«« ¤Tailey's avonturen¤ »» nieuwe valkjes + nieuwe foto's

Gestart door kenay86, 13 augustus 2008, 00:23:11

« vorige - volgende »

*Manon*

Hoi hoi,

Ik heb je dagboekje gevonden, zag je overal al reageren in boekjes en nu heb ik jouw boekje gevonden.
Wat een mooie valk is Tailey en je hebt leuke plannen voor koppeltjes enzo... ;D

Groetjes Manon

kenay86

hoi manon,

bedankt voor je berichtje en welkom in mn boekje :)

hey allemaal,

Omdat het niet zo botert met mn relatie heb ik toch maar besloten om enkel een vriendje voor tailey aan te schaffen en verder geen ander koppel erbij.. ik zal ook wat minder op het forum aanwezig zijn en de meeting gaat helaas ook niet door..

Tailey is wel weer opgeknapt en weet nu dus eigenlijk zeker dat het aan de vleugel pennen lag waar ze last van had.. haar andere vleugel is ze nu al haar lange veren kwijt dus vliegen gaat nu maar moeizaam.. gezien ze altijd al als een daas tekeer gaat in de kamer heeft ze dan ook eventjes kooi arrest tot dr veertjes weer een stuk op hun plek zitten.. ze vliegt zich anders echt gewond en dat heb ik liever niet.. ze klapt soms nu al tegen de muur aan en valt dan op de grond.. ze moet nodig op vlieg les ;D ik hou ondertussen wel marktplaats in de gaten voor een mooie voliere zodat ze in ieder geval meer ruimte heeft dan nu, maar het wil niet echt vlotten (wat een prijzen joh :O) gelukkig heeft tailey zelf niet zo'n last dat ze nu in de kooi moet blijven, al is kroelen nu echt uit den boze.. ik hoop echt dat ik snel een leuk vriendje vindt voor tailey die super tam is (in de hoop dat tailey mee trekt en niet andersom) en dat tailey dan ook wat beter leert vliegen want soms denk ik wel eens dat ik haar zo'n jampot glazen bril moet geven zodat ze wat ziet...

heb er ook aangetwijfeld om haar te laten kortwieken, maar ik weet toen het nog een baby valkje was dat ze daar best wel een soort van trauma aan over heeft gehouden.. ze was enorm boos op alles en iedereen en het heeft totaal niet geholpen met het tam maken, eerder tegen gehouden.. snap dan ook niet dat kwekers jonge valkjes zowiezo kortwieken zonder naar het karakter te kijken, maar kan het aan de andere kant ook wel begrijpen gezien de meesten toch wel makkelijker tam te krijgen zullen zijn..

nou ja, ik ga tailey's kooi maar even schoon maken ;)

kenay86

oehh ik moet dit echt even van me af schrijven hoor :D

Ik ben net gebeld door de gemeente marken dat ik 2de sta voor het huis waar ik op had gereageerd..

Ze vroeg wat voor binding ik had met waterland, blijkt dat ik dat helemaal niet heb, maar doordat ik vanaf 2006 (wel met terug werkende kracht) een wajong uitkering heb bleef ik alsnog in deze positie staan :D moes dan wel aan kunnen tonen dat dit het geval was en dat ik 80 tot 100% ben afgekeurd.. staat gelukkig netjes in 1 brief van het UWV ;D ik ben zooo blij nu :D het is nog wel even afwachten of de persoon voor mij binding heeft met waterland en of die het huis accepteerd, maar als dat niet zo is dan ben ik dus de gelukkige :D lekker een eigen huisje met waarschijnlijk een kleine tuin waar ik dan een mooie voliere wil gaan bouwen :D

na al het gedoe is dit echt een opluchting.. heb namelijk al geprobeert een urgentie aan te vragen en alles maar er werd dood leuk gezegt dat als ik niet binnen 3 dagen dood neer val dat je dan geen urgentie krijgt.. ik vroeg me toen al af wat je aan een urgentie hebt als je binnen 3 dagen dood bent, maar goed.. hoop gezeur en gezanik op niks af dus, en een paar honderd euro lichter omdat ze je brieven moeten lezen...

het rare vindt ik nog steeds dat toen ik net ingeschreven stond (nu zo'n 3 jaar geleden) ik gelijk een paar woningen mocht bezichtigen, al was ik niet de eerste kandidaat en steeds de mensen voor mij namen het huis.. naar mate ik langer ingeschreven stond eindigde ik steeds hoger.. vorige week was ik zelfs nog 93ste voor een woning :| en als je dan daarover belde kreeg je als antwoord dat er dan andere mensen reageerden.. nou ja, het zal allemaal wel..

dus nu ben ik eigenlijk dubbel zo blij met het telefoontje van de gemeente marken :D ze bellen uit eindelijk niet voor niks lijkt me :D ik sta nu elke 2 minuten de pagina te vernieuwen of ik al 1ste sta, maar elke 2 minuten weer een teleurstellende pagina voor mijn neus met een heel leuk cijfer achter het adres, nammelijk 2..

pfft wachten is moeilijk :D

Ik ga nu maar naar het postkantoor om wat spullen op te sturen, en om 2 uur bij Aad langs voor mn (hopelijk) nieuwe (tweedehandse) lens voor mijn camera :-* hopelijk krijg ik snel nog een telefoontje dat ik langs moet komen met de papieren, de huur moet betalen en sleutels in ontvangst nemen... mijn duimen draaien in ieder geval op volle toeren dat de gene voor mij geen binding heeft met waterland, geen uitkering heeft of het huis niks vindt (is een hele kleine woning in marken zelf, maar oh zo cute ;D)

zucht.. ik hou jullie op de hoogte :D

Coco en Chantal

O spannend meis, ik  voor je dat je snel een huisje voor jezelf hebt.
Groetjes Chantal en de valkjes

*Yvon

Hoi hoi

En al nieuws over je huisje ?  :)
Ik duim voor je mee hoor.  ;)
Tja,tam maken en kortwieken.
Voor het ene valkje helpt het meer als de ander.
Het moet natuurlijk ook nog wel aan de aard van het valkje liggen.
De 1 wordt liever als de ander. ;) :D
Zou Tailey geen last hebben van pennetjes in haar nekje? ::)
Dat ze nu niet zo graag gekroeld wil worden.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

kenay86

nee nog geen telefoontje gekregen en op de website van woningnet sta ik nog steeds 2de.. morgen dus nog meer afwachten want nu zal dat ook wel niet meer veranderen gezien het tijd stip..

Tailey heeft geen pennen in haar nekje, deze veren heeft ze volgens mij al verwisseld, ze is zowiezo heel erg fel naar me toe.. zodra je bij dr in de buurt komt staat ze al te blazen en als je dan toch door zet krijg je een knauw van dr.. ze heeft gewoon een slechte week denk ik ;D

Hermien

Ik hoop, ik hoop, ik hoop voor je dat jij de gelukkige zult zijn.

*Manon*

Ik help ook mee duimen hoor.
Hopelijk hoor je morgen meer.

Groetjes Manon

kenay86

ik heb tailey ingefluisterd dat ze heel lief moet wezen en dat ze dan ook in de voliere mag als ik het huis wel krijg toegewezen ;D erg gemeen he ;) nog steeds 2de jamer genoeg :(

kenay86

ik heb van de week een mailtje gestuurd naar de kweker van tailey en heb een mailtje terug gekregen :) heb hierover ook een vraag gestelt onder mutaties en als het iets wat duidelijker is welke splits tailey heeft ga ik kijken welk valkje er het beste bij past :) dat wordt dan een hoop uitrekenen, uitprinten, denken en mailen.. maar dan hebben we ook wel een goede keuze gemaakt.. hoop dus dat ik het goed heb begrepen, want dan heb ik al 1 berekening gemaakt waar mooie jongen uit komen :D

Tailey is niet zo erg vrolijk vandaag.. ze mocht vandaag weer even los vliegen, maar dat ging niet echt goed.. ze redde het neit eens tot mn bed.. er liggen nu nog meer lange pennen op de bodem van de grond, dus ze is nu echt haar vleugels aan het ruien.. ze heeft erg last van als ze zo'n grote pen heeft verloren, de dag waarop ze die verliest slaapt ze op 2 pootjes en is ze enorm sagerijnig.. ze blaast heel erg naar me en haalt ook uitmet dr snaveltje.. ik hoop dat ze snel door de rui heen is, want zo is ze niet echt lief om in huis te houden :( kan niks meer met dr.. ze probeerde zelfs om tijdens het vliegen aan te vallen vandaag :O ik heb haar toen ook heel boos in de kooi gedaan en genegeerd al heeft ze daar volgens mij niet echt iets wat van :(

Het huisje is nog steeds afwachten.. ik hoop morgen meer erover te weten :)

kenay86

ik heb rianne net gemailt over een fallow gepareld mannetje die ze kan verwachten uit dulce en diego.. mocht ze deze in het nestje hebben en ze geen 100 euro kosten dan heb ik een super mooi koppeltje ;D

Tailey is namelijk cinnamon gepareld split bont en witmasker
en de fallow geparelde is split voor bont, x1 lutino, x2 cinnamon gepareld

dat zou betekenen dat ik de volgende jongen kan verwachten..

Moeder:cinnamon gepareld split voor bont witmasker
Vader:fallow gepareld split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon geelwang}

man afkomst:
6% bont gepareld split voor fallow witmasker {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
6% bont cinnamon gepareld split voor fallow witmasker {X1:  geelwang}
6% bont gepareld split voor fallow {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
6% bont cinnamon gepareld split voor fallow {X1:  geelwang}
6% gepareld split voor fallow witmasker {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
6% cinnamon gepareld split voor fallow witmasker {X1:  geelwang}
6% gepareld split voor fallow {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
6% cinnamon gepareld split voor fallow {X1:  geelwang}
13% gepareld split voor fallow bont witmasker {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
13% cinnamon gepareld split voor fallow bont witmasker {X1:  geelwang}
13% gepareld split voor fallow bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
13% cinnamon gepareld split voor fallow bont {X1:  geelwang}

pop afkomst:
6% bont lutino gepareld split voor fallow witmasker
6% bont cinnamon gepareld geelwang split voor fallow witmasker
6% bont lutino gepareld split voor fallow
6% bont cinnamon gepareld geelwang split voor fallow
6% lutino gepareld split voor fallow witmasker
6% cinnamon gepareld geelwang split voor fallow witmasker
6% lutino gepareld split voor fallow
6% cinnamon gepareld geelwang split voor fallow
13% lutino gepareld split voor fallow bont witmasker
13% cinnamon gepareld geelwang split voor fallow bont witmasker
13% lutino gepareld split voor fallow bont
13% cinnamon gepareld geelwang split voor fallow bont

kan haast neit wachten tot ik een pm terug heb van rianne :D

I_Xyzyx_I

Ziet er uit als een mooi lijstje met mutaties die je er uit kan krijgen ;D

Maar 100 euro voor een fallow / geelwang ???

En iedergeval heel veel succes met je eigen huisje! En dat daar een mooie grote voliere bij past ;)

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

kenay86

haha dat was geen fallow/geelwang, zat er wel in verwerkt maar dat was het niet :D was een hele mooie mutatie, maar dat kan ik helaas niet uitgeven.. helemaal niet als het huis wel voor mij is ;)

ben nu al op marktplaats aan het kijken voor een papegaaien kooi of voliere voor in de huiskamer :D ook deze moet ik dan aanschaffen.. zowiezo omdat de kooi te klein is voor 2 valkjes, maar ook omdat er dan genoeg ruimte is voor een blok volgend jaar :)

kenay86

ik heb een nieuwe kooi voor tailey en het aankomende kleintje (al weet ik nog niet of het kleintje dat ik wil er wel al is ;D) ik ben er echt happy mee en hoop hem morgen avond of overmorgen avond op te gaan halen :)

ben benieuwd wat jullie ervan vinden.. de afmetingen zijn H158 - B78 - D52

Ik heb nog niks gehoord van de woning, maar voor tailey is het wel al zeker dat ze gaat verhuizen :D

Valerie

Hoi!

Dat ziet er een heel mooi huisje uit voor Taily. Daar gaat ze zeker gelukkig in worden, kan ik je vertellen! :)