«« ¤Tailey's avonturen¤ »» nieuwe valkjes + nieuwe foto's

Gestart door kenay86, 13 augustus 2008, 00:23:11

« vorige - volgende »

kenay86

tailey's nieuwe kooi is geariveerd, schoongeboend met dettol en ingericht.. dit is tot nu toe het resultat, ik vindthet nog een beetje kaal, maar dat komt met de tijd wel goed :)

tailey snapte er niks van dat ie onder in vanaf de bodem niet kon klimmen.. ze ziet toch echt tralies maar als ze de tralies wilt pakken gaat dat niet ;D onderop zit een stuk plexiglas zodat het voer en bodembedekking er niet uit gegooid kan worden :) ook kan ik vanaf de buiten kan de voer en waterbak eruit halen wat wel erg makkelijk is gezien het deurtje aardig groot is :) ik moet nog wel iets verzinnen om haar schommeltje aan op te hangen want bovenin is gewoon dicht.. zal al te denken aan een ijzerdraadje spannen, maar als ze daar tegen aan vliegt ben ik minder blij en is tailey al helemaal niet blij... iemand suggesties?

hier de foto's van hoe het nu staat, niet op de rommel ernaast en op de vloer letten.. we moesten even snel ruimte maken dus alles even in de hoek gegooid om morgen verder uit te zoeken :D en er moet nog gezogen worden zodat alle aubiose weg is :-[

als je goed naar dr koppie kijkt zie je hoe boos ze is :D

Anke

Hoi,
Mooie kooi hoor!
Ze went er vanzelf aan dat de tralies aan de onderkant niet bereikbaar zijn ;)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

kenay86

hallo alemaal,

Hoevinden jullie mijn nieuwe huis? ik vindt hem geweldig! ;D toen hij gisteren zomaar de kamer binnen kwam denderen schrok ik wel heel erg hoor van dat grote ding zo vlak voor mn oude huisje langs, en toen ik erin gezet werd door het vrouwtje vondt ik het ook niet zo fijn, maar hoelanger ik erin zat hoe meer ik het naar mn zin kreeg :) ik durf nu al op alle nieuwe stokjes te zitten, behalve die helemaal onderaan zo vlak bij mn voer en water bakje, want ik vindt het daar onder nog steeds erg eng.. ik zie daar wel tralies maar ik kan ze niet vast pakken.. maar mn vrouwtje zegt dat zij kelders ook enge ruimtes vindt dus dat is wel mijn troost denk ik.. Toch verplaatst het vrouwtje mijn voer en water bakje niet naar boven toe.. ik heb 1 keer op de stok gezeten voor mn voerbakjes en dat was omdat het vrouwtje de trosgierst op het voerbakje had gelegd.. nu er eivoer (droog en geruld) boven in hangt vindt ik dat ik niet zo nodig naar beneden hoef :D ik drink wel water uit mn nieuwe badje waar ik al 3 keer in heb gezeten! lekker oh zo'n verfrissend badje.. in mijn andere kooi kon geen badje, daaro geniet ik nu extra van dit badje :) het vrouwtje heeft het water al 5 keer moeten vervangen ;D gemeen ben ik he?

ik heb net ene lekkere snoepstaaf gekregen en hang nu lekker aan het deurtje waar hij aan is gehangen.. vanmiddag heb ik wel al wat gevlogen door de kooi heen en heb het vrouwtje laten weten dat er voor mij niet zo nodig nog meer takken en speeltjes in hoeven.. dat gaat alleen maar van n vliegruitme af! althans, zover ik op dit moment kan vliegen :^)

met mn speeltjes heb ik nog niks gedaan sinds ze in de nieuwe kooi hangen, ik ben toch nog niet helemaal gerust gesteld op al die rare dingen hoor, ondanks dat ik in deze kooi wel enorm graag klim in de tralies..

Ook ben ik mijn vrouwtje heel erg dankbaar voor mijn nieuwe kooi, en dat laat ik haar zeker merken door veel liever tegen haar te doen.. ik geef koppies zodat ze me lekekr kan kroelen.. ik val haar niet meer aan, kom zefs naar haar toe als ze haar vinger door de tralies doet, en dat zegt heel wat hoor want dat heb ik nog nooit gedaan voor dr!

Ik zal het vrouwtje aan het werk zetten om vanavond of morgen leuke foto's van mij te maken, want die schieten er elke keer bij in omdat ze het zo druk heeft zegt ze, maar ik ga er persoonlijk voor zorgen dat ze er komen hoor!

Kroeltjes van Tailey

Hermien

Ha Tailey

Heeft jouw baasje die zelf gebouwd? In de winkel heb ik zulke mooie nog nooit gezien!

Knuf van mijn 'Vliegtuig', die ook woningzoekend zijn.

;D   ;D   ;D
        ;D

kenay86

hallo hermien,

neej mijn nieuwe huisje is via marktplaats gekocht.. mijn vrouwtje noemde het een koopje! 45 euro heeft ze mij verteld.. ze vindt het vooral een voordeel dat er geen eten meer op de grond komt, aar ik kom er nog wel achter hoe ik dat voor elkaar ga krijgen hoor! wel heeft het vrouwtje het gisteravond gehad over een grote voliere in de tuin die ze wel zelf gaat maken en dan ook deze stijl ??? voor mij een groot vraagteken hoor, moet ik dan dag en nacht in die koude windtunnel slapen, spelen, eten ,badderen? ik hoop het niet hoor, is veel te koud, vooral met die sneeuw en ijzel enzo wat er weer aan zit te komen... nu ja, ik wacht het aar geduldig af :) mijn vrouwtje zegt dat je marktplaats goed in de gaten moet houden voor net zo'n mooi huis als ik nu heb, ze zegt dat ze wel vaker voorbij komen :)

ik wens jouw 'vliegtuig' heel veel succes met het vinden van een nieuwe woning en ik geef ze een hele dikke knuffel terug, en jou natuurlijk een lekkere kroelkop ;D

groetjes Tailey

Hermien

Hè, heerlijk! Die zachte kuifkroel van je. Je moet het vrouwtje maar vertellen dat ze jou niet, maar dan ook nooit naar buiten moet doen. Dat is toch niet gezellig? Nu kun je lekker je vrouwtje plagen als ze tv wil kijken of achter de pc zit te werken, of als ze zit te eten  ;D   ;D   ;D.
Dat kan allemaal niet meer als jij in een buitenvolière zit. Tenzij je vrouwtje natuurlijk de tv, bank, tafel en pc in de volière zet......

Kroel terug van mijn drie SUPERLIEVE mannen, Gabber, Goofy en Silvo.
;D  ;D  ;D
     ;D

kenay86

weer even en update'je...

Ik ben opzoek naar een volwassen man voor tailey, dit omdat tailey niet meer te harden is hier in huis en hoop dat dit over gaat als er een valkje bijgaat.. gezien ik op de lijst sta bij rianne maar nog niet bekend is of de mutatie die ik wil ertussen zit en het dan alsnog een aantal weken duurt heb ik dit besloten.. het valkje van rianne komt dan als 3de vogeltje erbij en mag er 4 hebben :) wat de 4de dan wordt bekijk ik later wel :) mijn grootste zorg is op dit moment dat tailey wat rustiger wordt want ze is echt niet lief meer :( mn vriendin zegt zelfs dat ze in een voliere thuis hoort.. denken jullie dat ze liever wordt? ik hoop het wel want zodra ik dr los laat valt ze me gewoon aan en dat vindt ik echt niet fijn :( en wegdoen wil ik ook niet.. ze was eventjes lief voor me toen ze net in haar neiuwe kooi zat, maar met de dag werd ze weer feller :( hoe zou dit nu kunnen komen? is dit echt verlangen naar een soortgenootje of heeft het met iets anders te maken?

mocht iemand hier een lief mannetje hebben stuur dan erg graag een IM/PM?

Kimm

hoi,

wanneer ga jij naar dr feld toe?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kenay86

hoi kim, ik ben er net geweest :) ik heb het verhaal gezet in jouw dagboekje, ik kopieer het ook hier even naar toe :)

hey kim,

ik reageer alseerste even in jouw dagboekje gezien we allebei met het zelfde zitten.. ik ben nu naar feld geweest en ook hij zei dat dit gedrag kwam doordat tailey op het hoofd zat vroeger.. doet ze al een hele poos niet meer en wil dit ook niet meer.. zodra ze het probeert haal ik haar eraf en doe dit al een poosje.. Feld heeft de ontlasting van tailey na gekeken maar zo snel niks.. hij gaat het nog wel beter bekijken vanmiddag, maar daar had ie het nu te druk voor.. tailey heeft daar ook even los gevlogen en viel niet gelijk aan, maar na een poosje praten met feld deed ze het weer, feld zei dat dat kwam doordat ze in een hele nieuwe omgeving was...

Feld heeft tailey niet gekortwiekt, hij zei dat het geen nut had, je voorkomt dat ze aanvalt maar als ze dan weer anagegroeit zijn kan ze veel feller wezen dan dat ze nu is.. we moeten er dus op deze manier uit komen..

Ik vroeg of het misschien te maken kan hebben met dat ze als kleintje gekortwiekt was.. feld zei dat dat niet echt waarschijnlijk was, mocht ze boos daarom zijn dan zou ze het vanaf het begin gedaan moeten hebben en dat is dus niet zo..

Feld zei wel dat ie heel sterk dacht aan ruimte te kort.. hij denkt dat tailey meer ruimte wil en daarom 'boos' is.. het klonk mij nogal verwarrend en moet het ook nog even tot me laten bezinken, maar misschien zit hier toch wel iets in..

ik heb niet je dagboekje terug gelezen, maar wordt jouw happy ook feller naarmate je in de buurt van de kooi komt? tailey blaast namelijk enorm als ik naar de kooi toe loop, en als ik dan mn vinger door de tralie steek dan geeft ze zich over.. ze kruipt dan helemaal naar beneden in de kooi waar ik dan uiteindelijk wel een korte kroel kan krijgen, maar zodra ze los is valt ze dus echt aan..

dit vertelde ik ook tegen feld, hij zei dat ze zich in de kooi onderdanig voelen en buiten de kooi (heeft dus ook weer te maken met op het hoofd zitten) ze zich dominant tegenover je voelen.. ik denk dat dit te maken heeft dat ze niet boven je kunnen gaan zitten gezien de kooi lager is??

hij kon me verders geen andere tips geven als tailey in de kooi laten en via de tralies te knuffelen doen.. ook moest ik gewoon regematig naast de kooi gaan zitten (op een sotel maar ook op de grond) zodat ze went dat de kooi niet enkel voor haar is bedoeld maar ook voor mij.. hij rade me wel aan om zo snel mogelijk een valkje erbij te nemen. jammer want ik moet nu echt wachten tot de 15de dat mn geld gestort is, mn laatste centen zitten nu in feld en mn tank :^) opzoek dus naar een vogel die de 15de weg mag en opgehaald kan worden..

ik had voor vertrek nog een klein stukje van je dagboek gelezen, en heb ook voor jou gevraagt aan feld.. hij zij dat je het beste opnieuw kon beginnen met tam maken.. dus trosgierst op je hand en die in de kooi houden totdat ie weet dat een hand en dus ook jij vertrouwd kan worden.. althans, hier kwam het op neer

Het is nogal een warrig verhaal, sorry hiervoor, maar hoop dat je me begrijpt..

groetjes desire

Kimm

hoi hoi,

ja wat een verhaal he? ja happy wordt agressiever als ik dichter bij de kooi kom. volgens de va omdat dit zijn territorium is. buiten de kooi is hij minder boos.
bedankt voor de tip om gewoon weer bij de kooi te gaan zitten met trosgierst etc.
ik hoop dat het bij jou over zal gaan. ik blijf je volgen.

groetjes kim

kenay86

ik ben met iemand aan het mailen waar ik heel misschien woensdag een valkje op ga halen.. ik hoop dat tailey hier wat van opsteekt en zich een beetje gedraagt naar hem/haar toe.. het wordt of en wildkleur of een lutino.. ik wacht nog even de foto's af, maar denk dat het een lutino gaat worden :)

zonet nog even met trosgierst in de kooi gehangen in mn hand, en tailey blies eerst heel erg, maar later deed ze alsof er niks aan de hand was en of mijn hand daar al jaren in die kooi hing.. hmz eropzitten deed ze niet, in de buurt komen ook niet, maar we blijven stug volhouden :D ik hoop dat het bij jou ook gaat helpen, het is absoluut niet fijn om zo'n aanvallertje in huis te hebben :O al snap ik nog steeds niet helemala waar het gedrag nou zo plotseling vandaan komt..

Kimm

hoi desire,

ik ben zeer benieuwd hoor of je aankoop doorgaat. spannend.
nee het is ook onvoorstelbaar hoe dat gedrag zo ineens de kop op steekt. ik probeer er nu zo goed mogelijk mee om te gaan ook zodat ik mijzelf er niet aan erger, anders is het niet houdbaar. ik blijf van happy houden en als hij niet veranderd, dan maar niet, zolang ik geen slagaderlijke bloeding oploop :P ;D

groetjes kim

kenay86

hey kim,

op dit moment zit tailey op het deurtje van de kooi zich te poetsen.. ik heb voor de verandering niet uit de kooi gehaald maar zelf eruit laten komen.. duurde heel lang voor ie door had dat het deurtje open was, ruim een uur, maar daar zit mevrouw dan.. ze is nog niet van het deurtje af gewest en ik zit me zonder al te veel te bewegen op het bed (de kooi staat aan het voeteind van het bed) ik durf ook niet te praten, maar tot zover gaat het dus wel goed... ik vondt het gewoon zielig dat ze continue in de kooi zat terwijl ze normaal gesproken erg veel los was.. ook heb ik het voer en het water verwijderd voor ik de deur open zette (klein tipje van feld, ondanks dat ie niet die woorden gebruikte) er ligt trosgierst op het bed, meer dan de helft bij mij vandaan, maar ook niet heel dicht bij de kooi zodat ze echt het bed op moet om erbij te kunnen zeg maar.. ze heeft er alleen nog niet naar omgekeken.. ik ben benieuwd hoe het gaat als ze straks terug moet in de kooi..

Wel heb ik vanavond een lutino jong gereserveerd die ik rond de 15de ga halen.. het jong is dan net uitgevlogen en ga dan over op de pap voeding.. ik heb feld gebeld en het verteld, hij zegt dat dit een goede stap is en dat ik tailey moet kortwieken op een manier dat ze zo weinig mogelijk kan vliegen.. (dit laat ik dan door feld zelf doen) hiermee is tailey verplicht bij me te blijven en mee te gaan met het jong die veel meer vertrouwen in mij heeft en het leuk vindt om naar me toe te komen (voor het eten natuurlijk) het kleintje moet dan ook gekortwiekt worden zodat die er niet aan de haal gaat.. het klonk allemaal heel logisch zoals feld dat uitlegde, dus ik ben benieuwd of het gaat werken...

of het lutino'tje een man of pop is weten we niet, maar dat vindt ik op dit moment ook niet echt belangrijk, natuurlijk blijf ik stiekum hopen op een man, maar dat is niet mijn prioriteit.. waarom ik het kleintje pas de 15de ga halen is dat het dan gelijk bij tailey in de kooi kan (het is dan inmiddels al uitgevlogen). ook komt het mij stiekum wat beter uit kwa centen :-[ maar als het eerder had gekunt had ik wel geld geleend hoor :)

ik ben erg benieuwd hoe het verder vanavond gaat met tailey

kenay86

nou tailey is weer in het hok hoor..

tailey is nog even op het bed geweest om de laptop wat beter te bekijken.. ik merkte dat hij heel erg bang was voor een veeldje wat bij de televisie stond.. die heb ik gelijk weg gehaald en niet veel later kwam hij zelfs op het scherm van de laptop zitten.. zou dat beeldje het hele probleem geweest zijn? ik hoop het heel erg, maar ik twijfel of dat echt zo is.. dat beeldje stond er namelijk al een hele poos..ik heb in de tijd dat tailey met mn laptop zat te spelen enkel achterover gaan leunen en kijken wat ze aan het doen was.. na ruim een half uur hield ze het voor gezien met de toetsjes en ging ze terug haar kooi in om te eten.. toen ze ruimschoots zat te eten heb ik maar snel het deurtje dicht gedaan zodat ik haar straks niet hoef te vangen.. ze is toch even los geweest en ben daar heel erg blij mee.. morgen weer een poging en dat zal ik weer op dezelfde manier doen, helemaal niet bemoeien met haar en lekker dr eigen gang laten gaan, niet uit de kooi halen etc.. ik hoop dat het dan weer net zo goed gaat :)

Kimm

ik duim voor je dat het morgen weer zo goed gaat :D

groetjes kim