Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

danielle

Een beetje te laat, maar nog gefeliciteerd met je verjaardag!
Fijn dat de beestjes al niet meer te zien zijn  :)

Groetjes Danielle

Rob S

:o ben ik helemaal vergeten om je te feliciteren, dus bij deze nog maar ;D! Fijn dat in elk geval de beestjes bij Sari zo goed als verdwenen zijn, nu wordt ze hopelijk weer goed tam straks ;)

*Manon*

Hoi hoi allemaal,

Nogmaals bedankt voor de felicitaties  ;D

Gistermiddag ben ik naar de kaakchirurg geweest, al vier en een half jaar heb ik last van mijn verstandskies rechts onder die er door wil komen...
Maar omdat ie scheef groeit, gaat dat niet lukken.
Om de paar maanden had ik dan een aanval en kon een week bijna niet eten, zere kiezen, want op een gegeven moment weet je niet meer welke kies nu zeer doet. Het laatste jaar waren de aanvallen echt heftig, kreeg er een zere keel bij, zere wangen en hoofdpijn en kon bijna niet meer eten omdat mijn mond ineens ook niet meer zover open wou... kortom... tijd om er wat aan te doen!

Afspraak gemaakt voor in mei, maar toen kwam ik er een week ervoor achter dat ik zwanger was, afspraak afgezegd!

Na weer een heel erg zeer mondje gehad te hebben, toch maar weer de telefoon gepakt en een afspraak gemaakt bij de kaakchirurg en dat was dus gisteren.

Het viel me heel erg mee!
Al met al ben ik hooguit tien minuten binnen geweest en binnen een paar minuten hadden ze de kies er al uit.. hechtinkje erin en klaar was ik weer.

Gelukkig heb ik er niet veel last van, zit nu al zonder medicatie en ik heb weinig last.
Dat iets waar je zo tegenaan kunt zien, achteraf een fluitje van een cent is ..... maar ik ben blij dat ie eruit is  ;D
Zo dit was even een heel verhaal off-topic, nu weer on-topic  ;)

Met de valkjes gaat het goed!!
De heren fluiten uit volle borst naar hun vriendinnetje die in de keuken staat, Tibeau Tinco fluit het hardst van alle twee  :-\ :-\ :-\ Dat is dus effe niet de bedoeling, maar goed :)

Sari blijft aardig goed bij me zitten, maar ik merk dat ze erg schrikachtig is, als je een arm of been beweegt, dan schrikt ze al, maar goed, met wat geduld en haar steeds bij ons nemen zal het wel goed komen.
De beestjes zijn in optocht vertrokken lijkt het wel. Ik zie niks meer  ;D ;D ;D
Toch achteraf een goed besluit genomen om over te gaan op die druppels ipv te blijven sprayen  ;)

Groetjes Manon

Valerie

Hoi Manon,

Heb jij zo lang met die kies blijven lopen? Bah! Ik heb ook zo'n kies gehad, die groeide door m'n wang heen. Toen ik dat in de spiegel zag, was het gelijk gebeurd. Tandarts, doorverwezen naar kaakchirurg en met een minuutje was die eruit.
Maar ik heb wel behoorlijke napijn gehad. Een week lang. Doordat ik van de chirurg pas na enkele uren een pijnstiller mocht pakken (mocht de eerste uren niks drinken of zo). Om dan nog wat te pakken, als die verdoving uitgewerkt is... ja dan helpt het niet meer.
Gelukkig heb jij er al geen last meer van. Mooi! :) Had je dus al veel eerder moeten laten doen. ;)

Ik hoop dat de beestje bij Sari wegblijven. Lijkt me een enorm nare ervaring zo die vieze beestjes.  :-X

Dierenfreackske

Hoi Manon , gelukkig is die vervelende kies er uit he !
Gelukkig heb je er niet al te veel last van he !
Alles goed met de valkjes daar ook ? Grtjs Ann ;D

Anke

Hoi Manon,
Fijn dat je nu eindelijk van die nare kies verlost bent.

Ook fijn dat het met het valkjes goed gaat en dat de kleine beestjes nu echt weg zijn :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Fijn dat je bezoekje aan de kaakchirurg mee is gevallen.  :)

Brrrrh, is ook niet mijn ding hoor.  :-\

En de beestjes .... geweldig dat je er helemaal af bent.  :D

Even een vraagje over de medicatie die je gehaald hebt (weet de naam even niet meer), is dit ook preventief te gebruiken bij bijv. het in huis halen van een nieuw valkje??

Ik krijg steeds de kriebels bij het idee dat dit mij ook zou kunnen overkomen .... moet er niet aan denken dat hier dan 20 valkjes met beestjes zitten.  :-[

Mocht dit te voorkomen zijn door preventief te druppelen is het zeker de moeite waard om het in huis te halen.  ;)

Fijne zondag.

PS. hoe is het met jullie Kees??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Martha

Heeey hoi, jij ook nog gefeliciteerd met je verjaardag hé?
Ook op één september??? Toevallig!!!

Gelukkig ben je nu van je verstandskies verlost
Kan errug vervelend zijn!

Nog een fijne zondag, groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008

Kimm

hoi manon,

gelukkig is het jou meegevallen met de verstandskies. ik ben vrijdag bij de kaakchirurg geweest voor een apexresectie. nou nu ben ik dus net een hamster he! maar volgende week zaterdag ben ik dan wel mooi van mijn kiespijn af.

hoe gaat het verder met sari? is het een schatje? ik hoop dat je gauw van die beestjes af bent hoor ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mara

Hoi Manon

Veels te laat maar niet te min van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Gelukkig dat je weinig last hebt gehad van die verstandskies die ze weggehaald hebben.

Groetjes

Mara

*Manon*

Hoi hoi,
Hier even weer een updeetertje...  ;D

Met de valkjes gaat het goed.
De beestjes zijn weg!
Dat heeft mij doen besluiten om Sascha bij Sari in de kooi te zetten, maar..... dat was geen succes  :(
Sascha is zo'n ontzettende klier  >:( >:(
Ik had ze samen in de kleinere kooi gezet in de keuken, zodat ik ze ook nog even in de gaten kon houden.
Sari wou contact maken en bij Sascha zitten, maar Sascha pikt  :o :o Echt niet normaal meer.
Gisteravond wou ik ze samen uit de kooi halen, meestal is Sascha toch de 'volger'. Als Tibeau komt, komt Sascha ook, maar nu is Sari er, en die stapt ook nog niet als eerste op dus Sascha ook niet.
Sascha heeft mij dus gisteren tot bloedens toe in de vinger gebeten.

Toen we in bed lagen gisteren 2 x over een giga gefladder in de kooi en waarschijnlijk heeft Sascha Sari goed gebeten of gepikt, want die heeft nu een heel klein donker vlekje op haar rug, ik denk bloed, maar ziet er niet verontrustend uit.
Vanmorgen toen ik ze voer gaf, durfde Sari niet bij het voer te komen, terwijl er toch twee voerbakjes hangen verspreid over de kooi.
Toen ze eindelijk al haar moed verzameld had, pikte Sascha haar weer weg en Sari zat dus de hele morgen onder in de kooi de zaadjes te zoeken die gevallen waren  :-\

Misschien dat ze te dicht op elkaars lip zaten...  :-\

Sascha zit nu weer bij Tibeau Tinco in de kooi, die bijt toch iets meer van zich af nu!
A.s. zaterdag gaat Hans dan eindelijk een plank in het midden van de voliere maken en hebben ze allebei een kant, wie de boven en onderkant krijgt, moeten we nog even uitvechten  :P :P
Ik hoop dat het dan toch allemaal goed komt en anders weet ik het ook niet meer.
Waarom Sascha zo doet, is me echt een vraag, soms lijkt het net of hij mij zelfs wil aanvallen >:(
Misschien moet ik hem maar eens even een tijdje alleen laten zitten, dat ie dan effe op zijn plaats wordt gezet!!

Sari zit nu rustig op de kooi lekker aan het fluiten en keuvelen.
Tis zo'n heerlijk vogeltje, maar door het gedrag van Sascha is ze toch weer wat schrikachtiger geworden... dat had ze al, maar de vorderingen gingen de laatste dagen toch echt goed dat dat al weer minder werd.
Gewoon rust en tijd gunnen, dan komt het vast wel goed!!

Met mijzelf gaat het ook goed, al zit ik nog wel elke dag aan de pijnstillers.
De ene keer gaat het beter dan de andere dag. Ook spoel ik regelmatig met cordosyl tegen ontstekingen....
Voor ik een oud wijf ben... is dat vast ook over  :D :D :D

Groetjes Manon

Kimm

hoi manon,

vervelend zeg dat sasha zo rot doet. dat is echt niet leuk. het lijkt happy wel. ik hoop voor jou dat het gauw bijdraaid!
ik ben blij voor je dat alle beestjes weg zijn :D

gezellig, ik ben ook aan het spoelen met cordosyl. ik hoop dat je gauw geen pijnstillers meer nodig bent hoor.

liefs kim

Caroline

Balen balen balen .... het is wat met al die mannelijke hormonen .... hoe oud is Sascha nou precies??

Persoonlijk denk ik dat ie lekker an het puberen is en dan zo'n lief klein onderdanig meisje .... je die delft het onderspit.  :-\

Misschien nog even wachten tot Sari qua hormonen wat verder is .... je hebt best kans dat ze zijn taal nog niet spreekt, .... ik zie dat hier ook, zal even mijn voorbeeld opschrijven.  ;)

Ik had, zoals bekend, 2 volwassen mannetjes wachtend op een popje, Unique en Kouros. Beide al meer dan een jaar oud dus geen pubers met last van hun hormonen.

Bij Unique zit nu Queenie, als popje van 8 weken bij Unique in de kooi geplaatst. Queenie snapt helemaal niks van het stoere mannen gedrag en gaat maar kroelen met Unique.

Kouros heeft sinds kort Lou Lou in de kooi gekregen, zij was toen 6 weken .... ook zij snapt helemaal niks van het versieren, is nog een echt baby, als Kouros haar maar aankijkt gaat ze bedelen, wat Kouros niet begrijpt.

Het verschil tussen deze mannen en Sascha is mogelijk doordat ze al wat ouder zijn, ze mogelijk hun hormonen al meer onder controle hebben .... zodra de beide dames straks een maand of 5-6 zijn gaat waarschijnlijk het kwartje vallen en meteen die kont omhoog.  ;)

Daarom denk ik dat het verstandig is om Sari nog even iets volwassener te laten worden, nu Sascha nog zo agressief is tegen haar .... als zij eenmaal haar kont de lucht ingooit heb je meer kans dat het goed komt.

Maar .... dit denk ik hoor. Misschien zit ik er wel helemaal naast.  :P

Succes!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Hoi Kim,

Inderdaad lijkt het hier een beetje op jouw situatie met Happy. Hoe is het nu bij jou, wordt het wat rustiger of nog niet?

Hoi Caroline,

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg!
Ik denk dat je gelijk hebt.
Sascha had al heel vroeg last van zijn hormoontjes.
Sascha en Tibeau Tinco zijn even oud, allebei van December 2007.
Tibeau heeft er geen last van, Sascha des te meer.
Maar goed, het komt vast wel goed, Sari blijft nog even lekker alleen in haar kooitje bij mij in de keuken.

Ik herken het ook wel een beetje van Lizzy, alhoewel ik denk dat vrouwtjes er minder last van hebben dan de mannen.
Lizzy wou ook een tijdje niks van mij weten en pikte me ook enzo, een paar maanden later kende ik haar niet weer, ze was zo kroelerig en wou bij mij zitten.... dit zal ook vast goed komen..
Ben wel wat geruster met dit antwoord van je, zat er toch best mee.

Groetjes Manon

Kimm

hoi manon,

bij mij gaat het nog steeds hetzelfde. happy zit nu weer voor straf in de kooi. en zo gaat het maar door.
mijn moeder zei al, kan je hem niet een paar dagen naar een voliere doen, kijken hoe dat gaat, maar ik kan dat niet over mijn hart verkrijgen. ik blijf gewoon hopen dat happy weer de oude wordt :-\ ;)

liefs kim