Wat voor geslacht is mijn parkiet?

Gestart door Dominic, 10 juli 2008, 10:37:34

« vorige - volgende »

Dominic

Hallo Valkparkiet.com!
Ik wil een valkparkietje erbij nemen, voor wat gezelschap voor mijn Sjakie.

Hij zit nu soms uren alleen (wel op zijn hok hoor) maar toch is dit een beetje eenzaam.
Ook zit hij zich heel de dag te plukken schoon te maken (overal liggen huidschilfers/veren enz.)

Maar ik vroeg mij dus af wat voor geslacht Sjakie is. (want als het een mannetje is, koop ik natuurlijk geen vrouwtje).

Ik ben geen fokker dus ik weet niet hoe je dit kan zien.
Ik vermoed zelf dat het een popje is, want hij bijt niet door (als die een keer boos is), en als ik hem kroel op zijn kopje met mijn neus dan gaat die helemaal naar voren hangen (net als dat ze aan het paren zijn, klinkt raar weet ook niet of dit klopt).

Dit is een foto van mijn Sjakie:

Ik ben hier erg benieuwd naar.
Groetjes
Dominic

Coco en Chantal

10 juli 2008, 11:00:51 #1 Last Edit: 10 juli 2008, 11:02:39 by Coco en Chantal
Jou Sjakie is een knappe vent ;)

Leuk dat je een maatje voor Sjakie wilt kopen, is altijd gezelliger voor ze om samen te zijn.
Sjakie is een wildkleurtje en bij mannelijke wildkleurtjes word de kop fel geel en bij popjes blijft deze veel grauwer/grijzer van kleur.
Groetjes Chantal en de valkjes

Daniƫlle de Boer

Hoe oud is Sjakie? Waarschijnlijk is het een mannetje want hij heeft een geel kopje. Vrouwtjes hebben bij de mutatie Wildkleur (die jij dus hebt) een grijs kopje.

Mara

Hoi hoi

Jouw Sjakie is overduidelijk een ventje, wel een mooie ventje hoor.

Groetjes

mara

Dominic

Oke bedankt, dit wilde ik even weten.
Hij is ongeveer 2 jaar.

Bedankt voor jullie fijne reacties ;)

Rozenn

@ Danielle de Boer!
Mijn valkparkiet is precies Gizmo om te zien, is dat een man? Ik wil namelijk weten hoe je erachter kan komen bij die kleurslag!?
Groetjes Rozenn!
Rozenn..