4 mei 2025, 04:28:50

Juci en Kiwi! --> Filmpje! ;D

Gestart door KiP, 10 juli 2008, 22:51:54

« vorige - volgende »

KiP

Dankjewel!!!  :D 'k Doe m'n best!

Aggut.. Ik keek heel stiekem door de luxaflex naar buiten.. Maar Juci is klaarwakker! Oogje wijd open.. Helemaal niet in slaaphouding.. Ik vind het zielig! Kneus zit te slapen op het waslijntje dat ik alleen maar had opgehangen voor een schommel, terwijl er 20 zitstokken zijn  ???

Ben even naar buiten gegaan, maar ik zie haar niet erg bibberen ofzo. Ik denk dat ik behoorlijk paniek zaai als ik haar pak en wat schiet ik er ook mee op als ik haar weer naar binnen haal.. Haar kooi staat nog buiten en anders went ze nóóit! Soms is het beter om niet toe te geven aan medelijden en ik denk dat dit zo'n geval is  :-\ Maar ik voel me wel een dierenbeul!  :'(

carco

Ach toch:heb je nog wel geslapen zelf?

Gaat vast goed komen hoor.Ik vind die foto dat Kneus Juci er van langs geeft zo geweldig  ;D

En wat de eitjes betreft: als ze nu zo samen zitten denk ik haast niet dat ze gelijk weer gaat leggen hoor.Andere kooi, partner erbij. Die stopt meteen van schrik  8)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

imv

Hoi hoi,
Wat een leuke valkjes. Kneusje kende ik natuurlijk al ;) en ook ik mocht hem neit hebben terwijl ik een gehandicapte vogel heb en mijn heeeeeeeeeele buitenvoliere voor hem heb aangepast  :-[ :'(..

Maar.. hij is je gegund hoor. Juci is de meest speciale voor Kneusje en Esther is erg kritisch, dat blijkt wel ;)  ;D ;D
Ben benieuwd wat die 2 bij jou allemaal voor een avonturen gaan beleven..

Groetjes IRene

KiP

Nou zeg, wat een eer dat hij werd uitgehuwelijkt aan Juci!

Het is wel een 'softy', dus ik zou me voor kunnen stellen dat Esther bang was dat hij zou 'verdwijnen' in de massa  :D Naar Juci toe bijt hij goed van zich af, maar voor de rest is het echt een goedzakje dat haast niet opgewassen lijkt tegen de 'doorsnee' pittige mannen-karakters.. Echt goed 'ken' ik hem natuurlijk nog niet, maar ook nu zit hij weer zo gemoedelijk in de volière.. Hij lijkt alles best te vinden!

De eerste nacht was niet echt een succes.. Om kwart voor 2 (toen zat ik nog achter m'n laptopje *schaam*) stortte de boel met een hoop kabaal naar beneden. Toen ik buiten kwam, vond ik twee stresskippen hélemaal in paniek, wild fladderend, op de bodem van de kooi. 'Dit wordt niks', dacht ik.. Alleen al het buiten slapen is nieuw voor Juci, en dan moet ze ook nog wennen aan het samenwonen. Ik zou me ook rot schrikken als ik 's nachts ineens iemand anders zou tegenkomen in m'n bedje!

Uiteindelijk hebben ze in een hamsterkooitje op de vensterbank in m'n slaapkamer geslapen; in het licht van de lantaarnpalen. Dat ging prima. Ze waren al vroeg klaarwakker natuurlijk; ik heb ze om 7 uur weer in de volière gezet.

KiP

Dilemmaaaaa!

Intussen heb ik twéé A4tjes vol met namen..

Er springen er twee uit voor mij:

Quy ("Kwie") = geliefd; dierbaar (precious)

Deze vind ik qua uitspraak het leukst, vooral omdat het lijkt op 'Kiwi', wat ik in eerste instantie een leuke naam vond, maar niet bij Kneusje vond passen omdat ik me er een wit, geel of groen vogeltje bij voorstel :P

Thuan ("Tuan" of "Twan") = uh.. hoe vertaal je dat.. 'conforming'; 'conform' = samengaan, samenvoegen; het betekent voor mij in elk geval: de 'wederhelft' van Juci; het beestje dat het plaatje compleet maakt ;)

Quy klinkt grappig en schattig en Kneusje is dat ook, Thuan klinkt stoer en hij is natuurlijk wel de kerel in huis ::)

Wat vinden jullie de leukste?  ???

carco

Hoe spreek je de Thuan uit?
Of geeft dat niet? Ik vind Tuan nl wel erg leuk klinken bij Juci:leuker dan Twan zeg maar.

En Quy vind ik wel ingewikkeld om te schrijven :-[ Dan zou ik het ook als Kwie schrijven.En daar denk ik dan meer aan als qui op zijn frans.

Maar als ik eerlijk ben vind ik Thuan beter met Juci passen/klinken.

Ik ben blij dat je zó verliefd bent. Ik vind dat zo leuk van die enthousiaste mensen die helemaal verliefd op hun nieuwe valkje zijn! Word ik zelf ook helemaal vrolijk van  :D

GRoetjes: CAroline.

KiP

Haha en ik ben juist van de 'aparte' namen.. 'Twan' vind ik ook niet leuk, maar als je Thuan lekker kort wil uitspreken klinkt het vanzelf als 'twan'.. Hoe zou jij het leuker vinden? Waar zou je de klemtoon op leggen?

'Kwie' vind ik juist weer te simpel  ;D

Ach, Juci kan ik na bijna anderhalf jaar ook nog steeds platknijpen van verliefdheid.. Ik hou me in als er anderen bij zijn, want die krijgen anders echt rare ideeën ;) Ik ben helemaal gek op de geur van haar veertjes, omdat het zo vertrouwd is en met Kneus had ik dat eigenlijk ook meteen! Er was echt een klik; vaak moet ik toch even wennen aan een nieuw beestje en voelt het nog niet helemaal 'eigen' (andersom net zo natuurlijk). Van m'n haantje kon ik ook niet genoeg krijgen; dat was net zo'n kroel! Die liefde zit echt diep.. Jammer dat zoveel mensen dat helemaal niet kennen en dus ook niet begrijpen  :-\ Daarom vind ik dit forum ook zo leuk  ;D Iemand die een diertje heeft om er alleen een beetje tegenaan te kletsen of naar te kijken - al lijkt dat vaak al teveel gevraagd -, zal niet zo gauw actief zijn op een forum denk ik.. Dat doen volgens mij alleen mensen met een passie  ;D

Ik merk nu wel dat Kneus nog geen 'persoonlijke band' heeft met me (mag ik natuurlijk ook niet verwachten na één dag!). Het kroelen is hij nu eenmaal gewend, maar uit zichzelf zoekt hij nog echt geen toenadering.

..Intussen tippelt Juci - voor de zoveelste keer - de huiskamer in; die kan geen seconde zonder me zijn ;D ..

Toch maar even het tam-maak-topic opzoeken met m'n ongeduldige karakter ::)

carco

Ik vind aparte namen ook wel leuk hoor , maar zoals ik al zei bij Quy moet ik dan aan qui denken wat dan ineens weer iets heel anders is.

Bij Thuan zou ik de klemtoon op de u leggen en dan uitspreken als oe geloof ik ::)  ;D

Wat voor opties heb je nog meer  :P

Groetjes: CAroline.

KiP

Uh.. Zal ik de A4tjes even kopiëren en plakken? ;D Ik ben de hele avond bezig geweest met die  :-X namen.. 'k Ga morgen ofzo googlen naar pagina's vol vliegtuig-termen; we hebben het in de auto over 'Pilo' (van Piloot) en dergelijke gehad, maar ik wil er nog even verder over brainstormen ::)

Toen ik thuis kwam van een etentje werd ik verwelkomd door een prinsesje.... èn een prinsje!!!  ;D  :D  ;D Ik was blij verrast! Maar toen ik Kneusje uit de volière haalde, wilde hij meteen vluchten en floot hij nog harder ::) Ik denk dus dat die serenade toch niet voor mij bestemd was  :-[

De verliefdheid spat ervan af  ;)

Kroeliewoelie nummero twee  ;D

Zucht.. Ik voel me de koning te rijk met twee van die knuffeltjes  :-*

Dit begint ergens op te lijken, toch?  ;D

Heel eensgezind en synchroon
poetsen wij onze verenkleedjes schoon

Serenade aan Juci  ;) (die trouwens heel geërgerd reageert op de alarmkreten van Kneus, waar ik op mijn beurt weer keihard van in de lach schiet  ;D ;D)

carco

Ach hoe lief: en weet je ik vind Kneus ook gewoon wel een leuke naam  :-[

Groetjes: Caroline.

*Yvon

Hoi hoi

Allereerst gefeliciteerd met je lieve stumpertje !!  ;D

Je hebt al super mooie foto's van je lieffies geplaatst.  ;D
Je bent een goeie nieuwe aanwinst voor het forum.  ;D ;D
Enne......kroeliewoelie zeg ik altijd tegen mijn gaaitjes.  ;) ;D
Pilo kan je ook uitspreken als paailo,vind ik zelf wel leuk klinken.  :D
Namen bedenken kan zo lastig zijn !!
Ik weet er alles van,heb het al bijna 20X moeten doen.  ::) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Hermien

Ik vind Kneus ook een hele leuke naam. Zou het lekker zo laten. Wat een lieve foto's van jou met je stelletje. ;D

KiP

Dankjewel Yvon!! :D En Hermien natuurlijk ook!

Ik ben eruit! (of liever gezegd: ik ben het zat, dus ik neem een besluit ;))

Quy klonk te schattig, Thuan te 'zwaar' (en ik bleef de uitspraak irritant vinden); ik zocht er iets tussenin; zoiets als Quin ofzo. Gister zocht ik al op 'Quid', maar ik kreeg toen alleen iets over een munteenheid ofzo.

Nu zocht ik luchtvaarttermen (m'n broer is piloot, dus alles met vleugels wordt hier voortdurend met vliegtuigen in verband gebracht ::)) en daar kwam ik steeds weer 'Quid' tegen. Een duidelijke omschrijving kon ik niet vinden, maar ik maakte uit alle bijeengeraapte informatie op dat het een (tank)vliegtuig is.

Een leuke vertaling van 'piloot' en 'vliegtuig' kon ik niet vinden (Kneus vind ik persoonlijk niet zo geslaagd als officiële naam; te.. eh.. Hollands ofzo, haha) en Quid vind ik goed passen bij een vogeltje, dus ik hou het lekker op Quid :D

En de spelling.. Even wennen  ;D

KiP

Sjonge.. Zodra de kooi van Juci weer op het vertrouwde plekje stond, stapte ze weer op haar eitjes.. En ze wil er nu niet meer af  :-\ Ik heb dus geen idee wat ik ermee moet, want Quid zit erbij en het liefst zet ik ze weer in de volière.

Het tweede nachtje ging al veeeel beter! Ze sliepen weer binnen.. Buiten durf ik voorlopig niet meer aan na die toestanden van gisternacht.. Als ze vertrouwd zijn met elkaar zien we wel weer verder. Quid heeft werkelijk aan elke tralie gehangen, maar vond toch vrij snel een plekje om te slapen. Gezellig hoor, twee knarsers achter me ;D

Vanmorgen kwam ik de kamer in en zat hij naast Juci's broedbakje aan een snoepstick te knabbelen, maar Juci leek het prima te vinden! Ze haalde niet uit en blies zelfs niet. Fijn om te zien!

Quid zit nu weer in slaaphouding op een stok te knarsetanden.. Er zit nog barweinig activiteit in vind ik.. Moet ik me zorgen maken of ligt dit aan de aard van 't beestje?

Caroline

Wat een geweldige vogeltjes heb je en wat een leuk boekje .... ik ga je hier volgen hoor.  :D

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.