Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

*Manon*

Hai hai..

Bedankt voor alle lieve woorden!

Inderdaad kan Djune haar nekje gebroken hebben... dat denk ik eigenlijk wel bijna zeker te weten... maar hoe en waarom...?
Hoe komt ze daar terecht en wat is er gebeurd?

Het is mij nu te link om dit zo maar voorbij te laten gaan... drie jongen dood en nu Djune een week na Ola... het is mij teveel dode valkjes in een te korte tijd.

Na Ola had ik mij ook voorgenomen om het eerst volgende valkje wat overlijdt, te gaan opsturen voor sectie... nu heb ik hier enorm veel moeite mee... maar ik moet dat even aan de kant zetten, want ik wil nu hoe dan ook weten of er iets is wat niet goed is, of dat het gewoon pure pech is...

Gelukkig woog Luka vanavond evenveel dan gisteren... hij bleef maar niet op gewicht... ook hier heb ik me vandaag enorm druk over gemaakt, omdat al zijn broertjes en zusjes al zelfstandig zijn... hij is nu vanaf vorige week dinsdag 6 gram afgevallen... hij weegt nu 70 gram en dat woog ie gisteren ook gelukkig...

Misschien is dit wel het gewicht wat bij hem past en eet hij gewoonweg niet zoveel om bij te eten tot 75-80 gram... we zullen het zien, maar dit lucht mij al enigszins op.
Met zijn nieuwe eigenaren... die met smart op hem zitten te wachten, heb ik afgesproken dat hij sowieso niet eerder verhuist als dat ik de uitslag heb... eigenlijk heb ik onwijs spijt dat ik alle valkjes heb laten verhuizen... maar goed, dat Ola en nu Djune zouden overlijden kon ik niet overzien uiteraard... en het leek er in de eerste instantie niet op dat het iets zorgwekkends zou zijn... nu nog niet echt... omdat ik toch verwacht dat Djune is overleden aan een gebroken nekje, maar ik wil nu zekerheid.

Ik houd jullie op de hoogte..

Groetjes Manon

Cherro

Dat kon je inderdaad niet voorzien dat dit met de valkjes zou gebeuren. Dat weet je nooit van te voren..

Dan had je de valkjes misschien nog 3 maand aangehouden, en dan? Stel er was dan 1 heengegaan, dan had je misschien het zelfde gevoel gehad...

Ik ga ook uit van een gebroken nekje, door schrik, windvlaag, wat het ook was, maar dat zal de sectie uitwijzen.

Mijn 2 schatten doen het prima, ze doen lekker met de rest mee, en je andere valkjes doen t ook super, en Luka, misschien is het idd gewoon een ukkepuk.

Hoe dan ook, zoiets blijft :censuur :(
Sterkte :-*

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

samantha21

sterkte meid! wat een ellende allemaal.....
ben benieuwd wat er uit de sectie komt...

heel veel sterkte he! en een dikke knuffel van mijn 2 valkjes kenji en storm!

carco

Ook hier : heel veel sterkte, dit is niet leuk meer zo  :'(

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

TheaV

We hadden al contact, maar ik wil je voor zo meteen even  sterkte wensen......
Een moeilike taak  staat je zo te doen....
Laten we met z'n allen hopen  dat het dat is wat je denkt!!!
Het blijft  :censuur,  maar jij doet wat je kunt en moet doen!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Manon*

Bedankt voor alle lieve berichtjes!!

Vanmorgen Dokter Bastiaansen gebeld.. ik heb het verhaal uitgelegd en ik kon Djune opsturen voor sectie... moest er een koel element bij in doen en hij hoopte dat hij nog een goede sectie verrichten kon, omdat Djune gistermorgen al is overleden en morgen pas bij hem aankomt...
Ik hoop het ook... ik wil zo graag weten wat er nu loos is.. of dat dit gewoon domme pech is...

Ik hoop snel wat te horen... weet alleen niet of ik gebeld wordt of ik zelf moet bellen  ::) even afwachten maar...

Groetjes Manon

TheaV

Was vast zwaar om te doen.... maar goed gedaan!
:)

Cherro

Lijkt me ook vreselijk om te doen inderdaad :(

Sterkte, en succes met wachten.. :-*

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Larissa

Hey Meid

Ik kwam je even een dikke knuffel brengen vindt het zo erg van Djune, schrok onwijs toen je me zondag het vertelde.

Ik blijf duimen voor een goede uitslag van de sectie

Knuffels van
Laris

*Manon*

Vanavond ben ik gebeld door Dr. Bastiaansen...

Djune is overleden doordat ze 4 eitjes in haar buik had waar geen eierschaal om zat...
Haar eileiders waren ontstoken en op die manier zaten de eitjes eigenlijk vast in haar buik, want die konden niet door de eileiders...

Haar longen waren goed, haar hart was goed, haar lever was goed en er waren geen besmettelijke dingen gevonden.

Het feit dat er 3 jongen in korte tijd waren overleden, had hier niks mee te maken.

Ook had Djune al een dag niet gegeten... maar dat wist ik niet, omdat ik dat niet kan controleren eigenlijk.
Ziek was ze er ook niet van, want ik heb haar zaterdag nog gekroelt toen ze aan de tralies van de voliere kwam...

Heel erg jammer, dat ik mijn mooie meisje verloren ben... maar ik ben opgelucht dat het niet wat ernstigs is geweest voor de andere valkjes en de valkjes die al verhuist zijn of nog moeten verhuizen..

Ik krijg nog een uitleg via mail, maar Dr. Bastiaansen heeft me gebeld, zodat ik me geen zorgen hoef te maken en gerust ben... Wat een fijne arts!!

Groetjes Manon

Bello

Ondankes het verdriet van je mooie Djune

Geef ik je van hieruit een heeeeeeeeeele dikke knuf.
zie je wel, hier had je dus niks aan kunnen doen.

Ondanks het verdriet van je Djune................mag je zeker ook glimlachen.

Een goeie arts is heel erg belangrijk
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Larissa

Hey Manon

Ik vondt het super fijn dat je me vanavond direct gebeld hebt met wat de VA te vertellen had over ons meiske Djune,
Ben blij dat het niks besmettelijks is/was, voor jou en de valkjes inclusief jongen.
Wel enorm spijtig dat je dit mooie meiske op deze bizare manier bent verloren.

Nogmaals hele dikke knuffels
Laris

Cherro

Wat fijn te lezen dat het niets besmettelijks is, dat geeft toch een stuk rust.

Wel verschrikkelijk dat ze door die niet ontwikkelde eitjes toch het leven heeft gelaten :(

Sterkte  :-*

TheaV

Hoe erg het dan ook is.... ik kan  mij  voorstellen  dat er nu meer mensen opgelucht zijn!!!  En zeker jij ook! Wat een opluchting voor jou!
En wat is de uitslag er snel!! 
En fijn zo een goede arts. !!! Heb hier al meer over gelezen...
Het is zo dubbel..... opgelucht en toch zo erg.....
Dikke  :-* en kroel van Bennie!!

maranda

hey manon

wel erg jammer dat je ook een valkje verloren bent maar ben blij dat het niks ernstiges is en dat de rest van de valkjes dan ook niet ziek kunnen zijn of worden

groetjes maranda