6 mei 2025, 01:16:21

welke jongen zou ik hebben?

Gestart door kuiserke, 1 juli 2008, 19:40:26

« vorige - volgende »

kuiserke

Ik dacht eerst al dat de lutino pop vreemd gegaan was toe ik dat hier allemaal las. Ik zal er de foto's bijzetten kunnen jullie zien wat het gaat zijn. Ik zou dolgraag nog twee poppen hebben. De moeder pop is een lutino en de vader een bonte...
Het is de eerste maal dat ik jongen heb en van mutaies of splits ken ik dus nog niks ...kunnen jullie me helpen?
Dat is de vader

Hier is de moeder

Dat zijn de jongen, ik heb er twee met rode ogen dus dat zullen lutino's zijn maar welk geslacht? En dat jong dat zo donker is?
De andere weet ik niet hier komen ze

•=Bonnie=•

1 juli 2008, 22:32:32 #1 Last Edit: 1 juli 2008, 22:40:28 by -•=Bonnie=•-
Wat een leuk nestje :)

Nou de vader is dus split lutino en de moeder is split bont. Die met de rode ogen zijn inderdaad  lutino's maar dit kunnen zowel mannen als poppen zijn.

Die andere twee lijken bont en waarschijnlijk gepareld, kan ik op deze foto's niet helemaal goed zien omdat ze geplukt zijn, misschien een foto van die twee van opzij maken? Als ze parels hebben zijn het popjes tenzij de moeder ook parels heeft maar dat zie ik niet op de foto. Pa is dan split gepareld of zelf gepareld (geweest)

En dan is er nog een wildkleur van welke je het geslacht ook niet kunt zien.

•=Bonnie=•

Verenpakje

1 juli 2008, 22:35:59 #3 Last Edit: 1 juli 2008, 22:37:47 by Verenpakje
Hoi Kuiserke.

Het lijkt er op dat je man ook gepareld is en dit de jongen zijn;
Lutino, bont opaline en wildkleur.

Dat zou dan betekenen dat je man split Lutino is en je popje split Bont (of zelfs Bont Lutino)

En dan ga je ook zoiets als berekening krijgen:

Vader: Bont Opaline split voor {X1:Lutino}

Moeder: Lutino split voor Bont

Nageslacht man:
25% Bont Lutino split voor {X1:Opaline}
25% Bont split voor {X1:Opaline} {X2:Lutino}
25% Lutino split voor Bont {X1:Opaline}
25% Wildkleur split voor Bont {X1:Opaline} {X2:Lutino}

Nageslacht pop:
25% Bont Opaline Lutino
25% Bont Opaline
25% Opaline Lutino split voor Bont
25% Opaline split voor Bont

Groeten, Rene

(Hmmm, en Bonnie was me net voor........ :P)

Klik op de banner voor onze vernieuwde homepage

Nu met filmpjes

kuiserke

Hallo,
Ik begrijp het nog niet helemaal goed....de moeder is dus lutino(rode ogen) en de vader is de bonte(zonder vlekjes).
Dan zou de moeder een split lutino zijn en de vader een split bont of heb ik het verkeerd.. Welke jongen zijn het dan ...sorry voor de herhaling
De jongen zijn niet geplukt hoor (alé dat denk ik toch niet ze moeten nog veertjes krijgen)hoop ik toch...
knufs Anita

•=Bonnie=•

De vader is bont split lutino en split opaline (gepareld) of hij IS gepareld (maar dat zie je niet meer)

De moeder is een lutino split bont.

Je hebt twee lutino jongen, ik kan niet zien of die ook parels hebben.
Je hebt 1 wildkleur jong, die donkere.
Je hebt twee bonte jongen, die met die gele kuifjes, en het lijkt er op dat die ook parels hebben.

ALS de man gepareld is zijn de vogels met parels poppen en de vogels zonder parels mannen.
Als hij split gepareld is zijn de geparelde jongen nog steeds popjes maar kun je aan de niet geparelde jongen niet zien of het mannen of poppen zijn.

Enne... de jongen zijn wel degelijk geplukt helaas, het wildkleurtje ( de donkere)  vrijwel niet en de oudste lutino ook weinig maar de andere drie wel.

kuiserke

Bedankt voor je antwoord  :) ik ben maar een leek hé. Hoe komt het dat die jongen geplukt zijn kan ik daar zelf iets aan doen?

•=Bonnie=•

Graag gedaan, en het is helemaal niet erg een leek te zijn, zo zijn we allemaal begonnen en bovendien weet ik ook niet alles :)

Hoe dat plukken komt...  sja als je dat zou weten, 1 of beide ouders doen het bij de jongen. Ik heb ook een koppel waarvan ik de pop al zeker 4 jaar heb, zij heeft nog nooit geplukt en is daar nu mee begonnen. Er is helaas ook niets aan te doen, ik heb ook twee van de panklare kippies liggen waarvan er 1 nog een bleekmasker is ook.

Maar de veren komen er wel weer aan na het uitvliegen en het is nu warm dus krijgen ze het niet koud.

kuiserke

Heel erg bedankt nu voel ik me meer op mijn gemak. Laat ze maar mooi groter worden en inderdaad ik zie er eentje met pareltjes aan de zijkant.
ik hou jullie op de hoogte via mijn dagboek
knufs Anita-kuiserke :)