28 april 2024, 09:07:46

valkjes xander en linda

Gestart door Xander, 3 november 2003, 21:31:05

« vorige - volgende »

Lique

Hoi Xander en Linda,

Heb hier nog een erg  leuke foto van speedy:


groetjes lique

Xander

 ;) Hoi hier zijn we weer!
Ten eerste willen we Lique bedanken voor het plaatsen van de foto van Speedy ;D
Wij zitten nog een beetje in tweestrijd over Speedy,het ene moment is zij opgewekt en vrolijk en het andere moment is zij heel rustig en zit zij wat benauwd te ademen. :'(
Wij wisten al vanaf het begin dat zij niet zo was als dat ze moest zijn.
Ze was en is wat kleiner dan een "normale" valkparkiet ze is kaal op haar kopje en haar gezondheid gaat op en af. :-/
Nou zijn peter en angelique ook al eens bij haar aan het kijken geweest en hebben zij ons ook al verteld wat zij er van vinden en zelf weten wij ook wel dat het misschien wel beter voor haar zou zijn om haar een spuitje te geven maar die keuze is best moeilijk zoals jullie wel zullen weten.
Het moeilijkste is eigenlijk nog wel dat zij ook haar goede momenten heeft en dan beginnen wij dus te twijfelen of wij er wel goed aan doen om haar een spuitje te geven.
Wij zullen het nog even aan kijken hoe het gaat en als er niets anders op zit dan moeten wij er toch aan geloven   :'(
Wij zullen jullie op de hoogte houden van de stand van zaken over de toestand van Speedy,in ons dagboek.
Groetjes,Xander. :-/


Speedy

Ik wil jullie dan ook heel veel sterkte toewensen bij jullie keuze.


Groetjes,
    Trudie

Lique

Hoi Xander,

Ja, het is heel moeilijk, vooral omdat het steeds op en af gaat met Speedy.
De ene dag is ze ernstig ziek, en het andere moment lijkt ze weer wat opgeknapt te zijn, en weer levendiger.
Alleen realistisch gezien, heeft ze pijn, en die pijn zal niet overgaan.
De beslissing wordt ook steeds moeilijker.
Alleen deze ligt bij jullie in handen. Dat klinkt erg hard, maar is wel zo. Jullie zijn de baasjes, en jullie bepalen wat goed voor haar is en niet. En wat er met haar gaat gebeuren, hoe en wanneer.

Ik wens jullie ook sterkte in de beslissingen....

liefs Lique ;)

Xander

Hoi ben ik weer! :)
Bedankt voor jullie snelle reakties.
Wij weten dat de keuze steeds moeilijker word (als dat nog kan?!) en wij hopen dat wij uiteindelijk toch de juiste keuze kunnen maken voor Speedy.
En zoals ik had vermeld zullen wij jullie op de hoogte houden van onze beslissing.
Groetjes,Xander.

Xander

Hoi hier ben ik weer (linda) alleen nu met een trieste mededeling we (lique en ik) zijn vanmorgen met speedy naar de DA geweest en dat was niet best. Speedy was sterk vermagerd en had de neus dicht zitten en er werd gezegt dat ze ontzettend zwak was. Ook al zouden we vanalles proberen ze zou het niet redden dus heb ik besloten om haar te laten gaan. Toen ze het spuitje kreeg was het ook zo gebeurd, maar dat wist ik lique had me al voorbereid. Toen lique haar daarna nog even nakeek bleek ook dat speedy zich van onderen niet meer schoonmaakte en ze had daar ook een wondje. :'( Ik was helemaal van slag maar lique en de DA zeiden je hebt haar toen uit medeleiden gekocht maar ze heeft toch 3 jaar lang een goed tehuis gehad. En dat klopt ik weet dat we altijd goed voor haar zijn geweest, iemand anders had misschien toen die tijd er al een eind aan gemaakt. Het is wel raar al die tijd had ze haar eigen kooi met een eigen plekje op tafel en nu is het leeg en dat doet zeer ik mis haar ontzettend erg.  ??? De andere valkjes zijn stil ze zijn een beetje van slag maar lique zei al dat duurt even en dan zijn ze het weer gewend. Ik hoop het, ik denk alleen dat xander en ik daar niet zo snel aan zullen wennen, speedy is de gene die we toen die tijd gehouden hebben, we wisten als we haar weg zouden doen dat ze snel afgemaakt zou worden en dat wouden we niet ze was voor ons veel te speciaal. En nu is ze er niet meer en dat doet zeer maar dat moet in de loop der tijd slijten ik weet alleen dat we zo`n valkje als speedy niet weer krijgen en ik ben blij dat we toch de afgelopen 3 jaar van haar hebben mogen genieten.

         Snik, Snik  :'( Linda

Lique

Hoi Linda,

Ja, het was heel erg om mee te maken voor jou, maar het was ook zo gebeurd met Speedy.
Ze was al zo zwak, dat ze eigenlijk al vlak na de injectie overleed.
Ze heeft een goed leven gehad, en ik weet zeker, dat ze jullie heel dankbaar zal zijn, dat jullie haar uit haar lijden hebben verlost.
Jullie hebben haar 3 jaar bij jullie gehad, Speedy was al 6 jaar oud. 3 jaar heeft ze het fijn gehad. En daar gaat het om.

Sterkte  :-* :-* Groetjes Lique

Speedy

Hoi Linda,

Jammer dat het zo moest eindingen...maar voor Speedy wel de juiste keus zo.
Heel veel sterke met dit verlies.


Groetjes,
     Trudie

Xander

 :'( Ik wil jullie bedanken voor jullie medeleven.
Het valt niet mee voor ons dat Speedy er niet meer is,er is nu een lege plek in ons bestaan.
Vanmiddag toen ik (Xander) thuis kwam van mijn werk merkte ik gelijk dat er een sobere sfeer hing in huis zowel bij Linda als bij de andere valkparkieten.
Ze zitten heel erg stil in hun kooi volgens mij merken hun ook dat Speedy er niet meer is en dat ze nou in een soort rouwperiode zijn :'(
Voor ons zelf weten we dat wij de juiste keuze hebben gemaakt voor Speedy en dat helpt ons er weer een beetje bovenop.
Want eigenlijk heeft ze al te lang geleden en dat had eigenlijk al niet mogen gebeuren maar om afstand te doen van een "familie lid"dat is echt verschrikkelijk moeilijk.
Het is net of wij het niet eerder wilden zien en dat maakt de keuze die je dan later moet maken er echt niet makkelijker op,eigenlijk wil ik daarmee zeggen dat als iemand van jullie ook voor de zelfde keuze komt te staan dat je deze dan het beste zo snel mogelijk moet nemen al is het alleen maar voor het dier zelf want daar willen we toch alleen maar het beste voor?!

              Groetjes,Xander
      Ps.Speedy je hebt nu eindelijk je rust gevonden,rust zacht.
       En wij zullen jou nooit vergeten. :'(

DeesDoos

ik wil jullie heel veel sterkte wensen met het verlies van speedy

liefs deesje :-*

Paul

Hoi Linda en Xander,

Heel veel sterkte en jullie hebben de juiste keuze gemaakt.
Ze was toch dood gegaan en had dan heel erg gelden waarschijnlijk :-(
In elk geval heeft ie het wel heel fijn gehad bij jullie.
Een beter gezin had ie niet kunnen hebben.

Groetjes, Paul

Xander

Hoi daar ben ik weer(linda)en het gaat al een stuk beter dan de vorige week. We missen speedy heeel erg. Maar onder tussen hebben we het verdriet toch een plekje kunnen geven. En we hebben nog 7 van die schatjes dus maakt het allemaal wel wat makkelijker.En vooral nu ze doen allemaal nieuwe dingen bijv. ik zat van de week kerstkaarten te schrijven hoor ik in eens geblaf ik zat te kijken naar mijn hond maar die sliep daarna hoorde ik het weer, en bleek het 1 van de valkjes te wezen alleen weet ik nog niet welke. En 1 van de valkjes kan de telefoon na doen, nou weet ik natuurlijk niet of ze dat al konden en dat ze er nu mee beginnen omdat ze zich nu lekker thuis voelen of dat het iets nieuws is, maar dat maakt niet uit ik vind het wel grappig. En gisteren was ik de valkjes eten aan het geven en toen ontsnapte rockey, ik dacht die vang ik zo 1,2,3 niet, maar dat viel mee ze vloog de kamer in en ging onder de kerstboom zitten en ik kon haar zo pakken. Alleen toen ik naar de kooi wou lopen werd ze boos wat blijkt, nou mevrouw vond de kerstboom wel erg interesant. En dat vond ik ook wel grappig.  zo zien jullie maar wij maken zowat elke dag wel wat mee met onze valkjes en dat is voor ons ook wel weer een troost.

    Groetjes Linda, ;)

Marianne

Hoi Linda en Xander,

Alsnog veel sterkte met het verlies van Speedy.
Succes met het verwerken ervan.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Geniet er maar lekker van.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Xander

Hoi daar ben ik weer. De valkjes hebben oud en nieuw gelukkig goed doorstaan. We waren die avond niet thuis dus we waren best wel bang hoe het allemaal zou gaan. We hebben ze die avond in iedergeval midden in de huiskamer geplaatst zodat ze niet zo dich bij de ramen stonden en we hebben de radio aangezet. Toen we thuis kwamen was alles gelukkig goed. Ik was vooral een beetje angstig, vroeger toen ik nog thuis woonde vierde we oud en nieuw bij mijn tante en daar sliepen we ook toen we de volgende dag thuis kwamen waren onze parkietjes dood ze konden het niet aan. Dus ik was zo bang dat wanneer we thuis kwamen dat er wat met de valkjes was. Maar gelukkig is het allemaal goed gegaan. Ze waren wel blij dat we weer thuis waren want erg prettig vonden ze het volgensmij niet.

Ik wil meteen even iedereen de beste wensen, wensen voor het nieuwe jaar.

Groetjes Linda.

Xander

Hallo daar ben ik weer! ;D(Xander)

Het is al weer enige tijd geleden dat wij in onze dagboek hebben geschreven,maar het is nu wel weer tijd.

Want sinds vandaag hebben wij de ouders van Juppy apart gezet omdat ze de laatste tijd weer veel met elkaar aan het 'flikflooien' zijn.
En dus dachten wij van laten wij ze maar apart zetten en kijken hoe het gaat.

Op het moment wil het mannetje meer als het popje ;),maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn dat ze nu alleen in een kooi zitten.

Het enige dat wij nou kunnen doen is afwachten en hopen dat alles goed gaat en als dat zo is zal het onze eerste nestje worden dus wie weet :)

Wij zullen jullie op de hoogte houden van de gang van zaken.

Groetjes,ons!!!!