help me!!! handopvoek rosella

Gestart door linda/sander, 8 juni 2008, 14:29:35

« vorige - volgende »

monica

Hoihoi,

Hij valt ondanks het goede voeren dus af :-\
Probeer eens te kijken hoelang hij er over doet om de krop leeg te krijgen, is dat bv. al na 3 a 3,5 uur, geef dan maar een extra voeding.
Hij moet dan morgen zijn aangekomen, zoniet, even bij een da lang voor een mestonderzoek.
Dat ie met eten speelt is een goed teken, maar het duurt nog wel even voor hij dat ook naar binnenkrijgt ;)
Hij zag er verder gezond uit, mooi strak in de veren, heldere oogjes, en zo te horen ook lekker actief, dus vooralsnog denk ik dat hij een extra voeding nodig heeft :D

Als je het echt niet vertrouwd, kan je me altijd bellen :)

linda/sander

hoi

probeer ik dat....mocht hij nog niet aankomen dan ga ik morgen naar de da om 'm te laten nakijken..

Mara

Hoi hoi

Je kunt proberen om Milo trosgierst of grasparkietenzaad te geven, dat kan hij zelf pellen. Warm eivoer vinden ze ook vaak heerlijk.

Mag ik vragen in welke plaats je woont? Ik heb zelf zoals aangegeven ook een rosella met handopfok groot gekregen maar heb hem eigenlijk nooit gewogen. Op een gegeven moment vallen ze af omdat ze meer gaan bewegen, dat kan mss nu het geval zijn.

En heb je contact opgenomen met de kweker van Milo?

Groejtes

Mara

linda/sander

hallo

ik woon in de achterhoek: lichtenvoorde

hij is weer 10 gram aangekomen.......

ik heb geen contact meer met de kweker, en wil ik ook niet meer hebben aangezien hij alleen maar geld wil verdienen
groeten

linda/sander

ik voer 'm vandaag vier keer aangezien zijn krob nog niet leeg is en ik anders met de tijd niet uitkom...

milo is goed in orde speelt met zaad en zijn speelgoed in zijn kooi...

mischien valt hij inderdaad een beetje af omdat hij actiever is....

hij begint nu ook geluidjes te maken....

ik zet hier binnenkort ook even een foto van milo op, hij is al een stuk gegroeid in die korte tijd sinds ik hem heb.

groetjes linda

linda/sander

even een vraag moet ik milo nog laten ontwormen????

Mara

HOi Linda

Ik moet zeggen, ik heb mijn vogeltjes nooit ontwormt, zolang ze niet in contact komen met andere buitenvogels (merels, huismussen e.d.) hoeft het volgens mij niet.

Zit Milo binnen?

GRoetjes

Mara

linda/sander

ja hier zit hij binnen, maar zat wel  buiten in een voliere bij de BROODKWEKER..

voor de zekerheid wel doen?   of kan het kwaad als hij geen wormen heeft maar wel ontwormspul krijgt???

Mara

Hoi Linda

Was de voliere bij de kweker overdekt? Ik weet niet of het kwaad kan, maar ik doe het in elk geval niet. Aangezien ik een hele grote voliere heb.

Dit is mijn handgevoerde rosella.

Groejtes

Mara

monica

Pfff, was ik weer, kon even niet op internet (vista...rotprogramma) ???
Zo te horen komt het goed met Milo :D
Prefentief ontwormen doe ik nooit, ik laat wanneer ik twijvel wel mest onderzoeken, mocht het dan nodig blijken kan je altijd nog ontwormen ;)

@mara, mooie foto :D!

linda/sander

okidoki :D

hij begint nu echt alles wat maar eetbaar is te testen :)

vrolijk,speels,lekker bijdehand en eigenzinnig...

geweldige vogel!!!

zal morgen ff wat foto's posten...

je weet zn kale koppie nog monica??

niks meer van over!! mooie bos rooie permanentkrullen heeft milo nu !!!! ;D ;D ;D

Kirsten

Super dat het zo goed gaat!,
Komt helemaal goed met Milo,.

eneeh permanentkrullen? hihi dat willen wij wel zien natuurlijk! ;D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

monica

Citaat van: linda/sander op 12 juni 2008, 23:27:05
okidoki :D

hij begint nu echt alles wat maar eetbaar is te testen :)

vrolijk,speels,lekker bijdehand en eigenzinnig...

geweldige vogel!!!

zal morgen ff wat foto's posten.

je weet zn kale koppie nog monica??

niks meer van over!! mooie bos rooie permanentkrullen heeft milo nu !!!! ;D ;D ;D

Super dat het zo goed gaat :D!
Dat koppie wil ik nog wel zien hoor ;D

Sorry voor het late reageren overigens, kwam niet goed met mijn vista, heb nu weer ouderwets xp ;D
Ik moest nog wel aan je denken, maar dacht...als er wat is zal ze wel bellen ;)