30 juni 2025, 18:13:52

is dit normaal

Gestart door wendy**, 6 augustus 2008, 14:50:50

« vorige - volgende »

wendy**

hallo
ik heb een week geleden een handtam valkje gekocht
nu had ik een  vraagje, als ik mij hand in de kooi steek gaat hij altijd lopen of eten , ik moet hem dan achterna gaan  en mijn vinger aan zijn buikje houden zodat hij wel op mijn vinger ga .
éénmaal uit zijn kooi komt hij aan ons haar prullen en drinkt uit onze mond . Maar soms maakt hij z'n lawaai precies of hij is moet krijsen (1 keer ) is dat normaal ?
en in zijn kooi beweegt hij amper , en ik heb ook al gezien dat hij in zijn nek aan zijn veren trekt
is dit gedrag normaal ?

alvast bedankt Wendy** en  joke

Kimm

hoi wendy,

hij moet nog eerst heel erg wennen aan jou vandaar dat hij wegloopt.
ik zou hem niet uit je mond laten drinken.
en wat bedoel je met 1x krijsen? wanneer doet hij dat dan?

aan haren pulken vinden ze altijd leuk :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

wendy**

ja die maakt een schril geluid , moeilijk om uit te leggen
en waarom is het niet goed om hem te laten drinken ?
kende hij heel snel en das ook het enige dat hij precies graag doet
en ja hij zal nog moeten aanpassen , ik ook  :)
ik heb nog nooit een vogel gehad

ik heb al gedacht om er ééntje bij te zetten dan is hij niet zo alleen , of is dat niet goed ?

Kimm

hoi wendy,

hij moet leren om uit zijn drinkbakje te drinken. in je mond zitten heel veel bacterien.
het is heel erg leuk voor hem om er een vriendje bij te zetten. maar je zal ze allebeide heel veel aandacht moeten geven. er gaat veel tijd in zitten, maar het is wel een goed idee van je , dan is hij ook niet alleen als jij weg bent.
weet je ook hoe oud het valkje is?
en het trekken aan de veertjes is waarschijnlijk poetsen.

groetjes kim

Hermien

Ha ja, ik dacht ook aan poetsen en dat is dan wel weer een goed teken. Doet-iet dat als-ie op je vinger zit? Dan voelt hij zich waarschijnlijk al redelijk op zijn gemak. Tweede valkje erbij zou ik zeker doen, maar wacht dan tot dit valkje helemaal gewend is en helemaal goed tam. Dacht ik eigenlijk zo. Zelf heb ik er inmiddels drie (zie "Mijn Vliegtuig") en dat is reuze gezellig.............................voor hun vooral  ;D  ;D  ;D

Kirsten

Hoi Wendy,

Is de herrie die je valkje maakt, geen bedelgeluid?
Normaal krijgt een valkje van de ouders eten, dus misschien zit hij daarom aan je mond en maakt hij dat gedrag.

Eet hij wel voldoende? en ontlasting ook verder goed?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

wendy**

[img]Hallo
Eerst en vooral bedankt voor de antwoorden
ben gisteren gaan kijken voor een vriendje maar de verkoper zei dat ik beter nog wat wacht tot ik het geslacht wist van joke .
en tis geen gezeur dat geluid maar eerder een kreetje maar dit doet hij ook als hij in zijn kooi zit tegenwoordig
en eten doet hij heel goed( veel ontlasting  :) ) en zich wassen als hij bij ons zit doet hij ook
zou het kunnen dat hij nog heel jong is en daarom er nog wat donsharen uit zijn nek steken want die zijn niet helemaal mooi glad

wendy** en joke

Kimm

hoi wendy,

heb je een foto van hem/haar?

en weet je ook hoe oud je valkje is?

groetjes kim

wendy**

hallo,
ik weet niets van mijn valkparkiet
en hoe zet je hier een foto ?

wendy**en joke

Kimm

hoi wendy,

lees dit maar even.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,16188.0.html

als je er niet uitkomt dan zeg het maar.  ;)

mag ik vragen waar je jouw valkje vandaan hebt?

groetjes kim

wendy**

hallo
ik heb hem gekocht in een dierenwinkel in okselaar , maar de valkparkieten zijn daar binnen gebracht

ik hoop dat de foto lukt

wenndy** en joke

Kimm

hoi wendy,

de foto is goed hoor.

ik denk dat dit valkje nog erg jong is. maar het feit dat hij goed eet is goed hoor.

groetjes kim

wendy**

hallo,
Ben vandaag een nestje gaan kopen in de dierenwinkel waar ik hem heb gekocht en daar dachten ze dat joke ongeveer een 3 maanden is

nu zit hij weer mooi op mijn schouder  :)
maar soms kan hij zo krijsen precies met een hees stemmentje , is hij dan boos of wat wilt die nu ?

dat nestje heb ik gekocht omdat hij in zijn eetbak slaapte
en is het normaal als hij op mijn schouders zit , dat ik vol met witte tikels hang ?

alvast bedankt

wendy** en joke

Hermien

;D Wat zijn witte tikels....? ;D

wendy**

hallo

denkt stukjes van zijn veren ofzo
tis net of ik last heb van veeeeel schilfertjes op mijn hoofd  :P

wendy ** joke