Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

*Manon*

Hoi Caroline,

Billie is van 31 mei, dus a.s. zondag 7 weekjes  ;D

Dank je voor je adviezen, ik heb er zeker wat aan  :-*

Sally

Hoi Manon,

Welkom terug. ;D

BJ is een echt schatje zeg! Zo'n lief koppie. Hij is echt mooi.
Leuk dat ie al wat begint te fluiten. zo schattig he die eerste fluitjes.

Succes met de eitjes. Spannend hoor er kan er bijna eentje gaan uitkomen.

Groetjes!

Peggy

Hoi Manon,

gelukkig heb je inmiddels al wat adviezen gekregen over hoe je het het beste kunt aanpakken met Billie  :D
Klinkt wel logisch moet ik zeggen om op die tijden te pappen zodat ze ook nog even honger hebben en zelf even moeten gaan eten...op weg naar zelfstandigheid.
Hier eten ze idd ook in de vroege ochtend en in de avond  :D
Succes ermee hè en geniet van de vakantie v Jael  :D

Liefs peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

*Manon*

het oog van tara ziet er niet goed uit.... zou het ontstoken zijn... ik schrik me rot!!

Ik heb Pipi verloren aan zo'n oog tijdens het leggen van eitjes... ik krijg het spaans benauwd hiervan!!

Ik ga er vandaag mee naar de DA, ik kan haar toch wel gewoon meenemen?

Saar

oei oei oei. Dat ziet er vies uit :-X
Je kan haar meenemen, maar ik vind het wel een risico ivm de bevruchte eitjes. Als TT in paniek raakt, dan liggen die eitjes ook koud :-\
Sterkte ermee :-*

jeroenn

dat ziet er zeker vies uit :-X
je kan haar gewoon mee nemen kan hij er ook naar kijken.
ik hoop dat het goed komt.

Peggy

Persoonlijk zou ik haar zeker even laten zien door een DA,  zeker gezien je verhaal betreffende Pipi  :'(
jammer dat de eitjes dan mss even koud liggen maar Tara gaat nu gewoon even voor..Sterkte hoor.  Hoop dat het meevalt.

Liefs peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Kimm

hey lieverd,

ik ben het met peggy eens hoor. tara is nu belangrijk ;)
ik hoop dat je strakkies nog terecht kan hoor en dat de zalf goed gaat werken.
sterkte :-*  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Om 16.15 uur kan ik met Tara terecht bij de DA.
Ik neem haar mee!
Ik kon wel zalf ophalen, maar ik moest dan wel na een paar dagen verbetering zien, zo niet, moest ik alsnog met haar komen.
Ga ik liever nu, als de zalf niet zou helpen, moet ik er toch mee heen en misschien zijn er dan zelfs al donsjes.... ik hoop dat de zalf aanslaat, ze zit nu zielig op de stok, terwijl ze altijd samen broedden.....  :-\

Kimm

fijn dat je straks terecht kan. dan kan hij haar gelijk goed nakijken.
ik duim voor jou en tara hoor. dit komt gewoon goed manon!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

danielle

Ik heb even pauze en lees je berichtje.
Ik wil je heel veel sterkte wensen  :-* . Kan me voorstellen dat je het er spaans benauwd van krijgt, ik kan me het verhaal van Pipi nog goed herinneren.
Ik denk aan je! Succes.

Caroline

Shit meis, wat balen!!!  :-\

Uiteraard is je eigen Taraatje nu het alleralle belangrijkste.

Kijk voor je naar de dierenarts gaat even hoe TT reageert als je Tara uit de kooi haalt. Wordt hij helemaal gek en verlaat hij de eitjes kijk dan of je de bevruchte eitjes kunt merken en tijdelijk kunt onderbrengen bij Zaura tot je weer terug bent van de dierenarts. Desnoods eitje 5 van Zaura opofferen.  ::)

Of een ander alternatief, leg de eitjes op een warme pittenkussen terwijl je weg bent, dan blijven te in ieder geval op temperatuur.  ;)

Maar .... hopelijk blijft TT gewoon doorbroeden. Ik zou wel van te voren even kijken wat TT doet als je Tara in een andere ruimte hebt gezet in het reiskoffertje.  :)

Heel veel beterschap voor je meisje.

Ik duim voor je.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Veel succes bij de DA, hopelijk werkt de zalf en anders aan de AB. Wel vragen of dit kan ivm de jongen, AB kan een nadelige invloed hebben op de groei van de jongen, zij krijgen dit ook binnen.
Wat de voeding van BJ betreft, probeer Caroline's tip eens :) En hij mag nu best mee douchen, hij zit volledig in de veren. Doe dit niet 's avonds of op het warmst van de dag, maar liever 's ochtends of als het niet zo bloedheet is. :)

*Manon*

Hoi hoi,

Ik ben er weer.... Eerst had ik nadat ik het advies van Caroline had gelezen, Tara maar even uit de kooi gehaald... tibeau kwam eruit, keek even rond wat er gebeurde... draaide zich weer om en ging het blok weer in... wat een heerlijke drol is het toch ook  :-* :-*

De DA zei dat we er nog op tijd bij waren, echt ontstoken was het niet zei hij, maar er zat een vliesje over haar oog. Juist ook omdat de donsjes elk moment kunnen komen, wou hij liever geen AB geven, nu heb ik dezelfde zalf ( fucithalmic )dan toen met Pipi. waar wel AB inzit, maar dit druppel je op het oog zelf... na het weekend moet ik echt verbetering zien.... ik hoop het zo!!

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.