Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Larissa

Jeetje meid wat heftig, wens je nogmaals veel sterkte om dit een plekje te geven

:-* :-*

☺ Pita ☺

Wat raar joh? Helemaal niks gemerkt? Had ze wel eten in der kropje?
Zo plotseling of niet?
Sterkte hoor groetjes Petra.

TheaV

Jemig.......!
Niet te geloven!,
Zo snel......
Rust zacht, kleine Ola......
En jij veel sterkte.......

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Och nee :(

Arme Ola :(
Het klinkt als een soort gisting of zoiets. ???
Ga je sectie laten doen of niet? Omdat dit de 2e al is van het O-nest? Misschien dat t toch verband houd?

Heel veel sterkte, dit soort dingen zijn zwaar  :censuur

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

Wendy..

Wat naar Manon!!! Eerst olie en nu Ola! Bah.

Groetjes
Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

*Manon*

Dank jullie voor de lieve berichtjes..

Ik ben er de hele dag al naar van...
Ook voor de nieuwe baasjes is dit enorm zuur... ze hebben al zolang op een bonte witmasker pop gewacht... nu was Ola als enige geboren hier en dus voor hen gereserveerd en nu krijg je dit...

Ola heb ik vanmorgen begraven in de tuin...

Ik heb over sectie nagedacht.... ik heb inderdaad 3 valkjes in ongeveer 3 maanden verloren...
Alle drie op een andere manier... Knut verslikte zich steeds en is er op een donkere dag in gebleven... Ollie vertoonde echt een ziektebeeld, knapte weer op en toen trof ik hem meer dood dan levend aan en is toch rustig ingeslapen... en Ola had dus een raar kropje gisteravond bij de laatste voeding...

Ola en Ollie hebben bij Nero, Nala, Mari en Lelie in het blok gezeten.... zij zijn helemaal gezond....

Als het dan al iets besmettelijks moet zijn geweest, had de rest toch ook niet zo vrolijk op de stok moeten zitten?

Bah... wat een nare dag!!

Cherro

Dat is moeilijk te zeggen. :-\

Het zou kunnen dat ook de anderen nog iets onder de leden krijgen of al hebben maar dat het sluimert?

Omdat tussen Ollie en Ola ook wel een kleine week?zat, Ola en Ollie waren ook gezond en ineens beide zo vertrokken :(

Moeilijk dit. :-\
Ik denk dat ik zelf wel sectie had laten doen, ze zijn toch van een nest, en de anderen hebben erbij gezeten en het is wel wat vreemd dat ze op deze leeftijd nog wegvallen terwijl ze kort daarvoor nog erg gezond waren.

Ik hoop van niet, je doet zo je best met je schatjes, en nog meer verliezen zou vreselijk zijn :-\

Ik hoop ook dat Mari niet iets blijkt te hebben, zou ik vreselijk vinden :(

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Bello

he dan toch.....je hebt je best gedaan!! wat erg, om zo'n groot jonkie weg te zien vallen.

Maar zoals je al zei; je zag sávonds iets raar met haar kropje.

Sterkte .....

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Bello

Manon...................

Chica woog vanavond 107 gram!!!!!
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Manon*

18 september 2011, 14:00:19 #4555 Last Edit: 21 juni 2012, 15:23:24 by *Manon*
Vanmorgen alle valkjes gevoerd... het kwartelhok komt altijd als laatste aan de beurt... moest effe sneller dan normaal, want ik moest met Jael naar de handbal wedstrijd.... dus ik wil het voerbakje uit het kwartelhokje pakken.... deins ik ineens terug, want ik zie daar een gepareld valkje zitten tegen de kant van het hok....

Ik direct in de voliere kijken wie dat nu is... of Chanel of Djune.... het was Djune....
Het lijkt erop, alsof ze keihard tegen de muur van het hok is gevlogen, want haar koppie zit helemaal onder de vleugel.... maar ik ben het zat!!

Heb nu vanaf juli drie jonge valkjes kunnen begraven... Knut, een jong van Jipp en Nikki en twee jongen van Pukkie en Noortje... waarop ik de Vogelarts gebeld heb in Hellendoorn en die me bijna kon verzekeren dat er niks raars te vinden zou zijn, ten eerste omdat de twee jongen van Pukkie en Noortje eerst door Pukkie onwijs zijn geplukt, toen hij overleed als eerste... en vorige week overleed Ola... maar toch vond ik haar vorige week dood onderin de kooi... de VA zei dus... dat het waarschijnlijk een erfelijkheids factor was, omdat de jongen eerst zo geplukt waren door de vader en toen zo verwond werden door de pleegvader en die dat alleen bij deze twee deed...

Nu ik vanmorgen Djune vond.... was het genoeg... ze ligt nu in de koelkast, na de handbal wedstrijd heb ik direct Caroline gebeld en later Sylvia om even te horen hoe en wat bij Bastiaanse... want daar laat ik Djune heen sturen voor sectie...

Ik wil nu weten wat er eventueel gaande is hier...

Morgenvroeg ga ik Bastiaanse bellen en hopelijk kom ik dan aan het einde van de week met goed nieuws!!

Groetjes Manon

☺ Pita ☺

Ik kan je alleen maar gelijk geven meis , ik ga ook duimen dat het iets onschuldigs is.
Wat een baal gedoe joh!!
Snap dat je er niet goed van bent.

Sterkte en knuffel van mij Petra.

Cherro

Wat ontzettend rot voor je Manon :(
Ben benieuwd wat sectie uit gaat wijzen, al klinkt het als nekje gebroken idd.

Wat kun je dan een ellende hebben zeg :(

*Esther*

Balen!
Hopelijk komt er niks ergs uit.

gr Esther

Bello

Een dikke knuf van ons om je te steunen.

De 3 jonkies waren erg geplukt zei je, dat vraagt ook veel energie om opnieuw veertjes te krijgen. Er kan een infectie naar binnen zijn gegaan bij de wondjes..

Hou ons maar op de hoogte!!