27 april 2024, 23:48:10

valkjes xander en linda

Gestart door Xander, 3 november 2003, 21:31:05

« vorige - volgende »

Xander

3 november 2003, 21:31:05 Last Edit: 3 november 2003, 22:01:51 by Angelique
 Nou dat is me toch ook wat zo hadden we 2 valkjes genaamd speedy en pino.Nu hebben we er 8. We hebben meer valkjes gehad maar onze zoon heeft astma gehad dus moesten ze allemaal weg nu heeft hij er geen last meer van dus dachten we dat het tijd werd om opnieuw te beginnen. Het toeval trof ons dat er iemand was die een goed tehuis voor haar valkjes zocht gratis af te halen. Nou dat leek ons dus wel wat. Van het weekend zijn ze dus bij ons gekomen een papiertje met namen er bij zodat we kunnen oefenen wie, wie is. Ze heten rocky,juppy, speedy paco,nessie en baby. Het is op het moment wel moeilijk om ze uit elkaar te houden maar als ze er wat langer zijn zou dat wel vanzelf gaan. We hebben nu dus ook 2 speedy`s maar daar maak ik wel speedy 1 en speedy 2 van dan is dat ook weer opgelost. We hebben een grote papapegaaie kooi waar ze allemaal in zitten onze speedy niet want dat is een zwakkere vogel en dat zou samen niet goed gaan ze zouden hem kunnen afmaken en dat risico willen we niet nemen. Wel hebben we pino er bij in gedaan eerst was hij heel stil maar nu niet meer hij begint het nu leuk te vinden vooral nou hij een oogje op rocky heeft laten vallen en dat neem ik hem niet kwalijk want het is een zeer aantrekkelijk dametje. Zij is de moeder van juppy en die vind pino leuk maar pino`s voorkeur gaat naar de moeder dus maar even afwachten hoe het allemaal gaat aflopen. Nog 1 ding heerlijk om weer wat meer valkjes in huis te hebben we genieten er elke dag weer opnieuw van.

Xander

Daar ben ik weer ik wil even kwijt dat het met pino weer goed gaat sind hij bij de andere valkjes in zit was hij wat stilletjes maar sinds gisteravond fluit hij er weer aardig op los. Speedy is wel weer wat stiller maar zei is dan ook het slachtoffer van inteelt xander en ik wisten dat toen niet tot liqeu en peter er mee kwamen. Eigenlijk kun je er niks aan doen ik wist dat ze niet helemaal 100% was en heb haar toen op de beurs gekocht omdat ik er medeleiden mee had. En het resultaat nu is dat ze op en af slechte en goede dagen heeft. Met de andere valkjes gaat het goed, je moet echt hun vertrouwen winnen en dat is me al een beetje met rocky gebeurd ik mocht haar voor het eerst op haar kopje kriebelen. Leuk joh. Ik hoop dat ik in de toekomst ook zo het vertrouwen van de andere valkjes kan winnen. Ik weet wel dat ik daar veel geduld voor moet hebben maar als ik dan zie wat het resultaat kan zijn heb ik het er wel voor over.

          Groetjes Linda. ;) ;) ;)

Speedy

Hoi Linda,

Heel leuk hoor, wat hebben jullie geboft zeg.
En dat het zo goed gaat he, te gek....zijn ze nou ook tam? of valt het mee?

Groetjes,
   Trudie

Xander

Hoi trudie onze valkjes zijn volgens mij nog niet zo tam ik weet alleen van de vorige eigenaar dat als ze de kooi schoonmaakte rocky op haar schouder ging zitten. En als ze los vlogen dat er maar een paar zelf terug gingen en de rest moest gevangen worden. Xander en ik willen ze van de week los laten vliegen om te proberen hoe dat gaat we hadden er even mee gewacht omdat we ze nog maar vanaf zaterdag hebben en dachten dat ze maar eerst even moesten wennen. Je merkt nu wel als je bij de kooi in de buurt komt dat er een aantal nu ook voorin blijven zitten en niet schrikken en weg vladderen. Dus dat is al een vooruit gang. Misschien is het ook een kwestie van wennen en zijn ze tammer dan we denken.

    Groetjes Linda

Xander

Eindelijk was het zo ver naar wat enige voorbereidingen hebben we onze valkjes laten los vliegen vandaag. Het ging beter dan we verwacht hadden. Toen we de kooi open deden vlogen eerst pino,juppie en speedy2  er uit. Pino vloog direkt op de kooi van speedy1 en juppie en speedy2 gingendirekt op de stang van het gordijn zitten. Toen besloten we om speedy1 los te laten om even te kijken hoe het ging als ze met ze allen los waren en dat ging goed. Na wat enige twijfel kwam rocky ook uit de kooi en die ging bij speedy2 en juppie zitten. Paco,nessie en baby besloten om het wat voorzichtiger te doen en gingen op de kooi zitten en later besloten pino en speedy2 er bij te gaan zitten. Het leukste was toen we ze terug in de kooi moesten doen. Zo konden we er achter komen hoe tam ze eigenlijk zijn. En wat bleek de meesten lieten zich gewoon pakken en bleven op je hand zitten of arm en konden zo naar de kooi worden gebracht en zonder tegenstribbelingen gingen ze er in. Alleen met juppie en speedy2 werd het wat moeilijker die lieten zich niet zo gauw vangen. Naar een aantal mislukte pogingen is het ons toch gelukt, ook omdat ze op een gegeven moment uitgeput waren. Toen moeste speedy1 nog maar dat was een makkie. Jammer buiten de kooi gaat het goed maar we durven haar niet bij de anderen in te plaatsen. Maar we zijn wel blij dat ze samen toch los kunnen vliegen en dat is toch leuk voor haar, anders is ze maar zo alleen. We zijn wel blij want de valkjes zijn toch tammer dan we dachten en vooral rocky, die gaat op je schouder zitten en pikt dan aan je oorbel en als je begint te lopen blijft ze ook zitten. Wel leuk hoor. Ik ben blij dat het allemaal zo goed verlopen is.

           Groetjet Linda.


Paul

Hoi Linda,

Wat goed dat het zo lekker gaat met de valkjes eruit laten :-)
Dus het is zeker voor herhaling vatbaar als je ze er zo makkelijk inkrijgt.
Hier ben ik soms ook wel een uur bezig om alles weer in de kooien te krijgen want sommige willen dan echt niet terug :-9
In elk geval wel heel erg leuk dat de meeste toch zo tam zijn dat je ze zo kunt pakken :-)

Groetjes, Paul

Xander

 ;) Hoi hier zijn we weer!!!!!
Het is al weer enige tijd geleden dat wij wat in ons dagboek hebben geplaatst over onze valkjes.  :-[
Onze valkjes beginnen zich steedts meer thuis te voelen bij ons,ze fluiten meer en ze blijven vrij rustig als wij bij de kooi komen.
Volgens ons is er ook zowiezo 1 in de rui,want hij is vrij rustig en slaapt veel en als wij bij de kooi staan dan blijft hij gewoon doorslapen(meestal dan).
Eerst wisten wij niet wat dat kon zijn,maar nou hebben wij gezien dat hij wat ruipennen heeft rondom zijn hals dus dat maakte het voor ons een stuk duidelijker wat er aan de hand is.
Pino heeft het ook erg veel naar zijn zin bij al de andere valkjes in 1 kooi en hij zit nog steedts achter Rocky aan maar zij moet er nog steedts niets van weten. :'(
Hij is een echte volhouder 8)
Ik heb ook nog een nieuwtje!
Wij (Linda) zijn zwanger en wij hopen dat als alles goed gaat ons 2e kindje net zo veel van dieren houd net als ons en ons zoontje.


                                Groetjes,ons! ;)

Speedy

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap, leuk hoor.
Geniet maar van elkaar.

Groetjes,
   Trudie

bengel

                  hoi linda en xander

Wat leuk een dagboek van je valkjes en wat heb je er in een keer veel erbij gekregen, maar ze zijn wel heel erg leuk en gezellig al die fluitende valkjes. Ik heb zelf ook een valkparkiet en die is heel tam. En wij willen er ook nog meer hebben echt wel leuke beesten vind ik. Verder vind ik het heeeeeeeeel leuk dat je weer zwanger bent echt waar word ik lekker weer tante echt wel leuk. :D

groetjes je grote zus anita en je lieve zwager berry

Xander

Hoi daar zijn we weer en met onze valkjes gaat het goed. We hadden er wel even de schrik er in zitten ons zoontje was bij de kinderarst geweest en hij zat weer een beetje vol, nou wij dachten dat gaat verkeerd he dan kunnen we de valkjes weg doen. :'( Maar gelukkig hoeft dat niet het blijkt aan het weer  te liggen de, r zit in de maand dus is onze zoon is iets gevoeliger voor de benauwdheid dan normaal. Gelukkig maar want onze valkjes zijn net onze kinderen en ze zijn al weer een paar weken bij ons maar het lijkt alsof we ze altijd al hebben gehad. :)  Maarja mocht het niet over gaan en het ligt wel aan de valkjes dan zit er helaas niks anders op. Ik hoop dat die dag nooit zal komen. Ik word al verdrietig bij de gedachte. :'(  Maar we blijven positief en zien wel hoe alles gaat lopen. ;)  

           Groetjes Xander en Linda   :)


Tara

Ahhh zo ver zal het hopelijk wel niet komen :). Alles zal goed gaan, alleen daar mag je aan denken :).

Wat fijn dat je zwanger bent Linda, veel succes bij de bevalling!!

Je hebt wel erg mooie valkjes moet ik zeggen, heb er maar veel plezier aan :).

Het kan niet anders dat jullie volgend kindje ook zo'n dierenliefhebber wordt, als hij niets anders kent in zijn leventje dan die diertjes, wordt hij een supergrote liefhebber, wees maar gerust ;).

Groetjes, Tara

Xander

Hoi Tara ja je hebt gelijk dit kindje zal ook wel een dierenliefhebber worden, maar dat kan ook niet anders want behalve dat we onze valkjes hebben, hebben we ook vissen en een hondje zoé genaamd. En het plezier met de valkjes dat lukt wel, elke dag doen ze weer wat nieuws en dat is wel leuk. En ik beloof dat ik er alleen aan zou denken dat het allemaal goed afloopt. BEDANKT.  ;)

       Groetjes Linda. :)

Lique

Hoi Linda,

Ja, zeker weten, en net als Johan, die vindt dieren ook zo leuk, en dieren hem.
Dus bij jullie 2e kindje zal het ook zeker weten goedkomen.
En ik gok erop, dat het een meisje is hahahahahah..... :) :)

groetjes lique

ps we komen gauw weer ff naar jullie toe...

Xander

Hoi Lique ja dat zal wel leuk zijn. Mij maakt het niet zo uit maar xander wil graag een meisje, maarja dat heb je niet voor het zeggen he dus we wachten maar af. Trouwens met onze valkjes gaat het hartstikke goed ze zijn al aardig gewend aan ons. Ze beginnen nu allemaal wat meer te fluiten en krijsen en zijn dus niet meer zo stil als in het begin. GOED HE :P. En ik begin ook al een beetje te zien wie, wie is.

   Groetjes Linda

Tara

Hoi Linda,

jongen of meisje, maakt toch niets uit, het zal helemaal geen teleurstelling zijn, als het een jongen is :). Hopen dat alles goed blijft gaan he ;).

Groetjes, Tara