Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Rianne

Welkom terug! :D
Heb 2 foto's in mijn dagboek staan, daarop zie je hoe de jongen op het van jou gekregen speeltje zitten :) 's Avonds slapen er zelfs een aantal op :)
Fijn dat BJ het zo goed doet, en dat hij zo lief is! :D

Mara

Hey Manon

Fijn om je terug te zien en gefeliciteerd met de eitjes.

Liefs

Mara

*Manon*

Als eerste wil ik Kim heel erg bedanken voor het updeeten van mijn dagboekje  :-* :-* :-*

Ook wil ik iedereen bedanken voor het blijven volgen van mijn boekje tijdens mijn afwezigheid  :-*

Dan nu de updeet:
Billie Jean

Wat is het toch geweldig, als je een valkje zo jong krijgt en hij eigenlijk nog niet zo veel kan zo ziet groeien, hij kwam hier en zat eigenlijk alleen nog maar op de bodem van de kooi op zaagsel, omdat hij ook nog met zijn pootje zat, zei Rianne dat dat beter was voor hem dan beukensnippers.
Hij voelde zich al snel thuis, want hij verraste mij enorm toen hij savonds de lucht in vloog en landde bovenop de koelkast die bijna tot aan het plavond reikt... heel behendig, als of hij niet anders gewend was.
En zo zag ik Billie Jean groeien, niet alleen zijn staart werd langer, maar vandaag kon hij niet klimmen en morgen zat hij bovenop de stok... gisteren keek hij niet om naar het belletje in zijn kooi, vandaag begon ie er mee te spelen.... Echt zo leuk om hem groot te zien worden.

Het favoriete speeltje van Billie is de uiteinde van de trosgierst, daar kan hij zo druk mee zijn met dat stokje, echt vermakelijk om naar te kijken.
Sinds gisteren zit hij op 2x daags voeding, maar vandaag heeft hij laten zien dat hij nog niet genoeg bij eet om niet af te vallen...

Vanmiddag heb ik hem overigens nog wat bijgevoerd met rul eivoer waar hij ook wel van at, maar toch tegen 21.00 uur toen hij pap kreeg, was hij 2 gram minder zwaar dan vanmorgen voor de pap.... Morgen hou ik het even in de gaten hoe het gaat met zijn gewicht, al moet ik zeggen dat hij naar mijn idee toch best al wat mee snoept, maar blijkbaar nog niet genoeg.
Vanmorgen woog Billie 84 gram, vanavond 82 gram, hopelijk is hij morgenvroeg wel weer 84 gram.

Tis echt zo'n heerlijk mannetje, zijn pootjes doen het goed, hij zit goed op de stok en hij staat naar mijn idee ook goed op de pootjes. Ik heb voor 2 weken calcitat 50 gekregen van de DA, ik maak dat op en dan denk ik dat hij dat niet meer nodig heeft toch?

Staan zijn pootjes niet netjes?

Wat een poepie hé  :-*

De eitjes van tibeau en tara:

Alle vier de eitjes zijn bevrucht, in eitje 3 zie ik echt goed leven, eitje 1 en 2 bewegen nog maar heel weinig, maar misschien komt dat omdat ie donsjes al vrij groot zijn net zoals je dat met baby's hebt die weinig plek meer hebben in je buik?
Ik zie het wel, al is het best spannend.

Ei 1: gelegd 25 juni - bevrucht - verwacht 18 juli
ei 2: gelegd 27 juni - bevrucht -  verwacht 20 juli
ei 3: gelegd 29 juni -  bevrucht - verwacht 22 juli
ei 4: gelegd 1 juli - bevrucht - verwacht 24 juli
ei 5: gelegd 3 juli - bevrucht - is kapot getrapt

Tibeau en tara doen het erg goed als a.s ouders... tibeau was erg agressief, hij beschermde huis en haard door keihard naar mij te blazen en door te proberen in mijn vingers te bijten. Ik had moeite om het voer en drinkwater te verversen... nu is hij weer wat aardiger en beseft denk ik dat ik niks verkeerds in de zin heb.

Dit is het eitje met het kleine donsje erin... ieniemieni maar het vogeltje is al gevormd.... :-\

Zazcha en Zaura en hun eitjes:

Ei 1: gelegd 30 juni - is kapot gevallen in de voliere
ei 2: gelegd 5 juli - bevrucht - verwacht 23 juli
ei 3: gelegd 7 juli - bevrucht - verwacht 25 juli (eigenlijk verwacht ik hier niet zo veel van, het ei is kapot en ontwikkeld zich niet goed naar mijn idee, maar ik laat het er bij liggen en dan zien we wel hoe het gaat.)
ei 4: gelegd 9 juli - bevrucht - verwacht 27 juli
ei 5: gelegd 11 juli - van deze kan ik nog niet zien of ie bevrucht is.

Zaura is een supermoedertje, terwijl Zazcha het allemaal wel goed vind, ga ik in het blok kijken naar de eitjes, dan is het Zaura die ze gaat beschermen, Zaura heeft ook vanaf het eerste eitje gebroed dag en nacht, nu broed Zazcha ook goed mee, ze wisselen elkaar af en overdag zit Zazcha er veel op te broeden, maar ook broeden ze veel samen.

Ik vind het echt zo mooi, om te zien hoe de natuur zijn gang gaat... dat ze weten hoe het moet, dat ze elkaar aflossen of samen broeden, dat ze om de dag een ei leggen en direct al zo beschermend zijn over de eitjes... het is een wonder.

Toch blijf ik maar denken dat de eitjes niet uitkomen en waarom ik dat denk?? Geen idee, ik laat het allemaal op mij af komen, maak me niet blij, want ik zie het allemaal wel.
Veel beweging zie ik ook niet in de eitjes, maar goed... ook dit is mijn eerste nestje in valkjesland en we zien het allemaal wel.

jeroenn

welkom terug manon,

jij hebt ook al je eerste nesten.
wij zijn ook druk bezig.
wat is billie schattig ik hoop dat hij morgen mooi op de 84 gram zit.
over +- 4 dagen verwacht je de eerste donsjes ;D spannend.
ik denk wel dat de eitjes wat worden hoor.
billie lijkt heel veel op een valkje wat ik er nieuw bij krijg ;D
nou nu ga ik lekker slapen.
tot morgen.

groetjes jeroen

Kimm

hey manon,

mooie update!! billy is om te zoenen  :-*
ik heb die foto bekeken van het dode donsje, maar ik zou niet weten hoe ik moet kijken om er een donsje uit te halen

Liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Rianne

Wat een schatje! En ook al een inimini kuifje, echt lief! :D
De jongen in de eitjes bewegen niet de hele tijd, ik deed 's avonds nog wel eens eitjes schouwen als ik een koppel binnen had, dan lag ik het ei onder de deken en ging ik een paar minuten kijken. Je moet echt goed kijken, de bewegingen zijn natuurlijk erg klein maar wel grappig als je het ziet :)

Mara

Hey Manon

Wat is Billie Jean een scheetje zeg! Echt super.

Mooie nagels heb je trouwens.

Mara

☺ Pita ☺

Aaaaah zielig van dat eitje , maar het wildkleurtje ziet er goed uit hoor
En die pootjes mankeert zo te zien niks aan :D
Ben benieuwd naar je donsjes :D

Peggy

Hé Manon wat gezellig,  je bent weer terug  ;D

Billie Jean is echt een scheetje zeg. Ik geloof het heel goed dat je ervan geniet om hem zo op te zien groeien.
En ja spannend hè wanneer je koppels voor de eerste keer eitjes hebben..had ik ook hoor en heb ik straks ook weer hoor  ;)

Succes ermee en genietze  :D

Liefs peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

*Yvon

Hoi hoi

Welkom trug !!  ;D

Net als Kimm zie ik ook het ienneminie donsje niet.  :-[

Billie z'n pootjes zien er best goed uit.  :)
Je kleur nagels passen mooi bij de rand van de foto's.  ;D
Nog een paar daagjes en dan kan je het eerste donsje al gaan verwachten.
Spannend hoor !!  :D
Succes alvast.  ;)  :D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Marian

Hoi Manon,

Wat leuk dat je er weer bent!!
En zo spannend met je eerste nestjes, kan me voorstellen dat je je dan ineens een hoop af gaat vragen :D
Ben benieuwd naar je eerste donsje, wauw echt te gek!!!
Jammer van je dode donsje, ik heb ook goed zitten kijken op de foto, maar kan er ook moeilijk een donsje van maken :-\.... misschien is dat op een foto wat lastiger te zien.... en daarbij ben ik een leek...

Wat is Billy Jean een schatje :-*, de pootjes lijken wel goed te staan, toch??
Wanneer verwacht je je eerste donsje?

Groetjes Marian

sabine

Hoi Manaon,

Leuk dat je er weer bij bent ;D Ik ben weer alle boekjes aan het bij lezen.
Wat jammer van het kapotte ei. Hopelijk blijft het verder allemaal goed gaan. Het wel spannend, ik ben erg benieuwd naar je donsjes?

Groetjes Sabine

*Manon*

Hoi hoi,

Ik loop overal mega mee achter, zelfs in mijn eigen postvak  :-\ dan is het ook nog eens vakantie en dat betekent leuke dingen doen met Jael.  ;D ;D ;D

Met de valkjes gaat het goed, ik hoor nog geen tik of piepei, ze zijn wel druk aan het broeden.
Of eitje 5 van zazcha en zaura bevrucht is weet ik niet, wil ze vanavond even weer schouwen.

Billie is vanmorgen afgevallen, van 82 gram naar 80 gram smorgens...  :-\
Ik ga hem toch op 2x voeding houden, maar voor ik naar bed ga wil ik hem wat rul eivoer gaan geven, hopelijk is hij dan smorgens op gewicht...
Er komt langzamerhand ook wat ander geluid uit dan alleen bedelen... hij begint te fluiten  :D :D :D
'vanmorgen had hij trouwens helemaal geen honger, heb er maar 4-5 ml ingekregen  ??? misschien moet ik hem 3x daags kleine hoeveelheden geven, zodat hij nog wat honger heeft en dus zelf gaat eten  ??? Ik vind het nog een beetje lastig om hier de juiste weg in te zoeken..... tips zijn dan ook welkom  ;D

Ook heeft Billie een klodder opgedroogd pap aaan zijn bekkie... hoe krijg ik dt weg? deppen met water helpt niks, en kapot krijg ik die klodder niet... douchen is nog niet goed voor hem toch?

Nou ik ga me eens even aankleden en dan wat poetsen hier, vanmiddag ga ik proberen nog wat foto's te maken  ;)

Gerdy

Hoi hoi..

wat een scheetje is Billie..en zo'n heerlijk pap smoeltje.

ik heb het kapotte eitje goed bekeken maar ik kan er ook niets in zien ..

spannend dat het eerste donsje al zo snel geboren gaat worden..het is zo'n schattig gehoor als je het straks hoort piepen in het eitje.

groetjes Gerdy

Caroline

Hey meis, spannend, bijna een tik/piepeitje.  :D

Heb je even de leeftijd voor me van Billy??

Remy (1 1/2 week achterstand) is nu ruim 7 weekjes, hij krijgt om 12 uur 's morgens pap en 's avonds voor het naar bed gaan pas weer. Waarom pas 12 uur?? Op die manier heeft hij honger, volwassen valkjes eten 's morgens vroeg en 's avonds 17-19 uur .... als hij honger heeft gaat hij dus op zoek naar eten, omdat hij dit nog niet voldoende kan, geef ik hem dus om 12 uur pap, zodat hij zijn middagdutje lekker met een vol buikje kan doen. Geef je hem 's morgens te vroeg, heeft hij geen honger en zal hij ook niet meer op zoek naar eten. Aan het eind van de middag, begin van de avond zie ik hier weer alle valkjes in de voerbak duiken. Ook Remy heeft dan weer honger en gaat op zoek naar eten .... om hem niet met een leeg maagje te laten gaan slapen krijgt hij rond 11 uur 's avonds weer pap.  ;) Tijdens  het zelfstandig worden mogen ze best even wat afvallen en/of honger hebben. De ouders laten de jongen ook vaak even honger lijden.  ;)

Als Billy boven de 6 weken oud is, zou ik in ieder geval zeker niet terug gaan naar 3 x per dag. Hooguit 2 x per dag aan houden.

Succes!!!!!

Ps. de klodder .... lekker laten hangen.  ;) Inderdaad, deze krijgt je niet weg. Soms peuteren andere valkjes die tijdens het kroelen bij elkaar weg .... zo niet kun je als Billy lekker gewend is aan jou met een kort rukje de veertjes met kloddertje eruit trekken. Doe je dit liever niet, gewoon wachten tot de eerste rui.  :)

Mijn Naomi had er ook 2, aan beide kanten 1. Van de week was ik ze zo beu, kreeg ze namelijk er ook niet weg en ze bungelde nog maar aan 1 veertje .... die heb ik even liefdevol tijdens het kroelen verwijderd.  :P  
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.