2 mei 2025, 05:57:22

Dagboek Pluk

Gestart door Joost_en_Pluk, 2 augustus 2008, 21:59:58

« vorige - volgende »

Joost_en_Pluk

Na 10 dagen
Pluk komt nu zelfstandig zijn kooi uit. Tenminste.... hij klimt op zijn kooi en blijft daar zitten. Vanmiddag vloog hij even weg een vlieg achterna... wat een herrie zeg! Pluk flipte helemaal van een stom vliegje.

Pluk heeft hetzelfde als zijn baas. Slechte grove moteriek. Hij zit op een stokje, schuift iets weg, niet beseffende dat dat het einde is van het stokje om vervolgens eraf te vallen ;)

Overigens heb ik nu een stokje gepakt waar hij wel op wilt klimmen na wat aandrinken. Ik ga nu eens proberen wat er gebeurd als ik met mijn neus/lippen dichterbij kom. Vingers wil hij echt nog niets van af weten. Hij is zooooo eigenwijs!

Kimm

hoi joost,

hihi dat is ook wat dat pluk eraf valt ;D

en een vliegje achterna, dat hebben ze bij mij nog nooit gedaan.

maar het gaat erg goed lees ik, fijn hoor!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Joost_en_Pluk

Ha Kim,

Het gaat zeker goed! Ja, Pluk kan helemaal opgewonden worden van een vliegje, erg maf!

Gisteren en vandaag echt ver gekomen met onze band ;) Pluk snapt nu wat ik wil met een stokje. Op mijn vinger zitten durft ie nog niet, maar als ik een stokje voor zijn pootjes hou stapt hij erop en gaat hij de hele kamer mee. Deze week heb ik nog vakantie dus zijn kooi staat permanent open, hij klimt leuk bovenop zijn kooitje en kijkt daar de kamer rond. Soms springt hij eraf en vliegt de gordijnen in. Stokje ervoor houden en hij gaat erop zitten. Vanmiddag heb ik hem mogen kroelen met mijn lippen en neus. Erg leuk!! Ben er blij om!!

Overigens iets heel en dat is pluk zijn slaapgedrag. Hij kruipt in een hoekje van de kooi, zover mogelijk boven in.  Daar kan hij recht op niet terecht en hij ligt dus geheel plat. Ik kan zien dat hij zo met twee pootjes zichzelf moet vasthouden.  Hij heeft de keuze om meer naar het midden te gaan waar hij rechtop kan zitten maar dat doet hij niet.  Tonen meer valkjes dit gedrag?