21 juni 2025, 22:53:12

gaat dit wel goed???

Gestart door sigridje, 17 juli 2008, 23:53:36

« vorige - volgende »

sigridje

hallo allemaal,

Sinds dinsdag heb ik een heeeel klein valkparkietje in huis. Het was de bedoeling dat hij of zij zou komen als ze oud genoeg was maar de ouders zijn nog heel jong en hebben hem verstoten. Ze geven hem geen eten en duwen hem het nest uit. Een ander jong was helaas al dood. Na advies gevraagd te hebben aan een dierenarts en aan iemand die ervaring heeft met handopfok hebben we besloten dat ik het beestje mee zou nemen en met de hand zou proberen groot te brengen.
Dit gaat tot nu toe heel goed. We hebben een warm plekje voor hem en het eten geven gaat goed. Alleen lees ik overal dat hij om de 2 uur eten moet hebben. Zijn krop zit dan nog halfvol of zelf nog iets voller, moet ik hem dan toch eten geven of kan ik dan beter wachten? Zorg er wel voor dat het kropje leeg is voordat hij 's ochtends zijn eerste papje krijgt. Dit is goed toch? Volgens mij gaat het wel goed met hem. Hij ligt lekker warm en eet wel goed geloof ik. Vind het wel een heeeel klein beestje. Hij is nog geen week oud en weegt nu 5,5 gram. Zou ik kunnen proberen of zijn ouders hem terug willen nemen of kan dat nu niet meer? Hoe groot is de kans dat hij zit overleeft? Het niet bepaald een natuurlijke situatie en zou het liefst zien dat hij pas bij mij komt wonen als hij groot genoeg is. Helaas is het even niet anders.
Nou een heleboel vragen en een heleboel tekst maar dit is voor mij ook allemaal nieuw.

Groetjes sigrid ( en kleine Dimphy)

remix999

Ik heb ergens gelezen dat als een valkparkietje met de handgevoerd wordt en daarna terug bij de ouders geplaatst wordt, de ouders hem dan heel vaak afstoten.

sigridje

hmmm dan moet hij maar bij mij blijven. Vind ik helemaal niet erg.... vind het wel gezellig eigenlijk. Heb oppas voor hem als ik werk ( heb ik even geluk dat ik nog thuis woon) maar doe het liever zelf  :P bel dus ook regelmatig naar huis om te vragen hoe het gaat. Ze vinden dat ik een beetje gek geworden ben  ;)

*Yvon

Hoi hoi

Nou ik haal geregeld de jongen uit het blok,al vanaf hun geboorte,maar ze worden daardoor niet verstoten.  ;)
5,5 gr. is vaak het gewicht van een valkje van 2dgn oud.
Het heeft dus al een lichtelijke achterstand.
Probeer wel aan de voertijden te houden en ook dat het goed warm licht.

Heb je deze topic al goed gelezen?
Daar staat een hoop info op/in.  :D
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19918.0.html

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >