14 mei 2025, 22:10:53

champingnons

Gestart door loesje, 12 juni 2008, 18:33:50

« vorige - volgende »

loesje

whow..onze Tazzy begint hier champingnons naar binnen te smikkelen..
Is dat gepermitteerd???
Hij vindt het wel lekker .....
loesje

Bittersweet

Hoi Loesje,

Ik heb werkelijk geen idee of het kwaad kan voor valkjes, maar ik weet dat het voor mensen niet echt gezond is om rauwe champignons te eten.

We gaan er niet dood aan hoor, het schijnt alleen slecht te kunnen verteren, en er word onderzoek gedaan omdat word gedacht dat het waarschijnlijk carcinogeen (kankerverwekkend) is.

Of valkjes er tegen kunnen weet ik dus niet, maar ik zou het hem voor de zekerheid niet meer laten eten tot iemand anders van het forum gezegd heeft of het kwaad kan of niet :)

Groetjes,
Maaren

Gerda

Ik zou het niet doen. Er zitten stoffen in rauwe champignons die (bewezen) voor de mens schadelijk zijn. Dus ik zou het niet wagen.
Er zijn zat andere keuzes. Kijk maar hier voor lekkernijen
Alleen zou ik absoluut geen pinda's geven, omdat er vaak schimmels op zitten. Die zijn bewezen slecht voor je valkje.

Groetjes, Gerda

loesje

Oke..geen champignons meer voor deze jongeman!! :D Wat voeding betreft krijgt hij alles wat jullie aangeven..maar vermits hij altijd graag mee in de keuken helpt(!) en zomaar ineens gretig aan champignons begon....??paprikas lust ie ook maar is meestal maar een klein hapje...ik denk altijd maar dat goenten gezond zijn...Niet dus...
Dank voor jullie advies....loesje

Gerda

Het belangrijkste is om hem GEEN avocado te geven. Want dat is super-giftig.

Gerda