«« ¤Tailey's avonturen¤ »» nieuwe valkjes + nieuwe foto's

Gestart door kenay86, 13 augustus 2008, 00:23:11

« vorige - volgende »

Patries

hey desiree.

vroeger heb ik ook lang en erg astma gehad. ik ben ook snel vatbaar voor verkoudheid enz. maar weet niet of dat er veel mee te maken heeft. weet niet of wat ik nu ga zeggen wel zo gepast is..

ik vind aan de ene kant dat je gelijk hebt over je gezondheid. een ''normaal'' mens zoals jij zegt.. is niet gelijk zonder astma. een mens met astma is niet gelijk 'apart'. tuurlijk moet je met bepaalde dingen rekening houden, maar dat moeten mensen zonder astma ook heus wel. ik ben trouwens het ook wel met je eens dat als je astma heeft er gelijk een stempel op je geplakt word. dat heb ik ook nog meegekregen.

verder, ik vind het fijn voor je dat je al die valkjes hebt! Ik snap je helemaal. heb je ook al bepaalde maatregelen getroffen? zoals een luchtreiniger ofzo? dat blijkt heel erg te helpen. verder; ik wens je ook heel veel succes met je toekomstige nieuwe huis en bedrijfje. ook vind dat niemand hier het recht heeft om je te beoordelen via je financiën. weet niet of iemand dat deed, maar ik las een soort verdediging daarover in je verhaal. dat is toch gewoon privé?

Plus dat dit forum, wat zeg ik.. deze website over valkparkieten gaat. dus waarom zouden we het niet gewoon daarop houden? snap dat mensen je kritiek geven om je te helpen, maar dan nog.  Jou gezondheid, Jou leven. Vergeet trouwens ook niet dat het bedoeld is om je te helpen (zomaar ff tussendoor)

Maargoed. lang verhaal.. Veel succes met je nieuwe huis/bedrijfje, en nu maar duimen dat de eerste keus niet voor het huis kiest!! **mijn duimen draaien!!**

xx Gr. Patries

PS: Hoop dat ik nog een beetje het goede gezegd heb, en niet iets heel ontoepasselijk(ofzo)  :-X dat heb ik ook wel eens.. dan flap ik het er zo uit.. als dat zo is: SORRY!! :-[ :-\

bezoek ons Dagboekje eens!

*Esther*

Tjonge zoveel mensen zoveel meningen.

Laten we er inderdaad nu maar over op houden?
Alles is nu wel een keer gezegd lijkt mij. ;)

Esther

Patries

en hoe staat het met je valkjes?   :D

ik wacht vol spanning op nog wat foto's van de allermooiste: Tailey!!  :D

Gr. Patries

bezoek ons Dagboekje eens!

Dierenfreackske

Hoi Desiree , ik ook , ik ben benieuwd naar de foto's , haha ! Grtjs Ann ;D ;D

Kimm

hoi desire,

hoe gaat het hier met je valkjes? ik hoop goed hoor  :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kenay86

het gaat zeer goed met de valkjes, ik heb vandaag geen tijd gehad om foto's te maken, was veel aan het rommelen en mijn auto is daarbij ook nog eens stuk gegaan (lamba sunde) dus daar ben ik samen met mn vader bijna de hele middag mee bezig geweest.. hopelijk kom ik morgen nog weg bij bonnie vandaan, want dan is de motor warm en heeft ie meer moeite met starten.. een nieuwe lamba sunde is in ieder geval alvast besteld, maar dat duurt enkele dagen ::)

De valkjes hebben vandaag weer lekker gespeelt, heb wel de 2 kleintjes in de gaten gehouden met oog op het eten en drinken maar ze zijn niet weg te slaan bij de zaadjes (die ik heb gemengd met het onkruidzaad), het eivoer en pellets laten ze nog links liggen, het kleine geelwangetje heeft wel geproeft van het eivoer maar vindt het scheinbaar toch nieet echt lekker :D ook het grit en kiezel hebben ze nog niet van gesnoept en de sepia zie ik ook nog niks vanaf :)

Tailey was vandaag wat kippelig toen ik haar rond etenstijd in de kooi wilde doen, maar ik maakte haar dan ook net wakker.. de rest gaat gewoon hun eigen gangetje, ricco en tailey zijn veel te vinden in de kooi van beauty en beast.. ze zitten daar dan gewoon te zitten en lijken zich toch wel meer op hun gemak te voelen in die kooi, weet dan ook niet zo goed wat ik met dat stel aan moet.. het verhuizen wordt inderdaad veel voor ze en wil ze ook het liefst in de voliere houden..

Over de voliere waar ik het over had wordt waarschijnlijk een grote papegaaien kooi (zo'n grote dubbele ofzo van minimaal 1 meter breed) ik heb namelijk geinformeerd voor volieres op maat, maar omdat we met het schuine dak zitten wordt dit toch nog wel een probleem terwijl zo'n kooi wel past (als ie zo'n ronde bovenkant heeft tenminste) ik blijf in ieder geval voorlopig informeren naar de mogelijkheden maar ben toch bang dat het een grote papegaaien kooiw ordt met een ronde bovenkant..

Als het een beetje lukt met de auto te repareren morgen (want nu ligt alles los :D) dan hoop ik nog foto's te kunnen maken, anders zowiezo zaterdag in het nieuwe boekje dat ik zal openen.. dan open ik gelijk met nieuwe foto's en de namen van de valkjes erbij :) zodat patries ze uit elkaar kan houden ;D we moeten natuurlijk nog wel namen verzinenn, mojo is het uiteindelijk niet geworden voor het geelwangetje in ieder geval, dus we moeten nog eens even goed denken hoe we ze gaan noemen en wat bij hun past :)

Groetjes Desire

Kimm

hoi desire,

ik hoop dat je auto weer helemaal in orde komt aangezien je morgen naar bonnie toe gaat.
spannend die 2 ophalen  :D

ook ben ik heel erg benieuwd naar de namen die je gaat geven!

groetjes kim

kenay86

wat vinden jullie van mystic voor het geelwangetje? leek me wel passend omdat het nog steeds een raadsel is of het geelwang of bleekmasker is :) voor de cinnamon bonte witmasker zoeken we ook nog even verder, die is zo mooi dat ik een hele mooie naam wil ;)

Gerda

Hoi Desire,

Natuurlijk is dit een valkparkietenforum. Dat is ook de reden dat mensen hier reageren. In het belang van de valkjes.
Want ze hebben daar terecht zorgen over.

Het is al eerder voorgekomen dat een Desire, met een valkje Tailey en toen geen kwekerij, maar wel een opvang Kenay haar valkjes opeens op marktplaats moest zetten omdat ze een allergie had.

Dus de kans dat dit jou ook kan gebeuren is volgens de statistieken dan groot. Want zoveel toevalligheden!!!!

Geloof je het niet, lees dan maar eens hier

En Klik hier

Maar laten we er inderdaad maar over ophouden!!!

Gerda

kenay86

hey gerda, de naam tailey heb ik ook inderdaad van dat topic ;) vondt hem zo mooi! en we hebben inderdaad wel veel gemeen zeg :o dat was me nog niet eens opgevallen :)

Kimm

*Esther*

kenay86

dat ben ik ook.. ik wilde een nieuwe start maken na al die jaren en wilde het verleden het verleden houden.. ik schaam me nog steeds wat er gebeurd is met Tailey toen en mis haar nog steeds heel erg.. De valkjes die toen weg moesten moesten weg voor mijn moeder die toen haar hersen infarct heeft gehad.. ik hoop niet dat nu alles van vroeger naar boven wordt gehaald, dit is al 4 jaar geleden en wil gewoon echt een nieuwe start maken.. ik hoop dan ook dat jullie hier begrip voor hebben.. zoals ik al zei, ik wil een nieuwe start maken en het verleden achter me laten..

Ik dacht al dat er een paar oude leden (niet kwa leeftijd natuurlijk ;)) dit door hadden en omdat ik me nog steeds zo schaam om wat er met tailey toen is gebeurt wilde ik het niet zo openlijk neer zetten.. ik wilde het niet verbergen, want dan had ik echt niet zo openlijk al die namen gebruikt die ikt oen ook gebruikte maar wilde niet dat de leden die hier niets vanaf wisten dit uiteindelijk zouden weten..

ik hoop dus echt heel erg dat niet deze dingen opnieuw omhoog worden gehaald.. de valkjes van toen zitten nog grotendeels bij die kennis en het gaat prima met ze..

Kaatje

Citaat van: kenay86 op 16 oktober 2008, 20:20:50
hey gerda, de naam tailey heb ik ook inderdaad van dat topic ;) vondt hem zo mooi! en we hebben inderdaad wel veel gemeen zeg :o dat was me nog niet eens opgevallen :)

Nou breekt mijn klomp  ::)  ::) Ik vraag me af wie je hier nu in de maling zit te nemen, ... mij niet in ieder geval maar zeker wel jezelf, kom nou eens op zeg !!!

♥Debby♥

Ik weet het allemaal even niet meer nu..

kwam even bijlezen hoe het was en moet je nu eens lezen zeg..

Nou ik blijf hier buiten maar ik vind er een vreemd luchtje aan zitten..

Nu is het dus zelfs al zo dat je eerder al eens valkjes weggedaan hebt?

pffffffffffff.. dit gaat me even boven mijn pet.. dan snap ik al die valkjes in zo'n korte tijd helemaal niet meer..

en eerst ben je het niet, dan wel...
Ik wens je het allerbeste maar ik hou het in dit boekje even voor gezien.

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.