«« ¤Tailey's avonturen¤ »» nieuwe valkjes + nieuwe foto's

Gestart door kenay86, 13 augustus 2008, 00:23:11

« vorige - volgende »

Kimm

ik zou het koppel dan niet gaan kopen en gelijk door verkopen. dat kan je ook niet maken vind ik tegenover de kweker. gewoon eerlijk zijn, dat is het beste. het is rot voor de kweker denk ik als hij erachter komt dat zijn koppel niet bij jou is maar heel ergens anders. ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kenay86

met vee moeite heb ik de kweker gemailt.. ikhoop heel erg dat hij niet boos is en dat ook hij zich kan vinden in de feiten die nu eenmaal hard op de tafel liggen... voortaan reserveer ik niet zomaar een koppeltje :-[ voel me echt rot hier over, maar het is wel beter zo, zowel voor mij maar helemaal voor de valkjes...

Esther, jouw mooie Yenthe wil ik gaan koppelen aan tailey, als dat lukt tenminste want ik ga ze niet apart zetten en dwingen tot een koppel te vormen, maar ik denk stiekum dat dat wel gebeurt gezien de gelwang zich vanmorgen al zo erg op zijn gemakje voelde dat ze tailey zit te terroriseren.. tailey is uit nood maar op de grond gaan zitten, het arme diertje..  ik hoop dus dat die geelwang snel accepteerd dat ze niet in een voliere zit en dat tailey ook recht heeft op een stokje ;) ik denk dus dat yenthe en tailey automatisch wel een koppeltje gaan vormen als die geelwang zo blijft doen ;)  

nu zeg je dat ik een split geelwang man bij het geelwang popje moet zoeken of in eider geval kan zoeken, maar dit wil ik toch niet... dan blijf ik namelijk met het probleem van broeden en voeren zitten en dat wil ik niet... het worden dus echt 2 hele andere koppels, tailey en yenthe en een ander koppel (misschien dan toch de fallow van rianne en split fallow van kirsten) ik kijk wel even hoe het allemaal gaat lopen.. ik liep gewoon te hard van stapel :-[

Hey kim,

Het was ook zeker niet de bedoeling omd at achter de rug van de kweker te doen hoor.. ik zou hem zeker wel van te voren op de hoogte brengen erover :) ik liet in het vorige bericht gewoon mn gedachten even gaan....

Groetjes desire

Kimm

hoi desire,

je hebt het nu goed gedaan toch! goed van je hoor en daar komt die kweker ook wel weer overheen :D

groetjes kim

Dierenfreackske

kenay86

pffft, ik heb een mailtje terug van de kweker.. hij is gelukkig niet boos, vroeg wel meer informatie over de tips die ik van jullie heb gekregen.. kan me ook wel weer vinden in zijn gedachten gang dat het allemaal raar is dat ik mn keuzes laat beinvloeden door mensen die ik eigenlijk helemaal niet ken, maar jullie hebben veel meer ervaring met valkjes dan ik en ik wil absoluut het beste voor de diertjes... en ik vondt de argumenten gewoon te sterk om toch het koppel te nemen :)

Nu kan ik dus met een gerust hart opzoek gaan naar een mooi koppeltje :) ik ga weer opnieuw opzoek in de dagboekjes naar niet gereserveerde jongen.. welke mutaties het worden heb ik nog geen idee van, maar stiekum heb ik wel een voorkeur voor lutino ofzo :-[

Hartstikke bedankt allemaal voor de lieve woorden en uitleg en tips enzo ben er echt heel erg blij mee want zie nu pas in eigenlijk hoeveel spijt ik gehad zou hebben van het geelwang koppel :-*

Bello

Hoi hoi

Waarom heb je de valkjes op je slaapkamer staan?

Ik ben nu ff de tel kwijt hoeveel dat je er nu hebt, maar als je moeder nu al gaat klagen dat ze niet kan slapen moet je toch ook ff nadenken dat je nog thuis woont.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

kenay86

oh oh,

ik keek op marktplaats en kwam dit koppeltje tegen...

ze zijn beide tam, het mannetje (wildkleur) is alleen tam als hij buiten te kooi is, in de kooi kan hij bijten (eigenlijk het zelfde als tailey dus, kan tailey door de tralies heen wel kroelen, maar met mn hand in de kooi vindt ze te eng en buiten de kooi vindt het gewoon goed :)

het popje is een lutino met cinnamon veren erdoor heen (cinnamon lutino?)

het koppel heeft al een keer een eitje gelegd maar heir deden ze niks mee.. het eitje was op de bodem van de kooi gelegd en ze denkt dat ze daarom niks ermee hebben gedaan. Beide vogels zijn rond de 2 jaar oud en ik vindt ze echt super mooi!

wat denken jullie van dit koppel? ik heb tegen het vrouwtje gezegt dat ik met een uurtje terug bel om iets te laten weten.. ik wilde eerst jullie mening weten voor ik zomaar weer vogels ga reserveren :-[

Ik hoop dus dat jullie snel reageren ;D

groetjes Dees

kenay86

hallo dorothé,

Ik heb nu 2 valkjes (tailey en geelwang popje) ze staan op mijn slaapkamer omdat ik daar eigenlijk de hele dag ben.. beneden is bijna niemand en daar lopen ook de honden waarvan er 2 achter de vogels aan gaan wat ik neit helemaal vertrouw.. mn moeder vondt het alleen erg dat de geelwang zo vroeg al begon met schreeuwen ;) verders heeft ze er geen last van hoor, maar ook ik vondt 4 uur snachts wel erg vroeg dat ze begon te schreeuwen ;) nu is ze trouwens al een paar uur stil.. misschien schrok ze wakker en riep om dr gewende vriendjes die ze nu mist..

Groetjes Desire

Hermien

Ik gooi er nog even een schepje bovenop. Je moet nóóit, maar dan ook nóóit vogels aanschaffen om een kweker tevreden te houden. Je hebt bedenktijd tot de 15e gevraagd en de kweker heeft hiermee ingestemd. Die kan dus rekening houden met het feit dat jij op je reservering terugkomt. Daar was die bedenktijd ook voor en daarom heet het ook reserveren. Als je een nieuw huis koopt en je neemt een optie daarop, betekent het ook niet automatisch dat je tot de aankoop overgaat. Die kweker raakt zijn vogels echt wel weer kwijt en schuldgevoel is de meest foute basis voor aanschaf van vogels of wat dan ook.

Ik lees trouwens net dat die kweker het vreemd vindt dat jij je keuze laat beïnvloeden door mensen die je niet kent. Hoe goed kent die kweker joú eigenlijk. persoonlijk vind ik dit een weinig plezierige en zeker geen deskundige houding van de kweker. Afijn, hij is niet boos, maar wat als hij wèl boos geweest zou zijn? Zou je je dan alsnog hebben laten overhalen. Bij deze kweker mag van mij een vet vraagteken gezet worden en ik ben met recht blij dat je je goed laat adviseren door de fijne deskundigen hier op dit forum.

Met een groet van mijn 'Vliegtuig'.

kenay86

hallo hermien,

hij heeft het niet met die woorden geschreven hoor, maar zo kwam het wel over.. ik had zeker neit het koppel alsnog genomen.. ik vondt dat gewoon een foute keuze bij nader inzien en alle adviezen van hier. ik ben dan ook super blij met de mensen die me hiermee hebben geholpen.. ik had gewoon niet moeten reageren zonder dat ik iets afwist van geelwangen.. dat is mijn fout geweest, maar ik denk dat als die kweker wel boos was geworden ik gewoon niet gereageerd had op zijn mailtje.. misschien niet de netste manier, maar ik weet zeker dat als ik terug had gemaild dan dat ik ook zeer zeker neit netjes was gebleven en dat wil ik voor mezelf dan niet doen...

een echt schuldgevoel had ik ook niet, sorry als dat wel zo is overgekomen, maar kon me wel goed indenken hoe ik me had gevoeld als ik iets voor iemand vast hield end an toch nee gezegt wordt.. natuurlijk had ik ook in mn hoofd dat ik en optie had tot de 15de en daarom ook de mail gestuurd :) ben wel blij met je berichtje, je benadrukt een beetje mijn gevoel :) :-*

Jammer genoeg nog geen reacties op het koppeltje van hierboven.. ik vindt het erg mooie vogels, ze zijn tam, past dus perfect bij mij in de voliere, maar ik wil niet weer eens een miskoop doen om het oz maar te noemen, nu was ik er gelukkig optijd bij, maar mochten jullie wel zeggen dat ik dit koppeltje kan nemen dan willen we ze morgen ochtend gaan halen dus ik hoop toch nog op een reactie :)

nogmaals hartstikke bedankt voor de adviezen en tips bij het geelwang koppel :-*

Caroline

Een leuk koppeltje  :D En nog tam ook, een goeie keuze.  ;)

Alleen niet als back-up voor je geelwangpopje aangezien ze zelf niet broeden.  ;)

Succes met keuzes nemen.  :D

Nog even een ander vraagje, niet dat ik er iets mee te maken heb hoor maar ben gewoon nieuwsgierig.  :-[

Je schrijft steeds dat je altijd van 's morgens vroeg tot 's avonds laat op je kamer zit .... hoef je helemaal niet naar school, je studie of je werk?? ???

Als je nu werkzoekende ben moet je er namelijk wel rekening mee houden dat je valkjes in de toekomst wel veel alleen zitten wat betekend dat ze meer ruimte nodig hebben, dus een grotere kooi c.q. kooien.  ;)

Ben heel benieuwd wat je hebt gedaan met het koppeltje.

Groetjes

PS. sorry dat ik je Immetje te laat zag, ik was niet online.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

kenay86

hey caroline,

ik ben blij dat je dit koppeltje goedkeurt :D ik heb dan ook gelijk gebeld en ga ze dinsdag halen :D

Wat betreft het thuis zitten.. ik loop in de ziektewet en in de Wajong uitkering.. ik ben helaas 80 tot 100% afgekeurd.. het UWV heeft helaas geen banen voor mij die passen bij mijn ziektes, dit zal ook eigenlijk niet veranderen.. met andere woorden zal ik de rest van mijn leven thuis zitten.. ik mag wel werken, maar het kan gewoon niet helaas.. een kantoor baantje is te stoffig, op de taxi gaat helaas  ook niet ivm de parfums en dingen die mensen op hebben, ik heb ruim een half jaar op de taxi gezeten en toen ging het weer mis :( het UWV heeft dus besloten dat ik zelf geen zoektocht hoef te doen naar een baan en als hun iets vinden ik dat te horen krijg, maar samen met mijn opleiding is dat eigenlijk 0,001 kans dat er ooit een baan voor mij op het scherm komt kijken.. natuurlijk wil ik dol graag werken, maar dat staan mijn longen gewoon niet toe :( thuis kom ik amper de trap op, laat staan als ik een paar honder meter moet lopen om iets af te geven of iets dergelijks.. nee ik ben gelukkig net uit de dip dat ik waarschijnlijk nooit meer zal kunnen werken en heb er nu wel vrede mee, afgezien dat ik me thuis stierlijk verveel :D

nu zul je wel denken: kantoor is te stoffig maar hoe zit het met de vogels.. maar ik heb hier in huis allerlij aanpassingen gekregen.. een vochtafzuig installatie onder in de kruipruimte, luchtreinigers in de kamers.. speciaal afzuigsysteem met filters erin etc.. bedrijven willen zulke aanpassingen jammer genoeg niet doen, anders was het voor mij een stuk gemakkelijker om te werken..

de vogeltjes zullen dus nooit zomaar alleen komen te zitten en mocht dat wel het geval worden (al verwacht ik dat echt totaal niet) dan krijgen ze natuurlijk veel meer ruimte kwa kooien :)

Kimm

dat is erg vervelend zeg. heb je een bepaalde ziekte dan aan je longen?

groetjes kim

kenay86

ik heb astma, wel in ernstige vorm, maar ik ben niet anders gewend dus er is in mijn ogen goed mee te leven.. ik ben 24 uur per dag benauwd en hoor het zelf vaak niet eens terwijl andere mensen dan al in paniek raken omdat het schijnbaar een geluid geeft alsof ik stik  :o.. ik merk wel dat ik dingen neit kan doen erdoor, dat is vervelend maar daar wen je aan :) soms schrik je ook wel als de longarts bijvoorbeeld zegt dat ik over enkele jaren met van die zuurstof flessen op mn rug in zo'n electronisch karretje zit, maar zover laat ik het gewoon niet komen... ik ga gewoon door ook al ben ik benauwd.. op die manier kan ik al veel dingen meer doen die de longarts had afgeschreven.. zo schijn ik ook ruim een jaar met een longontsteking te hebben gelopen.. ik dacht dat het gewoon slijm was waardoor ik die pijnen had  ??? ach ja, je botert maar aan hoor als je je leven lang ziek bent en zult blijven :) ik laat er dingen niet voor staan in ieder geval, ik zal nooit de 100 halen dus dan kan ik maar beter genieten van de tijd die ik nog heb :) en als dat soms een beetje ten koste gaat van mn gezondheid dat is dan maar zo :) als ik namelijk moet leven zoals de artsen zeggen dan leef ik een steriele wereld waar de deur niet open mag gaan omdat er dan alweer te veel stof binnen komt, geen plantjes op tafel, geen gordijnen, geen kleedjes, plastic hoeslakens op mn bed etc.. dus neej volgens die artsen ben ik al helemaal fout bezig ;D maar heb nu wel het gevoel dat ik leef ;)

Kimm

dat is niet mis. maar zo te lezen ga jij er erg goed mee om. knap hoor. geniet jij maar lekker van je valkjes :D ;)

groetjes kim