjes en mijn verhaal verteld.. het is nog even afwachten maar ook door het zelfde mailtje van caroline begin ik ook over dit koppel te twijfelen... hieronder zal ik even vertellen waardoor...

Caroline heeft mij de tip gegeven om het geelwang koppel te laten zitten omdat dit gewoon een TE moeilijke mutatie is kwa het kweken.. Omdat ik nog geen ervaring heb met kweken rade zij mij aan om andere koppels aan te schaffen..bijvoorbeeld een bont koppel en een witmasker koppel..

Omdat ik de valkjes op mn slaapkamer/in huis heb vindt ze ook dat ik niet aan wilde valkjes moet beginnen. daar kan ik me aan de ene kant goed in vinden, aan de andere kant maakt het me niet zo heel veel uit als er een wild koppel tussen zit. het geelwang popje is uiteindelijk ook niet tam al ga ik natuurlijk wel heel voorzichtig proberen om haar iets tammer te krijgen :)

Het moeilijkste vindt ik nog om de kweker te mailen dat ik het geelwang koppel toch niet neem.. We hebben heen en weer gemailt en ik heb hem gevraagt of hij het koppel vast wilde houden tot uiterlijk de 15de.. dit wilde hij doen en was daar dan ook erg blij mee natuurlijk. maar ik ben bang dat als ik hem mail dat ik een antwoord krijg dat ie het koppel al meerdere keren verkocht kon hebben... ik zou uiteindelijk ook niet blij zijn als ik een koppel vast hield en mensen heb af moeten zeggen en uiteindelijk toch niet door gaat.. misschien is het beter om dan het koppel door te verkopen aan iemand anders die ze wel wilt hebben in een mooie voliere, dat ik het koppel op de dag ga halen en gelijk door breng (zodat het koppel niet continue hoeft te verhuizen zeg maar) wat denken jullie? zou er iemand een mooi geelwang koppel willen hebben met genoeg back-up kopels en het aan durft?

ik zit hier toch wel erg mee, maar zie wel dat het geen slimme zet is geweest helaas.. ik was zo blij dat er zo'n mooi koppel hier in de buurt was dat ik het niet kon laten..

groetjes desire

*Esther*

Hoi Desire,

Ik denk dat je er verstandig aan doet Caroline haar advies te volgen. Het geeft alleen maar aan dat je missschien wat te snel gehandeld hebt door je enthousiasme maar er wel serieus mee bezig wilt gaan/zijn!
De kweker raakt dat koppel heus wel kwijt. Straks zit je met 3 screamy's op je kamer.....
Ik zou ook eerst met 2 koppels beginnen en niet met 3. Dan heb je ook nog de ruimte om evt eigen jongen aan te houden of als je ze niet kwijt raakt heb je ook de ruimte nodig!
Ook zou ik pas met kweken beginnen als je ze al een paar maanden hebt, zodat je precies hun karakters kent. Met name omdat ze bij je binnen zitten.
Je zou bij Yenthe een leuke passende pop kunnen zoeken of koppelen aan één van de poppen die je nu hebt.
Dan zou je alleen nog maar één mannetje er bij hoeven die je ook weer precies er bij kunt zoeken qua mutatie. BV een split geelwang man bij je geelwang popje.
Dan kweek je misschien over een jaar maar dan heb je wel precies wat je zelf wilt.
Maar goed je moet het zelf invullen en bedenken, het leukste van kweken vind ik dat, het fantaseren en bedenken en hopen dat het ook zo lukt. ;)

gr Esther

Caroline

Als de eigenaar een beetje met zijn valkjes begaan is zal hij begrijpen dat je een wildkoppel uit de volière niet gelukkig maakt in een kooitje in een slaapkamer.

Voor jouzelf zal een wildkoppel erbij misschien uitmaken maar die beestjes zullen knettergek worden.

Succes met je zoektocht.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.