8 mei 2025, 21:33:29

eenzaam.

Gestart door pascaljs, 12 juli 2008, 15:45:35

« vorige - volgende »

pascaljs

hallo,

ik heb een valkje van ongeveer 2 jaar oud, eerst had hij altijd een vriendje maar is nu al ongeveer een jaar alleen. ik merk aan hem dat zijn gedrag anders is sinds hij alleen is, dus daarom wil ik nu een nieuwe erbij zetten maar hoe gaat dat dan? wat voor een moet ik kopen een jongere als hem en handtam en kan hij dan in een keer bij hem in de kooi enz.?

met vriendelijke groet pascal janssen.

Kimm

hoi pascal,

leuk dat je een vriendje erbij gaat nemen. dat zou toch erg leuk zijn voor je valkje.
ik zou eentje nemen die jong is, hoeft niet perse een jonkie te zijn hoor.
als je die hebt dan doe je hem in een aparte kooi en je zet de kooi dichtbij je eigen valkje. mocht hij niet tam zijn, dan zal je hem tam moeten maken. vergeet nooit je eigen valkje ook aandacht te geven, erg belangrijk.
laat ze allebeide tegelijk los. het nieuwe valkje moet eerst wennen in zijn nieuwe kooitje. laat ze samen kennis maken als ze los zijn. geef het de tijd. dan zal het nieuwe valkje, zo gauw hij ook aan jou is gewend, de andere kooi ook opzoeken. zet hem er niet verplicht bij in. bouw het langzaam op als het nieuwe valkje ook in de andere kooi gaat. en verander dan ook de huidige kooi van inrichting zodat ze allebeide een nieuw plekje moeten zoeken in de kooi die je nu hebt.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerda

Hoi Pascal,

Sorry, late reactie.

Je kunt hier alles vinden over de aanschaf van een tweede valkje. http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,23792.0.html

Groetjes, Gerda