«« ¤Tailey's avonturen¤ »» nieuwe valkjes + nieuwe foto's

Gestart door kenay86, 13 augustus 2008, 00:23:11

« vorige - volgende »

kenay86

nog even een heel klein berichtje met foto's van het kleintje wat rond de 15de gaat komen..

we gaan nog even kijken, maar het wordt waarschijnlijk de voorste lutino :) deze lijkt hele rare wangetjes te hebben, of ligt dit aan de foto?:)

I_Xyzyx_I

Hoihoi

Leuk dat je er een valkje bij neemt voor tailey ;D wel jammer van die kale plek en dat de jongen geplukt worden :-X.

Maarree...

Als je toch een paar foto's plaatst dan.. *hint* ;)

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

kenay86

haha :D okey ik zal even wat foto's uploaden van tailey ;) zijn net gemaakt en niet helemaal super hoor :-[

kenay86

wat is ze lief zo he :D

Caroline

Jeetje, wat een kaal geplukt kippetje en wat een smerig blok.  :o

Ik heb je verhaal een beetje gevolgd .... ik kan me voorstellen dat je snel een valkje wilt voor Tailey maar of dit valkje, kaal, klein en nog lang niet zelfstandig, een oplossing is om ervoor te zorgen dat Tailey haar gedrag verbeterd .... ???

Ik weet het niet hoor.  :-\

Heb je ervaring met pappen?? Anders zou ik hem mooi een paar weekjes langer bij de kweker laten zitten, dan kan het zelf eten en zijn zijn veertjes netjes aangegroeid. Dan zal hij ook veel meer een gelijkwaardige partner voor Tailey zijn. Nu zal Tailey waarschijnlijk gelijk dominant zijn over het kleine lutinootje, dit is immers nog een baby.

Succes!!

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

kenay86

hey caroline,

ik begrijp je zorgen, maar de foto's die ik gekregen heb zijn van ruim een week geleden.. nu weet ik dat veren niet heel snel aangroeien, maar het is ook nog niet hier :)

met pappen heb ik ervaring, ze zorgt er in ieder geval voor dat het kleintje al aan de pap gewend is :) dat scheelt al een hoop vindt ik zelf :)

het vrouwtje is heel erg lief, erg meelevend en zorgt zo te horen erg goed voor haar diertjes :) ik ga zowiezo eerst kijken, er staat nog niks vast, maar tot nu toe is dit de enigste in de buurt, voor een redelijke prijs die goed aanvoelt..  ik heb ook al een aantal dagboeken bezocht hier op het forum, maar helaas zijn alle valkjes die nu weg mogen niet in de buurt of kan ik op dit moment niet betalen :( (wat duurdere mutaties) mocht je iemand weten hoor ik het natuurlijk super graag, maar zowelhier op het forum als op marktplaats ben ik tot nu toe nog niks anders tegen gekomen..

ook zou ik eventueel het kleintje nog in taileys oude hok kunnen zetten tot de veren aangegroeid zijn en het zelfstandig eet, maar ik denk dat het dan weinig effect zal hebben op tailey gezien wat feld tegen me zei..

denk je niet dat het het proberen waard is?

Caroline

Hoi hoi, inderdaad, zo snel groeien vere niet ... zolang het lutinootje nog bij zijn ouders zit, zullen zij hem/haar plukken .... dit betekend dat hij/zij over 2 weken nog net zo kaal bij jou zal komen.

De kweekster zal best goed voor haar beestjes zijn het blok vind ik er erg ontsmakkelijk uit zien, hier liggen niet een paar poepjes in maar werkelijk enkele cm's stront!!

Jammer dat er op het forum nergens jongen zijn die voor je in aanmerking komen.  :-\

Je vraagt of ik het het proberen waard vind ..... persoonlijk denk ik dat het helemaal geen kwaad kan om een paar weekjes te wachten voor Tailey een maatje heeft. Ik las vanavond ging het ook best goed.

Mijn mening .... neem niet overhaast het laatste onrijpe beurse appeltje uit de schaal maar wacht tot er ergens een mooie rijpe appel ligt welke wel jouw smaak is.  ;)

Of Tailey nu over 2 of over 6 weken een maatje krijgt, dit maakt voor haar niet zo heel erg veel uit.

Wat je in de tussentijd wel zou kunnen doen, toch nu alvast kortwieken, of je dit nu doet of als de kleine er is (wat Dr.Feld adviseerde), dat maakt voor haar niet uit maar wel voor het gedrag.  ;)

Maar goed .... dit is mijn mening.  ;)

Heel veel succes met het maken van keuzes.  :D

Voor straks welterusten.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

kenay86

hey caroline,

het gaat me eerlijk gezegt nu niet om de mutatie, maar eerder of het in de buurt is of niet, ik zit namelijk met een auto die niet hlemaal tiptop in orde is en verder als rotterdam/alkmaar kan ik niet komen.. kan wel, maar als de auto het dan begeeft kan ik nog met het openbaarvervoer naar huis ;) ookz it ik een beetje met mn geld, mn rekening is leeg en krijg pas rond de 15de gestort.. ik krijg dan wel gestort, maar moet bijna 3 kwart weg brengen aan vaste lasten.. dus bijvoorbeeld een geelwang aanschaffen kan ik niet doen, die zijn me op dit moment gewoon even te duur :(

vanavond ging het inderdaad wel goed, zolang als dat ik me stil hield en niet te veel bewoog, anders gin ze al gelijk in de starthouding zitten.. natuurlijk is dit wel een goed begin, maar toch :) ik zal marktplaats en het forum goed in degaten houden, al vindt ik het hier op het forum best lastig om te zoeken :D heb ook een paar mensen een IM/PM gestuurd maar helaas nog geen reactie, nog even afwachten dus :)

in ieder geval hartstikke bedankt voor je berichtje, het heeft me zeker wel aan het denken gezet hoor! wist niet dat het blok zo smerig was :-[ ik dacht dat ik een raar soort bodembedekking zag :-[ maar dat is dus stront :( het plukken kan natuurlijk niemand wat aan doen, dat vondt ik opzich nog niet zo erg, maar zoals je al beschreef kan tailey daar misschien inderdaad dominant over gaan doen en dat wil ik dus absoluut niet!

ik ga snel weer verder met dagboekjes uitpluizen :)

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi hoi,

ik heb mijn bemmie ook via marktplaats gevonden  :D   :D en ik ben erg blij met hem!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kenay86

ik heb esther een mail gestuurd, we hadden al eerder gemailt, en dat schoot me ineens te binnen terwijl ik de verkoop pagina zat te bekijken (bedankt voor de tip, ik was die pagina nog niet tegengekomen :-[ ) ze had nog een bonte witmasker man vrij van 3 weken oud, als ik het goed heb begrepen mogen jonge valkjes weg als ze 6 a 7 weken oud zijn, en als ik dan kijk naar de kalender (erg makkelijk te vinden op een pc :D) dan is dat in de week van de 15de of de week erna :) dat zou dus perfect wezen! ook kwa mutatie en geslacht past het helemaal in mijn straatje (vindt bont toch al erg mooi en witmasker bont (het liefst dan nog met cinnamon) al helemaal :D waarom ik niet eerder ben ingegaan op die mail weet ik eerlijk gezegt niet :-[ ik ga nu dus heel hard duimen dat esther dat ventje nog vrij heeft :) dat zou de perfecte oplossing wezen, wel wat duurder, maar dat is het helemaal waard! ze kan hem ook tam maken op verzoek dus als dat nog kan is dat wel erg leuk en belangrijk ivm tailey, maar dat komt vast wel goed denk ik :)

ik hoop het echt heel erg en ga heel hard duimen :)

volgens mij gaat het om 1 van deze witmaskertjes :D hebben ze niet leive koppies?

Caroline

Ik heb je terug geimd.  :D

EN wat betreft het jong van Esther .... een hele verstandige keuze.  :D

Ik duim.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Tja, ik heb er niks aan toe te voegen ;D

Eén van die twee bonte witmaskers wordt het inderdaad. Jolanda zal er nog één kiezen.

groetjes Esther

Kimm

wauwwwwwwwww ik ben benieuwd hoor desire!
leuk :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kenay86

JAAAA!!!

Esther heeft in ale vroegte vanmorgen al terug gemailt, en het witmasker bontje is nog steeds vrij :D Ze maakt hem tam voor me en ben nu echt hee erg blij :D ik moet caroline heel erg bedanken voor het laten inzien dat die lutino niks was.. dus:

Super bedankt caroline!

Ik ben veel blijer met dit bonte witmaskertje :) ik ben ook wel blij dat ik nog optijd was om het kleintje tam te maken :) kan stiekum nu al niet meer wachten :D

ik ga snel nog even spieken in het dagboek van esther, want daar gunde ik mezelf geen tijd voor vanacht..

groetjes dees