2 mei 2025, 19:31:41

Juci en Kiwi! --> Filmpje! ;D

Gestart door KiP, 10 juli 2008, 22:51:54

« vorige - volgende »

carco

En wachten duurt zo lang hè?
Ik weet er alles van  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

sandy

wat een super lief valkje zeg echt en dotje

*Manon*

Wat is Juci een lieverd zeg en wat een mooie foto's hoe ze met je aan het knuffelen is.
Ik ga jullie zeker verder volgen, leuk dat Juci er een vriendje bij krijgt  ;D

KiP

22 juli 2008, 20:20:50 #18 Last Edit: 25 juli 2008, 13:05:52 by KiP
Dankjewel voor de leuke reacties weer :D

Ik heb nog steeds niet gehoord.. Had stiekem gehoopt dat ik nu ongeveer wel een nieuw valkje zou hebben, maar helaas.. (nogmaals: ook dit is geen verwijt richting de kweker!)

Dus ik heb weer een mailtje verstuurd.

Een cinnamon of wildkleur vind ik te 'gewoontjes'; Juci is ook al een cinnamon en ik vind het leuker om twee totaal verschillende pietjes te hebben. De meeste kleurwensen heb ik al laten varen. De lutino-man is blijkbaar een zeldzaamheid, dus die heb ik maar uit m'n hoofd gezet. Verder maakt het me niet zo heel veel meer uit. Ik zag vogeltjes met een witte kuif of een bijna zwartwit-verenkleedje; dat vond ik óók mooi! Ik hoopte dat ik met mijn aangepaste wensen zó een maatje zou hebben gevonden in de omgeving van Barendrecht/Rotterdam, maar ik zoek gewoon vrolijk verder :D

KiP

Ach wat een schatje.. Sinds ik alleen woon, slaapt Juci in de woonkamer. Bij vriendje thuis viel ik in slaap met het schattige geknars van mijn tevreden meisje :D Dat heb ik enorm gemist in het begin, maar nu hoor ik het elke avond wanneer ik achter de laptop zit. Ik kan er niet genoeg van krijgen!

Vroeger kletste ze nog wel eens in zichzelf. Héééél zelden. Als ik dat hoorde, kon je me helemáál opdweilen! Ze deed het als ze in haar eentje was; ik had er uuuurenlang naar kunnen luisteren, onderaan de trap, terwijl zij boven hele verhalen ophing. Is dat iets wat alleen jonge popjes af en toe doen? Van grasparkietjes ken ik het wel, maar dit was zo anders; echt een hoop vertederend gebrabbel!

Valerie

Hoi,

Wat een lief valkje en wat een origineel filmpje! Echt leuk gemaakt!
Ik wist niet dat het zo moeilijk was om een lutino mannetje te vinden. Ik heb een lutino bij de jonkies, maar dat is een popje. Het lijkt er zelfs op dat ze gepareld is.
Succes met je zoektocht. ;)

KiP

Ja, lutino popjes zijn wat meer in 'omloop'.. iemand heeft geprobeerd me uit te leggen hoe dat komt, maar ik snap er nog steeds weinig van ;-)

MAAR: plotseling.. uit onverwachte hoek kreeg ik een mailtje over een stumper-valkparkietje! Een mannelijke Juci! Ineens zit er schot in 'de zaak'; donderdag haal ik het mopje op in Dordrecht! :D Zucht! Nog twee héle nachten slapen  :-\ :'( :(

carco

Ach arme ziel  ;D ;D
En ik mocht het stumpertje niet hebben   :'(   :P

Groetjes: Caroline.

KiP

Huh? Waarom niet? Misschien zijn jouw andere valkjes niet stumperig genoeg :P

carco

Ik denk het, maar ook omdat ik hier vol zit en ws. een beetje ruzie krijg als ik met nog meer valkjes aan kom  :-[

Tot donderdag :D

Groetjes: Caroline

KiP

Haha, het houdt een keer op he!

Ik ben benieuwd hoe m'n broer morgen reageert op alle vogels.. Hij werd letterlijk ziek van Juci :( Echt zielig, want hij is net zo gek op Juci als ik (we hebben haar samen geadopteerd). Heb nog even gevraagd of het wel verstandig is om mee te gaan, maar voor even kan het wel zei hij. Hij vindt het ook leuk.

Trouwens, hij knuffelt ook altijd even met haar als hij langskomt.

Allergie is ook mijn grenswachter om te voorkomen dat ik elk beestje dat ik tegenkom mee naar huis neem ;) Ik ben veel te bang dat ik het ook krijg, omdat het nogal in de familie zit. Ik zou gek worden als ik geen beestjes meer kan houden!!!  :-[ Nu reageer ik alleen een beetje op heeele stoffige ruimtes, maar van Juci heb ik geen last :D

Nog één nachtje slapen!!!!

KiP

23 juli 2008, 21:19:32 #26 Last Edit: 24 juli 2008, 22:56:20 by KiP
Omdat mams een hele grote volière in de tuin heeft laten bouwen, kreeg ik haar verplaatsbare mee naar huis! Het leek me voor Juci niet zo nodig om 'm in te richten; ze is geen klimmer en in 'r eentje zou het ding zooo groot zijn!

Maar met het oog op de nieuwe aanwinst ben ik de hele dag aan het schrobben geweest en heb ik de volière zelfs mee onder de douche genomen om 'm goed schoon te krijgen ;) (Wat een herrie zeg! Dat moeten ze in de hele straat gehoord hebben!) Vriendje wilde 'm 's avonds in elkaar komen zetten, maar ik wilde laten zien dat ik dat ook best kan (vind dat leuke klusjes :D) en in een mum van tijd stond het gevaarte in de achtertuin!

Ik reed.. nouja.. schoof 'm naar binnen (de wieltjes doen het niet zo best meer) en kwam daar tot de ontdekking dat het ding helemaal niet tussen de keukenkastjes en de muur past :D Toch wilde ik 'm even binnen laten staan, dus kroop ik via het aanrecht heen en weer; de hele doorgang werd versperd. Uiteindelijk heb ik besloten het ding toch buiten te laten staan; met mooi weer kunnen beide vogeltjes dan lekker in de volière en anders knus in de kooi. Ik vind het nog een beetje een eng idee om ze gewoon de hele dag (en nacht?) in de volière te houden, maar misschien gaat het daar uiteindelijk naartoe! 't Is even afwachten hoe vooral Juci daarmee om zou gaan, omdat ze gewend is voortdurend in m'n buurt te zijn.

Maar voorlopig zullen de twee uitgehuwelijkten eerst aan elkaar moeten wennen. Ik hoop dat dat een beetje zal vlotten! Juci kan aardig kattig doen tegen soortgenootjes en speelt graag hard to get..

valkchico

Hoi,

Ben toch wel een beetje benieuwd hoe het gaat????
Tja zie er wel als een droogmuts uit hahah maar heb wel een groot zwak voor kneusje gekregen hoor.
Ik ben nu aan het werk maar zal morgen weer eens komen kijken.
En wat een mega mooi leuk valkje heb je en dat hard to get hahah dat ken ik maar dan komt het voorjaar en gaan ze ineens overstag......

gr Esther

Ps van het weekend zal ik wat foto's bij elkaar zoeken van kleine kneus.

KiP

Haha ik heb nog helemaal geen tijd gehad om wat te posten! Had het veeeel te druk met kroelen!

Ik heb het stof van m'n photobucket-account geblazen, dus ik kan lekker foto's posten :D

Allereerst natuurlijk een recent fotootje van mijn kroeliewoelie:

Ze is zoooooooooooooooooooooooooooooooooooo lief!!!

Nog eentje dan:

;D

Vandaag heb ik bij Valkchico mijn lang verwachte mister X opgehaald (carco was er ook!) en ik ben heeeeelemaal in de wolken!!

Wat een heerlijk spul is het zeg.. Ik dacht dat er geen tweede Juci bestond.. Maar dit beestje is echt perfect voor haar! En ik vind hem zo mooooi!!

Het was niet bepaald liefde op het eerste gezicht en zelfs een warm welkom was er niet bij. Kneusje maakte schattige geluidjes (ik vind hem erg bescheiden voor een kereltje!) zodra hij de 'koningin' zag, maar werd zo hard afgesnauwd dat hij een heel beteuterd koppie trok en zweeg..

Waar Juci niet van terug heeft, is dat Kneusje niet van haar pikt dat ze zo kattig doet! Hij geeft een nog grotere bek terug en laat daarmee duidelijk zien wie de broek aan heeft, iets wat Juci's eerdere 'dates' niet zo sterk hadden :P Die kropen voor haar door het stof, maar waren dan ook wat ouder en misschien meer bezig met 'veroveren'.

Terwijl Juci in de tuin scharrelde, heb ik heerlijk gekroeld met Kneusje. Een beestje om op te vreten! Veel minder angstig ook dan Juci, die eigenlijk niets gewend is en blaast naar alles wat nieuw is. In de auto ging hij al gezellig op onderzoek uit, wat m'n broer en mij nogal verbaasde!

Op de vinger stappen gaat nog niet vanzelf; liever klautert hij snel weg. Maar eenmaal in de handen laat hij zich net zo makkelijk knuffelen als Juci! Knarsetanden en veertjes poetsen deed hij meteen al; hij komt echt heel ontspannen over en is totaal niet verlegen als er wat te knabbelen valt!

Juci en Kneus vonden elkaar uiteraard bij..... de trosgierst. Echt een prima ontmoetingsplek voor vrijgezelle vogels! Ik vond Kneus vanaf dat moment erg sloom; hij ondernam eigenlijk niets; liep heel traag en sukkelig. Maar hij had natuurlijk al een heftige ochtend achter de rug, dus ik zette hem in de volière (ook daarin viel me op hoe 'anders' Juci is; door haar kromme pootjes heeft ze weinig grip en mijdt ze lastige obstakels, terwijl Kneusje moeiteloos alle takjes beklimt) en ging zelf naar binnen. Even later hoorde ik hem keihard kletsen! De schat!

Ik heb goede hoop dat de twee dwarrels snel aan elkaar zullen wennen. Juci raakte van die eerdere mannen zichtbaar geïrriteerd, maar die waren dan ook behoorlijk opdringerig en dat is Kneus helemáál niet.

Beetje stom van me: ik heb Juci's kooi buiten naast de volière gezet, omdat ze nog op drie eitjes aan het broeden was. Maar de situatie was daardoor weer 'nieuw' en dus liet ze haar eitjes in de steek. Ik hoop niet dat ze meteen opnieuw begint met leggen..
In elk geval kunnen ze nu wel samen in de volière. 'k Heb besloten ze buiten te laten slapen, in elk geval zolang het weer zo zacht is. 't Is nu misschien even wennen, maar het lijkt me beter dan steeds te moeten switchen van onderkomen; overdag in de volière; 's nachts in de kooi..

Juci zal het wel heel spannend vinden; ze was dan ook continu aan het fluiten. Haar eerste nachtje buiten..
Zelf vind ik het ook een beetje eng eigenlijk  :-[

Ik heb een A4tje vol namen, speciaal geselecteerd voor m'n nieuweling, maar ik kom er gewoon niet uit! Voorlopig blijft hij dus even Kneusje heten, of mister X ;-)

Ik ben helemaal gelukkig met die twee kleintjes! Dankjewel Carco en Valkchico!!! :D (en ook Kirsten, die steeds heeft meegedacht en meegezocht en heel geduldig al mijn ongeduldige mailtjes beantwoordde ;D)

Ps. Dankzij Kneusje hebben we ontdekt dat er méér valkjes in de straat wonen, en vooral m'n vriendje moest dat bezuren :P

valkchico

Hoi,

met 1 woord geweldig!!!!!!! :-*.
Ik weet wel zeker dat ik geen beter huisje had kunnen wensen voor kneusje!!!!!!

gr Esther